[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:04

Aks: gefeliciteerd met je verjaardag!

Janouk: ik leef met je mee, weet hoe het voelt :(:)

Gisteren begin middag weer de DA gehad.... weer een rand wildvlees weg gesneden dus helaas blijft Moos voorlopig, minimaal nog een maand, letterlijk in de lappen(-mand). Het goede nieuws is dat hij nu wel elke dag, bij droog weer, langer in de bak of wei mag, tenzij kletsnat. Een sprintje trekken is niet meer zo'n probleem. Hij heeft nu een jutezak met plastic bodem om, zodat het verband niet nat wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:15

Ooit wordt jullie geduld beloond dames :(:) :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:16

Ik ga er idd vanuit dat er ooit een balans komt in lusten en lasten :j .

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:20

Gefeliciteerd Aks!!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:39

dank voor felicitaties :) Iemand die mij aan mijn gewenste diploma kan helpen? :P ;)

@biancacoo; het is voor jou heerlijk hussenweer :)) Al geeft het weerbericht wel de 20* dagen aan nu?..
@gem; wat balen dat het met moos nog altijd niet helemaal oke is.. :(:)
@janouk; ook nog flink in de lappenmand.. :(:) Komt dat nog allemaal door het verstappen? := :(:)

Nou, ik wilde 't bos in met de hond en Dids. Lekker flink eind gaan wandelen. Máár! 't regent als een idioot hier. Dus ik ga mooi niet 't bos in :P Rij vanmiddag wel even op en neer om dids een knuffel en appel te geven :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:59

*\%/* =:) Aks =:) *\%/*
Ik mag alleen handtekeningen zetten onder diploma's van opleiding HBO HRM, weet niet of je dat wil :=

Het regent als een idioot daar? Dat is niet de bedoeling, ga zo afreizen ik zal wat {:} meenemen (niet dat die hier is maar misschien onderweg). En het is natuurlijk veel te koud voor de tijd van het jaar, Biancocoo nog wat aan het werk met de hondjes, normaal liggen ze nu op apegapen van de warmte....

@Janouk en Gem jeetje wat duurt dat en wat duurt dat. Twee totaal verschillende redenen en het komt ook allemaal vast goed maar wachten duurt lang en denk toch ook echt dat de paardjes liever ook hebben dat ze regelmatig aan het werk kunnen .... :(:)

Over werk gesproken, over twee weken gaat officieel onze school met vakantie zo ik zie daar toch echt naar uit :))

Nu hondjes uitlaten en dan hoppa in de auto naar Braboland. Wilde dus ook rondje gaan doen met Ollebol en mennen met stalgenootje. Komen we misschien Aks nog tegen :+

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:03

nee aks laat 't afweten met dit weer ^) wil niet zeiknat regenen... 't is echt bah hier ^)

Haha, jouw handtekening onder diploma is ook best hoor :)) Als ik maar een HBO papiertje heb, en van DUO af ben _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:04

aksie proficiattttt

hele fijne dag vandaag, hopelijk word eht droog, en zit er nog wat didds-tijd in voor je

*\o/* *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:12

Bij Janouk is het nog steeds van het verstappen in de duinen, nu 2 maanden terug.
Ze heeft nu 4 x voor de wagen gestaan en 1 x onder het zadel. Zolang je rechtuit loopt, loopt ze gelukkig prima.
Alleen als je stelling vraagt en dan nog geen eens in de aanleuning, dan krijgt ze een soort headshaking impuls; blijkbaar zit er een zenuw dan klem? of zo. Dus buigen en stellen is er niet bij. En in het ZZ vragen ze toch wel buiging.
En Janouk is Janouk nog niet, want ze steigert bijna niet op de wei en als ze al steigert, dan maar heel laag. Voor mij de graadmeter, als Janouk rechtop staat in de wei dan is mijn meisje blij en: dan is Janouk Janouk.

Zondag weer naar Steffie voor een behandeling.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 09:21

Als gefeliciteerd!! Fijne verjaardag, jammer v de regen

Vhu wist niet dat je les gaf voor HRM, daar is mn vriend voor afgestudeerd :D

Gem jammer dat t verband nog niet eraf mag, gelukkig wel langer buiten .

Janouk, vervelend dat het nog steeds niet beter gaat :(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:09

jeetje dus janouk heeft echt wel flink last.....ik duim zo hard dat ze snel opknapt !!
Gem..moos gaat dus toch vooruit, lekker wat buiten staan...en wat gek doen, zal hem best goed doen..ik hoop dat het helemaal mooi geneest ! hij word wel goed mak..een jutezak met plastic binnenkant........zouden die van mij toch niet erg leuk vinden..

T'was hier nog droog, dus toch even gestept met 2 hondjes..de temperatuur was 12 graden ,gevoelstemp 10 graden..dat is nog goed te doen voor de hondjes zolang de zon niet schijnt.
als de zon schijnt..dan hebben ze vrij..zit toch te wachten tot ze echt even niet meer hoeven te lopen..maar hun karakter laat het niet toe om ze helemaal nu met de lage temperaturen vrijaf te geven...
ze zijn zo druk, en beschadigen elkaar dan met te ruig spelen...een van de dame's heeft een snee onder haar oog...fijn....ziet er niet uit, groeit wel weer dicht, en ben al blij dat haar oog nog heel is..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:23

Goed bezig hier. Rembrand al licht getraind, menkar uitgebreid in bad gedaan, tuig gesopt en gevet. Ben er helemaal klaar voor, ook al voel ik me als dressuurprikker nog niet helemaal thuis in het samengestelde gebeuren ;-). Vanmiddag nog verkennen en dan moet het morgen maar gebeuren. Heb er zin in!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:51

Biancacoo: vanaf volgende week schijnt het warm te worden, dus heb je vrij af {:} !
Moos gaat een geweldig menpaard worden.... ben ik van overtuigd. Het heftige moet er nog wel vanaf, maar hij verbaast me toch wel geregeld. DA dacht gisteren ook dat hij net zo lang naar achteren zou trappen tot hij de jutezak kwijt was, maar er gebeurde helemaal niks :D .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:23

brave moos :)

Nou het blijft hier eersteklas zeikweer.. Tof zeg..

En m'n koekies zijn mislukt :') Wat een geweldige dag :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:46

Als de koekjes maar smaken :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:48

@aks: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/*

@gem: wat balen van alweer wildvlees :(:) , wel fijn dat hij nu naar buiten kan, hopelijk snel droog weer :j .

@janouk: duurt al zo lang, hopelijk gaat het nu snel steeds iets beter :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:55

Wel erg fijn dat je op zondag terecht kunt bij Steffi.... alhoewel je natuurlijk liever rondje bos doet op de zondag :(:)
Da's het enige voordeel Gem, hij wordt er wel mak van :(:)
En Aks mislukte koekjes :(:) , waren ze inderdaad wel lekker?
Tine klaar voor morgen =:)

Nou het leek dan wel pisweer maar ben gewoon rondje bos gaan doen met ex-stalgenootje. Gezellig bijgekletst, paardjes hadden er zin in en weer bijgekomen van alle drukte op het werk deze week :D

Nog even erg stom momentje :oo Ollie bleef stompzinnig, toen ik nog even naar het toilet ging, bij de poetsplaats met haar hoefijzer achter in een stang hangen (bij de tak van het ijzer), hoe ze het voor elkaar kreeg geen idee. Ze had zich losgewurmd van de touwen en draaide dus rond en kwam met haar been precies zo bij die stang, echt je verzint het niet .... :roll: Maar goed, gelukkig niet kreupel alleen ijzer wel heel licht verbogen (die zag blijkbaar stevig vast...) ... gelukkig kan hoefsmid direct maandag.

Duszzz.

Wat leuk Jenkins, je vriend HRM afgestudeerd, aan de HvA dan denk ik?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:50

hey aks.....van harte gefeliciteerd *\o/* dat je maar goed verwent mag worden vandaag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:17

Vanmiddag verkend in Leek. Prachtig parcours, wel moeilijk. Zit er nu helemaal doorheen, maar moet nog een zwart paard wit en in de vlechten zien te krijgen. Pfffffffffff

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:20

Nou, paard is ook weer wit. Nu wachten tot hij droog is. Verder heb ik alles geloof ik wel klaar.

Heb echt grote bewondering voor Tallechie en haar team. Ik snap nu waarom ze hier niet langs komt. Wat een werk is er verzet. Ongelooflijk. Heb er veel bewondering voor. Tallechie (en je team) bedankt dat jullie dit hebben willen doen, zodat wij de komende dagen een mooie wedstrijd kunnen rijden.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:34

VHU gelukkig goed afgelopen met hoefijzer avontuur :P Bij de Hva ja inderdaad!

Tine succes met zwart paard, je kan m ook bont maken, scheelt :P

Vandaag eens iemand anders laten mennen met Sil, ze heeft haar koetsiersbewijs gehaald maar nog geen ervaring met dressuur in de bak. Kon haar mooi wat dingen leren altijd leuk om te doen :D
De rest van de dag bezig geweest met alles uit me oude kast slopen en in mijn nieuwe metalen kasten maken.. dus gaten boren in het metaal enz.. heb het voor elkaar gekregen om 2 boortjes te brengen.. nu aan het avond eten :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:05

Citaat:
Tine succes met zwart paard, je kan m ook bont maken, scheelt

Grapjas. Hij is ook bont, alleen heeft hij maar heel weinig zwarte vlekken, vooral links is hij bijna helemaal wit. Mijn volgende paard of pony wordt echt geen witte of schimmel meer. Wat een werk toch iedere keer.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:50

Ow haha :o
Ik heb altijd al gezegd dat ik geen witte neem, maar is ook niet zo mijn kleur, ik hou van bruin/zwart :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:52

Maar wel prachtig als ze mooi schoon zijn Tine. Ik heb nu een zeer saaie vos. Echt ik zou nooit uit mezelf een vos kiezen maar ja, deze kwam zomaar langs zeg maar. Moet zeggen dat ik haar nu natuurlijk langzamerhand erg mooi vind, en denk waarom vond ik een vos altijd saai. Maar goed, dat komt natuurlijk omdat ik elke dag met haar omga.

Eigenlijk vind ik zwartbruin gewoon het mooiste met witte sokjes en een snebje of zoiets. Of een bruinschimmel, met van die mooie appeltjes, dat vind ik ook prachtig.

Zo Jenkins dat is laat eten :Y)
Vnadaag met zoonlief naar de Bijenkorf, was uitverkoop en late night Bijenkorf dus tot 23.0o uur open. Zoonlief had ik geld gegeven om helemaal alleen schoenen te kopen (en vooral in de rij te gaan staan bij de kassa, oooo ik ben slecht) en zelf ben ik ondertussen alle schappen langsgegaan op zoek naar mooie schoenen voor mezelf (heb lastige voeten en kan zoooo jammer geen hak meer ivm benen, maar ik hou echt van hakken.... dus vind het erg moeilijk schoenen te vinden). Maar ben zeer goed geslaagd. Ondanks 50% korting nog steeds r*&^%&te duur maar zo mooi. Kan ik weer verschijnen op feestjes :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:06

tine10 schreef:
Citaat:
Tine succes met zwart paard, je kan m ook bont maken, scheelt

Grapjas. Hij is ook bont, alleen heeft hij maar heel weinig zwarte vlekken, vooral links is hij bijna helemaal wit. Mijn volgende paard of pony wordt echt geen witte of schimmel meer. Wat een werk toch iedere keer.

_O- _O- Hihihihihihi.

@Aks: Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

@Tine: Succes ermee. Ik ben de hele avond bezig geweest om erachter te komen hoe je een hengstenvlecht maakt. Normaal doet iemand anders het voor ons. :o
Na wat uitleg via Youtube is het toch best aardig gelukt. Morgen op wedstrijd proberen het nog een keer te doen.

Tijd om lekker te slapen, fijn weekend allemaal! :wave: