[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:48

Ik heb ook de ervaring dat zenuwen langzaam herstellen, ik heb ooit aangegeven het gevoel terug te hebben terwijl dat niet zo was om de volgende ingreep te bespoedigen. Verstandskiezen verwijderen, deden ze hier in 2 etappe s bij de 1e geen gevoel meer in onderlip, toen was het advies andere kant pas doen als het terug is. Uiteindelijk is het redelijk genormaliseerd niet helemaal zoals ervoor maar ik heb er gevoel in waardoor ik niet knoei met mijn drinken en zo dat gebeurde eerder dus wel. Wel balen als daar de rest van af hangt, maar over zenuwen hoef je niet meteen zorgen te maken als het langer duurt.

Tine gaat achter menners aan, lekker actieve vereniging met iedere week wedstrijd.

Janouk mooi gereden of was het gemend.

Gem was de kar halen nog gelukt, leuk dat ze de fjord gaat beleren. Volgens mij is ze zowiezo erg blij met het diertje toch.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:58

Ja, goede, actieve verenigingen (niet alleen de psv, ook de manege) Voor het mennen hebben we 31 januari de minimarathon op de planning, dan 1 februari hebben we een clinic vaardigheid (in het parcours van de dag ervoor) en 6 februari en 7 maart hebben we een clinic kur op muziek (1e dag is theorie en 2e dag praktijk) En nog veel andere dingen, maar dit is even voor het mennen.

Ben nu bezig om op internet te zoeken naar mooie prijzen. Voor de Vaardigheidskampioenschappen en voor de competitiewinnaars. Heeft geen haast, maar ben me vast een beetje aan het orienteren. Wil mooie prijzen hebben, dan moet je even zoeken.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:13

@ Jenkins: Wauw mooie wagen zeg! Ben ik wel jaloers op, ben een grote fan van die donker rode kleur. Ik sta ook sinds kort op een stal met veel menners en mij is dat ook al opgevallen hoe fijn dat wel niet is!
@Janouk: Fijn van de wedstrijd! Mooi 2 winstpunten erbij.
@VHU: Tof dat Ollie dan zo super luisteren ondanks dat er eentje ervandoor schiet! Lijkt me heerlijk als je paardje zo naar je luistert. (Joy mag dat ook nog wel leren :+) )
@Tine: Jammer dat er veel mensen niet zijn gekomen naar de wedstrijd, maar het weer werkte helaas ook echt niet mee.
Wow dat is nog een flinke planning, lijkt me wel een hoop werk. Ik doe zelf de organisatie van een mencursus en dat vind ik al veel. :+ Laat staan allemaal wedstrijden en clinics.

Gisteren ben ik zonder Joy naar de dressuur aan de lange teugel cursus vertrokken (rottige wind!) en heb ik daar met een paardje mee kunnen doen. Vandaag was de wind een stuk beter en ben haar nog gaan ophalen.
Maar echt jeetje, pony was heel goed maar tegelijkertijd ook heel moeilijk. Joy is een pony waarbij ik niet te weinig en niet te veel mag vragen en daarbij een super smalle range heb (introverte defensieve pony). Ik maakte de fout om te veel te vragen: pony ontplofte en ik kreeg een knal. Gelukkig viel het allemaal wel mee en toen ik bekomen was van de schrik heeft ze zelfs een stukje schouderbinnenwaarts en appuyeren laten zien. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:25

Goedenavond!

Janouk, gefeli met je eerste wp's!
Vhu, ollie is echt goud waard, zo eentje vind je niet snel weer.
Sonjim, we hebben de trip maar even uitgesteld. Je moet over een paar bruggen die je met harde wind maar beter kunt mijden. Wrs gaan we nu woensdag. Ken jij de fjord-eigenaresse?
Merel, goeie ervaringen met zo'n onbekende pony. Houd je scherp dat alle dieren verschillend zijn in hun reacties :D .

Vandaag even op SBS6 naar dat programma gekeken, het beste paard van stal. God wat een slecht en inhoudsloos programma! Het item over de slipjacht was nog wel leuk, niet compleet, maar voldoende informatief voor de oppervlakkige kijker. En mijn auto was in beeld als de slechtst geparkeerde auto op de route :') .

Vanavond nog ff op en neer geweest naar Amsterdam. Manlief wegbrengen, hoefde hij niet met de trein.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:35

Goedemorgen

Gem (haar auto) is nu BN-er
MC: ik doe alleen maar de 7 menwedstrijden (met hulp van 2 mensen), de evenementen worden door iemand anders georganiseerd. Gelukkig. Ik vind die 7 namelijk al behoorlijk te veel :+ Maar ja, kan er moeilijk mee stoppen, want wie doet het dan. Nu met hulp is het wel beter vol te houden. Tot vorig jaar deed ik het alleen (de voorbereidingen dan he, op de dag zelf wel hulp natuurlijk), maar dat kon ik echt niet meer opbrengen.

Nou, ik ga zo maar eens met de paarden aan de slag. Sam en Rembrand hebben 2 dagen niets gedaan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:41

Gem,..dat programma ken ik niet..zal kijken of ik het kan vinden op uitzending gemist..leuk slipjacht.
MC auw..knal van je paardje gehad..balen, gelukkig valt het mee met letsel...had anders af kunnen lopen..
Mooi dat je een paardje kon lenen op zaterdag.

Fijne dag allemaal, werkse of veel plezier

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:18

[size=7][size=7][size=7]*het kan binnen een jaar herstellen; had al eerder wel beschadigingen van operaties ([size=7]meer sensorisch niet motorisch, maar hier is echt sprake van verlammingen in mijn voet en mijn tenen; hoop heb ik zeker nog dat het verbeterd; anders is alle zenuwpijn die ik nu heb ook zo nutteloos :( [/size][/size][/size]
[/size]
Balen is nu dat van alle ernstige letsels die ik bij die domme val heb opgelopen me een breuk nou zo ontzettend ophoud. Al is het ook wel een vervelende breuk. Ben blij dat ik wel lekker hier thuis en op stal wat kan rommelen.

@Janouk: wat supergoed; wow!

Helaas weer storm, hier. Ga eens proberen ook wat meer rust te nemen, tussendoor; lastig :') :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:20

verdorie; krijg de tekst niet klein, maar goed; het is zoals het is ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:22

@mc: dat is dan altijd ff passen en meten met zo'n pony en regelmatig even op je nummer gezet worden; gelukkig goed kunnen afsluiten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:06

Ava...je hebt nu wel genoeg pech gehad....nu alleen nog maar leuke dingen jou kant op in 2015...en hoop zo dat die zenuwpijn niet voor niets is...

Hier 8 km met de honden getraind, man..wat een regen en wind....ik heb me maar voorgehouden dat het in een sneeuwstorm niet veel prettiger was geweest.....ondanks het weer..geniet ik er toch heel erg van..nu warme choco !! even bijkomen.. :9k

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:44

Vind je stoer hoor bianca met dit weer. Bbrrr
Wel klaar met die wind, die mag nu wel wegwaaien ;-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:05

Hier vanmorgen lekker getraind (nou ja, die regen was minder lekker haha), uitgemest, huishouden gedaan en verder gegaan met de broek voor zoonlief. Oftewel goed bezig geweest. Zometeen hopelijk een paar uur slapen. Heb nu al een week dat ik maar een paar uur slaap snachts, niet fijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:49

Ik hoorde dat de wind morgen erger word..daarom vanmorgen maar gegaan.
Hondjes liggen nu lekker allemaal in het stro te slapen, warm en droog.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:57

Ja dat hoorde ik ook bianca. Nou ja doen we niks aan.

Ik heb heerlijk uitgeslapen vanmorgen, ff om 9 uur hondjes eruit en paarden voeren en hop bedje weer in. Heerlijk! Vriendje is na 3 weken kerstvakantie weer aan het werk dus lekker rustig. Ha ha
Nu ff werken en vanavond naar de menles.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:18

Ook wel weer lekker he als ze gewoon weer aan het werk zijn :')

De wind nog weer erger, je zou toch denken dat dat toch onderhand uitgewaaid moet zijn >;) waaiden je honden niet weg Biancacoo :+ het waaide bij ons nog heel hard, zeker die vlagen echt niet normaal. Krijg dan de deuren van de boxen amper open.

7 wedstrijden organiseren da's veul hoor Tine _/-\o_
Geweldig Gem jouw auto hahaha.
Zooooo K van zo'n banketstaaf ongelukje zulke gevolgen Ava :(:) grrrr. Niet te geloven he.

Vanochtend pony's uit laten waaien in de bak en alles eventjes gelongeerd kwartiertje anders rennen ze paar keer in turbo stand in het rond en daarna staan ze met kont in de wind stil of zitten aan elkaar te trutten }:0 Met Hero nog eindje gewandeld, was een enorme vrachtwagen aan het laden en lossen, mooi project dacht ik, maar hij kroop er zowat in dus naja, niet onder de indruk :O :)) als ze aan komen rijden deinst hij nog wel terug maar zo'n stilstaand ding met heftruck enzo da's niet boeiend.

En voor de rest wat gewerkt, heb woensdagmiddag een deadline. Dacht dat het me niet zou gaan lukken maar hersenen werken steeds beter dus heb er nu wel vertrouwen in (binnen aantal uren en op normaal tempo :P ).

Nu maar ff :9k

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:23

@VHU: hahaha, Hero maakt zijn naam waar! Fijn dat het zoveel beter gaat met je opdrachten! Het is idd K. heb officieel toestemming gekregen van mijn fysio om dit zo te benoemen, hahaha, het ontschoot me laatst bijna en toen zei hij: "ja, zeg het maar, zo vaak als je wilt, je hebt er alle reden toe :') ". En idd van zoiets stoms {:)-:( .

@Baudyh: oeh, dat is heerlijk terug naar bed en dan ook nog lekker kunnen slapen +:)+

Brrrr, hier wordt het nu ook wat fris. Maar paarden waaien niet weg op de wei. Die genieten van hun vakantie. Dochter is trouwens erg blij met haar lamsvellen zadeltje <3 .

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:35

ik waaaaaaiiiiii ook ff voorbijjjjj
Ava: zo balen voor je met die zenuwpijn,kan acupunctuur niets voor je betekenen?
VHU aan de wandel met hero die nergens van onder de indruk is...
hussen uitgeblust in het stro
tine die het erg druk heeft met zoveel wedstrijden per jaar. rembrand goed hersteld na je rit?
MS een klap gekregen met langteugelen. spierpijn nu?
gem haar auto een aso-geparkeerd-opstakel ha ha
Jenkins km-ers aan het maken met haar mooie nieuwe wagen
lanouska was er weer.... :j druk met de wedstrijdenpaarden/ponys oppakken.cupido weer voor de wagen, foto's *-:)
las op fb dat wollie-dids verhuisd is,veel plezier daar. +:)+
janouk heeft gescoord ohz met Corinne *\%/*
en ik......poging tot dressuur gedaan thuis op het volte-bakje ff schakelen enz zondag onze 1ste wedstrijd dit jaar....morgen met les maar weer verder trainen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:53

:D :D :D , hebben jullie het filmpje gezien? Nou behoeft die auto toch wel wat uitleg hoor :o . We kwamen met de stoet volgers vanaf de verkeerde kant aanrijden, altijd weer een verrassing waar de honden vandaan komen. Dus... de hele stoet in zijn achteruit en parkeren in de berm. Helaas dacht Gem daar anders over omdat een 4WD nog wel uit de berm komt, maar de mijne niet :P . Ik wilde dus de auto 30 meter achteruit rijden en op een oprit van een huis zetten. Helaas kwamen de honden er al aan, gevolgd door de stoet paarden en restte mij niets anders als uitstappen en in de berm gaan staan kijken, hopend dat er geen paard op mijn motorkap zou klimmen O:) .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:13

Ha ha ik heb die achtelijk in de weg staande auto ook gezien. Strakke aktie Gem. ;-)

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:03

@ Gem: Even uit nieuwsgierigheid het programma eens opgezocht. Wahaha wat een slecht programma! Ik moest er gewoon keihard om lachen. Nu heb je wel een beroemde auto trouwens.
@ Tine: Nou, ik doe het je niet na: zeven in een jaar organiseren!
En je bent duidelijk beter bezig dan ik vandaag. Maandag is mijn vrije dag en het resultaat: ik heb er ook echt een luilakken dag van gemaakt. :P
@ Bianca: ja had zeker fout af kunnen lopen. Nu was het vol op mijn bovenbeen maar die kan wel wat hebben. Als het mijn knie was geweest, had ik wel meer gehad dan een blauwe plek. Baal er wel enorm van, voelde een beetje als verraad ofzo dat ze mij zo gericht sloeg, het heeft wel invloed in mijn vertrouwen met haar.
Acht kilometer door regen en wind? Wow, ik ben dan echt een luiaard en erg blij met de binnenbak hier. :D
@Avaluna: Oh jemig balen zeg van die zenuwpijn, ik duim voor je dat het verbeterd!
@ Happytime: Gelukkig geen spierpijn!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:10

Gem is mijn nichtje, de fjord eigenaresse. Welk filmpje linkje?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:20

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:42

Briljante actie gem. Hahaha. Zou mij ook kunnen overkomen.
Vhu. Wat gaaf dat hero ook zo braaaaf is !
Mc..te paard ging ik ook nooit op buiten rit in dit weer.
Nu met de honden. .met 20 km per uur door leeg bos, heerlijk !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 06:24

Goed gedaan, Gem :D
Mogen ze met de paarden door ingezaaid land rijden? Is daar dan toestemming voor van de boeren?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:40

Goedemorgen

Wat een prutweer zeg. Alles staat weer blank hier. BAH

HT: Rembrand doet het nog steeds goed, dus ik wil proberen om hem vrijdag weer voor de wagen te zetten (moet de bak wel iets opdrogen -O- )

Straks komen er twee huisartsen in opleiding hier langs voor een interview. Voor hun opleiding moeten ze gesprekken voeren met diverse soorten patienten. Jaren geleden heb ik me daar eens voor uitgenodigd en nu krijg ik gemiddeld 4 studenten per jaar langs voor een gesprek. Voel me knap beroerd momenteel, maar goed, het is voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Gisteravond nog bezig geweest om juryleden te zoeken. Vandaag maar weer verder zoeken

Fijne dag allemaal