[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:09

een foto van de wedstrijd in den ham

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:21

Mooie foto Lanouska.

@Tallechie 't moet wel verantwoord en veilig blijven, jij bent de enige die dat kan inschatten. Maar volgens mij moet hij eerst goed door leren lopen in een 'normale' waterbak (zonder obstakels), dan zou ik pas weer aan iets met obstakels gaan denken. Maar goed, ben geen waterbak expert (Snuit en Rizanta denderen overal gewoon doorheen, Alwyn aarzelt maar begint niet te springen).
@Naaltje, wat leuk!
@Bora, droom van eigen tandem, wie weet, ooit... :z

@Tine ik dacht echt dat ik alles goed had qua tijd, maar goed ook achteraf gezien want denk dat daardoor peerd in ieder geval ook gewoon lekker bleef lopen en ik daardoor (doordat zij toch lekker liep) ook normaal bleef doen. Maar vind het wel moeilijk hoor om te zien of de jury een signaal geeft dat je kunt starten B-)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-05-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:22

Afbeelding
in de vaardigheid

Afbeelding
in H1

Afbeelding
in het water op weg naar de finish

Afbeelding
op de brug
Afbeelding
even kijken 1ste x het water in

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:25

Nog meer plaatjes, wat een prachtig paard Lanous.

Maurent

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:31

Mooie foto's Lanoeska.
Ik denk dat ik Zo maar ga slapen heb een so Frans en noe morgen ochtend leren.. P ffff

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:38

Goedenavond,

Nog even op valreep want ik ben écht kapot :o 4 proeven gereden, 2 voorgelezen en 2x vaardigheid gestart... nou ik vind het iets te veel van het goede :o

Maar goed als jullie het niet erg vinden wil ik even meegaan in de voorgaande samenvattingen...

Nou speciaal voor Biancoo.. ik mag niet mopperen vandaag alhoewel ik in mijn 2de proef met Brutus voortijdig heb afgegroet want hij had zijn galopknopje aan en die wilde niet meer uit :=
De proefjes met Simba waren een beetje mat en zoals VHU al aangaf kon het 'vriezen of dooien' bij deze echtgenoot jury's . In de 1e proef had ik 194 punten (1e prijs) en in mijn 2de proef 183 punten (2de prijs) dus toch weer 2 wp's erbij *\o/* . Ook heb ik voor het eerst vaardigheid met Simba gestart en hij deed het best goed 2 balletjes en wat tijdsoverschrijding, maar mijn doel was ervaring op doen en ik was super trots op hem +:)+

Brutus liep de 1e proef best lekker en ik had 220 punten dus nu Z+11 echter in de 2e proef is hij gaan galopperen en wilde niet meer normaal doen... ik dacht met deze jury is het niet verstandig om verder te rijden want dadelijk rijd ik verlies als ik het 'galopknopje' niet meer uitkrijg... ik heb voor het eerst van mijn leven besloten de proef voortijdig te beëindigen. Ik weet wel een beetje hoe het komt, want er wordt steeds meer verzameling gevraagd en ook meer oprichting etc.. en als hij dan moeilijk gaat vinden dan gaat hij galopperen. We hebben nu voorlopig geen dressuurwedstrijden meer dus gaan we lekker thuis even doortrainen en 14 augustus wil ik het dan nogmaals gaan proberen. Toen de vaardigheid.... ik ben nooit zo'n ster daarin maar ik was zowaar binnen de tijd en foutloos en ook in mijn barrage was ik foutloos dus weer 2wp's in de Z erbij *\o/* Met dit resultaat was ik dus wel erg blij....

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:14

@ vhu het is een kruising met een nrps pony van 1.36 bruin bont (moeder) en de vader was een kruising tussen een tuiger en fries van 1.56 en zwartbont en sjaak (wedstrijd naam james bont) is driekleure bont en 1.53

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:18

Goedemorgen.

@ Ollie: gefeliciteerd met je resultaten
@ Lanouska: mooie plaatjes
@ Tallechie: mijn man deed vroeger bij eventing inderdaad ook knotje bovenin manenkam en maakte daar hoofdstel aan vast met een touwtje. STerkte met alle spierpijnen
@ Naaltje: stoer hoor!! Voel je je alweer wat beter?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:00

ja ik hoef inmiddels gelukkig niet meer om alles wat ik eet te gaan rennen :) blij toe ;)

Nou.. Ik ga zo de dierenarts maar weer bellen..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:04

Mogge,

Vandaag mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever....

@Tallechie, ik heb ook 1x het hoofdstel over Brutus zijn kleine oren zien glijden. Nu heb ik zo'n tussenriempje tussen de keel en de neusriem en ik maak altijd een vlechtje en vlecht zijn kopstuk mee.
@Lanouska, wat een gave foto's en wat een mooi paard heeft jou moeder
@Poeltje, stoere foto's hoor, echt super gaaf.
@VHU, wel grappig ik heb er helemaal niets van gemerkt dat je aan de 'late kant' was, wel heb ik het handschoenen verhaal meegekregen.
@Jenskins, jij ook nog van harte gefeliciteerd met je behaalde resultaat in de 2de proef +:)+
@Nouvel, super gave foto's en filmpje, écht leuk dat je mee mocht rijden met al dat publiek :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:10

Goedemorgen :9k

@Ollie nou ja ik merkte er eerst ook niets van :o

Nou wordt weer een werkzame week :+ kan pas vrijdag weer iets met paard/poowns doen maar goed.
Gelukkig heeft Rizanta grote oren /3 maar bij pony's doe ik keelriem en neusriem door elkaar, zodat de boel niet af kan glijden. Ze hebben beiden van die mini-oortjes en zeker Snuit een enorme hoeveelheid manen. Bij Simba ging het hoofdstelletje ook een keer zo maar af toen hij zijn hoofd schudde, vanaf die tijd dus of keelriem/neusriem door elkaar of met extra riempje boel aan elkaar.Je kunt er ook van die speciale riempjes voor kopen geloof ik.

Vandaag komen ook nog de loodgieters voor het dak. Inspirerend dagje dus :O

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:19

Dank je voor de samenvattingen! :Y) Hele mooie foto's zien passeren! Knap paardje Lanoeska!
Pff ik heb ontzettend veel pijn :( Ik moest om kwart over 7 mijn bus halen om naar school te gaan. Om 7 uur moest ik Romeo nog naar de wei brengen en ik had mijn haren nog niet gekamd, tanden nog niet gepoetst en ik was nog niet geschminkt... Ik dacht "laten we naar huis rennen", ga ik daar toch niet languit tegen de grond... Mijn broek helemaal vies, knieën en handen open geschuurd, ik zag niet meer uit. Maar... Ik heb mijn bus nog gehaald *\o/* Broek afgeveegd met een natte doek, handen gewassen, haren gekamd, tanden gepoetst en vertrokken. Ben alleen helemaal vergeten om me te schminken :o
Nu branden mijn handen nog, mijn knieën doen erg veel pijn en ik heb ontzettend veel rugpijn (ik denk van de schok)... |(

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:03

Mooie foto's Lanoeska.
Die van mij zou ik volgens mij zo'n waterbak niet inkrijgen. Loopt al moeilijk te doen met een plas....

Lotte, jij hebt echt een maffe hond :P

Tallechie, Dat is wel schrikken. Gelukkig dat alles goed afgelopen is.

Lotte, geen fijne ochtend dus. Hoop dat alle pijntjes snel wegtrekken, al zijn schaafwonden altijd zo vervelend.

Ik heb mezelf enkel dagen grondarrest gegeven.
Heb al een tijdje last van mijn heup en soms helpt paardrijden daarbij, maar nu blijkbaar niet.
Gisteren heeft Sharonne vrij gehad. Had geen zin om iets met haar te doen nadat we mijn oma's as hadden uitgestrooid. Dus heb haar lekker paar uurjes buiten gezet.
In de tussentijd met een vriendin rondje met haar paard voor de kar gemaakt.
Was wel lekker uitwaaien bij ons. Stond een windkrachtje 7 ofzo :P

Vandaag longeren, morgen heb ik mijn Sharonne-vrije-dag, en woensdag gaan we weer met de wagen op pad. Dus heb ik 4 dagen met twee benen op de grond. Dan moet die heup toch wel weer meewerken :P

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:32

Tallechie, sterkte met je spierpijn !!
Lotte, da's geen goed begin van de ochtend,... sterkte !

Lanouska, mooie foto's van James Bont !
Super hoor.

Ollie, een druk dagje gehad, en een Brutus die zijn proef niet af mocht maken, wel de juiste beslissing denk ik.
Verder met Simba goed gereden dus ! super. en supervaardigheid, knap hoor.\

Melody heeft zo'n riempje tussen keel en neusriem.
ga zo het topic van nouvel bekijken ! ben benieuwd.

Naaltje ge-2-pand!! gaaf !!

Ga werken, groetjes :evaw:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:36

@vhu: super dat je toch rustig bleef, ondanks dat je wat laat was. Foto geeft een heel fijn beeld +:)+

@Tallechie: wat een avontuur. Goed dat je zelf de rust wist te bewaren, nu idd eens even goed gaan oefenen, bijv. eerst in een plas(je), dan komt het vast wel goed.

@Lanoes: superstoer!

@Ollie: gefeliciteerd!

@Sabien: sterkte met je heup.

@SL: hahaha, gelukkig de bus nog wel gehaald.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:19

Morgen allemaal.

Tallechie had een aanvaring met de boom na het water : dapper van jou hoor.
Goede wedstrijdresultaten
Fifi was weer thuis en staat nu ergens op het land
Verder nog gekke acties en foto's, leuke menritjes,...

Hier is het de afgelopen weken vreselijk druk geweest (vandaar dat ik hier amper geweest ben): deadlines op het werk (dus veel lange dagen); veel werk op de bouw (gyproc zetten, deuren schuren, gras maaien,...); veel feestjes (communie, verjaardag, moederdag,...); dan nog het nodige onderhoud op de weide (netels maaien, mest verwijderen,...) en als er dan nog tijd over is, wordt Petra aan het werk gezet.

Zie op dit moment geen verbetering op deze drukte. Dus kruip weer in de meeleeshoek.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:23

:(:) babs!

Zo, ik ga vanavond 3 minuten draven met dids :P ben hem alvast aan het instralen dat die 3 minuten ook echt álles zijn wat hij mag..
hij haat me er nu al om geloof ik _O-
Volgende week mag ie dan 4 minuten.. 't is sund ;)

En ik ga op zoek naar een beschermerset voor de achterbenen. Hoge beschermers.. iemand ervaring met van die wrap achtige beschermers?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:07

Spierpijn lijkt mee te vallen. Ik moet vandaag naar stal om een nieuwe deken te brengen en zal dan veale ook even snel longeren. Hij zal ook wel spierpijn hebben.

Leuke foto's lanouska. Ik vind het zo'n gaaf paard.

Dids mag weer draven. Wat zei de da verder?

Babs sterkte met de drukte

Goede wedstrijdresultaten, een die heeft afgegroet en dat was het volgens mij wel.

O ja vhu als ik het niet vertrouw ga ik er niet in. Dan wordt ik maar gediskwalificeerd maar dan heb ik het wel geprobeerd

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:24

Lanouska, wat een leuke foto's!
Ik heb een foto topic geopend op ar-itp met het wedstrijd debuut van mij met Bernadette. *\o/*
Afbeelding
Hier een voorproefje

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:33

@ Tallechie: fijn dat spierpijn meevalt
@ Naaltje: oeps, 3 minuten.... Ik wens je nu alvast sterkte :D
@ B485: sterkte met de drukte

Ik heb gelukkig nog nooit hoofdstel verloren. Nu heeft Rembrand best flinke oren. Maar bij Amerigo zou dat makkelijker moeten kunnen. Ga toch maar eens kijken naar contructie met riempje tussen keel en neusriem. Iemand daarvan een foto??

Ben vergeten foto te maken van pony voor de kar. Woensdag herkansing. Instructrice vond pony duidelijk veel meer ontspannen voor nieuwe wagen lopen. Plaatje vond ze ook mooier.

Tallechie: is voor mij AB nog een idee om in te schakelen voor privelessen aan huis? Ik ken haar verder niet, maar ze woont in ieder geval dichterbij dan AP

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:37

Veale heeft ook flinke oren, maar als je aan een boom blijft haken schuurt hij af.
Heeft iemand een foto met zo'n vlechtje aan het hoofdstel. Heb het wel vaker gehoord, maar geen idee hoe te doen. Of een foto van riempje tussen keel en neusriem?

We hadden trouwens wel allebei een cap op. Mijn vader had gezegd ik zet geen cap op, maar omdat hij met optuigen al zo druk was toch maar een cap opgezet.

Fijn dat instructrice tevrede was.

Tine ja dat is zeker een idee. Ze geeft fijn les, kan het goed uitleggen. Ik heb haar nooit met priveles gehad, maar ik vond haar duidelijk en fijn. Heeft genoeg ervaring. Ik heb eventueel haar nummer wel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:40

@ipsilonka; wát een gaaf paard! :9

@tallechie; Dierenarts zei dat het nog wel 3 maanden kon duren voordat het been helemaal dun zou zijn. Of het wordt helemaal niet meer dun. Maar als ik hem rustig aan de gang zet, en daarbij geen veranderingen optreden is het een soort van fysiotherapie. hij mag ook weer voor de kar etc.
Als hij verandert in lopen, kreupel wordt of de plek echt verandert moet ik bellen want dan komt hij weer langs.

Heb hopelijk vanavond vriendjelief als backup/anker :+ want hij zal wel graag willen :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:05

@tine10, bij letty's in de webshop verkopen ze ook van die riempjes die jij bedoeld. Wellicht als je die foto ziet dat je het snapt?
Verder gelukkig ook nog nooit een hoofdstel kwijt geraakt!
@Naaltje, bedankt :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:35

Ik geef het op -O- kan jullie niet meer bijhouden.

Ollie wat een punten weer echt super zeg !!! Zit nog te kijken of we nog een keer
jullie kant op komen maar eerst meeten in Oosterland toch.

Naaltje balen dat zn pootje dik blijft maar fijn dat je wel weer aan de slag mag. En ik
zag bij commercieel dat er weer picasso beschermers komen die zijn wel leuk heb je
ook in verschillende kleurtjes.

Riempje voor tussen de keel en neusriem moet ik ook nog eens hebben die van mij hebben
ook niet van die grote oren. Ben ook wel eens thuisgekomen met het hoofdstel over 1
oor.

Tallechie dat is even schrikken zeg !!! Kan je niet aan de hand het water oefenen?

Tine fijn dat de nieuwe wagen bevalt.

Ipsilonka mooi paard zeg !! Loopt lekker ook.

Nouvel heb je topic bekeken mooi beestje waar je mee mocht rijden.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:56

@ sabientje sjaak doet ook moeilijk bij een plas en hij wil ook nog wel is het water inspringen zo bv

Afbeelding
mooi spring paard

Afbeelding
zo kan het natuurlijk ook