[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:18

Baudy: mijn smid is er gelukkig altijd, dan is het geen gezeur ;) En met 3 vind ik het veel te lastig om naar hem te gaan. Bovendien moet ik met verlengde trailer en verlengde bus bij hem achteruit de (smalle) oprit af, want is te krap om te keren.
Aks: was het nu een duif of een kip :+ Fijn dat zij de band ook weer leggen. Scheelt een hoop werk. Spierpijn bij Achenbach, volgens mij had ik dat destijds ook.
Bianca: hadden die mensen niet tegen de fokker gezegd dat ze in een flat woonden? Op zich moet het ook nog wel kunnen, als ze echt zouden gaan werken met de hond, maar dat hebben ze dan vast ook niet gedaan.
VHU: niet meer kijken op marktplaats jij ~~}> En ander huis op het oog. Neem aan dat je eerst je eigen verkocht wilt hebben?

Had ik al verteld dat onze vereniging in maart de finale van de mini marathon gaat organiseren? Dit jaar voor het eerst gaat district noord een competitie voor de minimarathon opzetten. Afgelopen maandag daarover vergadering gehad en wij mogen de finale gaan verzorgen. Spannend!

Vanmorgen lekker getraind met Rembrand. Hij liep echt heel fijn, als hij zaterdag nou ook zo loopt...... Vanmiddag weer heerlijke springles gehad. Hebben nu een parcoursje van 6 hindernissen staan 70/80 cm en dat gaat echt heel fijn nu.

Hopelijk vanavond vroeg slapen, want heb al paar slechte nachten gehad en komend weekend met de kampioenschappen kan ik ook niet slapen overdag, dus zal volgende week wel een terugslag hebben. Maar dat kan niet, want volgend weekend..... eerste springwedstrijd met Thabor en demonstratie van de kür op muziek.

edit: net al uitslag van mestonderzoek ontvangen. Ze zijn weer geslaagd voor de test.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:13

In het kader van mijn onderzoekje, wie van jullie heeft welk leren tuig en hoe bevalt het.
Vind het leather tech van ideal mooi. Vind dat bruine heel mooi, maar ik heb nu al bruin met lichtbruin onderlegt ik denk dat ik nu voor de zwart met bruin onderlegt ga . Moeilijk hoor. Ga denk ik vrijdag ff voelen bij divoza.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:16

Ik heb een Winner-tuig. Stoer, heel degelijk, maar wel stug en op sommige plaatsen scherp.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:50

Voor de pony heb ik een winner tuig (denk ik, zit maar op enkele delen een plaatje, heb het 2e hands gekocht), voor de paarden heb ik het luxe marathontuig van Ideal. Beide van zwart leer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:47

Zoooooo daar zijn we weer :D nee hoor ik koop er (nu :+ ) echt geen pony bij hoor. Maar vind het echt wel een plaatje van een pony :j

Knuffel voor Baudy, jeetje Biancocoo en race gefokte husky op een flat hoe verzinnen mensen het 8)7 , bandje van Aks wordt hersteld en Tine probeert slaap te pakken en traint super door +:)+ mooi hoor van het weekend kampioenschappen. Wat is het eigenlijk al weer zo'n beetje midden in het seizoen, heb daar totaal geen weet van, vind het a. nog steeds erg koud en rot weer eigenlijk en b. doe dit seizoen (nog) niets aan wedstrijden. Maar het voelt wel zo als je het over kampioenschappen hebt.

@HT hoe is het eigenlijk met jouw paard? Easytime toch?
Inderdaad al lang niet meer van Tallechie hier op bokt gehoord....
Maar dacht laatst ook aan Romeo van Sander_Lotte, weet niet waarom maar die zat op eens in mijn hoofd. Avaluna, hoe is het bij jou en bij Gem? En de andere onder de steen-zitters?

Met onze Ollebol vanmiddag naar Rijsbergen / stal Petrideko afgereisd voor ons 2e bootcamp :D arme pony had het maar moeilijk in de trailer want het was weer enorm druk en ik had steeds van die opduwende vrachtwagens achter me aan rijden _-:( maar goed op een gegeven moment had ze zoiets van bokken heeft geen zin en stond ze stil..... :(:)
Dus na aankomst eerst maar even op de paddock gezet kon ze even bijkomen (en ik ook).
Daarna ingespannen, wat een zegen zo'n fijne pony. Stond keurig stil met inspannen en op de wagen stappen plus nog even paar seconden voor wegrijden alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Half uurtje les gehad, was ook genoeg want ze ging op een gegeven moment steeds meer slingeren, ze was dus gewoon beetje moe aan het worden. Daarna nog even stukje op de weg gestapt, dan is ze dus totaal niet meer moe en weer zo dapper, knapperd is het <3

Dus heel tevreden over dag 1 maar op terugweg echt zo'n 2 uur over gedaan ivm brandende vrachtwagen waardoor toegang naar Rotterdam was afgesloten >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:10

Vhu wat een genot die oliepony.
Gem hoe gaat het met zorgen paard moos ?

Vraag me ook af hoe het met ollie1 en brutus gaat..
En smickey ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:50

Ach ik ben toch zo blij met dat dier :D

@Tine we zijn bezig huis 'netjes' te maken dan kan het in verkoop. Maar dat 'netjes' maken (kleine dingen repareren, plafond hier en daar witten, een dubbel glas dat moet worden vervangen, vloerbedekking op trap, zodat het er gewoon mooi fris uitziet, helpt met verkoop schijnt het) schiet niet zo op want we hebben het zo druk :+
Maar nu afspraak om huis te bekijken en tegelijkertijd die makelaar moet maar eens iets over ons huis zeggen... :$ en tegelijkertijd moeten we ons hoofd koel houden :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:02

Gem leest gewoon mee hoor, maar is met teveel tegelijk bezig om overal op te reageren Y;( .
Moos geen noemenswaardige en vermeldingswaardige veranderingen. Nog steeds verband, maar nog steeds gaat het wel een stukje beter. Vandaag stond hij afwisselend op 2 voorbenen en 2 achterbenen aan de stapmolen. Hij had de grootste lol := . Morgen weer verbandwissel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:56

Goedemorgen.

Ik mis inderdaad een heleboel vaste posters hier. Ollie1, Tallechie, SL, maar er zijn er nog veel meer die al een tijd niet schrijven hier.

Volgens het weerbericht zou ik hele dag regen hebben, maar zonnetje schijnt voorzichtig, dus hopelijk blijft dat nog een poosje, want ik wil zo mennen met Rembrand en Amerigo. Vanavond mag Thabor weer mee naar menles.

VHU: gaat huis opknappen en heeft lekker getraind met pony
Bianca: Eagle nog steeds goed?

Ik heb laatst een training gedaan bij een bekende menner. Van hem een pot muscle impulse meegekregen om te proberen. Rembrand krijgt het nu 2 weken (wel een goede, want hij vindt het vies, dus hij krijgt nu elke dag slobber, dan eet hij het wel) en heb het idee dat het wel iets werkt. Hier nog meer mensen bekend met dit spul. Eigenlijk ben ik niet zo van de supplementen, maar goed, nu toch maar wel even. Wil het ook bij Amerigo proberen.

Komend weekend is er bij de marathonkampioenschappen de mogelijkheid (uiteraard tegen betaling) om de bloedwaarden van je paard te laten testen na de marathon. Ik ben wel heel benieuwd, dus doe daar aan mee.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:47

Volgens mij heeft een stalgenootje bij haar jonge paard wel muscle impulse gegeven. Ik voer hier wel wat supplementen. Pablo krijgt Equilin Balancer en Prisca provarium breeding. Maar op aanraden van dierenartsen. Det doet het goed en krijgt alleen voer :D
Van welke menner had je training?
Moos heeft het naar zijn zin.
VHU lekker aan de training met ollie pony! En toch spannend met huis in deze tijd. Wij hebben vorig jaar echt mazzel gehad met ons huis verkopen. En ik ga nooit meer weg van mijn huidige stekkie :D (of ik moet ooit ergens kunnen wonen waar de paarden 365 per jaar op de wei kunnen hihi.
Biancacoo heeft een hele mooie avatar.

qua tuigen heb ik een Zilco Tedex voor Pablo (maatje extra full) voor Det een tuig uit Polen geloof ik op bestelling gemaakt voor Fifi van Nouvel. Maar die paste het toch niet. Ik ben er blij mee. Het is een uniek tuig! Ik rijd alleen meestal met pablo zijn schoftje omdat het leren tuig erg veel lagen heeft en Det zichzelf gauw openloopt. Dus alleen met wedstrijd gaat het mooie schoftje erop :D

Baudyh wachten op de smid. Mijn smid komt altijd stipt, naar zijn huis is wat lastig (80km weg ofzo) Voordat hij weggaat heb ik ook altijd een nieuwe afspraak staan.
Aks nog even wachten op een nieuwe band. Wel tof dat het gelukt is (en goedkoper is ook altijd meegenomen!)

Nou ik ga maar weer eens aan het werk. Vanmiddag komt er een hondentrainer voor onze Bouvier, die moet nog een "paar" dingetjes leren!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:54

Goeiemorgen!

@VHU: Nieuw huisje op het oog! Leuk hoor!
@Aks: Een lekke band met de sulky, Dids vond dat vast niet erg. :))
@Tine: Las inderdaad de mail, leuk dat je daar aan mee doet. Ben benieuwd. Zie je zaterdag!
@Baudy: :(:) En succes met de zoektocht naar een nieuw tuig.
@Ips: Werkse!

Gisteravond weer vaardigheid gereden met tandem, wat een super pony's.
Gisteren eerste geworden. De competitie niet gewonnen, had evenveel punten als P, maar hij had snellere tijden. :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:00

Goedemorgen.. :O
ips....wij hebben de paarden bijna 365 dagen op het land.... :))
Ook wij zijn druk bezig huis verkoopklaar te maken..valt niet mee..maar komt goed..en erg benieuwd of het dan een beetje in de markt ligt..spannend hoor..
Tine...muscle impuls.....ik heb wel muscle build van pavo gegeven aan melody...geen idee of het hielp..
ik ben me nu met de hussen meer in het verdiepen in sportvoeding en supplementen die helpen voor herstel na inspanning, want dat is het allerbelangrijkste om zo snel mogelijk de waarden weer op peil te hebben,..en niet zozeer wat je ze voor de inspanning geeft.

Poeltje goed bezig in de competitie..en 1e prijs, gefeliciteerd.
ips..werkze vandaag ! en trainer voor de bouvier..succes, doet die het verder goed bij jullie ?
Tine..het weer hier is al...bewolkt..en 2 spetters regen...nu is het weer droog..moest buiten nog schilderen, maar dat word niets...

ga zo weer opruimen en schoonmaken en schilderen, plafonnetje binnen...bah..rotwerk..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:06

Komende 20 jaar kan ik hier nog niet weg hoor. We hebben er een fortuin aan uitgegeven :D
Bouvier is een schatje, maar ze heeft bij haar vorige baas eigenlijk nooit los gelopen. Dat is weleens lastig. Ook zijn de sloten te smal om haar thuis te houden. Als wij weggaan wil ze mee. Maar omdat je niet met haar loopt wil ik wel met haar spelen om haar wat aandacht te geven. Echter van ballen en stokken snapt ze helemaal niks! Ik kam haar wel bijna elke avond en dat vind ze heerlijk. Het is wel een echte huishond en word bij ons erf/schuurhond. Daar is ze het ook niet altijd mee eens 's avonds hihi, goed dat de buren het niet horen. Ook heeft onze kat het erg zwaar en ook bij mijn kleinste hondje doet ze erg raar. Rondjes omheen rennen en blaffen. Mila geeft altijd wel verkeerde energie af, maar nu doet Mila volgens mij niks waardoor Donna mag reageren. (Mila weegt 3,5 kg maar menig mens die niet bij mij naar binnen durft door haar : P )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:48

Ipsilonka: kan je niet met haar gaan fietsen? Werkte hier vroeger heel erg goed (toen ik nog op een flat woonde ging ik iedere dag een uur fietsen met de honden)
Bianca: lekker druk en mooie samenvatting
Poeltje: tot zaterdag (kan maar zo zijn dat ik je niet herken hoor, ben echt hopeloos. Dus als ik je voorbij loop zonder je te herkennen, dat is niet lelijk bedoeld)
Ips: had training van meneer Poppen.

Zit te twijfelen. Had gisteren de leidsels weer eens in de eerste sleuf (zit geheel in de bril) gedaan, in het kader meer met minder. Rij sinds ik in de Z zit op tweede sleuf (dus gelijk onder de bril). Gisteren ging het heel fijn, maar vandaag zat ik toch te twijfelen. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen voor de wedstrijd. Ik wil natuurlijk graag zo vriendelijk mogelijk rijden, maar wil ook goede proef neerzetten.

Nu eerst pony maar weer trainen. Die wil de laatste tijd ineens ook niet meer fijn lopen. Gaat altijd in golven natuurlijk, maar nu dus even in het mindere deel van de golf. Gelukkig pas in augustus weer wedstrijd met hem, dus kan nog even trainen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:55

Geen probleem hoor, Tine. Wij zijn er met tandem, dus makkelijk te herkennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:38

@Tine kan me voorstellen dat je in de Z gewoon ook meer oprichting wil en dat is eenvoudiger als je met iets meer stang en kinketting rijdt zeg maar. Het is niet voor niets dat paarden onder de man over het algemeen ook vanaf de Z/ZZ met stang rijden, dat heeft gewoon te maken dat je die hefboomwerking nodig hebt / goed kunt inzetten voor de juiste (bij Z/ZZ passende) stelling / buiging (in combinatie natuurlijk altijd met goed achterbeen etc). Heeft mijns inziens niets met vriendelijk / onvriendelijk te maken. Je houdt je hand zacht maar door de werking werkt het dus anders

Ben denk ik erg vaag :+

Helaas loopt goed krijgen van mijn lamoen icm mijn tweewieler wat tegen. Wil het ook echt in een keer goed maar moet nu toch ook nog wat aan mijn wagen laten veranderen (anders loopt het lamoen erg snel omhoog, is mooier als het met lichtere boog gaat en dus moet ik uiteinde van wagen, waar lamoenstok ingaat ook wat laten inkorten). Is jammer, want ik wilde wagen vandaag meenemen naar Brabant. Hoop dan dat het morgen kan. Want wilde graag met tweewieler ook even lekker trainen in de bak.
Maar goed, denk dat eindresultaat wel erg goed gaat worden :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:45

:wave:
^)

ik ben het zo zat :\ zelfs letters tellen in een zin komt aantrekkelijker over dan ''school''.. Dat kan toch niet gezond zijn :=

@VHU; wil je een fotograaf regelen! 't wordt tijd voor serieus @work fotos van ollie en jou! :) En je volgende ponykamp ben ik er om te groomen! Zou nu heel graag roepen dat ik wel mee ga, maar mag niet.. school...
Ga vanmiddag bellen voor m'n band. Volgende week woensdag pas weer kar. In de tussentijd dids longeren en wandelen :) Ook goed voor ons :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:57

Ik weet dat jij school moet doen Aks dus ik ga lekker ook niets met je afspreken :)) :(:)

Oja Tine, geen ervaring hier met het voer. Peter gaf zijn pony's als ze in topconditie moesten zijn (lees regelmatig wedstrijden klasse IV) Subli EM, dat heet nu Subli 3-6-9 mix is ook goed voor spieren en algehele souplesse. Gebruikte het zelf o.a. bij Rizanta en ook tijd aan Bente gegeven (maar die vrat het niet :+ ). Vond het fijn voer.

Ben zelf ook niet zo van de supplementen maar jouw paard staat in toptraining en dan ook nog op topniveau dus kan me er wel iets bij voorstellen.

Zo leuk, jaren terug heb ik een heel leuke pony die ik bij mijn andere paard had staan moeten verkopen want ik dreigde baan kwijt te raken, land toen ook al kwijt te raken etc. Dat kwijtraken gebeurde niet maar had toen wel pony verkocht (Welsh cobje, van toen 2 jaar). Nu heeft huidige verzorgster mijn berichtje op bokt gelezen en ik heb wat foto's toegestuurd gekregen waar ze er super op uitziet. Echt leuk. Voelde me altijd nog schuldig naar die pony (had haar als veulentje gekocht als gezelschap voor mijn paard Nebraska) maar zo te zien heeft ze het super.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:21

:x als ik nu gewoon buiten zou spelen zou ik net zo productief zijn als hoe ik nu naar m'n berg werk zit te staren :x

*baal* En iedereen zit aan m'n hoofd te zeuren... ''wat wil je voor je verjaardag'' nou, wat dacht je van een diploma? :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:09

Hier ook niet zo van de supplementen. Maar zweer er bij een. Die krijgen alle sport paarden. Het is equifirst Linamix. Gaan ze mega van glimmen door de lijnzaad die er in zit. En veel omega 3. De vitamine E en selenium zijn goed voor de spieren en een soepel lijf. Goed voor energie zonder heet te worden. Kortom super spul.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:15

ik vind supplementen maar moeilijk.
Veel dingen zijn bij overdosering niet schadelijk. Maar ik meen vit E en selenium kunnen wanneer tevéél gegeven wel weer een belasting vormen?

Zit er bij dids al een tijd over te denken hem op een vitaminnebrok te zetten. Hij krijgt immers niks buiten wat gras of hooi. Kans op tekorten is dan aanwezig. Maar hoe kan zo'n vitaminebrok dat aanvullen? Die brok weet niet wat mijn gras/hooi al bevat (weet ik zelf ook niet :+ ) dus dan kan het alsnog scheef zijn/worden/blijven..

Wil als ik werk heb en het dus financieel mogelijk is wel een keer een volledig bloedbeeld laten checken. Als soort van ''apk'' op Dids :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:11

Akshay schreef:
ik vind supplementen maar moeilijk.
Veel dingen zijn bij overdosering niet schadelijk. Maar ik meen vit E en selenium kunnen wanneer tevéél gegeven wel weer een belasting vormen?

Zit er bij dids al een tijd over te denken hem op een vitaminnebrok te zetten. Hij krijgt immers niks buiten wat gras of hooi. Kans op tekorten is dan aanwezig. Maar hoe kan zo'n vitaminebrok dat aanvullen? Die brok weet niet wat mijn gras/hooi al bevat (weet ik zelf ook niet :+ ) dus dan kan het alsnog scheef zijn/worden/blijven..

Wil als ik werk heb en het dus financieel mogelijk is wel een keer een volledig bloedbeeld laten checken. Als soort van ''apk'' op Dids :)

Om precies te weten hoeveel vitamine brok je moet voeren zou je je gras/hooi moeten laten bemonsteren. Maar in jouw geval zou een kwart kilo al prima zijn voor dids.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:29

een kwart kilo vitaminebrok? :=
jij hebt het vast over iets anders dan ik.. :=

Overigens is het bij mij pertinent geen optie mijn paard dagelijks iets te moeten geven :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:00

Aks..is een soort laag suikers/eiwit voeding niet wat voor Didd's om alleen na het werken te geven, zodat hij dan na het zweten die te korten aan kan vullen...verder lijkt extra voer voor Didd's me overbodig....te veel suikers, of eiwitten lijkt me schadelijk....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:08

Hij krijgt nu na arbeid cavalor strucomix sensitive (1 of 2 handjes, en dan een handje luzerne erdoor).
Als deze zak op is wil ik iets anders.. Ofwel iets zoals ik eerder beschreef, of ik ga over op de fiber force ( http://www.cavalor.be/Nutri/Nutrition/P ... =-1&ani=-1 )

Vind het iets lastigs. Iemand zei me een tijdje terug dat dids zijn milde zomereczeem goed kan komen door verstoorde vit/min huishouding..
Meer dan een handje brok voeren zie ik niet zitten.. Hij heeft het niet nodig om actief te worden, en ook niet om rond te blijven, hij is veel te sober daarvoor :=