[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:22

Wie weet hebben we ooit eens de mogelijkheid om eens af te spreken.
Dan leren we hem meteen een beetje door te lopen ;) .

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:40

Ja wie weet :o
Nu ik er zo over nadenk lijkt het me inderdaad geen slecht idee om er een pony naast te zetten die wél voorwaarts is. Dan kan Romeo nog wat meer vertrouwen krijgen... Maar dan moet ik wel iemand hebben die een tweespan tuig heeft, want dit heb ik niet.(ik ben al blij met mijn enkelspan tuig :Y) )

De eigenaar van mijn verzorgpaarden kreeg het overlaatst in zijn hoofd om Romeo voor een haflinger van hun te zetten(die haflinger is 1.48m en Romeo 1.24m). Dit leek me niet zo een goed idee... Ik had het tegen mijn meninstructeur verteld, hij kent de eigenaar van mijn vzpaarden ook, en hij zei: "Romeo is een prima paardje met enorm veel potentieel, ga hem nu niet verpesten door hem voor die haflinger te zetten! Je kent ***, hij zit boordevol (gekke) ideeën, en het grootste deel is niet realiseerbaar. Laat Romeo maar mooi in het enkelspannetje staan, hij doet het prima zo!"
Ik vind dat mijn meninstructeur groot gelijk heeft, als je een meerspan hebt, moeten het gelijkaardige beestjes zijn, toch tenminste van dezelfde grootte...
De droom blijft er in ieder geval om er eentje naast te zetten! :+

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:03

Ben de hele morgen al in spanning aan het afwachten of mijn vriend zijn rijbewijs vandaag zou halen. Heeft al een keer eerder geprobeerd maar dat werd em dus niet. Helaas deze keer ook weer niet... Zo maar eens naar stal. Alvast wat longeren en vanavond menles. Of iig dat hoop ik dat ik les krijgt. Ging de vorige keer wel zo verrekte hard!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:55

Wat vervelend Laura dat Rivaldo kreupelt...bah. En Mick ook al. Allemaal beterschap.
Vwb Romeo, die is nog hartstikke jong dus zuinig op zijn hoor.
Vandaag pony's lekker laten rondrennen in de wei, Sim vond het na twee rondjes wel best, Alwyn en Freddy zijn nog flink wat rondjes doorgegaan. Op een gegeven moment keurig in vlot drafje achter elkaar aan. Hebben ze in ieder geval iets gedaan. Ben het wel zat hoor al die sneeuw. Op het laantje ligt nog steeds sneeuw, dus kan niet van het terrein af met een sulky erachter }>

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:58

Zo wat gaan jullie snel.. :)
Heb bijgelezen, zie over een rivaldo met spierpijn, hele mooie wedstrijdresultaten, trainingsfoto's... Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten!

Jouke_h, ik ken het.. Mijn vriend ging ook voor zijn rijbewijs, hele dag hoorde ik maar niets. Op een gegeven moment kreeg ik hem éindelijk te pakken, zegt ie dat ie in het ziekenhuis is! WAAAT!! Ja, met zijn oma, die moest voor controle daar heen. Hij had hem dus gehaald... Pfff!

Gister te horen gekregen dat de indoor volgend weekend door gaat, hoe dan ook, sneeuw of geen sneeuw. Leuk! Drukke dag!
Maar zit nu klein beetje te twijfelen of ik wel of niet moet gaan. Heb sinds eind december niet meer kunnen rijden, 1x tussendoor tijdens de dooi nog wat kunnen doen. Nu is het ook goed weer alleen is er te weinig gestrooid zodat ik nog niet de weg op kan. Maar morgen en vrijdag gaat het flink dooien, zodat ik misschien toch kans zie om even te rijden.
Hoef natuurlijk ook niet hard te gaan, kan gewoon een rustig rondje rijden met nadruk op het sturen. Maar we zullen zien. Heb er zin in!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:04

IngridM schreef:
Tine, heb je wedstrijd zaterdag ?

Ja, in Exloo worden de indoorkampioenschappen gehouden van District Noord. Vandaar dat ik nog even fanatiek bezig ben.

Net nog even in de binnenbak gereden. Half uurtje maar en wat gespeeld met pilonnen, om te zorgen dat het wel leuk blijft voor hem. Normaal maak ik 2 keer per week een buitenrit (onder het zadel) en nu rijden we al sinds half december alleen maar dressuur (onder het zadel of voor de kar, maar het blijft wel een beetje hetzelfde he), dus hoop maar dat hij niet helemaal afgestompt raakt.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:36

*Lees trouw mee* :o

Ben vandaag ongeveer een uurtje buiten met de wagen gaan rijden (ben in de woonwijk gebleven) Ben bezig om Jona op 2 teugels te laten lopen. Is nog erg moeilijk. Soms lukt het, maar dan gaat het tempo omlaag (gewoon omdat ze het nog moelijk vindt) Sommig stukken waren wat gladjes, maar lange teugel en zelf laten lopen dan ging het wel. Ben een beetje aan het oefenen voor de wedstrijd van volgende week zondag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:45

@Sander-Lotte: ik zal eens kijken hoever Genk voor ons is.
Wie weet een keer in de vakantie.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:46

Is zo'n veertig kilometer zie ik net.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:33

@Sander Lotte: Die van mij kan ook naast de jouwe. maar dan lossen we het voorwaarts probleem niet op. De mijne is soms ook aan de slome kant. Hoewel dit minder is als er een ander paard in de buurt is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:48

Morgenavond gaan we weer fijn trainen in de binnenbak! We hebben er zin in! Nu zitten de singelbeschermers met nog wat andere paardenspullen in de was, kunnen we morgen op ons paasbest verschijnen!
Morgenmiddag komt eerst de hoefsmid even naar sunny's pootjes kijken. Achter moet hij wel weer even bekapt worden, en voor de voorbenen moeten we maar even kijken wat er wel of niet nodig/verstandig is. Ik vind ze namelijk wat aan de korte kant, heb deze winter beduidend meer op asfalt gereden, en dat zie ik nou toch terug aan zn hoefjes.

Vandaag is heel mn tuig uit elkaar gehaald, en heb ik alles schoongemaakt met lauwwarm water en zadelzeep en de droge stukjes in de olie gezet. Verschrikkelijk zeg, ik heb er toch zo'n hekel aan! Ben er ruim 2,5 uur aan bezig geweest!! en nee, het was geen achterstallig onderhoud, ik maak het tenminste elke maand schoon, en nu 3 weken geleden was het ook al uit elkaar geweest en schoon gemaakt Op zulke momenten kan ik me wel voor mn kop slaan dat ik niet gegaan ben voor een onderhoudsvrij kunststof tuig. Maar als je dan klaar bent, en je hebt het schone leer in je handen, och dan was het toch de moeite wel weer waard.
Morgen de kar schoonmaken, maar dat wordt gewoon weer even met een borsteltje al het vuil eraf. Helaas is onze waterslang nog steeds afgesloten vanwege de vorst. Wie trekt de stekker even uit de vrieskast zeg!

Arme kreupele paardjes... Geef ze maar een dikke knuffel.
L_Rivaldo... sterkte met je spierpijn ;)

groetjes, lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 17-02-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:49

Dat is de reden waarom ik op kunstof over ga :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

Leuk Tine 10 !!

over tweespannen gesproken, hoeveel cm mag/kan er eigenlijk tussen 2 pony's/paarden zitten als duo ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:51

IngridM schreef:
Leuk Tine 10 !!

over tweespannen gesproken, hoeveel cm mag/kan er eigenlijk tussen 2 pony's/paarden zitten als duo ?

Is geen min of max maar de ponys/paarden moeten overeen komen in hun gangen/snelheid

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:52

ja... ik heb nylon tuig gehad, en dat was ook wel heel gemakkelijk hoor. Maar dat werd zo snel lelijk, dat was gewoon zonde.
En tja, toen zag ik dit tuig, en ik kon het voor een heel zacht prijsje krijgen, en ik vond het al tijden een prachtig tuig (en dat vind ik nog steeds) dus ook al hoor je me af en toe klagen... ik blijf het braaf poetsen hoor ;)

groetjes, lacuna

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:53

Bora, waar heb je wedstrijd zondag?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:05

@ VHU: ja weet ik, echt hard laat ik hem ook nog niet werken. Op de weide probeer ik niet te veel te rijden (soms eens 10 minuutjes, maar niet langer), omdat het toch wel wat zwaar is voor hem. In het bos gaat het veel gemakkelijker, dan hoef ik niet veel bochten te rijden en de conditie en de spieren worden wat getraind. Maar ik let heel goed op dat ik hem niet overbelast.

@ lienepien610: Leuk dat de wedstrijd door gaat! En een wedstrijd hoeft niet afzien zijn hé zoals je zegt. Ik ga Romeo zijn eerste wedstrijdjes ook zo doen: rustig rijden met de nadruk op het sturen. Het belangrijkste is dat jij je amuseert :D

@ Tine: succes zaterdag!

@ avaluna: veertig kilometer valt nog best mee, waar woon je dan?

@ b485: Bij Romeo zou het denk ik ook al helpen als er gewoon iemand voor hem op zou lopen. Soms gaat onze hond mee op pad(mag niet altijd mee omdat hij verschrikkelijk slecht luistert als hij andere dieren ziet), en die loopt graag voorop. Romeo is dan echt niet te houden!
Hoe Romeo doet als hij een andere pony naast zich heeft lopen weet ik niet. Hij is ongelofelijk aanhankelijk, dus ik denk dat het voor hem ook heel veel vertrouwen zou geven.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:23

Lacuna schreef:
Bora, waar heb je wedstrijd zondag?

Ik heb de 28e de laatste indoorwedstrijd in Geldrop. Weet dat ik toch niet kan winnen, maar ik rij puur om te oefenen. Ik vindt allles goed zolang ik maar geen laatste wordt. :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:33

[quote="sander_lotte
@ lienepien610: Leuk dat de wedstrijd door gaat! En een wedstrijd hoeft niet afzien zijn hé zoals je zegt. Ik ga Romeo zijn eerste wedstrijdjes ook zo doen: rustig rijden met de nadruk op het sturen. Het belangrijkste is dat jij je amuseert :D

[/quote]

Helemaal mee eens. Vooral proberen te genieten en natuurlijk ook je paard/pony ervan laten genieten. Jullie moeten het samen leuk vinden, het als een uitje zien. Oke, valt soms niet mee als je erg zenuwachtig bent hihi, maar toch proberen hoor! Het is tenslotte hobby.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:41

ha lieve mensen, daar ben ik ook weer, vandaag weer lekker autogereden, daarna paardje voor iemand gedaan, en zo lekker huiswerk maken, onder het genot van een wijntje.

ik ben zelf ook heel erg gespannen op een wedstrijd, ik slik pilletjes omdat ik anders sta te shaken achterop

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:49

Haha van spanning weet ik ook alles! :D Tijdens de examens op school moet ik ook pillen slikken (gewoon op natuurlijke basis), omdat ik anders een blackout krijg. Ik ben in het middelbaar zelfs eens flauwgevallen tijdens mijn examen van de stress. Leek me wel een leuk zicht, iedereen zit rustig examen te maken, valt daar ineens eentje van haar stoel :Y)

Met Romeo heb ik nog geen wedstrijden meegereden, maar ik denk wel dat het dan anders is. Ik zal wel zenuwen hebben, maar ik zal nooit gaan om te winnen. Het enige wat ik wil is dat Romeo zich amuseert (en ik amuseer me al gewoon als ik met paarden bezig kan zijn :+ )

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:14

Haha ook ik heb tijden pillen geslikt voor wedstrijden (ohz). Ik had een winstpunt nodig in de B dressuur om te mogen springen, wat ik het liefste deed en de pony was er erg goed in. Jeej wat moest ik lang wachten op die winstpunt zeg... :D

Hoop ze dit keer niet nodig te hebben. Dit word ook mijn eerste echte wedstrijd voor de wagen, heb 2 oefendagen gehad wat niet als een wedstrijd gezien kan worden. Ben dus ook heel benieuwd. En amuseren zal ik me (zullen wij ons) zeker weten doen! Vind het al heel tof dat we samen mee doen, en Jenna vind het ook helemaal geweldig. Als die tegenwoordig 1 paar pylonnen ziet springt ze meteen in galop, dus dat wordt nog wat... :D
En die zenuwen? Oja die zijn er absoluut!! Zelfs bij het groomen!
Denk ook niet dat die ooit zullen verdwijnen voor een wedstrijd.. :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:32

ooh voor onder het zadel heb ik geen pilletjes hoor, heb toch wel geleerd daar van te genieten, het is een jurysport en meer dan je best kan je niet doen.

bij het mennen is het anders, vorig jaar is door mijn schuld het hele zooitje op zijn kant gegaan. sindsdien heb ik nooit meer echt kunnen ontspannen of genieten als ik achterop stond, een lotgenoot heeft mij een keer die pilletjes gegeven, en sindsdien gaat het veel beter!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:37

@Sander-Lotte: Zuid-Limburg (NL)

Ik ben ook zo'n stresskonijn, ben benieuwd hoe dat met menwedstrijden gaat zijn :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:44

Onder het zadel heb ik ook geen pilletjes nodig, bij het mennen weet ik nog niet :Y) Onder het zadel heb ik wel zenuwen, maar tijdens mijn proef kan ik toch vrij helder zijn. Ik amuseer me dan ook gewoon.

De reden waarom ik iets niet haal met paardrijden, is het vooral pech. Vorig jaar kon ik clubkampioen worden. Ik had 35 punten meer dan de tweede, dus bij de laatste wedstrijd moest ik gewoon meedoen, dus ik was er zeker van dat ik clubkampioen werd.(iedereen trouwens)
Beland ik die week in het ziekenhuis met de mexicaanse griep... |( Vriendin van me is toen clubkampioen geworden, haar gunde ik het echt wel, maar had het toch graag zelf geweest :o Achja, dit jaar gaan we er opnieuw voor! Volgende week ga ik waarschijnlijk gewoon meedoen, ik heb misschien een hernia, dus mag/kan niet veel doen. Desnoods zetten ze mij voor 5 minuten op mijn paard zodat ik even die proef kan rijden, maar meedoen zal ik! :Y)

En Lienepien, een beetje zenuwen moeten er zijn! Trouwens, dan weet je tenminste dat je hart nog klopt :+ (ik voel mijn hart toch altijd heel hard kloppen als ik zenuwen heb :o )