[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:41

die jeuk kan volgens mij idd van suikers en eiwitten en zetmeel komen...
onze Melody die schuurde haar manen en staart extreem bij pavo en subli, en equiral voeders...
Haar ben ik toen structomix senstive gaan voeren van Cavalor...nooit meer geschuurd met haar staart en manen !! *\o/* en ook zij had geen voer nodig voor om dik te blijven of..voor powerrrrr...

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:44

weet je dat de strucomix nog vrij hoog zit in suiker/zetmeel? Kwam ik een maand terug achter.. Vandaar dat ik graag over wil. Niet dat het een schrikbarend gehalte is met de hoeveelheid die dids krijgt, maargoed.
Durf te zeggen dat dids verder redelijk schraal gehouden wordt, maar jeuk blijft..
Achja, zo is er altijd wel wat :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:51

dat is waar, suiker en zetmeel zit nog zat in...maar dan moet je wel met kilo's tegelijk gaan voeren wil hij daar last van krijgen volgens mij..
die fibre force lijkt me een fijne oplossing, dat was zeker ook voor Melody een goed idee geweest.
ik vind het lastig blijven met dat voer...

bij de hussen kun je daar ook hele discussie's over krijgen.....ik ben eigenwijs..ik voer gewoon saai brokken(wel met lauwwarm water erover en rundervet)..geen vlees, simpel omdat ik geen vriezer heb om het in te bewaren..en ik niet de meerwaarde zie van een hus volledig op vlees te zetten..daarvan kun je mij niet overtuigen..
bij de paarden netzo...wat past het beste bij jou paardje..

onze spip..(fjord) kreeg destijds alleen wat hartog lucerne als de rest krachtvoer kreeg, gewoon zodat zij ook iets lekkers had..en die zag er altijd supergoed uit...en glimmen als een spiegel..ik had niet het idee dat ze mineralen oid te kort kwam...

zooo. grote boze hemelreus gooit hier even bakken met water naar beneden.... -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:59

hier jengelt de buienmelder al heel de dag, maar is nog geen druppel gevallen? :?

Vers vlees voeren vind ik wel boeiend om te zien/lezen. Maar lijkt me gruwelijk arbeidsintensief :=
Al sta ik denk ik ook niet helemaal achter de whiskas en rc die hier gevoerd worden (kat en hond).
Heb ze hier net allemaal wel blij gemaakt met een plakje zalm :9 :))

Dids ziet er nu op zich ook heel erg goed uit hoor :j :) Mag niet te hard klagen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:44

Ben even aan het wachten, dus even tijd om te reageren :D .

Voeren is altijd erg lastig en verschilt per situatie en per paard/hond whatever.
Hier veel honden die het goed deden op brok (en ook nog eens heel oud werden), maar eentje dus niet, vers ging ook niet zo goed en nu voer ik sinds 9 maanden ongeveer voer dat alleen via internet te verkrijgen is het is een brok, maar met 70 procent vers vlees en dit gaat super _/-\o_ , geen vriezer vol, geen studie voor nodig :D en ook de herplaatser is enorm opgeknapt, inmiddels heel veel vrienden over en omdat het Duits is en ik in Duitsland woon, komen hier de paketten aan, hahaha, arme postbode.
Paarden krijgen momenteel alleen iets als ze gevangen worden/moeten "werken".

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:01

Meisje braaf wachten totdat ze mee mocht naar de menbaan...
Afbeelding

Tweewieler dus meegenomen, helaas nog niet aangepast, maar ment voor mij wel erg lekker omdat ik dat gewend ben en voor Ollie lekker licht. Dus we hielden dressuren nu zo'n 40 minuten vol :+ (heb zaterdag weer les, vandaag zelf geoefend). Vond het toch weer wat beter gaan dan gisteren. Af en toe zowaar mooie wending kunnen rijden en mooi recht *\o/*

Voor de rest mega druk met het werk.... maar lekker toch tussendoor kunnen mennen :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:14

met je mooie nieuwe leidsels VHU! :) Zijn ze bij jou al wat soepeler aan het worden?...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:56

Aks sinds ik sil pavo care4life voer ziet hij er beter uit, ging hij verharen en werd veel minder paniekerig en dwars. Voer nu wel sportsfit bij, ook v pavo, ivm veel mennen.

Vhu lief hoe ze zo staat te wachten!

Ik heb nu weekend, kan t goed gebruiken want zit er ff goed doorheen. Sollicitatie bij bedrijf gaat niet door omdat ze t toch maar intern gaan oplossen. Word er allemaal erg gestresst van, maar gelukkig heb ik sil om te ontspannen.
Overigens ook veel pijn in mijn lichaam, morgen afspraak bij dokter voor iets wat op spit lijkt maar al 3 weken aanhoudt.
Natuurlijk ook goed nieuws, vriend is vanaf vandaag afgestudeerd :D ik ga morgen metale stalkasten halen om tuig beter te kunnen opbergen, voor zaterdag staat er een ontspannen menrit op de planning en zondag ringsteken :D
Had ik al verteld dat ik a.s. dinsdag gehandicapte kinderen ga opvrolijken door met sil langs te komen, mogen ze lekker knuffelen en voor wie wil ook een ritje op zn rug :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:57

pavo komt er hier niet in... :n bultjes en jeuk.. :n Heb het ooit 's 3 dagen gevoerd... Net als subli zonder, ook meteen vol bulten..

balen van de sollicitatie..
Wel fijn van vriend :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:12

@ Aks ik voer ook care4live aan ferro en moet eerlijk zeggen dat ie het er prima op doet.
Hij krijgt ook zo maar 2 handjes met daarover een suplement van equilin.

De andere 2 eten subli dieetmix voor de vitamine (nu ook niet alleen in de winter)

Vind pavo ook niets maar dit geprobeerd en eigenlijk bevalt het wel. Hiervoor dodson and horrel
safe and sound gevoerd vanwege de hoefbevangenheid. Maar dus wel iets met heel weinig
suikers en zetmeel.

Cavalor heb ik ook wel eens gevoerd.

O ja en de hond krijgt brokken (cavom) en vers vlees (AHV breda) dat is copleet vlees uit de
vriezer.

@ VHU leuke foto !!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:25

Ik voer pablo subli dieetmix met equilin balancer en zonnebloemolie erover heen. Die balancer is speciaal voor paarden die weinig krachtvoer krijgen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:33

ik heb de basic ivm de vitamine E omdat uit ferro zijn bloedonderzoek een lichte
spierbevangenheid naar boven kwam en de immuno speciaal voor ondersteuning
in het schuurseizoen. (ik geef ze dus niet samen maar wissel het af).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:29

@Aks leidsels zijn nu heel fijn soepel. Ik ben een avond met leidsels gaan zitten en heb ze steeds dubbel genomen en afgerold zeg maar. Werkte goed.

Met betrekking tot voeren, Ol krijgt nu ponybrok van Subli (halve schep per dag) en kwart emmer Mijten Optiform is mengeling van o.a. van lijnzaad, zemelen, luzerne en nog wat, ben 't ff kwijt :o Plus scheutje zonnebloem vermengt met koolzaadolie. Ze ziet er erg goed uit *D instructeur vond haar absoluut niet te dik :) merk nu bij trainen in de baan dat ze wel wat meer power mag hebben, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik met buiten rijden meer dan genoeg actie voor de wagen heb en ook onder het zadel :7
Dus vind het wel best zo :+

En volgens instructeur gaan we voorlopig nog gewoon op braaf links/rechts/buiging/stelling en goed aan de hulpen dus die actie en power komt vast vanzelf wel :)

Nu kijken naar Hidalgo...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:37

oh.. Mag ik mijn leidsels ook een avondje afleveren? :P Klinkt logisch. Ik neem ze volgende week mee naar huis als ik gestresst ben voor mijn presentatie :))

Pfft.. Ik moet presentatie in elkaar zetten. Deze week.. Maar ik vermoed dat ik morgen niet zoveel doe.. ^) aaahr..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:44

Volgens mij perfect voor avondje ontstressen dat leidselgedoe :+

Sterkte met je presentatie voorbereiden :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:48

De presentatie .... Dat kun jij best aks......iets in je presentatie zeggen of doen waardoor je wat kunt ontspannen ! Je hebt meer hersenen als ik..dus appeltje'eitje

Vhu ollie ziet er idd erg goed uit, fijn zo'n relaxte pony voor de kar.
.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:56

ik vind het heel spannend.. Moet niet op eigen opleiding presenteren.. Maar voor een gezelschap professoren := Brrrr! :=

Vriendlief gaat mee :)) Als ik het verknal kan ik in elk geval lekker terugscheuren naar huis met zijn auto :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:06

Dank je Biancocoo. Ze zit ook goed in haar vel, vandaag genoten van die mooie swingende rug voor me <3 ze doet me in haar doen en laten erg denken aan Alwyn, was met beleren ook zo'n fijne, lieve pony.

Ik was vandaag wel weer erg blij dat ik kan mennen, heb nogal spierpijn door al het autorijden .... gisteren van al dat file rijden.

Aks ik probeer als ik zenuwachtig ben met een presentatie of 'optreden' altijd maar te denken dat dat publiek ook gewoon naar het toilet gaat en 's nachts in een hempje slaapt enzo, dat soort dingen. Helpt meestal goed :(:)

Jenkins wat super dat je vriendje afgestudeerd is *\o/*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:26

wat balen VHU dat je lijf toch weer even z'n aanwezigheid moet laten merken :(:)
Ik heb intussen ook al sinds ons ritje samen gruwelijke rugpijn, en uitval.. Maar dat kan ook goed door de stress komen..
Probeer het maar te negeren...

En komt goed wat betreft die presentatie hoor :j Uiteindelijk weet IK wat ik gedaan heb. Dus ik ben ook gewoon degene die dat het beste kan uitleggen :j Met de discussieronde heb ik 3 profs om me te ondersteunen. En mocht ik echt gruwelijk dichtklappen grijpt begeleidster in :j

En klopt.. mijn begeleidster zei ook al, '' 't zijn mensen, ze poepen ook gewoon'' :') tsja :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:44

Sorry, even egopost. Vanavond met Thabor naar de verenigingsmenles geweest. Ben HELEMAAL niet bang geweest. Zelfs niet toen Thabor van iemand schrok, een sprong maakte en even gek deed. Ben zooooooo blij.

Nu snel naar bed, komende 3 dagen zijn erg druk.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:03

kom ook nog ff aanzwaaien :wave:
sun,tara en tiamo krijgen nu ook calvalor structuremix senstitive en van marstall de force(vitaminekorrels,net weer een 20 kg zak gekocht O:) )
sun en tara krijgen magnesium erbij(sun voor eczeem en tara tegen nerveusiteit)
en rest vul ik aan met een flinke hand luzerne
en de katten krijgen RC voor jeweetwelkatten....... _O-
en ik duik weer terug onder mijn steen,ben gisteren weer eens naar de 'speldendokter" geweest....pfff kon beter zeggen: wat doet het wel goed? :x ik geloof dat mijn lichaam zich aan het resetten is.....pfffff %) hoop morgen beter
:evaw:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:15

Stoere tine in de menles *\o/*

Aks happy birthday *\o/*

Ht hopelijk voel je je snel beter

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:26

Aks..van harte gefeliciteerd met je verjaardag !! maak er een fijne dag van. :# +:)+ *\o/*

ht....ai..ik hoop dat je je snel weer beter voelt...
tine goed gedaan met thabor, komt helemaal goed.
janouk..hoe doet janouk het ??
Jenkins..vergeten, gefeliciteerd met afstuderen van je vriend ! *\o/*

verder,..regenachtig en koel weer vandaag....ben al weer s'morgens vroeg korte afstand aan het steppen met de hondjes..dat is echt wel fijn !! en zo kunnen de hondjes hun energie mooi kwijt..te zot voor woorden..dat de husky's rustig aan best nog wat lopen kunnen zo eind juni.. :=
eagle daar wandelen we alleen mee samen met de jongste..de 2 dames van 2 jaar en en 1 jaar..die gaan kort rondje mee lekker steppen..superfijn..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:31

Janouk is nog steeds aan het revalideren. Pffffff het duurt lang. Ze is niet meer kreupel, maar kan nog niet buigen of stellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 07:47

Goedemorgen

Aks: VAN HARTE *\o/* *\o/* *\o/*

Janouk: vervelend als het zo lang duurt.
Bianca: inderdaad idioot dat je eind juni nog soort van kunt trainen
HT: ik heb altijd begrepen dat je de dag na zo'n behandeling veel slechter kunt zijn,