[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:09

Vanmiddag weer priveles gehad. Rembrand liep super. Als hij dit nou even weet vast te houden tot en met zaterdag....
Ik had morgenochtend ook nog willen trainen, maar de juf van peuterschool zat met de handen in het haar omdat haar hulp niet kon. Ze vroeg of ik wilde helpen. Tja, ook zo banketstaaf om dan nee te zeggen. Dus maar even zien of ik morgen nog wat kan doen. Is altijd lastig, mennen in de binnenbak. Als er lessen zijn of andere ruiters, mag ik niet mennen. Dat zijn de bakregels. Daarom probeer ik altijd smorgens vroeg te gaan, dan is er eigenlijk nooit iemand.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:21

Ik ben deze namiddag met de koets gaan rijden!
We zijn wat in het bos gaan rijden, en even op het grasveldje om de foto's te trekken.

Hier eentje van het totaalplaatje
Afbeelding

En hier eentje van het empathy borststuk.
Afbeelding

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:21

ziet er netjes uit :) hoop sneeuw daar.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:29

@ Evelli: ja hier ligt een hele hoop sneeuw! Ik ben dit weekend met mijn vriend in Nederland op weekendje geweest (in Nieuwvliet-Bad), en daar was het wel wit, maar dat was het ook. Als je hier je voet in de sneeuw zet, zakt je voet weg :D
Ik heb het ook rustig aan gedaan voor Romeo, in het bos ben ik zo veel mogelijk op de verharde wegjes gebleven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:36

Wat een plaatje jouw Romeo! En mooie wagen (dromen we hier ook van :+ ).
Nou de onderleggers zijn gearriveerd! Jeetje Rivaldo dat die niet onder je tuig passen zeg, heb je echt een breed tuig!
Tine: jij gaat voor de medailles!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:42

Leuke foto's gezien.
Fijn dat je gereden hebt Martine. Op naar zaterdag.
Wat lief dat je even een ochtend helpt op de peuter school.

Gisteren les gehad. Weer een hoop geleerd. Proefje nog even geoefend. Overgangen gingen al beter alleen valt hij te veel uit elkaar. Ik moet met wat meer lef gaanrijden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:51

Leuke foto's VHU!

En een leuke pony hierboven. Zo'n borsttuig lijkt mij ook wel wat.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:58

@ VHU: heel erg bedankt bedankt :+ Beide zijn geweldig! De koets is ook erg leuk om mee te rijden.

@ Tallechie: ben je te braaf met rijden? Of in welke zin bedoel je "met meer lef"?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:05

Ach arme Rivaldo........hoe is het nu, de dag erna ?

Haha Maaike, ik zie het plaatje al voor me 'alwyn op schoot bij je groom' haha. Fijn dat het goed ging, super !
Leuke foto van je zoon !

Zou wel leuke wedstrijd zijn geweest Jouke !

Tine, heb je wedstrijd zaterdag ?

Mooie wagen heb je Sander_lotte !

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:34

Vandaag Joepie, mn nieuwe onderleggers zijn binnen! Natuurlijk meteen gepast, en het staat hem echt heel erg leuk!

Verder vandaag nog maar even gebruik gemaakt van de sneeuw die er nog lag. De vriendin van mn broer kwam met Sun werken, en ze had nog nooit gesleed met een paard, dus gewoon een beetje lol-met-je-uhh...shet.
Op stal was ook het dochtertje van een stalgenootje van me, en die heeft nogal een zwak voor Sunny. Dus die ook maar even op de slee gemikt en een rondje laten sleeen. Daar zijn ook foto's van, dus voor de liefhebbers:
[AR-ITP] Hoe maak je een klein meisje heel gelukkig?

(voor de mensen die Sunny in zn nieuwe blauwe setje willen zien, klik op dezelfde link ;) Hij staat er prachtig gekleurd op, haha!)

Groetjes, Lacuna

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:05

Fijn dat je onderleggers binnen zijn!! Ben benieuwd naar fotos! ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:06

Nou heb ze gezien, staat leuk hoor!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:08

Vandaag even gelopen met jelle en mick tegelijk. Jelle was weer een kanonskogel en stond echt op springen joh. Hij is helemaal ontploft na een paar meter. En de kreupele sjokte lekker mee :P En later in de wei even zonder deken gezet samen, lekker kroelen. Jelle ging helemaal uit zn dak en mick wilde ook zo graag mee rennen.. maar die kwam niet verder dan 1 bok en 5 drafpassen helaas.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:24

En hier eentje van het empathy borststuk.
Afbeelding[/quote]

Hoe groot is deze pony?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:30

@ jelle wat vervelend dat je kreupele man nog steeds kreupel is en er ook nog steeds veel last van blijkt te hebben.

vandaag ff naar school geweest, daarna even met mijn moeder de stad in om "snel"een mooie spijkerbroek te kopen.
wat een hel haha. denk je even een mooie donkere skinny broek te kopen, kom je nergens een mooie broek tegen, echt een drama.
uiteindelijk bij de allerlaatste winkel, america today, geslaagd! halleluja! pff vind de voorjaarscollectie echt zo leuk, dat gaat niet goed voor mijn portemonnee worden

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:32

Ja idd heel vervelend, hij heeft dus nu ook ijzers en dat heeft een stuk verbeterd. Hij stapt iig weer goed. Maar de rest wil (nog) niet erg verbeteren dus dat kijk ik even aan maar anders haal ik toch de DA erbij.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:47

Ik ben te braaf met rijden. Ik gebruik de zweep in principe niet en dat gebruikt veale door steeds uit elkaar te vallen en steeds terug te vallen in tempo. Als ik hem af en toe bij tik op zijn achterhand, zodat de achterhand er meer onder komt blijft hij beter bij elkaar en loopt hij beter. Zodra ik de wedstrijd ring in ga geef ik hem meer leidsel en daar maakt hij gebruik van, maar in de wedstrijd ring is het tempo er ook gelijk uit wat hij met inrijden wel heeft. Als ik de wedstrijdring in ga moet ik hem dus wat 'heter' maken met de zweep en hem er bij blijven rijden.

vervelend dat jelle nog steeds kreupel is. Veale heeft in de zomer ook 8 weken kreupel gelopen ivm dat hij te kort op de hoeven stond.

Vriendin heeft veale vanavond even gereden. Het lukt mij nog steeds niet met mijn voet.
Hij was ontzettend braaf

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:50

Tallechie, mick is kreupel niet jelle ;) maar idd heel vervelend allemaal. volgens de hoefsmid komt het ook door te korte hoeven. nouja ze zijn niet echt kort, maar voor hem dus wel en dat maakt hem gevoelig. Dus moet het even laten rusten allemaal en het even bekijken. maar ik ben hartstikke bezorgd om mijn mannetje dus misschien toch maar een DA erbij als dit niet snel op de beterende hand gaat.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:16

Das heel vervelend Jelleee. Combinatie van harde ongelijke ondergrond met korte hoefjes is dan al helemaal vervelend. Hopen dat het alleen maar daar aan ligt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 00:11

@Jellee, zou er niet iets gekneusd zijn in zijn zool of dieper in het hoefbeen? Kan ook komen door net teveel op ongelijke harde ondergrond of op flinke kluit te hebben gestaan. Komt weer helemaal goed hoor maar kan wel paar weken duren. Lijkt hoe ze lopen vaak op hoefzweer maar dat is het dus niet. Krijgen ze dus flinke blauwe plek/bloeduitstorting en dat gaat drukken. Anders even langs kliniek en laten uitverdoven weet je wat meer, dit is ook niets eigenlijk. Ik hou er zelf ook niet van hoor als ze langer dan paar dagen kreupelen ;(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:11

Sorry Mick dan. Hoefijzers geen idee of heb ik daar over heen gelezen. Ik heb veale na 8 week op ijzers gezet en geen problemen weer gehad.
Ik lees nu het stukje vhu. Veale zijn zolen waren op den duur ook gekneusd idd.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:15

Leuke foto's, ga zo even bijlezen :D

Ik heb nu behoorlijk last van spierpijn.. loop ook wat moeilijk.
Was gisteren weer gaan rijden, bak was oke, maar in de avond merkte ik toch dat het sneller op ging vriezen.. Ik kwam na 20 minutjes uit de galop en ja hoor, pony loopt kreupel. Hij is nog nooit kreupel geweet, wel wat stijf. Gisteren met coolpad gekoeld en wat gelopen, hopelijk is het snel over.

Nu zijn we samen mank

VHU: de rode onderleggers hadden voor mij te kleine klittenbandsluitingen. Kreeg hem niet dicht hihi.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 17-02-10 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:17

@ Flaver: Romeo is 1.24m en hij wordt dit jaar 4.

@ Jelle: echt vervelend dat mick nog steeds kreupel is! Hopelijk is het snel over...

@ tallechie: Af en toe een tik op de achterhand kan erg veel helpen, dat klopt in ieder geval! Ik ben niet te braaf, maar ik moet iets meer consequent zijn. Volgens mijn meninstructeur moet ik Romeo meer vooruit laten denken. Als hij naar rechts uitwijkt om een bepaalde reden, mag ik niets met de leidsels doen maar hem gewoon voorwaarts drijven. Romeo durft nogal te 'slenteren'(weet niet of jullie dit woord ook in nederland gebruiken :+ ), en dan gaat hij ook uit elkaar vallen. Ik heb de neiging om meer leidsels te geven als hij trager begint te gaan, maar ja..dan moedig je het uit elkaar vallen ook weer wat meer aan. Maar Romeo is nog jong en hij heeft nog wat weinig spieren, dus normaalgezien komt dat wel in orde.
Een vriend van me zei afgelopen weekend nog tegen me: "klaag maar niet, ik heb mijn pony's een paar jaar geleden willen verkopen omdat ze te traag waren...Nu zijn ze niet meer te houden!" Hij zei dat het wel zal veranderen als Romeo meer spieren krijgt en meer conditie... Dus ik ben benieuwd :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:48

@Sander-lotte: heb je niet de mogelijkheid om hem ook eens in tweespan te laten lopen?
Hahaha, zou een leuk tweespanmaatje voor onze Romeo zijn, of bij onze schimmel, natuurlijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:53

avaluna schreef:
@Sander-lotte: heb je niet de mogelijkheid om hem ook eens in tweespan te laten lopen?
Hahaha, zou een leuk tweespanmaatje voor onze Romeo zijn, of bij onze schimmel, natuurlijk.

De mogelijkheid aan de koets heb ik, mijn koets is ook geschikt voor een tweespan. Helaas heb ik (nog) niet de mogelijkheid om een tweespanmaatje voor Romeo te kopen... Misschien later, als ik het huis uit ben :+ De droom is er uiteraard wel hoor om er eentje naast te zetten!
Hihi lijkt me wel super, 2 Romeo's bij elkaar :Y)