[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:03

Goedemorgen.
Hier was het windkracht 8....en bij baudyh dus ook...we wonen dichtbij elkaar..ons dak is van het houthok afgestormd...er is een eik ontworteld....dus nee het was hier en op meer plaatsen richting emmen de hele dag niet veilig om met aanhangers te rijden.
Tuurlijk superrot en klote voor organisatoren vooral financieel ....maar ik geef de mensen die afgezegd hebben groot gelijk.
Het was hier niet te doen.
ik begrijp je frustratie best Tine maar wij hebben flink stormschade..het dak waaide er om 14 uur af....was hier niet voorbij om 13 uur...

Denk dat ieder voor zich het beste kon bepalen of het veilig was...hier in omgeving echt niet.. ik kon niet eens met mijn kleine Aanhangertje naar het bos om te trainen..
Waardeloos..

Hoop dat de volgende keer mooi veel inschrijvingen zijn en mooi weer.

Onze sneeuwwedstrijd en trainingskamp is afgelast.. de sneeuw is gisteren weggedooid..ook een strop voor die organisatie..zo zie je..het is in alle takken van sport soms klote..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:11

Hier aan de kust waren gisteren windstoten tot boven de 100 km. De kringwedstrijd hier in Hoofddorp was afgelast. Met een trailer rijden was geheel onverantwoordelijk gisteren hier in de buurt.
En het kan misschien wel gaan als je weggaat van huis, maar niemand weet hoe het 2 uur later is.
Ik snap dus heel goed de keuze van Maisie en Baudyh om het risico niet te nemen.

Nu ook aan het twijfelen hier. WIj hebben straks een wedstrijd. Windkracht 7, met windstoten rond de 75km. Dat is nog te doen, maar het moet niet erger worden, dan blijven wij thuis

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:15

Ik heb geen weerbericht gehoord..ik ga strakss ttrainen in het bos....hoop dat er geen bomen op het pad liggen....dat zou balen zijn..dus kijken of het bos nog overeind staat...

Succes met wedstrijd als jullie wel kunnen gaan janouk.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:39

Financieel is het geen strop voor Tine want je moet gewoon betalen. Meer zelfs. Ik wilde gisteren gelijk het inschrijfgeld overmaken. Mocht niet, moet wachten tot ik een factuur krijg waar dan weer extra administratie kosten bij zitten.

Ik hou er dus echt een negatief gevoel aan over.
Maar sta voor 1000% achter mijn keuze dat ik niet ben gegaan. Vind het heel denegrerend om zo te reageren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:55

Leer toch eens lezen zeg. Wat een lange tenen. Ik heb geschreven dat het bij ons in de buurt prima te doen was, maar dat ik niet kon oordelen hoe het in de rest van het land was.

Als je je daardoor al aangevallen voelt, is dat toch echt je eigen probleem hoor. Ik ben totaal niet gefrustreerd, snap echt niet waar jullie dat nu weer vandaan halen. We hebben een fijne dag gehad en de groep die rond 13 uur op pad zou moeten hebben we consumptie munten aangeboden. Zodat ze onder het genot van iets te eten en te drinken konden wachten tot de wind weer was afgezwakt.

En om te zeggen dat we er nu winst uit hebben gehaald is erg flauw. De juryleden en bakkosten gaan gewoon door ook al komt een deel niet opdagen. En dat je moet wachten op een factuur is een normale regeling. Het is administratief anders niet te verwerken. En dat je daar meer voor moet betalen lijkt me logisch. We hebben er flink extra werk van en extra kosten.

Baudy: ik vind dat je denigrerend naar mij reageert, vooral omdat je niet goed leest.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:59

Is idd heel vervelend als er dan zo gereageerd word.

Heb al meerdere keren gehad dat we op wedstrijd waren en zoiets hadden van dit hadden we
beter niet kunnen doen. Als we niet over de Zeelandbrug hadden gemoeten dan weet ik het niet
maar dit was echt te riskant.

Het gekke was wel dat er rond een uur of 3 een bui voorbij kwam met mega rukwinden en
flinke regen en dat daarna de wind in 1 keer nog maar windkracht 5/6 was.

Nu waait het hier ook wel flink vandaag. Ga straks maar eens kijken of ik een rondje kan doen
met de pony's

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:09

Het geld wat je normaal binnen krijgt krijg je nu ook binnen. Daar veranderd niks aan iedereen moet gewoon zijn inschrijfgeld betalen. Dus die juryleden en bakkosten kunnen gewoon net als anders betaald worden.
Op het moment dat iemand niet gelijk wil betalen snap ik best dat je een factuur stuurt hoor je mij niet over. Maar als ik op wedstrijd verschijn heb je meer werk met me dan zo.
Die coulance die je deed naar de mensen die er wel waren had ik ook verwacht naar diegene die afbelde. Een beetje begrip.
en dat mis ik in dit hele verhaal.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:10

Tine, ik heb nog een keer jouw post gelezen. Maar door de zin van als je snelheid aanpast, kan ik best begrijpen dat iemand anders dat leest als soort van aanvallend. Het is maar hobby hoor die paardensport. Geen risico nemen als het niet hoeft is dan logisch.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:10

Sorry tine maar ik las het ook wel zo hoor. Maar het kan zo verschillen paar km verder kan het in een
keer veel meer of veel minder waaien. Het is wel vervelend voor de organisatie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:30

Citaat:
De wind viel hier erg mee......Daarvoor en daarna was het 5 of 6. Als je je tempo een beetje aanpast, kun je daar (dus bij 5 of 6) veilig bij rijden. Maar goed, ik weet niet hoe het in andere delen was, hier was het gelukkig geen storm.

Lijkt me heel duidelijk.

Baudy: onze vereniging organiseert wekelijks wedstrijden/ evenementen. Voor de penningmeester is het zonder nota niet te doen om los overgemaakte bedragen op de juiste wedstrijd/evenement te boeken. Ik heb alle begrip voor mensen dat ze afbellen. Dat is een keuze die ieder voor zich moet maken, omdat ik de omstandigheden in een ander gebied niet kan beoordelen. Maar het is nu eenmaal een feit, dat geldt bij alle wedstrijden, dat als je na de wedstrijd betaalt, daar extra kosten bij komen. De kosten worden nu eenmaal daadwerkelijk gemaakt. Als je dat een probleem vindt, moet je niet meer gaan starten.

Ik ga jullie toch ook niet verwijten dat jullie mij (en de andere deelnemers) onverantwoord bezig vonden, dat ik gisteren wel op pad ging met trailer. Dat zou ik tussen de regels door namelijk ook kunnen lezen namelijk (maar op die manier kun je overal wel dingen tussen de regels gaan lezen). Maar jullie kunnen niet weten hoe het hier was, dus kunnen daar niet over (ver)oordelen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:09

.....hmm.....t'is weer gelukt....... lezen kan ik prima.
Ik verwijt niemand iets,.....heel fijn dat iedereen gewoon moet betalen...dat is/was lang niet overal zo..

tot later.......of niet

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:17

dus voor degene die m nog niet gezien hadden, ik heb een nieuwe marathonwagen *\o/*
En sil en ik zijn verhuist :) Sil staat nu op een menstal, erg fijn om nu eindelijk eens meer begeleiding te hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Tine, fijn dat je wedstrijd met Amerigo goed ging! Lijkt me lastig als je niet veel kan oefenen.

Biancacoo lekker getraind in het bos?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:24

Heel gave wagen jenkins !! veel plezier ermee. erg mooie kleur !!
Ja, we hebben getraind, 2 bomen op de paden...maar konden we makkelijk omheen, viel in het bos mee met de schade.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:01

Bianca lekker getraind. Was het nog erg nat in het bos of viel dat mee?

Jenkins: gave wagen en fijne nieuwe plek voor pony. Ach, dat weinige trainen is nog maar tijdelijk. Als zoonlief straks te groot is om erop te zitten, krijg ik wel weer meer tijd ;-)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 15:15

goedemiddag

zal me ook weer is melden. wel steeds meegelezen.

@ bianca weer lekker getraind.. kom af en toe foto's tegen van 5 hondjes.. heeft de castratie van eagle het probleem met zijn pootje opgelost?
@ jenkind heeft mooie nieuwe kar.. en slagriem eraf..
@ gem heeft laren vol met klei en druk..
@ janouk krijgt met lammertijd druk met veel gestuiter
@ vhu heeft training gegeven en vandaag met ollie training.. of niet gegaan?
@ baudyh. gaat met broek trainen.. zoals bianca zei misschien eerst aan longeerlijn proberen.
kan db bokken wat ie wil zonder dat jij er achter zit.. bij cupido ook altijd ! een slagriem..
@ tine is koningin.. maar wel lekker gereden.
@ avaluna. hoe gaat het met je ..lekker ontbeten van de week?
@ happytime heeft pony die de naam eer aan doet. en heeft curses.. knippen-copy-plakken nodig.

hier gaat alles zijn gangetje.
met oud en nieuw naar ameland geweest. bij vrienden van ons.

Las vegas eindelijk weer apk goedgekeurd en mag voorzichtig weer aan het werk.
cupido gaat vandaag weer voor de kar heeft er 4 maanden niet voorgestaan door tijdgebrek en niet lekker weer..
maar ohz wel veel gereden en geleerd.. ben 6 december in dalen op oefen dressuur geweest. pony gedroeg zich voorbeeldig en 2x 185 punten..

met het 4 span de kerstshow gereden in bronneger was weer erg leuk om te doen. en gisteren met 2 paarden naar onstwedde geweest.
zo ook nico met lady. (paard gekocht van Harry) 1ste wedstrijd en 180 en 183 punten.
wij waren met 2 span om 2 uur aan de beurt en 195.5 en 198 punten en 2x 1ste..
en toen nog dempsey in het enkelspan en 180 en 186 punten en ook een x 1ste. al met al voor ons dus een geslaagd dagje..

ook gaan we met het 4 span het eerste weekend van maart naar frankrijk op wedstrijd.. *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:34

Mooie wagen Jenkins, had hem op fb al bewonderd. Ook leuk dat je nu op een menstal staat. Kan je elkaar mooi aanvullen/ helpen altijd handig.

Tine, ik ga er niks meer overzeggen. Mijn punt was duidelijk dacht ik.Jij mag er anders over denken, daar is iedereen vrij in. Maar samen gaan wij er toch niet uitkomen. Daar zijn we te verschillend voor.
Verder even goede vrienden en de 31 ste ben ik er weer bij.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:05

Gaaf. Lanouska, naar Frankrijk met het vierspan. Spannend.

Vandaag wedstrijd met Janouk gereden onder het zadel L1 dressuur.
Lang getwijfeld of we zouden gaan met de storm, maar vanochtend bleef de wind onder de 65 km / pu en wij konden binnen door. Dus gegaan.
Janouk was super braaf, eigenlijk te flegmatiek voor een goede proef, maar het was voldoende: 180 punten en 182 punten. 2 winstpunten.
Nu lekker veilig thuis in de stal, witte was in de wasmachine, kopje thee erbij.
Fijne middag allemal!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:11

@ janouk Indd spannend. Maar gooit wel een beetje onze trainings planning in de war.. hadden gedacht de eerste wedstrijd in april te hebben en dus nog genoeg tijd voor conditie opbouwen.. moet nu dus allemaal wat eerder...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:46

Janouk: gefeliciteerd. Was dit de eerste keer in de L1?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:47

Nee, ik had vorig jaar al een paar keer l gestart, maar toen scoorde we steeds 175, 176.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:58

Een super super mooie wagen Jenkins, kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent! En dan helemaal nieuw, echt gaaf. Erg mooi zo de bruine bekleding passend bij het tuig van Syl *D _/-\o_

De training die we zouden gaan doen ging niet door, er komen dan combinaties overal en nergens vandaan en daar de waarschuwing ook vandaag was niet met aanhanger op pad te gaan, was het afgelast. Omdat het droog was wel gewoon 'thuis' gaan rijden met stalgenootje en Ber ook nog mee (was die er ook direct ff lekker uit), klein rondje gedaan van 11.5 km. We waaiden zowat van de pony's af :+
Nog even flink schrikmomentje paardje van stalgenootje schoot ervandoor en oeps dan heb je twee pony's in de hand te houden ipv één ... maar echt super van Ollie, ik zei ho, maakte ophouding en ze stond als een huis. Ber wilde gaan stuiteren maar die stond dus ook direct stil. Stalgenootje schoot nog stuk door, toen dacht haar paard, waar blijft de rest of zoiets en kwam die ook weer tot zinnen.

Lees wat gedoetje in het topic, gelukkig is ook die storm weer geluwd :7
Janouk knap braaf geweest +:)+
Lanouska wat gaaf een wedstrijd in Frankrijk (flink eind rijden voor jullie, zijn wedstrijden in Duitsland/Denemarken ook optie voor jullie?) Ik had niet meegekregen dat Las Vegas was geblesseerd fijn dat het weer goed is. En knappe Cupido weer voor de wagen :) Plus heel veel leuke resultaten met alle spanpaarden :list:

Mooi... Sven Kramer weer kampioen *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:19

janouk goed zeg !! top !! ben je gefilmd ?..ben wel benieuwd !!?
vhu, lekker thuis gereden, fijn dat het zo goed ging, knap dat Ollie zo goed kalm bleef !!
Lanouska moooooi zeg, veel plezier met de voorbereidingen voor de buitenland wedstrijd ! supermooi.
Eagle die had een tumor bij 1 bal..en daardoor uit frustratie beet hij zijn voorpoot steeds kapot..nu heeft hij vanaf september niet meer aan zijn poot gebeten...en is een heel andere hond geworden..volgens DA moet hij veel pijn gehad hebben aan die tumor..dus..supermooi en mazzel gehad dat we erachter kwamen !!
Fijn las vegas weer goed en cupido voor de wagen, ze zijn allebei supermooi !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:34

Toen Michael vroeger verplicht mee moest, kon hij filmen. Ik zal het inderdaad wel eens op film willen zien. Maar nu leest Paul en ik rijd. Groom tekort.
volgende keer maar eens regelen vor je.

nu eerst trainen richting districtskampioenschapoen in februari voor de koets. ik ben in maart met het zadel weer aan de beurt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:59

Janouk: herkenbaar, dat groom tekort. :D Je leert er zoveel van om het terug te zien.
Bianca: komt dat vaker voor dat ze dan aan een poot gaan knagen als er ergens anders in het lijf een probleem is? In ieder geval is die castratie dus wel een topoperatie geweest.
VHU: die Ollie is toch echt goud waard zeg. Wow wat een toppertje
Lanouska gaat haar Frans op halen ;-) Zal een hele organisatie zijn lijkt me, met zoveel paarden en mensen op pad.

Er komt werkelijk niets uit mijn handen vandaag. Paarden maar vrij gegeven, is dan toch niet zinvol om iets te gaan doen. Heb wel de uitslagen klaar en ben bezig geweest met de invoering van de deelnemers voor de volgende wedstrijden. Bij de competitie hebben zo'n 12 deelnemers nog niet aangegeven of ze ook vh willen doen, dus moet daar ook nog weer achteraan. Ik moet dat wel weten, want heb ivm aantallen eventueel extra jury nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:37

Vind je wel heel klantvriendelijk Tine niet opgegeven is niet rijden.... Als je er achteraan gaat krijg zal je zien dat men daar straks vanuit gaat ... Lijkt mij niet wenselijk voor jezelf...

Wat ik poosje terug zei, als het er echt op aan komt is Ollie er altijd voor je ze is zo <3
Ava ik had nog niet gereageerd op jouw pech met de zenuwen in je been. Bij mijn vkb operatie waren zenuwen beschadigd waardoor coördinatie en gevoel slecht/weg waren. Zo af en toe heb ik nog rare bewegingen en het gevoel is op bepaalde plekken niet terug gekomen maar... het herstel heeft denk wel 5 jaar geduurd... Zeker met zenuwen is er meer tussen hemel en aarde. Hoop dat je er wat aan hebt.