[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:02

Ziet we wel gaaf uit als hij zo het water in springt.

maffe is, in de losgooibak is het geen probleem. Dan vliegt ze door de plassen en hoe erger het spettert hoe leuker. maar kon nou geen plas tegen onderweg. Dan weigerd ze erdoor te gaan....
Paarden, soms zijn postzegels toch zo veel makkelijker :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:59

Erg grappige foto's Lanouska _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:04

Eerste keer tweespan ging ook zo, de één door het water de ander : no way..., maar ja die moest wel, dus een mega-sprong over de streng :D

@Ipsilonka: gaaf :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:05

:evaw:
even bijgelezen....niets te vertellen eigenlijk :+ Heb soort hoofdpijn en voel met niet super %)
Heb vanavond nog wel een soort van belangrijke vergadering :\

@B485 sterkte met de drukte!
@Ipsilonka, had ook al gereageerd in je topic, wat zul je trots zijn, leuk he als het zo goed gaat.
@Naaltje, dus weet de DA het ook niet helemaal. Het zal er financieel wel niet inzitten om er een foto van te laten maken of een scan, kan ik me ook nog wel voorstellen, maar nu ben je nog geen steek verder want zalf heeft zwelling niet doen afnemen, kreupel was hij al niet, maar plek zit er nog steeds. Vaag :? Niet om je aan te vallen hoor, weet dat je er alles aan doet :(:) , maar ik vind het antwoord van de DA als ik het zo lees nogal vaag dus :\
@Lanouska, James Bont is geweldig :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:12

heb gepb't VHU :j :)
weet nu eindelijk te vertellen hoe m'n smeersel heet trouwens
ekyflogyl
(gebruik het nu niet meer, want mocht maar 12dagen volgens de bijsluiter.)

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:48

Even bijgelezen :P
Leuke foto Lanoeska en (naam vergeten) baasje van romeo gelukkig was je optijd mijn trein gaat al om 7.04 ;(

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:58

VanHuisUit schreef:
@Lanouska, James Bont is geweldig :j

Jullie maken mij in de war :P
Na even kijken zag ik dat het de wedstrijdnaam van Sjaak was.

Mijn jaarling zijn vader heet namelijk ook James Bont (van stal de Ronde in Zwartewaal)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:06

Haha, wat gaan jullie weer snel.. gave foto's van en problemen met waterbakken.. Tallechie, ik vind dat je wel lef hebt dan!

Nouvel, wat fijn dat het zo goed gaat met Fifi. Als ik het filmpje zo zie kan ze echt even lekker bijkomen.. Even afstand is voor allebei misschien wel goed!

Verder gefeliciteerd met de behaalde punten, jammer van degene die geen wp hebben gehaald, volgende keer beter.

Hier weinig nieuws, over drie weken is de KNHS instructie week, daar heb ik erg veel zin in en ben ik nog voor aan het trainen.

Zag ook al de picasso beenbescherming, zou ik ook wel twee setjes van willen hebben.. haha. Het liefst 4 x zwart voor training, 4 blauw voor sulky en dan 4 x rood voor tweewieler... :$ Maar zoveel centjes heb ik nu geloof ik even niet.. Dan maar gewoon saai zwart... >;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:13

eefielover dank je wel. dat vond ik op dat moment ook wel. Vorig jaar zat ik nog met trillende handjes op de bok.

We hebben het er thuis wel over gehad. We kijken het dit buitenseizoen nog aan en dan gaan we een beslissing nemen. Veale blijft sowieso, desnoods geen wedstrijden meer of alleen dressuur en vaardigheid.

Ik baal zo dat ik dit jaar ook weer niet heen kan. Veale kan het nu met gemak aan, maar we zijn nu op vakantie.

Ik wil ook nog rode beenbescherming maar heb net weer 2 dekens moeten kopen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:13

vind ze wel leuk die beschermers inderdaad. Maar ik koop niet graag ongezien iets als dat. Al helemaal omdat ik met zo'n vreemd formaat beestje zit :+
In een winkel vind ik dat toch altijd wat makkelijker gaan :)

voor zo een broccoli spinazietaart
en voor morgen staat een stoofpotje met kip en tomaten op. Scheelt morgen weer tijd :o

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:33

Balen dat je op vakantie bent tallechie!

Naaltje, daar heb je wel gelijk in, maar deze zijn niet in een winkel te verkrijgen en voor kleine pony's shetten is dit een van de weinige merken die juist wat meer maten hebben zodat het ook echt past.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:35

:j ken het merk verder ook niet ;)
dids past gelukkig pony of cob gewoon :))
en als je eenmaal via internet de maat weet, dan is het ook prima te doen (en ze hebben wel écht gave kleurtjes :D )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:25

Even egopost.

Ben vanavond weer met Thabor naar verenigingsles gegaan. Thuis ging trailerladen heel goed. Op vereniging heb ik hem op de trailer gezadeld en hoofdstel in gedaan. Daarover heen weer halster. Uitladen ging wat minder, kreeg de stang niet los en toen dacht Thabor dat hij ook wel kon omdraaien in de trailer. Dus hem maar weer vastgezet en hulp in geschakeld. Op de zadelplaats vast gezet, bij een ander paard, om transportbeschermers af te doen. Deed hij super, helemaal geen kik gegeven. Losrijden hebben we ieder even in andere bak gedaan. Andere paard was nl erg druk. Thabor heeft in het hele uur 2x even een hinnik gegeven, verder super geconcentreerd in de les meegedraaid. Na afloop gewoon op zadelplek afgezadeld, zonder herrie. Alleen trailerladen ging weer mis. Er stonden 2 paarden in paddock buiten en er waren 2 paarden buiten aan het uitstappen. Dat was teveel afleiding, dus met hulp op trailer gezet. Wil nu proberen om 2x per week met hem naar manege te gaan, dan moet hij het toch wel gaan leren.

Nu ga ik eens kijken of hij opgedroogd is, mag hij weer de wei in. Moet ik nog snel even uitmesten voor het donker is.

Morgenochtend komt de smid, daarna eindelijk Rembrand weer eens laten lopen. Ben heel benieuwd hoe hij is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:27

Super Tine. Jammer van het trailer laden, maar hij is nog jong en moet veel leren.

Succes met mesten.

ben benieuwd hoe R loopt.

Daan slaapt, vriendlief is weg, huis is schoon, was is weggewerkt. Ben dus nog maar even aan de studie gegaan

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:30

@Tine, wat super dat Thabor zich netjes gedragen heeft en inderdaad als je met regelmaat kunt oefenen dan zal het trailerladen ook beter gaan. Maar het geeft toch ook niet om even hulp in te schakelen...
@Tallechie, jij bent goed bezig geweest +:)+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:42

goed bezig tallechie!

en tine, keistoer van je!! :)

Ik ga zo m'n schriftje zoeken om bij te houden hoe 't met dids gaat met z'n poot.. Dat ik in elk geval een schema heb bijgehouden van de opbouw, als het dan mis gaat is er misschien iets te herleiden ofzo :+
hij was in elk geval braaf maar happy vandaag :)
http://www.bndestem.nl/regio/breda/8746 ... enhout.ece
Geen varkens gezien gelukkig :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:49

Zal je gebeuren.. 30 van die varkens die ineens op je af komen!!

Tine; er zit denk ik ook niets anders op dan volhouden volhouden volhouden.. Succes! Twee keer is wel regelmatiger voor hem om er een gewoonte van te maken gewoon de trailer in te lopen..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:50

:') Dids zou hard rennen hoor.. daar is hij als de dood voor :+

maar we hebben alleen heel dicht langs een haas gereden, en een ree zien oversteken :+:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:14

Mooi he Naaltje die natuur zo dichtbij :j Kan ik ook enorm van genieten.

@Tine, met hulp de trailer in, maakt niet uit, hij ging er toch in? Je moet niet te streng zijn naar jezelf en naar Thabor hoor, hij is nog zo jong, zou voorlopig als je hulp kunt inschakelen steeds eerst met hulp proberen, dan wordt hij wat bevestigd en zul je zien dat als je er een keer alleen voorstaat dat hij het ook begrijpt. Gewoon even vragen als er iemand in de buurt is om er even naast te gaan staan, geeft het paard dan ook wat vertrouwen. Feit is ook als je dat niet vraagt, het eerst steeds mis moet gaan voordat je het vraagt, dus de eerste tijd kun je dat beter voor zijn, anders krijgen ze zoiets van ik ga eerst in de staak en dan ga ik pas. Maar al met al ging het super dus vandaag toch? Vind hem erg braaf hoor. Je wilt de keren dat ik stond te sjorren aan een (jong) paard met en zonder hulp niet weten :x

En dit vind ik een van de mooiste uitspraken uit het hele topic _O-
Citaat:

Andere mensen vinden het heerlijk op vakantie te gaan, maar als je een echt 'paardenmens' bent vind je dat vaak eerder een belasting (want wat en hoe met je paard? geen wedstrijden kunnen doen? wat als er iets gebeurt en je bent er niet? straks moet ik weer helemaal opnieuw beginnen? hij wordt vast superdik op de wei? etc. ) := ) Niet - paardenmensen snappen daar helemaal niets van _O-

Rizanta loopt met BR beenbeschermers, zitten wel goed. Heb zelfs witte en bruine, zaten bij de koop in, erg handig :+

Kreeg echt vreselijk de neiging net om toch nog langs stal te gaan (moest vandaag in Breda werken) maar vond dat wel te penny worden, dus ben toch maar naar huis gegaan }:0

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:19

VHU zo had ik die zin nog niet gelezen :-)
Wat ben je helder.

Haha vhu knap van je :-)

Daan lag om 21 uur op bed en is al weer wakker. Niet huilen of zo maar brabbelen en gewoon lekker wakker zijn. Ga dus nog maar even met hem op de bank zitten tot hij om zijn eten begin te vragen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:22

Citaat:
Niet huilen of zo maar brabbelen en gewoon lekker wakker zijn

Ahhhh, wat lief <3 dat vind / vond (bij Han he) ik altijd zo lief bij die kleintjes, dat gezellige meepruttelen. Heerlijk zo'n proppie op schoot, geniet ervan Tallechie dat zijn van die prachtige momenten <3

Op een gegeven moment gaan ze dat ook naar hun handjes en voetjes doen, naar de knuffels of naar de poes/hond. Heerlijk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:41

Ben ik weer.

Heb absoluut geen probleem met hulp vragen hoor. Alleen is thuis die hulp niet aanwezig en op de manege ook niet altijd. Daarom moet hij het wel leren dat ik het alleen doe. Maar als ik hulp kan krijgen, vraag ik dat gewoon. Inderdaad beter dat hij nu leert dat het iedere keer goed gaat, ipv eerst een mislukte poging en dan pas goed.

Ben heel blij hoe gehoorzaam hij was in de les. Het andere jonge paard in de les (ook 4) was vreselijk aan het stuiteren en doen. Thabor trok zich nergens iets van aan. En ik was zo trots dat hij niet meer zo ging brullen. Net of hij ze nog herkende (na 3 weken 1x gezien te hebben) En het rijden ging ook echt netjes. Moet natuurlijk nog veel gebeuren, maar hij doet echt zijn best.

Zoonlief lag hier al om 6 uur op bed. Hij is vandaag op schoolreis geweest naar Nienoord in Leek en was echt helemaal op. Wilde zelfs niet wachten op de oppas. Hij heeft het wel super naar zijn zin gehad met perfect weer.

Moet nu echt naar bed, lampje is wel uit nu.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:55

Nienoord is ook super. Daar heb ik eergisteren dus geoefend. Maar hij zal wel naar de speeltuin zijn geweest.

Slaap lekker

Hij lag weer te slapen, maar is al weer wakker. Hij heeft vandaag vrij veel geslapen en heeft honger, maar mag pas om 2315 weer hebben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:04

Agossie Daan moet wachten... :Y)

Kreeg net leuk mailtje. Had gisteren een transportservice ingeschakeld, aardige mevrouw, nette trailer en auto, net tarief, allemaal prima geregeld. Was erg handig want ik kon gewoon met mijn auto plus wagen meerijden, dus scheelde nogal een heen en weer getuf. Ze was ook erg handig met Rizanta en heeft zelfs geholpen met stiften uitdraaien, wagen erop/eraf e.d. Nu wilde ik heel graag 26 juni weer een wedstrijd rijden, maar mijn groom kan dan niet. Dus ik dacht laat ik het haar gewoon eens vragen, of ze het leuk lijkt dan mijn groom te zijn (dus voorlezen en helpen met inspannen e.d.). Krijg net antwoord, leek haar heel leuk, ze was nog nooit bij een menwedstrijd geweest en had het erg gezellig gevonden. Nou dat is nog eens leuk he, zo aan een wedstrijdgroom + vervoerder te komen :D

Welterusten allemaal :z

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:28

Citaat:
En dit vind ik een van de mooiste uitspraken uit het hele topic _O-

Andere mensen vinden het heerlijk op vakantie te gaan, maar als je een echt 'paardenmens' bent vind je dat vaak eerder een belasting (want wat en hoe met je paard? geen wedstrijden kunnen doen? wat als er iets gebeurt en je bent er niet? straks moet ik weer helemaal opnieuw beginnen? hij wordt vast superdik op de wei? etc. ) := ) Niet - paardenmensen snappen daar helemaal niets van _O-

Hahaha zo bedoelde ik hem ook eigenlijk niet, maar daar komt het wel op neer... vakantie is leuk.. maar als je tegelijker tijd eigenlijk ook wel ergens anders wilt zijn is het soms gewoon even balen..

VHU: Gaaf dat je op die manier toch een groom hebt zeg!