[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:20

Wat een toestand Gem..ik hoorde het op de radio...balen dat je nu geen kant op kunt.....
Vhu, lekker bezig geweest met Hero, lekker hoor, en gekookt, hmm klinkt goed !

Vanmorgen was wel lekker, door alle modder die door de wielen omhoog gereden word en wat de honden naar achteren gooien met galopperen..weet ik niet of het droog was of niet..haha...toen we bij de auto kwamen was het droog, de zon die boven de bosrand uitkwam was erg mooi om te zien.
En vanmiddag heeeel dikke sneeuwvlokken....toen de bui er was snel fototjes van ons huisje gemaakt met poederlaagje sneeuw..haha..toch een witte foto van ons huisje..superleuk !! en ...na een half uurtje was alles weer weg gedooid..stelde niets voor..helaas.. :+

vanmiddag nog bezig geweest met de muurschildering..t'vorderd langzaam, maar word wel wat..voor diegene zonder fb....update fototje van een stuk, de eland rechts op de muur..
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:29

VHU: jeugdstimuleringsplan
Les ging werkelijk totaal bagger. Neus in de lucht, 3 kwartier lang. Geen goed vooruitzicht met zondag een wedstrijd op de planning. Snap er niets van, ze gingen zo fijn. Kijken of er morgen nog gelegenheid is om te oefenen. Ik lees allemaal dat er morgen noodweer aankomt, storm en ellende, maar als ik op weer.nl en op buienradar kijk komt het niet verder dan windkracht 5

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:12

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

NOTEER ALLEMAAL ALVAST !!
Benefietdag dressuur en springen 2015, op zondag 31 mei !!

Verder info volgt zo spoedig mogelijk.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:23

Jammer dat het zo ver weg is.

Hoe gaat ie verder met spikkel en jou?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:30

tine10 schreef:
Jammer dat het zo ver weg is.

Hoe gaat ie verder met spikkel en jou?

heeuullllll druk, hahaha

op het moment minder hobbelen, wel inspannen, en veel losgooien in de bak vanwege het weer, bah bah.
ben de winter zo al wel weer beu hoor -O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:44

@Gem: wij hadden een levering die rond 11 uur zou komen, was half 5 toen chauffeur kwam :oo . Idd een chaos.

@VHU: ook al zo'n flinke pan soep. Hangbuikzwijntjes zijn ook vreemde gasten.

@Biancao: wezen modderhappen en sneeuwfoto kunnen maken; muur wordt mooi <3 .

@Tine: slechte generale betekent misschien wel een goede wedstrijd.

Hier de storm nu wel beu :( ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:02

Goedemorgen

Ben die regen zoooooooooooooooooooooooooooooooo zat!!!!
Wilde zo gaan mennen, maar weet niet of dat verstandig is met dit weer. Zo maar even kijken als het licht is buiten, hoe de bak erbij ligt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:17

goedemorgen.
Zo....gisteren gelukkig getraind..vandaag niet te doen..hondjes zijn erg onrustig..en willen lopen..maar helaas.....te veel wind en te nat...
Tine..jammer dat het niet zo lekker liep..maar ach...kan het volgende keer alleen maar beter gaan !
Ava..wauw..die had echt vertraging, zal die chauffeur gebaald hebben zeg !
Bicci, weer druk met de voorbereidingen...goed bezig ! +:)+

Ik ga maar een dagje airbrushen vandaag denk ik..haha... :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:38

Ik wil heel graag gaan mennen, maar zie het met dit weer echt niet zitten. Krijgen ze WEER een dag vrij. Schiet lekker op zo. Nou ja, ga ik maar met de site van de knhs stoeien om de wedstrijden aan te vragen....

Zo stom, voel me dan toch schuldig naar de paarden toe dat ik niets met ze doen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:45

Heb ik ook Tine. Dus maar weer gewandeld met Ollie deze keer en Ber en Hero die rennen dan wat heen en weer door de paddock :+ Als ik niets doe staan ze alleen met de kont in de wind/regen. Wat was het weer baggerweer hier vanmiddag toen ik bij de pony's was getverdemme }:)
En zondag idd sneeuw.... had net voor zondag dus rit gepland op de Posbank, zo'n zin in, maar met sneeuw ga ik natuurlijk niet op pad.... duszzzz.
Naja het zal toch ooit weer wat fijner weer worden :\

Wat super gaaf wordt het Biancacoo! En zag dat je een facebook pagina hebt gemaakt met je werk, leuk hoor. Wie weet waar het toe leidt :)*

Hoop dat je je weer wat minder gekneusd voelt Sonjim :(:)
Verder ben ik het ff kwijt. Ga eten koken. Pasta Carbonara :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:55

Heb vandaag vreselijk gelachen. Uitgerekend nu komt er op facebook een advertentie voorbij bij ruil- en verkoopplaats paardenspullen om voor slechts 15 euro een sessie aquatraining te doen. Ik lag echt onder tafel _O-

Maar goed, ik kan hier blijkbaar flink geld voor gaan vragen :D

Rembrand heeft vrij en staat even op stal om te drogen, want het regent nog steeds. Man en zoonlief zijn naar de binnenbak om beide ponys even te rijden.

Ik ben hele dag al zo gaar als boter. Pff. Maar goed, net toch even achter de naaimachine gezeten en begonnen met broek voor zoonlief. Ben benieuwd hoe ver ik kom zonder hulp. Het is al zo lang geleden dat ik een broek heb gemaakt (en deze heeft een paar passen op heupstuk, dus nog ingewikkeld patroon ook)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:50

:+ erg grappig :))
Ik wil m'n kilometers maken dus wat er ook gebeurt ik ga morgen en zondag iets doen alleen wat en waar dat beslis ik dan wel op het laatste moment. Anders maar gewoon hier alleen is dat wat saai vind ik dan. Gelukkig vindt Ollie het altijd leuk waar we ook rijden gek beest.

Dapper hoor dat je achter de naaimachine bent gegaan. Vroeger ook veel gedaan mijn moeder kan het heel goed dus die hielp me dan maar zou het nu ook allemaal niet meer weten hoor.

Pasta was heerlijk nu lekker af wijn zal er wel vroeg inliggen vanavond.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:49

Ik heb vanmiddag wel gewoon mijn planning gevolgd en ben met Moos gaan koetsen. Lesmees kwam net terug en zei dat zijn hittepetitten braaf waren ondanks de harde wind. Dus waarom ik niet :+ . Gelukkig ging M mee en dat geeft vertrouwen. Moos deed het vandaag weer erg goed, schrok een keer flink van een harde windvlaag recht op zijn kop vanwege een aandrijvende bui en een langsvliegende boodschappenshopper (geef hem ongelijk), maar ik heb geen klagen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:44

Hier het weer gebruikt om binnen mijn werkjes te doen. Druk met het veranderen van de website en de boekhouding.
Net zitten naaien met vriendlief...........................hij zijn broek ik een kapotte deken. hi hi

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:46

Gem gedurft de wind is echt heftig.
Vhu ook stoer toch willen gaan.
Ik voel me redelijk al hebben de ehbo artsen vergeten de boel goed schoon te maken dus nu is het ontstoken mag nu dagelijks naar de huisarts om het te verzorgen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:19

Sonjim..tjeetje..balen zeg, ik hoop dat het snel beter gaat en de ontsteking wegtrekt....niet leuk !!
Vhu, ik hoop dat het meevalt met het weer ! leuk om eens ergens anders te rijden.
Gem...whaaaa Moos die schrikt van een wegwaaiende boodschappentas...hm..dat is niet zo gek, gelukkig alles goed afgelopen ! dapper dat je toch bent gaan mennen.
Baudyh, druk geweest !

Dank je Vhu, idd een pagina voor mijn airbrush en schilderdingetjes gemaakt....leek me leuk..nog geen idee of ik het zo blijf houden..ik zie wel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:42

Biancacoo: Bij Moos is "schrikken" met vier benen een iiiieeeks-sprong maken en daarna 10 cm kleiner worden. Meer niet. Je moet pas op hem gaan letten als hij gaat "zoeken": zijn pas een beetje verkorten in stap, om zich heen koekeloeren en hopen dat hij iets ziet waar hij zogenaamd van kan schrikken. Dan kan hij zomaar een pas of twee naar voren schieten en heeft hij het voor elkaar: dan kun je daarna namelijk zogenaamd uit "stress" gaan dribbelen en kijken of je er stiekem een drafje van kunt maken. Want draven is véél leuker dan stappen :D .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:52

zoals moos ophoog spring deed happytime altijd onder het zadel en dan nog tijdens omhoog ook opzij....leer je wel van zitten :j
maar wel super braaf gem met zo'n opvliegende shopper!
Sonjim:balen een ontsteking -:(-
hier ff droog sun kunnen longeren en de wei opgezet(door een hele grote plas moesten ze om de wei te bereiken,dus aquatraining hier gratis(goed voor jane en julia want welshjes willen droge voetjes!)
maar meteen mijn wagentje in de sop gezet,die is schoon voor zondag(zaterdag maar ff de andere nemen) nu nog het tuig maar dat kan ook zaterdag. :list:
van mij mag nu echt wel die regen weg.....heb voor de komende 2 maanden genoeg gehad,liever beetje vorst en zonnetje O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:49

Even vraagje, wat was ook alweer de site waar je spullen voor kleine ponys kan kopen? Ben het even kwijt. Jullie weten het vast wel ;)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 23:50

@ Tine.. niet iets van minihorseshop ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:08

Yep, gevonden. Helaas hebben ze weinig keuze in de maat 10,5 cm... Morgen maar even langs Animo. We willen ohz een iets scherper bitje gaan proberen, omdat Patrick zijn handen vol heeft om Amerigo nageeflijk te krijgen. Hebben toestemming van de juf. Wat zouden jullie adviseren? We rijden nu (ook aangespannen trouwens) met dubbel gebroken bit

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:12

tine: ik zou niet zoveel veranderen aan een bitje,nageeflijkheid moet je krijgen door te drijven,dus zou ik meer gaan voor een klein knopspoortje(mits hij zijn benen netjes stil kan houden)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:17

happytime schreef:
tine: ik zou niet zoveel veranderen aan een bitje,nageeflijkheid moet je krijgen door te drijven,dus zou ik meer gaan voor een klein knopspoortje(mits hij zijn benen netjes stil kan houden)

Heeft hij al. Ik heb zelf ook genoeg moeite om hem nageeflijk te krijgen en houden trouwens hoor. Is geen makkelijke pony.;-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 06:54

Ik zou eerder kiezen om tijdelijk met Thiedemann teugel te rijden: dat werkt in als het moet en laat daarna weer los als Amerigo nageeft. En is de beloning er meteen op het goede moment. Zo leren Patrick en Amerigo tegelijk.
Dat vind ik een fijnere oplossing dan een scherper bitje, want de kans is groot dat Amerigo daar aan went en je na een tijdje nog scherper gaat.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:45

Goedemorgen.
Tine, Thiedeman is een fijne hulpteugel, zou ik zeker proberen . goed idee janouk, ik heb dat ook gebruikt, ideaal, en prettiger dan slofteugel of scherper bit.

Gem, Moos klinkt als een heerlijk paard, en gaaf is hij zeker !! Fijn hoor dat hij niet meteen weg raced.

Hondjes zijn druk....kou komt eraan...