[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:09

ik hoop t prinsje,
nu regent het zachtjes,
maar het verzorgen daarstraks was droog.

ag, manlief slaapt nog half.
dus zometeen eerst maar koffie zetten etc.
anders gaan we vanmiddag, zetten we zo leuke film op :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:46

smorgens :wave:

aks, heel hugs en sterkte.
ngtje, have fun, niet verrassend jij wakker en hij slaapt.
prinsje, geen ervaring met springschoenen of met springschoenen aanhouden.
nouvel, balen, hopen vandaag beter is.

hier verder rond en gezond, nog paar daagjes werken en dan heb ik verlof.
gisteren controle verloskundige gehad, zit net tussen twee weken en week controle in, nu maar over anderhalve week gepland, mocht zelf kiezen.
Net hier schoonmaakronde/puinruimronde huiskamer gedaan. Floris sliep weer eens uit. O, jee dat gaat hem tegenvallen, volgende week naar school, dag dag uitslapen :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:54

aks heel veel sterkte
hier ook geen ervaring met springschoenen op de wei
nouvel balen zeg, hopelijk is het alleen een lichte verstapping

hier om 8.05 al in de supermarkt, dikke plensbui op mijn hoofd en op die van daan, dus al weer omgekleed. Al 2 wassen opgevouwen, 1 in droger, 1 in wasmachine. Huisarts al gebeld, moet om half 10 heen.

Verder vandaag een studiedagje en vanmiddag les

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:06

dats minder dikke plensbui, succes bij huisarts, niks ernstigs hoop ik.
hier zo me vertrek klaar maken voor mijn werk.
vrijdag heb ik fotoshoot tijd indien liefhebber, begin middag, regio breda ben ik dan, heb namelijk fotoshoot in ochtend in chaam.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:34

@ Nouvel: wat een pech zeg, hopelijk is fifi snel beter.

@ Aks: dat mag best hoor, je hebt hem 18 jaren gekend, dat is dus een heel erg groot deel van je leven. Je hebt het recht om verdrietig te zijn, het kan deugd doen om eens lekker uit te huilen!

Ik heb ergens een artikel gelezen van een Belg die in Nederland een boete heeft gekregen omdat hij zijn hond in de auto had laten zitten. De man was naar eigen zeggen vergeten om het raam op een kiertje te zetten en hij had geen idee dat de temperatuur zo snel zou oplopen. De Nederlandse politie heeft een venster ingeslagen om de hond te bevrijden. Ik begrijp echt niet dat mensen hun hond zomaar in de auto laten zitten, en al helemaal niet in de zomer als de zon schijnt!
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 07-08-12 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:34

Goedemorgen

Net in dikke plensbui paarden gevoerd en pony mee naar huis genomen.

Aks: heel veel sterkte. Niet meer dan logisch toch dat je zo verdrietig bent
Nouvel: hopelijk valt het mee

Springschoenen ( of andere soorten beenbescherming): ik zou het niet doen. Hangt er natuurlijk vanaf hoe lang ze in de wei staan, maar de kans is groot dat er zand tussenkomt, waardoor het kan gaan schuren. Maar er zijn zat mensen die het wel doen. Is je eigen keuze. Rembrand tikt zichzelf ook aan, bij het rijden doe ik daarom wel springschoenen en strijklappen aan, maar verder niet.

Nou, ik ga weer nat worden en pony moe maken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:40

Weer terug van de huisarts. Eén of andere ziekte in beide polsen. Wat er op neer komt dat ik bij overbelasting van de polsen een peesontsteking krijg. Heb nu dus in beide polsen een peesontsteking

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:45

Tallechie wat vervelend zeg! :(:)
Ik krijg een ontsteking in mijn beide scheenbenen van zodra ik ren (hoeft niet lang te zijn, 100 meter kan genoeg zijn), maar in je polsen lijkt het me nog vervelender, want die gebruik je voortdurend! Hopelijk heb je er in de toekomst niet te veel last meer van zodra deze ontsteking weg is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:47

SL heb het al vaker gehad. Vandaar dat ik er nu ook mee heen ben geweest. Maar is een terugkomend iets. Je kan er niets aan doen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:51

Pff vervelend! Kan/mag je geen polsband aantrekken ter versteviging? Dat zou al veel pijn verlichten denk ik.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:01

@Tallechie: :(:) , wat rot, zeg. Heb zelf wel eens dat Carpaal tunnelsyndroom, maar nu gelukkig al een tijd geen last meer van gehad, is idd erg lastig aan je polsen/handen.

@Nouvel: verdorie :(:) , hopelijk valt het mee met spookje.

@Aks: een dikke knuf :(:) , meestal idd een gelegenheid dat er vanalles en nog wat uit lijkt te komen en dat is ook goed zo, laat het maar even toe :(:) .

Verder mooi weer voor de vakantiegangers gewenst!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:04

@prinsje: zelf ben ik geen fan van beenbescherming/hoefschoenen op de wei. Is hij zo ontzettend enthousiast, dan? Hier zijn ze vanzelf rustig geworden doordat ze heel veel buiten staan. Ik denk zelf, net als Tine, dat je eerder last van de bescherming gaat krijgen als ze lang op de wei staan met die dingen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:10

@prinsjeh
Hier wel ruime ervaring met springschoenen in de wei en in de paddock. Image staat namelijk altijd buiten met springschoenen ter bescherming van haar voorijzers. Eigenlijk vanaf 2007. Nog nooit schuurwondjes of zo gehad van de springschoenen. Ik heb 6 paar verschillende schoenen en wissel dagelijks af. Ze functioneren allemaal goed, dus eigenlijk geen voorkeur.
Image heeft in 2007 dat hele verhaal gehad met haar ontstoken en gekantelde hoefbeen, waardoor ze een behoorlijke constructie aan ijzers voor had. Die trapte ze gemakkelijk af bij een dolle bui.
En aangezien wij dan 5 uur heen en weer moeten rijden naar de hoefsmid, leek het ons beter springschoenen om te doen.
Nu zegt de hoefsmid dat het niet helpt :D maar we ervaren in de praktijk dat het wel helpt. ;) dus ben ik eigenwijs en gaat Image met springschoenen naar buiten. Ze weet niet beter en ze heeft er geen last van, want ze zijn ruim zat, dat het nergens irriteert. Het is niet warm eronder. Dus ik zie eigenlijk geen bezwaar. En hier werkt het al 5 jaar dagelijks.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:15

Hahaha, zo zie je maar, zo heeft ieder z'n eigen ervaring :D . Kan het me ook voorstellen bij Image, hoor, maar vaak is de vraag wat je kunt voorkomen/wilt voorkomen met springschoenen, heb er wel eens eentje gehad die zo'n wondje had, dat het wel fijn was, maar preventief weet ik ook niet of het wat uit haalt, hier staat alles gewoon zonder en dag- en nacht buiten, dus zo min mogelijk gedoe als het echt niet nodig is.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:20

Image is in haar sportcarriere springpaard geweest :D zz springen. Daar had ze ook altijd springschoenen om om schade aan de ballen van de voorvoeten te voorkomen. Voor Image zijn springschoenen de normaalste zaak van de wereld, zelfs nu ze met pensioen is. :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:08

Mick staat lange dagen buiten en ik had het eerst nooit zo in de gaten dat hij zo aantikte met lopen, dat was volgens mij eerst ook niet zo, kan dat iets met vlagen zijn? Nu hij poos terug weken met die peesblessure heeft gestaan, ook waarschijnlijk uit de wei, ben ik beetje voorzichtig misschien... Op de veluwe vorige week viel het ineens op dat hij steeds op zijn eigen voorvoeten loopt te stampen... toen dacht ik dat het door die mulle ondergrond kwam dat hij meer moest afzetten ofzo, maar nu gisteren bij uit de wei halen dus ook, vandaar mijn vraag. Ik ben er nog niet uit... :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:09

aks: heel veel sterkte met het verlies van je poekie :(:) en huil maar lekker uit hoor :j
ik kruip weer onder de steen

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:17

@prinsjeh
het kan er mee te maken hebben dat zijn hoeven langer worden/de teen te lang is, dan rolt de voet minder snel af. Moet hij binnenkort naar de smid, dan zou ik het eens met hem/haar overleggen. Ze kunnen het achterijzer iets naar achter leggen en de teen mooi afronden, zodat de hoeven sneller afrollen. (geheel in lekentaal uitgelegd: niet gehinderd door enige vorm van hoefkennis, maar dat kan Dennis vast wel toelichten).

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:36

@Janouk: dat zou best kunnen, a.s. donderdag komt de smid (ik doe heel keurig elke 6 weken, niet zozeer vanwege de lengte maar door zijn bok en steilhoef voor, komt er op de platte voet erg veel spanning en dus behoorlijke scheuren. Om te voorkomen dat het brokkelt, komen er keurig op tijd nieuwe ijzers onder. Ik blijf die hoeven altijd maar een lastig iets vinden van paardjes, tenslotte komt er zoveel gewicht op die vier kleine hoefjes en beentjes van zo'n paard :j
Ik ga donderdag eens overleggen met smid over dat op zijn eigen voorvoeten trappen sinds kort :?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:44

@margreet, misschien heeft hoefsmid nog wel een tip.
hier komt hoefsmid om de drie maanden ongeveer. Ilona haar hoeven zijn wel goed, groeien helaas langzaam.
denk eerder uit de wei halen het niet is.
@sl, terecht die boete, met de hond had het ook anders kunnen aflopen.
ook apart, na rennen in je scheenbenen ontsteking.
@chantal, balen van peesontsteking en ook nog eens in de polsen. Hoop snel minder last.

ik heb weleens met zwangerschap iets meer, lig op bed rek ik mijn benen, dan springt er weleens een spier om. Doe ik nog eens rekken au au, dan spier weer terug. Dats ook heel apart. Schijnt ook voor te komen bij zwangere, vandaar bij zwangerschap het iets meer heb.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:58

@BI: ik haal hem niet eerder uit de wei nee, wat mij betreft mag hij daar hoe langer hoe meer instaan, behalve bij hele warme dagen mag hij korter, er is geen schuilgelegenheid en als de zon erg fel is, vind ik dat erger dan bij slecht weer bijvoorbeeld. Met regen blijft hij ook altijd doorgrazen, maar met hitte komt hij zelf naar draadje toe, geloof dat hij daar niet zo van houdt :D Misschien heeft HS wel een oplossing en misschien is het echt iets tijdelijks, vind het maar gek dat we het sinds december eigenlijk nog nooit zo hebben meegemaakt met hem, we rijden tenslotte veel en letten altijd goed op hoe hij in zijn algeheel is, kan rustig zeggen dat er nog geen haartje dwars ligt zonder dat we het zien... apart... Nou is hij ook wel erg enthousiast weer de laatste 2 weken, na eerst dat gesukkel met pees enzo, wie weet scheelt dat...

Gek van die spieren, gelukkig zijn het al je laatste loodjes, voel je je nog steeds zo goed en fit? Heerlijk om zo je zwangerschap door te komen hoor!

Tallechie, hoe voelt je pols vandaag? En heb je het bij beide polsen? :(:)

Aks ook nog een :(:) :(:) :(:)

Nouvel, hoe is 't met Fief d'r kreupelheid???

Bicje nog lekker in kunnen spannen? (hier is het weertje tenminste goed opgeknapt)

Ava: liep Romeo goed met 'rondslingeren' (longeren denk ik? of toch ingespannen?)???

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:13

@ Biancailona: Inderdaad, die boete is helemaal terecht, mocht zelfs nog meer zijn. Ik zou me nog gaan schamen om Belg te zijn als je zulke dingen leest. Die hond heeft geluk gehad dat hij nog leeft, had heel anders kunnen aflopen. De politie in België zou hier ook wat meer aandacht aan mogen besteden vind ik.
Ik krijg inderdaad een scheenbeenvliesontsteking als ik gerend heb. Toen ik nog naar school ging, moest ik soms rennen voor de bus, daar had ik dan nog 2 weken plezier van. -O- Hardlopen als sport mag ik toch niet vanwege mijn rugproblemen (omwille van de schokken in mijn rug), dus komt goed uit voor mijn scheenbenen :D

@ PrinsjeH: Zou het niet kunnen dat zijn hoeven wat te lang zijn? Het lijkt me geen slecht idee om te overleggen met de hoefsmid, die zal er het meest over weten.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:18

@SL: voor jou geen sprintjes dus, lijkt me pijnlijk aan je schenen. Zijn hoeven lijken niet lang, de hoefsmid komt dus elke 6 weken en is nu bijna 5 weken geleden gedaan. Maar misschien is dat het toch wel hoor, ik vraag het donderdag in elk geval.

EDIT:
foto van huidige hoefjes :D
Afbeelding

lijken toch niet heel lang?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:49

Lijken mij keurige hoeven. Misschien inderdaad even met de hoefsmid overleggen. Misschien valt hetm ook iets in de stand op.

BI ik heb het inderdaad in beide polsen. Donderdag begon de ene, vandaag de andere. De ziekte heeft ook een naam, komt normaal voor bij mensen vanaf 35. Maar ik ben tien jaar jonger en heb er nu al last van. Denk ook dat het een vorm van reuma is, dat zit in de familie en mijn zus heeft fybramologie en de ziekte van panne.

Het ging redelijk vandaag met de polsen, maar net les gehad met pony en paard en nu dus wel weer heel gevoelig. Veale ging echt super. Mooi rond en naar beneden, hij begint echt mijn handen te volgen nu. Alwyn ging ook goed, zijn nu met tempowisselingen bezig en hij pakt het goed op. Snuit even laten rennen. Die twee zijn echt onafscheidelijk. Als ik een enkelspan tuig kan krijgen / lenen wil mijn instructeur ze een keer in tandem zetten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:49

toch nog rondje kunnen doen,
(hadden hier hoosbuien tot kwart over 2 -O- )
breezer had er mega zin in,
die maakte vliegende start.
had al paar dagen musli gehad, omdat het weekje veluwe eraan kwam,
dus energie geen gebrek zeg maar...

in elk geval.
lekker over de paden gecrost op sommige stukken, hij kan hard ej, pfff

modder tegen de onderkant van de klep van mn petje...zoefffffff

nu weer lekker in de caravan,
tuig gepoetst, kar schoon gespoelt, knol in de wei met lekker goed hooi en zometeen krijgt hij weer musli met appels en olie.
wel iets minder musli hoor, zo'n raketje is niet handig,hahahah

vanaaf eten we chinees heeft ro medegedeeld.
en morgen gaan we naar de action en lidle :)
ergens in apeldoorn moet ook een flinke paardesport zaak zitten, die gaan we ook zoeken,
even lekker neuzen :D