Ben net thuis van het werk. Ga even op bed liggen. Beetje hoofdpijn en gewoon moe. Kijken als ik op knap zodat ik vanavond nog even weg kan. Tot later
Tine inderdaad een heel gesjouw. Ik oefen nu gewoon niet meer. Dan gaat het maar niet zo snel met mijn punten, maar ga geen caprioolen uithalen. Zal ook niet weten hoe ik dat moet doen. Moet met 2 auto's rijden of tig keer op en neer. Kan veale niet alleen inladen en optuigen dus heb altijd hulp nodig. Ben blij dat mijn ouders mee gaan nar wedstrijd en les, kan niet van hun verlangen om nog vaker te komen
Anoniem
Geplaatst: 24-11-10 18:05
Goh wat gaan jullie hard zeg, iemand had zeker vandaag vrij
Laura, Hoorde dat Bart waarschijnlijk zaterdag niet kan. Zou jou zaterdag mogen groomen, ik kan tot 14:00.
Als Sanne gaat is dat vaak met mij idd. Behalve met een gebroken pootje, dat was niet zo heel handig. Zag het toen niet zitten om in mijn eentje zelf een uur heen te rijden, een heel dag daar bezig en een uur terug moeten rijden zonder iemand die mij terug kon rijden als het niet meer ging, hihi.
Mijn vader vond het wel leuk, dressuur is saai. Hij heeft er echt niets mee, kan niet eens mijn pony´s (die op zijn erf staan!) bij naam noemen. Maar vind het wel heel stoer dat ik nu tandem probeerde omdat ik zei dat dat het moeilijkst is.
L_Rivaldo
Geplaatst: 24-11-10 19:57
Ik heb ook wel echt zo iets van dat ik het perfect moet doen, gebeurdt dat niet (wat vaak is) dan ben ik vaak in mezelf gekeerd/t (?)
Vorige keer dat in de vaardigheid een poort verkeerd stond.. en rivaldo ging weigeren doordat die recht op de schrikdraad stond (gevolg een bal) kreeg ik strafpunten voor de weigering en bal.. (tijd was doordat ik doorging met proberen ook erg lang geworden) Ik had toen nog niet helemaal door dat hij verkeerd stond.. toen ik zag dat ze hem snel achter mij goed gingen zetten kreeg de jury het wel een beetje over hun heen Gelukkig geen strafpunten, maar de tijd bleef staan waardoor ik laatste was Maar aan de ene kant wel trots op mezelf dat ik maar 1 eigen bal eraf had .. toch beter dan die 3 van eerder
Komende wedstrijd in Wormerveer ben ik al blij als ik rond kom met mijn nieuwe aanwinst. Hij heeft vandaag weer voor de 2e keer voor de wagen gestaan en het is nog ff weer aftasten. Hij is braaf, maar nog net zo groen als dat ik in januari met hem gestopt ben. Na bijna een jaar vakantie pakt hij het weer netjes op. Alleen de 1e keer wegstappen is dramatisch, maar dat was het vorig jaar ook. Zijn vandaag foto´s gemaakt, moet ff kijken of ik die morgen kan plaatsen.
Ik leen een geweldig leuke pony voor een maand of 2. Ik start hobbyklasse L. Maar of we een L proef door gaan komen weet ik nog niet hoor, hihi. Vind de L proeven zelf wat fijner rijden bij een pony die wat sneller afgeleid is, de B vind ik wat ´traag´.
Zit zo te twijfelen. Snuit was zondag echt nat van het zweet, bij zijn hals/zijkant en wat bij de flanken. Niet op kont/achterhand. Dinsdag was hij ook behoorlijk warm. Nu is hij met wat stappen gauw weer afgekoeld maar met die kou vind ik het wel heel lang duren voordat hij weer droog is. Zal ik hem toch gaan scheren? En dan gewoon hals / halve buik / flank? Heb jij die foto nog Tine van hoe je Amerigo hebt geschoren? Kan je daar wel scheren waar het borsttuig langs loopt? Dan is dat zo kaal....
Als ik mijn paarden schoor deed ik dat altijd rond 1 november. Maar het is nu bijna december. Kan toch nog wel? En zouden jullie dan een halsdeken doen of niet? Kan geen halsdeken vinden voor die kleintjes
Wilde eigenlijk echt niet scheren omdat ze ook altijd met z'n drieeen lopen en ze ook regelmatig met elkaar zitten te rotzooien, dus weet het nog niet. Ik ben ook niet 24/7 bij de stal, er is niet altijd toezicht ben dan zo bang dat Snuit ergens achter blijft hangen of zoiets en een ongeluk krijgt. Of zie ik spoken?
tine10
Geplaatst: 25-11-10 08:25
Ik zou gewoon scheren hoor, moet nog wel kunnen. Heb vorig jaar in januari ook nog eens geschoren, moest gewoon. Heb geen problemen met borsttuig of briekriemen. Amerigo is inmiddels trouwens helemaal kaal. Zijn vacht die niet geschoren was, was zo dik geworden dat het niet comfortabel meer was onder de deken. (ja, ik zou zonder deken kunnen doen. maar met een schimmel in de blubber vind ik dat geen optie. 't Is ook een beetje voor mijn gemak Als ze dan zo vies zijn, kan er geen tuig meer op. Als ik moet wachten tot het droog is, duurt het uren, dus dan maar op mijn manier)
Ik heb wel halsdekens om. Wilde voor Amerigo nog een gevoerde kopen, maar maat was uitverkocht. Hangt heel erg af van wel merk deken je hebt, denk ik, maar ze zijn er wel hoor.
Hier zijn ze nog nooit met een deken blijven hangen.
Heb knallende koppijn (al 5 dagen zucht), maar goed, straks priveles met beide jongens in de binnenbak. Heb niet voor niets gister zo veel moeite gedaan om die kar daar te krijgen, dus gaan zal ik . Ik ga ze zo vast poetsen en in de zweetdekens zetten. Als ik dan terug komt van school, snel de transportbeschermers om en de trailer op.
Ik leen hem om heb op de hengstenkeuring te rijden. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Omdat hij vorig jaar nogal gespannen was op de hengstenkeuring neem ik hem juist zo veel mogelijk overal mee naar toe zo lang hij hier staat. Les bij mijn instructrice of op een training op de verreniging was geen probleem, dus dit jaar gaat hij ook mee op wedstrijd en naar een indoor oefen avond. Niet dat hij verder in zijn leven ooit op dressuur wedstrijd hoeft, of een indoor te lopen. Vorig jaar heb ik hem gereden, eigenaar zou hem ook gaan rijden, maar dat is er niet van gekomen. Hij had dus op de hengstenkeuring voor het laatst voor de wagen gestaan. Dit is hem [AR-ITP] Marengo weer voor de kar
VanHuisUit
Geplaatst: 25-11-10 09:52
Die Marengo wat een beer van een pony zeg, geweldig!
@Tine bedankt voor de foto. Dat zijn precies de stukken waar Snuit zo zweet, heb ik even een voorbeeld. Nou het is hier werkelijk dra-ma-tisch nat en koud en ellendig. Wat heerlijk dat je naar de binnenbak gaat!
Ik moet twee hele dagen training voorbereiden vandaag maar moet ook nog hooi halen en naar pony's plus boodschappen doen. Nou ga mezelf een trap onder m'n kont geven en aan de slag
Marengo is half zo breed als dat hij vorig jaar was. Het is idd een beer van een pony, maar nu wel mooi op gewicht (vorig jaar was hij dik). En het is gewoon zo'n lieffie . Hij kan erg goed zoenen en knuffelen.
Hoop dat ik vanmiddag nog hulp heb om hem in te spannen, anders ga ik een stuk met hem fietsen.
ik heb de paardjes ook al gedaan. was rond kwart voor 10 alweer thuis.
VanHuisUit
Geplaatst: 25-11-10 14:11
Zo dat is snel IT. Heb hooi en toch ook maar wat stro opgehaald. Stal grote beurt en paddock idem. Wat een natte zooi zeg Poowns stonden ook lekker bij elkaar in de stal, ze vonden het ook veel te nat stelletje mutsen. Maar na grote schoonmaak was het weer toonbaar en met ook stro erin ziet het er wat gezelliger uit. Ze waren er ook lekker in aan het spitten, dus ze vonden het wel prettig denk ik.
Ga inderdaad wel scheren (denk ik ). Snuit is ook wat schralig, vergeleken met Alwyn dan, maar die kan ook wel heel goed tegen kou en regen, hij is net een rond beertje. Niet dat Snuit dun is maar ik kan zijn heupbeen echt zien en zijn rug voelt wat 'spits'. Denk dat hij toch veel energie kwijtraakt (nou ja, in vet dan, niet in looplust ) met warmhouden aan de ene kant en met droog worden als we wat hebben gedaan.
Ga nog een paar dagen proberen met echt weer 24/7 hooi, kijken of hij dan weer wat ronder wordt /voller. Als dat nou niets uitmaakt en ik vind hem nog wat sneu eruit zien gaat hij onder deken en scheerapparaat erover in een passend patroontje
Ik zou lekker gaan scheren hoor. Sjors hebben wij ook pas vorige week gedaan. Kan best!
Nog gemend, Dennis?
Wij hadden gisteren onderlinge menwedstrijd. Beide keren liep het tweede rondje een stuk beter dan de eerste keer. Met tandem was hij eerste (van de 1, maar qua punten zat hij erg hoog!) en met Saffier was hij tweede. Pony deed goed zijn best.
Zit nu op stage, tot half 6 en dan door naar menles. Even zien hoe we het er vanavond afbrengen.
Trouwens, Evelinee_, tandarts komt volgende week voor Kokkie. Mocht er niks zijn, heb ik al besloten er een ander bitje in de hangen.