[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:16

mijne staan wel dag en nacht buiten dat is dan even iets lastiger denk ik, ik twijfel zelf om wieneke anders helemaal te doen, maar dan moet je met uitrijdekens zitten miepen in stap en als je gaat draven eraf en dat is buiten niet zo handig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:21

Snuit heb ik vorig jaar ook geschoren, maar toen heb ik de buik er niet uitgehaald. Dus toen had hij een soort racestreep. Hij stond toen ook niet onder een deken, zelfs niet met die enorme kou. Dus het kan wel hoor. Ik heb hem een paar dagen deken opgedaan maar toen ging hij hoesten :+ deken eraf twee dagen later was hoest weer over.

Zal ook weer even zoeken of ik daar nog foto van heb, van het scheermodel van vorig jaar....
PS er ligt geen dood dier of zoiets, dat is een voederbiet waar ze mee bezig zijn.
Hier had ik Snuit net een weekje geleden geschoren, lekker he, gaat het daarna direct sneeuwen :){
Afbeelding
Dit model hielp ook prima tegen het overmatige zweten. Dus gewoon hals/borst/zijkanten en onderste stukje borst/buik dus niet. Het is niet mooi, wel praktisch :j Als je helemaal doet moet je wel met dekens gaan werken, zo hoeft dat dus niet (althans, dat is mijn ervaring).

Jeutje zeg, wat hadden we toen veel sneeuw he in december :7

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:29

Zo heb ik Jimmy ook een keer gedaan. Wieneke heeft al een deken op overigens omdat ze s'avonds nog nat is zonder en met deken droogt ze wel op, raar dier.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:31

Zo ik ga m'n bedje opzoeken, zit echt al de hele avond met laptop op schoot :-)
Ga slapen morgen word ik alweer vroeg opgehaald :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:32

Gek he.

Vorig jaar zo ongeveer <3
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:43

Ik sluit me even aan bij alle samenvattingen.

Ben doodop, maar ook heel tevreden. Heb nu al zin in de springles van volgende week (we zouden om en om doen, man en ik, maar hij vindt het veel te laag, dus ga ik lekker). Ik was echt vreselijk nerveus, bracht dat in begin ook wel op Thabor over, maar gelukkig niet heel erg. (super paard). Ik ben de hele les nerveus gebleven helaas, maar goed, na afloop wel zin in de volgende keer. Thabor heeft alles braaf gedaan, ook al zat ik hem soms erg in de weg. En tijdens de les is hij super geconcentreerd en geeft geen kik, na afloop moest hij wel weer even herrie maken. Maar ben erg blij met hem, hij neemt me mijn fouten absoluut niet kwalijk en heeft erg veel plezier in het springen.

Morgen lekker weer rijden, heb nu al zin.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 07:59

Goedemorgen allemaal !!!

Sluit me ook volledig aan bij die mooie samenvatting op de vorige pagina !! en vul even aan... :Y)
nouvel :wave: zwaait snel langs... :wave: zwaai even terug.
Tine wat stoer dat je de hele les met Thabor gereden hebt, en fijn dat hij het zo goed doet.
VHU zoals je snuit geschoren hebt, had ik 2 jaar geleden mijn shetlander geschoren.. := geen gezicht, maar werkte wel erg goed.

Zoontje had gisterenavond zijn schoentje gezet en werd om 5:45 wakker.... <3 zo lief meteen naar de schoentjes...lag er ook een schoen van mama...met een speculaas erin... :j zoontje helemaal verbaasd vol kabaal naar onze slaapkamer....PAPA MAMA jullie hebben ook een kadotje... wij huhh....wij hebben geen schoentje gezet hoor O:) lekkere speculaasgezichtjes.. :9 hahaha dat heeft de piet gedaan mama !!!! heb ik gevraagd mama lief he ?!!! ....zoontje ook weer blij met zijn pen die wel 6 kleuren kan schrijven....helemaal gelukkig makkelijk toch !!

Vandaag druk aan het werk, de hondenkennel word met 12 m2 uitgebreid, zodat ze lekker extra ruimte krijgen !! dus....zijn wel even bezig, trilplaat staat al klaar, en tegels gaan we straks halen...100 stuks, ik heb nu al geen zin !!! <<)

nou ga snel bordje muesli eten en dan doggie's wandelen....
fijne dag allemaal vandaag !!! :):)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 08:20

Goedemorgen allemaal!!

Biancacoo werkze vandaag met de hondenkennel! Komen de pups ook in huis of heb je ze altijd buiten?
Tine super dat je de hele les gereden hebt en dat je nu al zin hebt in volgende week!!
VHU leuke foto's van je ponies in de sneeuw! Van mij mag de sneeuw nog wel even wegblijven.

Hier beetje een gebroken nacht achter de rug. Je slaapt heel licht als je weet dat je gebeld gaat worden, dus was rond 2 uur best wel wakker. Werd om 3 uur gebeld, daarna duurde het weer even voor ik weer in slaap viel. Maar voel me niet eens super duf nu. Om 8 uur moet ik op de post zijn om de dienst over te dragen en ga daarna lekker naar stal.

Fijne dag allemaal!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 08:33

Wat lief Biancacoo, die verwachtingsvolle gezichtjes bij die kinderen zo rond S'klaas, leuk hoor !

Frensie haar dienst zit er bijna op.

Ik ben ook vroeg vandaag, ga jonge paard van mijn vriendin vervoeren voor haar in Brabant, nog verder Brabant in hahah

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 08:37

omgeving breda ingridM? :))
hoewel, ik ben de hele dag weer in Roosendaal te vinden ^)

fijn frensie dat het je meeviel!
@biancacoo; wat een schattig ventje! En dan helemaal blij met z'n pen :j leuk!

Ik ben op een of andere vage manier veel te vroeg uit m'n bed? >;) snap er geen reet van.. M'n telefoon gaf aan dat ik eruit moest, maar ik ben een half uur te vroeg _O-
Ik zal voor de verandering maar ontbijten dan he..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:47

Mogge,

@Biancacoo, werkse vandaag met de uitbreiding van de kennel.
@IngridM, veel plezier vandaag
@Frensie, veel plezier vandaag op stal
@Tine, wat fijn dat de springles goed ging... leuk dat je al weer enthousiast bent voor een volgende keer...

Verders weinig te melden... vandaag even paardjes doen, was draaien en strijken... ik heb zooo geen zin dus eerst maar :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:49

Goedemorgen,

Naaltje: te vroeg wakker, kinecten.... is dat wel slim met je rug??
Ingrid: gaat paard vervoeren, en zat gisteravond veel achter pc (heel herkenbaar :o , niet gisteravond maar wel vaak), sterkte met Gompie
Frensie: slechte nacht achter de rug, maar straks lekker naar stal
Biancacoo: mooie uitbreiding van de kennel. Jij hebt toch een hondenpension of verwar ik je nu met een ander? Schattig hoe kinderen dan kunnen reageren.
VHU: dacht auto mooi te kunnen verkopen maar had een oplichter aan de haak
Ollie: ziet het hoofd van de burgemeester helemaal zitten _O- , mooi dat het zo'n fijne dag was. Ennuh, Brutus heeft een lekker koppie hoor.

Zo, mijn schade van gisteren weer een beetje goedgemaakt.

Zag gesprek over scheermodellen. Ik ga ze toch maar gewoon allemaal weer kaal doen, ook Thabor. Hoop er vandaag nog tijd voor te hebben, maar goed, heeft minder haast dan Rembrand. Rembrand wordt toch het meest fanatiek aan het werk gezet.

Ga zo pilonnen en balken in de bak leggen om een oefening die we gisteren in de springles hebben gedaan (slalommen) weer te oefenen, mag zoonlief eerst.

Vanmiddag naar Sinterklaas in het dorpshuis. Daarna nog de wedstrijd verder voorbereiden/paard vlechten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:52

@Tine: wat superfijn, is echt een topper, Thabor :j

@Biancao: succes en wat lief van je zoontje, heerlijk deze tijd.

Hier pony ook helemaal geschoren en de ander moet echt dit weekend.
Ik vind het gemakkelijker om ze helemaal te scheren, ben dan ook niet zo heel handig met scheren.
Hier sowieso een deken op en dag en nacht buiten met schuilstal, als het heel koud wordt, kunnen ze alleen in een stukje paddock, stukje overdekt en inloopstal. Vanmorgen hard gewerkt met manlief en de grondfrees, komende week struiken en bomen d'r in.
Zo maar verder met m'n keuken :') . En dan achterstallig huishouden en manlief aankijken dat hij even helpt met inspannen van Romeo.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:24

Naaltje lekker vroeg opgestaan vandaag, dan heb je ook wat aan je dag! :)

IM paardentaxi, alles goed gegaan?

Tine slalommen met zoon, en nog scheren.

Avaluna ook drukdrukdruk met huishouden ;) En met Romeo mennen.

Ollie lekker aan de strijk ;)

Ik ben vanochtend meegeweest met een tweespand Friezen, die staan bij ons op stal. Ook zelf een stukje gemend, was erg gaaf! Wat een geweld is dat.
Nu opwarmen :brr:
Vanmiddag nog terug naar stal want had nu geen zin meer om wat met Gwin te doen. :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 16:42

goedemiddag

gister avond weer erg veel lol gehad op de menles het oefenen voor de kerstshow ging weer erg leuk, alleen hebben we het race nummer niet geoefend dat doen we volgende week. ik zal dan kijken of ik iemand zo gek krijg om even een stukje te filmen. :j

gister heeft klaas met zijn paard een proef les gereden, het paard liep niet verkeerd voor zijn doen, maar het blijft natuurlijk een houten plank. ik heb een aantal *-:) gemaakt maar de bak was te donker voor *-:) dus heb ik een filmpje gemaakt maar die is nog aan het uploaden dus die zal ik er zo spoedig mogelijk bij zetten

meet nicole en klaas
Afbeelding

filmpje

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:28

Hoe raar is dit? Bloeiende narcissen in de tuin op 26.11.2011.
Zo vreemd. Het lijkt wel lente langs de bak
Afbeelding

Hebben jullie dat ook? Of zijn naast mijn dieren nu ook mijn bloemen gek geworden :D

@lanouska
Zolang ze rechtuit rijden ziet het er toch goed uit. In de wendingen is nog wat werk nodig aan buiging en stelling. :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 17:33

@ janouk dat klopt helemaal maar klaas heeft totaal geen wedstrijd ambitie's dus hij wil alleen maar een braaf paard en voor de rest veel lol hebben en als de stelling en buiging wat minder is dat vindt hij helemaal niet erg maar wij (de rest van het team) kunnen er hartelijk om lachen ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:36

Geloof dat ik ziek aan het worden ben. Vreselijk zombiehoofd. Helemaal dicht. En zo moehoehoe.
Maar goed, ben toch maar spullen aan het inpakken voor de wedstrijd van morgen. Grappige is, ik kom morgen voor de 3e keer naar Zeijen en ben voor de 3e keer ziekig op wedstrijd daar. Hoort zeker bij elkaar ofzo. Het was tot nu toe nooit nadelig voor mijn punten, dus daar hoef ik het niet voor te laten. En Amerigo gaat niet mee, dus ik hoef niet zelf auto te rijden (anders was ik niet gegaan).

Vanmorgen pony in 2 fases geschoren. Hij deed lastig met zijn benen, vooral achter. Dan is het toch wel lastig als je in je uppie bezig bent. Maar goed, het is gelukt. Bovenkant van zijn hoofd ook gedaan (bij zijn oren vindt hij echt niet leuk, boven zijn ogen is hij echter weer superbraaf, gek beest). Als ik de voorlok invlecht, komt de vacht er bovenuit hahah. Nu is het weer een sjieke pown.

Thabor gaat neit meer lukken, ik moet straks Rembrand ook nog vlechten en ik wil heel vroeg naar bed. :Z %) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:11

Allemaal geschoren paardjes !! fijn als ze moeten werken hoor.
Tine, mooi pony al geschoren, en Rembrand klaar stomen voor morgen, veel succes morgen en veel plezier in Zeijen.
Ik heb inderdaad een hondenopvang, maar de kennel die we nu gemaakt hebben die is voor de huskypuppen, voorheen hadden ze nachtverblijf binnen, en daaraan vast een buitenverblijf van 2 bij 4 meter, nu is dat buitenverblijf 5,5 bij 4 geworden, het klinkt klein, :o maar het is echt super zo, dus zeker 2x wat ze hadden, en alles is klaar !!! ben er helemaal blij mee. *\o/* de pup's kunnen zelf kiezen of ze s'nachts binnen of buiten willen zijn, we hebben ze niet in huis, omdat het de bedoeling is dat ze echt helemaal hun gang kunnen gaan, goede weerstand opbouwen, en over een aantal jaren mee naar de sneeuw !!
Het is dus niet voor de honden die bij me logeren, die hebben zelf een binnen en buitenverblijf.

Vind het een leuk paard die klaas heeft !!! erg leuk dat hij zo een les mee rijd, leerzaam, en paard ziet er echt braaf uit, wat wil je nog meer ?? ik vind het perfect ! _/-\o_
haha janouk die narcis, ik heb nog bloeiende rozen.
Frensie een mooie samenvatting, en wat gaaf dat je tweespan gemend hebt ! super.
Ingrid alles goed vervoerd ?

Als ik iets gemist heb...sorry ... Y;(

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:30

Tine niet ziek worden hoor!!! Succes met je wedstrijd morgen.

Biancacoo wat een super kennel hebben je pups! Echt lekker groot!

Lanouska dat paardje klinkt ideaal voor Klaas. Niet echt fair om hem er mee te stangen...

Manlief en ik gaan vanavond met vrienden uit eten naar een Texas Ribhouse, lekkerlekker :9 Eerst nog even uitrusten :Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:14

Zie paard dat braaf haar rondjes loopt, goud waard toch. Misschien als hij snapt dat het voor het paard ook goed is wat buiging en stelling (rugtechnisch gezien) dat hij het nut van af en toe dressuren wel begrijpt? Sluit me voor de rest aan bij de samenvattingen :list: . Nog even hart onder de riem van IngridM voor Gompmans en Tine veel succes met wedstrijd morgen!

Vanochtend weer lange rit gemaakt met onze Snuit, nu 18 km in 1.5 uur :) had dus aardig tempo voor zo'n ponyke en hij was zowaar aan het eind van de rit zover dat hij zelf aangaf te willen stappen. Dus nu weet ik eindelijk waar op dit moment zijn 'limiet' ligt, kunnen we daarmee aan de slag :D Hij zag er ook zeer tevreden uit, is echt pony die zo graag hard wil werken, vindt hij heerlijk.

Daarna met Bente en stalgenoot met haar paard flinke buitenrit gemaakt ook iets van 1.5 uur, vooral stap hoor, gewoon rustig aan. Erg leuk. Bente vond het eerst errug spannend zo'n ander paard achter/naast haar maar dat kwam al gauw goed. Paardjes wisselden elkaar aardig af met voorop willen lopen e.d. Maar andere paard was na uurtje echt moe, Bente natuurlijk niet, die had zoiets van gaan we nog een rondje. Lekker ding is het toch :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:08

VHU, dat klinkt als een fijne paardendag !! genieten zeg.
Frensie...veel plezier en vooral eet smakelijk !!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:43

Heee wat fijn dat jullie niet zoveel bijgekletst hebben haha

Gaaf he Frensie, zo'n tweespan Friezen ! Heb ik ook eens beet mogen houden was best imposant !

Lanouska plezier gehad bij menles,janouk heeft narcissen in de tuin, tine gaat morgen ziekig op wedstijd, Ollie heeft lekker haar was gedaan en gestreken :-), VHU lekker gemend en gereden en sorry als ik iemand vergeten ben.

Ik ben echt doodmoe na een lange dag. Ben om 8 uur de deur uitgegaan, eerst naar Oostelbeers (nee Naaltje, niet richting Breda haha), haar jonkie gesedeerd want die ging laatste keer compleet uit z'n panty op de trailer) in laten werken en toen geladen en naar Leende gereden, waar ze al 2 oudere paarden heeft staan. Daar kwam een plekje vrij en zo konden ze weer alle 3 bij elkaar in het land. Echt super fijn voor haar ! Ik rijd altijd haar paarden voor haar (met de trailer dan :D )

Toen was ik om 5 uur thuis en ik moest 10 minuten later weer weg want ik zou een ander vriendinnetje groomen, die ging voor het eerst Z 1 dresuuur starten. En joepieeee, haar 1e winstpunt ook meteen binnen. Ben super trots op haar en op haar peerd (mijn grote moppie).
Nu net thuis dus ik ben een beetje klaar met de dag. Heel ongezellig voor Richard, maar ik duik zo m'n bedje in, heb het koud, weer wat keel- en hoofdpijn dus lekker nachtje draaien.

Truste iedereen zo !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:44

Frensie schreef:
!

Lanouska dat paardje klinkt ideaal voor Klaas. Niet echt fair om hem er mee te stangen...

hij weet van wie het komt en kan het gelukkig wel hebben :j
zo kennen we ook iemand die denkt dat ie heel goed kan rijden maar het enigste wat ie doet is zijn paard uitlaten werken doet het paard niet. maar die zo iets dus niet kan hebben dus :x

VanHuisUit schreef:
Zie paard dat braaf haar rondjes loopt, goud waard toch. Misschien als hij snapt dat het voor het paard ook goed is wat buiging en stelling (rugtechnisch gezien) dat hij het nut van af en toe dressuren wel begrijpt?

het paard wordt ook nog 2x in de week onder het zadel dressuur matig gereden en loopt dan wel een stuk beter

ik ben redelijk fanatiek geweest vandaag. we hebben boodschappen gedaan en meteen even over de markt geweest om de batterij van de km teller van de kar te laten vervangen en een witte sjaal voor de kerstshow te kopen. langs de schoonmaker geweest om me schoenen van een nieuwe zool te laten voorzien.

vanmiddag met bettepet mee geweest op buitenrit. we hebben een erg leuk nieuw rondje (voor bettepet) gereden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:59

Net die prachtige docu over Queen en natuurlijk Freddy Mercury gezien... heb Queen zelf ook een keer live gezien, was zo'n geweldig concert zal dat echt nooit vergeten. Is voor mij echt jeugdsentiment :o

@IngridM Fijn dat het goed ging met 't peerd, altijd weer hele onderneming zo'n rit met jong ding in trailer. Kan me ook voorstellen dat dat knap vermoeiend is allemaal!
@Lanous goed bezig geweest :j

Ach ja, wat mensen met hun paarden wel of niet doen of er wel of niet van vinden...als zowel paard als eigenaar er lol in hebben so be it. Ik heb zelf een flinke tijd alleen maar naast mijn paard/pony's gelopen omdat ik er nauwelijks op kon zitten bijv. of zelfs dat ik ze alleen maar kon poetsen, niet eens uit de stal halen zelf en op zijn 'ergst' was het dat mijn man met de auto langs het weiland reed, mij zo ongeveer uit de auto hees en ik ze een aaitje kon geven door het hek heen. Niet om zielig te doen ofzo maar ik heb daar wel van geleerd dat er veel manieren zijn om met een paard/pony plezier te hebben.

Ik kruip er maar weer eens in zo :O