[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:27

ja bah. wat een vreselijk nieuws he, ben helemaal geschokt, kan het me gewoon niet voorstellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:26

tallechie schreef:
Fijn dat je Rembrand toch nog aan het werk hebt kunnen zetten. En hopelijk kun je dinsdag en vrijdag nog even oefenen.

Heb je al enig idee hoe laat je moet?

Ik baal wel want wilde graag bij de kampioenschappen kijken maar heb om 14 00 feest van de buren. En 's avonds nog een verjaardag.

Zoals het er nu naar uitziet moet ik rond 11.00 uur starten. Maar zie wel op tegen het losrijden. Er mogen er maar 2 per bak in de inrijbak, wil je langer losrijden (en wie wil nu niet langer dan 15 minuten losrijden) dan moet je buiten losrijden. Tja, dat lijkt me even niet zo'n goed plan, op het parkeerterrein waar de sneeuw tot ijs is platgereden. Eigenlijk toch wel erg jammer dat een kampioenschap zo verreden gaat worden. Zou toch een betere accomodatie voor te vinden moeten zijn. Met dit weer kan dit toch gewoon niet?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:30

Daarom ga ik ook niet heen. Er werd al gezegd dat je niet optimaal kan inrijden. Veale moet ik minimaal een half uur los rijden. Ik zoek mijn wedstrijden er ook op uit. Vandaar dat ik ook niet weer naar blijham ga.

Maar voor zulke kampioenschappen mogen ze wel een betere accomodatie opzoeken inderdaad.

Heb net al even overlegd, maar lukt me niet om te komen kijken. Moet me om 1230 klaar maken. Bijna een uur rijden vanaf exloo dus dat wordt een gevlieg. Volgende keer beter.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 07:23

Goeiemorgen :Z
ga zo 'lekker' naar school :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:40

Goedemorgen.
Nu ik de hond heb ben ik er zelfs op mijn vrije dag vroeg uit :-)
Zal zo dus de was even doen, moet nog even wat voor het werk doen, maar dan moet ik om 8 uur is kantoor even bellen.
Vanmiddag veale even in de bak laten rennen en vanavond les.
En als ik nog tijd kan vinden nog even de administratie doen.
Druk druk druk dus

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:09

Goeiemorgen...of nou ja ongeveer goed. Begint allemaal weer zo houterig als maar kan op de maandag....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:39

Man wat is het weer koud. Vanmorgen -8 en nu is het nog steeds maar -3. Paarden staan wel lekker buiten, maar ik kan verder niet zoveel doen. Besloten pony deze week maar vrij te geven, kan ik al mijn tijd en energie stoppen in trainen voor kampioenschap. Vanavond met paard naar les ohz.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:02

Veel plezier met de les vanavond!

School is bij mij alweer gedaan! :D
Zit nu op de post te wachten, ze waren zaterdag langs geweest met mn nieuwe tuigonderleggers, maar ik was niet thuis. Nu net thuis gekomen zie ik dat ze nog niet langs geweest zijn. Er plakt nu dus een briefje op mn deur dat ze ff moeten kloppen (ja, want de bel doet het niet) en nu maar wachten...

Vandaag hoop ik dat het rijveldje een beetje redelijk is. Wil Sun even lekker aan het werk zetten, want de afgelopen tijd merk ik dat ik hem een beetje "flauw" rij zegmaar. Er zit veel meer in, maar ik rij het er niet uit. En natuurlijk heeft hij dat door, en zet hij ook geen stap meer dan nodig is, en dan krijg je een beetje een mat geheel, pony niet lekker voorwaarts en gewoon geen fijn gevoel.

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:32

hihi,, had je dit keer de postbode niet klem kunnen rijden? :P

Hopelijk is de bak oke, ik wil zo graag gaan springen nu we eindelijk weer staanders hebben :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:04

Vanochend bibberdebibber 1e echte menles gehad! Met Nolanda, merrie van plm 1.63, V Renovo (=hackney), pittig type :D Was maar goed dat meneer Hanemaayer af en toe nog zelf de leidsels nam want Nolanda blijkt niet zo van vreemde apparaten / tractoren / bomenversnipperaars te houden. En daar zijn we 'dus' een paar keer langsgegaan. Direct de weg op, alle mogelijke dingen gedaan die je met Achenbach kunt doen van keertwending t/m rondjes rijden met een hand op de rotonde. Plus de noodstop bij de boomversnipperaar :+ Maar mooi hoor als zo'n paard in lekkere aanleuning in een pittige draf over de weg gaat, super gevoel. De instructeur vond het wel goed gaan, ik eigenlijk ook wel :o

Daarna nog naar pony's en uur gewandeld met Alwyn. De route die we anders met Simba mennen. Had daarna wel erg koude tenen }>

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:46

owww wat leuk Maaike !! Stoer !!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:45

Haha, nee, niet gelukt! en weet je wat het ergste is? Heb m vandaag ook gemist!! :(
Nou moet ik morgen naar het postkantoor om mn onderleggers op te halen. Donders!

Bedankt voor je informatie over de hoefschoenen! :D

Sun had er vandaag lekker zin in :) Hij was heel fijn te mennen, hoewel hij andere gedachten had over ons tempo (volgens hem moest het vele malen hoger) kon ik hem toch fijn rijden.
Toen nog even naar mn bijrijdpaardje, en die was toch ook ZO braaf! We hebben samen weer lekker gereden. Hopen dat deze brave lijn zich doorzet, want zo braaf is hij een nog veel leuker paard als dat hij al is! ;)
Groetjes, lacuna

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:01

zo mensjes ben ik weer.
vandaag een lange schooldag gehad, daarna nog even lekker de pony''s gelongeerd.
kan nu aan moby zien dat ze al flink uit haar vacht komt, ze is al zeker dunner dan vorig jaar, maar we hebben nog een hoop werk te doen, voor ze helemaal op en top in conditie is om naar ermelo te gaan.

dankzij een kennisje kwam ik dit nog tegen op internet!
http://www.groentje.nl/www/index.cfm?page=artikel&artid=909693

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:20

he bah er is rhino geconstateerd bij een mange in de buurt. Er is een negatief reisadvies afgegeven dus geen les volgende week bij de kroo daar mogen even geen paarden van buiten komen.

Vanmiddag is de hoefsmid geweest ze staan allemaal weer mooi op nieuwe schoenen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:24

he ba wat vervelend, las het idd ook ergens op bokt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:26

Maaike: wat super zeg :D.. klinkt helemaal geweldig, ik moet nog effies wachten, maar heb misschien wel zaterdagavond zelf les met rivaldo, in de ochtend nog aan het mentoestel en die dag ervoor theorie :D Kan dus gelijk de praktijk uitproberen met achenbach :D

Maisie: he getver, hopelijk breekt het niet verder uit!

Marianne: Leuke foto zeg, ze gaan hard

Hihi ik ging springen na langer dan 2 maanden niet gereden te hebben. Alleen zit ik nu wel in de kreukels, het liep even anders als gepland :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:39

Heb je vliegles gehad Rivaldo ? :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:46

jep :P..

De eerste sprong, sprong hij er zo heftig en hoog overheen wat ik niet verwacht had en toen lifte ik (zat op mijn westernzadel, half over zijn nek en zadel, uiteindelijk stond ik met een been op de grond andere om zijn nek, heb mijn lies verrekt, mijn rug en bibs doen echt pijn en mijn benen zitten vol blauwe plekken.

Maar ik gaf niet op en ben daarna nog vrolijk door gegaan, tot een stalgenootje met me ging kletsen en ik stil ging staan met hem toen was de pijn zo aanwezig dat ik maar ging uitstappen, Vond het eigelijk best komisch.

De hele tijd was hij zo fris en heet met springen, ik hoefte maar mijn teugels op maat te maken of hij was weg en rende hij naar de sprong :P.. Had me handen vol aan hem :D

Heb uiteindelijk toch 50 cm gesprongen :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:57

Hele leuke foto marrianne!!
Dat moet je ook niet doen met een westernzadel springen ;) Heb het ook een keer geprobeerd voor de lol met een onderling wedstrijdje op stal. Kwam op een gegeven moment ook zon mega sprong dat ik boven op die knop gelanceerd werd...nooit meer...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:28

hihi mijn vzh zadel zit gewoon niet oke meer.
Westernzadel spring ik altijd mee, maar deze sprong had ik gewoon niet verwacht.. Scheen wel dat hij er mooi overheen sprong. Wil hem binnekort meenemen op wedstrijdje bij mijn zus op stal (onderling) want hij kan het wel erg leuk doen, maar zoveel pit :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:44

:D vandaag Alwyn voor de sulky, deze keer in de bevroren wei want we konden het laantje niet op. Gaf weer hele nieuwe dimensie aan het geheel: een hobbelende rammelende wagen ipv iets wat je vrijwel niet hoort (en wat volgens mij ook eigenlijk bijna niet hoeft te worden getrokken). Twee keer had hij zoiets van :):) maar eigenlijk was hij heel braaf. Hij kruipt alleen bijna op schoot bij mijn groom, dus een rondje met wat meer afstand lopen is nog niet gelukt :+ 3 x van hand veranderd, paar rondjes linksom en rechtsom en toen weer uitgespannen beloond etc. Was best wel weer trots op ons mannetje!

Ik ben in gespannen afwachting van de rode tuigonderleggers die ik van Rivaldo heb overgenomen 8-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:47

Ik denk dat je ze vandaag al kan verwachten :D
Wat goed van alwyn :D :D

Ik ga nu even hard leren en daarna naar rivaldo, helaas ligt er nu alweer een pak sneeuw, maar goed dat ik gisteren nog gereden heb :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:11

Ik ga vandaag misschien ook nog eens op pad met Romeo voor de koets. Het zonnetje schijnt erg hard en het is al 5 graden, dus het is goed aan het dooien. Als het van mij afhangt een ideaal weertje om mijn ventje eens in te spannen en wat fotootjes te trekken met mijn nieuwe Zilco tuig :o
Eerst vriendlief kunnen overtuigen om met me mee te gaan.. :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:13

Nog even een foto'tje...
Afbeelding
daarna was de bedoeling ook nog een paar foto's te maken met ik op de sulky maar dat zijn we door de kou (het ging sneeuwen :+ ) even vergeten....

En met dit mannetje hield ik me vanochtend bezig, carnaval op school....
Afbeelding :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:34

Super VHU!! Leuke foto's ook!! wacht hij op de prinses??

Zondag hebben we weer de wintercompetitie op stal. Dressuur en vaardigheid en dan volgende maand vaardigheid en speel uw spel. Moet de wisselbeker vertegenwoordigen dus weer met enkelspan met de ponie van de baas!! Vind het toch niet zo eerlijk voor mijn ponie. Te weinig voor de wagen gestaan en vind het dan niet zo eerlijk dat als je dan te fanatiek begint te worden dat ze eerder in de kreukels gereden wordt dan dat het er beter van wordt.