[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 22:46

inmiddels zijn de meeste filmpjes van vandaag geupload. en die wou ik jullie toch niet onthouden..

geef jullie wel een tip mee zet je geluid wat zachter we worden namelijk luid aangemoedigt
H1

H2

H3

H4

H5

H6
Laatst bijgewerkt door lanouska op 05-08-12 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:02

jammer dat ik geen filmpjes kan kijken, maar de plaatjes zien er zo al leuk uit :D

Nouvel, ook jammer dat ik jouw "kleintje'' aan longeerlijn niet kan zien, maar leuk dat je zo met 'm bezig kon zijn. Gaat het alweer wat fijner met Fief en jou en hetgeen jullie kunnen doen qua training???

Aks, hou je taai morgen meid!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:19

@Tine: welkom terug! Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie gehad hebben!

@Lanouska: gefelciteerd *\o/*

@Janouk: prachtig om te zien <3

@Olllie: alle respect je ziet er geweldig goed uit en stoer zo'n groot paard; is hij wel fijn bij elkaar te rijden?

@Nouvel: wat doet Ferro het geweldig goed *\o/* .

@Tallechie: hoe gaat het met je hand? Hier een helemaal dikke en nu ook blauwe voet door de één of andere insectenbeet.

Hier ook een pittig dagje. Vanmorgen met tweespan naar het menterrein gereden en eerst even Liesje enkelspan gereden en daarna heeft dochterlief haar tweede menles met haar gehad.
Daarna Romeo gereden en waar we altijd bang voor waren..., hij is los gekomen met omspannen (het is wat dat betref nogal een aparte en we hebben niet voor niks lang in de trailer in- en uitgespannen), pony dus totaal in paniek de klitsen op op het terrein met de wagen achter zich. Hij heeft de ijzeren draden niet gezien en is hier dus doorheen gerend, enerzijds heel vervelende draden, anderzijds zaten ze dus vast om zijn voeten, zijn lijf én de wagen, waardoor hij dus niet verder kon..., hij stond tussen de omheining tussen de draden in (andere kant was lint, met stroom, ocherm), wonder boven wonder geen grote verwondingen, alleen dus heel lastig met een pony met zijn karakter.
Als we niet gezellig met tweespan gegaan waren, hadden we niet hoeven omspannen, maar was wel blij dat we doorgezet hebben, opnieuw ingespannen hebben en terug naar huis gereden zijn. Is dan toch fijner dan enkelspan.
Pffff, morgen maar weer even in enkelspan hier achterom in de bak rijden, want hebben echt weer even vertrouwen nodig.

Voordat de nodige opmerkingen komen; er zijn pony's die hoofstel, halster én band af kunnen doen en helaas is de onze daar één van, het is zo lang goed gegaan, maar nu dus niet helaas en het is dan ook een ontzettende panierzaaier waar echt niks aan te houden is.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:22

:(:) :(:) duimd dat romeo morgen er niks aan overgehouden heeft

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:25

:oo Oh, avaluna, wat een schrik met Romeo!!! Wat een geluk dat het relatief gezien nog meevalt met verwondingen, fjoe, arm ding tussen de stroomdraden verstrikt :(:)
Jullie zijn dus nog wel met hem aangespannen gaan rijden als ik het goed begrijp? Was hij daar weer rustig genoeg voor? En inmiddels beetje van de schrik bekomen? :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:29

Bedankt <3 .
Instructrice stelde voor om toch te voet terug te gaan, nu we tweespan daar waren, Liesje is echt super, natuurlijk.
Ik vond het wel spannend, clubgenoten hebben heel lief Connor thuis gebracht en gewacht totdat we er waren _/-\o_ , want die wilde ik er even niet bij op de koets hebben. Hij was wel schrikachtig, maar met tweespan was het goed te doen.
Uitspannen ging goed en hij was heel erg blij om thuis te zijn, even verder wondjes verzorgd, hij kon nog niet wachten totdat hij weer in de wei stond, maar moest meteen rollen en rollen en rollen en flink wat drinken.
Is morgen altijd even afwachten of hij goed loopt en verder of hij er mentaal geen gekke dingen aan over houdt, het is een geweldige pony, maar apart van karakter en erg onzeker, dus zal zeker z'n tijd nodig hebben.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 23:34

@ avaluna als je de mogelijkheid heb zou ik (als romeo goed loopt) morgen eerst even met 2 span rijden.. half uurtje en daarna in een rustige vertrouwde omgeving omspannen naar enkel en daarna nog even enkelspan rijden.. dit zou ik doen zodat ie al even weer vertrouwd is voor de kar en al ietwat moe voor het enkelspan

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:39

@Lanouska: dat is wellicht een goed idee :j .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 06:02

mogguhh :O :O :O
(al wakker vanaf 5 voor half 6, grmbll)

helemaal bijgelezen,
maar op het moment slecht in reageren, ben zo vreselijk moe...
veel te kort geslapen natuurlijk..
ben ook zo nerveus, pfffffff, een hele week weg...
tjah,.......heimwee klantje...dus nu erg zenuwachtig..
weggaan is tegen mijn natuur in..
blijf liever thuis...

en dat terwijl ik heel goed weet dat als daar ben, het echt leuk heb overdag...
maar de avonden he...
dan mis ik mn diertjes
(kippen, konijnen,duiven en de poes en vooral de jeweetwelkater)

zit hier met halve tranen in mn ogen te wachten tot we weg "moeten" . pffffffff
(pas rond 10uur-half11)

heb in elk geval super gave filmpjes gezien, een scary verhaal over los gebroken peerdje gelezen
brrr. de schrik voor elke paarden-mama of papa...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 06:50

@ bicci :(:) het wordt vast heel leuk

@jemig avaluna, want een schrik. Ik hoop dat Romeo er lichamelijk in ieder geval niets van overhoudt. Geestelijk zal hij wel even tijd nodig hebben om te herstellen.

@tallechi mooie score met Vaele. Top dat de marathon zo goed ging.

@nouvel; knappe Ferro, mooi kereltje aan het worden.

@tine welkom thuis

Aan Dennis en Ollie
De startlijsten voor de districtskampioenschappen staan online. Volgens de KNHS waren er 4 ZZ pony aanspanningen aktief in West, alleen staan er nu 6 ingeschreven :+
Zware competitie, want er mogen er maar 2 door.
Laatst bijgewerkt door janouk op 06-08-12 06:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 06:53

@Bic: heel, heel veel plezier op de Veluwe en benieuwd naar jouw topicje daarover ;-) Je hebt voor de diertjes vast goede zorg kunnen regelen toch?! (enneh... klinkt herkenbaar hoor... wij zijn halverwege zelfs nog keertje snel op en neer gereden naar de kater :-) )

EDIT
@Ava: benieuwd hoe de beentjes van Romeo zijn en hoe vandaag inspannen met Romeo gaat. Goeie tip van Lanouska om met betrouwbare Liesje even samen te zetten misschien.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:13

Avaluna wat een schrik!!! Wat een weekend zeg, ene paard in prikkeldraad, andere paard met wagen en al in draad. En het lijkt erop dat we allebei geluk hebben gehad met alleen oppervlakkige verwondingen!!

Bicci heel veel plezier!!!

:(:) Voor Aks vandaag!

Pfff, de tweede dag na een val is de pijn/stijfheid altijd erger zegt men. Nou... 'men' heeft gelijk. Stijve arm en schouder.

Ga zo eerst maar eens de dienst wegbrengen en dan boodschappen halen. Daarna snel naar stal om te kijken hoe het nu is met Gwin.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:14

@Frensie: :(:) voor stijfheid en ik hoop dat Gwin goed is, vooral die diepere snee :(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:11

Goeiemorgen!!

Goed gedaan, Tallechie! Hindernissen zagen er ook goed uit.

Jullie ook gefeliciteerd, Lanouska! Heb jullie vrijwel niet gezien, maar de filmpjes zien er goed uit!

Wat een schrik, Avaluna.. :oo Knap dat jullie hebben doorgezet, hoop dat het goedkomt.

Bicci veel plezier!

Frensie :(:)

Hier ook een mooi weekend gehad in Zweeloo, ondanks de slechte nachtrust :D
Tandem liep weer goed in de vaardigheid en marathon. Dressuur ging helaas niet zo best, Henkie was er dit weekend niet mee eens. Gisteren was hij uit de trailer ontsnapt en is toen opzoek gegaan naar mooie merries. Alleen waren de merries het er niet mee eens. Veale van Tallechie was er niet zo van gediend, dus meneer is even op zijn plek gezet. Gekke hengst. :+
Wel weer 1e (van de 2) geworden en drie winstpunten rijker :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:11

Mogge,

@Avaluna, dat is even schrikken zeg :oo , gelukkig zonder 'al te veel kleerscheuren' er vanaf gekomen en dat schrikken voor de wagen..zal helaas nog wel even blijven.. Brutus heeft er ook 'blijvende' schade van overgehouden in zijn koppie helaas en merk je met vrij onverwachte dingen en 'rare grote dingen' op de weg.
@Janouk, wat vreemd dat we met zijn 6-en staan ingeschreven (vragen aan de KNHS??) en dat terwijl de verdeelsleutel anders aangeeft. Ik ga er nu nog niet aan denke/mee bezig zijn want ik ga zo lekker op vakantie en na de vakantie zie ik weer wel :o . Zal een lastige opgave worden....
@Frensie, :(:) ook beterschapjes voor jou ....
@Bicci, ik herken je gevoel een beetje ik ga rond de klok van 12 uur we, gelukkig komen goede vrienden van ons in huis (die dit overigens al jaren doen) om voor al mijn beestjes te zorgen +:)+ , daardoor ga ik met een geruster hart op vakantie ;) , alhoewel ik mijn diertjes zeker ga missen :o
@Lanouska, gave filmpjes en wat een mooie brede poorten om lekker door te blijven rijden +:)+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 08:54

*Komt voorzichtig onder haar steen vandaan*

@ Janouk en Ollie:
Ik zag het ook. Ook in de ZZ vaardigheid heb ik flinke concurentie. Kijken of mijn pretshet het waar kan maken. Apart dat ze zeggen dat er 4 zijn en dat er 6 op de lijst staan.

Roos is wel 2e met 216 punten geworden op het EK voor shetten in de dressuur! Achter een ZZ 2span (door hele kleine rubrieken hadden ze Z, ZZ, enkel en 2span bij elkaar gegooit). Ben bang dat ze dat in Maasdijk niet nog eens voor elkaar krijgt.
Roos krijgt eerst een week vrij, dan een weekje lekker buiten rijden en dan knallen in Maasdijk!

Een overzicht van mij afgelopen dagen:
[EV-ITP] Caya in Ermelo op de manifestatie van het NSPS
[EV-ITP] Roos in Ermelo op de manifestatie van het NSPS, dag 1
[EV-ITP] Roos en Benno in Ermelo op de manifestatie, dag 2

*kruipt weer onder haar steen*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:48

Avaluna jeetje wat een verhaal. Gelukkig redelijk goed afgelopen. Succes met inspannen.
Frensie ook al zo'n eng verhaal. Hopelijk heeft Gwin niet te veel last en blijft het bij jou ook hierbij.
Dennis Zal zo even je topics kijken. Meer dan je best kan je niet doen.
Poeltje dank je. Jij hebt mij zien rijden? Ik ben 8e geworden, tijden liggen al een stuk meer bij de anderen, snelheid komt dus vanzelf. Heb wel een plant op h6 dood gereden. En inderdaad Veale vond henkie niet zo leuk. Gelukkig goed afgelopen
Lanouska zal de filmpjes straks even kijken.
Heb een leuke foto van Janouk gezien. ziet er goed uit.

Hand weet ik niet wat ik er mee moet. ging wel al wat beter, maar begint nu weer pijn te doen. Morgen maar even bellen met de huisarts.

Ik zou vanochtend een opdracht inleveren bij mijn stagebegeleider is ze opeens eerder met vakantie. Stond ik daar met mijn goede gedrag om 8. uur en was er niemand. Baal er van. Vanmiddag even de twee paarden en 2 pony's longeren.

O ja en daarna terug met mijn tuig. Ring waar leidsel door zit is gisteren tijdens de marathon afgeknapt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:55

Bedankt voor alle reacties!

@Frensie: hopelijk gaat het goed met Gwin en ben je ook gauw niet meer zo stijf en beurs :(:) .

@Ollie: fijn dat er vrienden in huis zijn; alvast heel veel plezier! Arm Bruutje ook, dat vind ik ook het ergst van alles, dat we nu weer een flink stuk terug gegooid worden, hij had zoveel meer vertrouwen.

@Bicci: ik ken het maar al te goed, ben laatst 4 dagen weg geweest en helemaal gelukkig weer thuis te zijn, maar probeer er toch maar lekker van te genieten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:56

@Tallechie: gave foto's en Daan is <3 . Wat balen van je afspraak/opdracht.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:10

@ avaluna dat is schrikken geweest zeg !! Zorg je wel dat er genoeg mensen zijn om te helpen als je weer in gaat spannen? Gelukkig geen grote verwondingen.

Frensie heeft spierpijn ja dat kan ik me wel voorstellen na zo'n val.

@ dennis ik moet ook tegen jou in de vaardigheid. Ben benieuwd ben niet zo'n snelle rijder.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:14

Afbeelding
Afbeelding

nog twee foto's van de marathon van leek

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:15

@maisie: inspannen doe ik alleen met manlief erbij, hij is nogal eenkennig, vandaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:16

@tallechie: mooi hoor <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:28

Goedemorgen.. Nou ja, bijna middag. Heb tot half 10 geslapen :oo

Zo paardjes maar eens wat laten bewegen. Ben benieuwd hoe ze het doen. Moet nog heel veel dingen regelen, dus ga maar snel aan de slag.

En sluit me aan bij mooie samenvatting van Tallechie