[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:41

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:52

Morgen feestje bij Ollie :D Wat gaaf zo'n huldiging... er is vast een fotograaf bij, dus we wachten de blitse foto's af!!!!

VHU heb helaas geen geluid op mn laptop... tijdens actie van schoonmaakwoede de laptop te goed opgeruimd en mijn geluids-software verwijderd... al paar keer geprobeerd iets te downloaden, maar krijg dan de kriebels van virustoestanden enzo, dus ik ga geluidsloos door het leven ;-)
MickMack staat relaxed, hij is braaf, hij is nieuwsgierig en hij gaat z'n oortjes al spitsen als we eraan komen. Hij staat nu zo dichtbij dat we wel drie keer per dag gaan, lekker bandje bouwen. Hij wordt al aardig kroelerig <3 In de wei heeft hij het hartstikke naar zijn zin, hij heeft een leuk 'dingetje'... als er een heel lekker plukje gras staat of als er kruimels van andermans wortels liggen, dan wordt ie heel vrolijk, veert een paar keer door zijn voorbeentjes en pakt dan het lekkere hapje terwijl hij nog even met voorvoetje schraapt... haha, ziet er uit alsof hij danst in zijn eentje <3

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:57

@VHU, dank je wel ;) Heb net mijn outfitje bij elkaar gezocht waarmee ik zowel op de wagen als het gemeentehuis kan verschijnen _O-
@PrinsjeH, leuk die 'ontdekkingstocht' met Mickey... je leert hem iedere dag een beetje beter kennen... :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:41

Er is inderdaad een fotograaf bij morgen Margreet O:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:43

IngridM schreef:
Er is inderdaad een fotograaf bij morgen Margreet O:)

*\o/* *-:) *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:52

Er is ook echte pers en ik ben door Ollie betiteld als "Ingrid Nanninga" haha.
Roddelpers :-)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:06

haha...ollie word gehuldigd, geweldig toch, daar kunnen de meeste mensen enkel van dromen, en een prive fotograaf bij je !!
Ingrid maak mooie plaatjes, wij zijn benieuwd !

Prinsjeh... :(:) komt hard aan zo'n bericht van de kliniek...sterkte hoor.
Ben je nog bij Mick geweest ??

Morgen komt eindelijk mijn nieuwe heupgordel en lijnen voor de puppen binnen, ruim een maand op moeten wachten....daar bestel ik dus noooooit weer iets !! nou ja..als het goed is morgen...maar ben zelf bang dat het nog maandag of dinsdag gaat worden.. :(
maar ja...als ik het maar binnen krijg..dan ben ik helemaal *\o/*

Trusten voor straks..verder niets te vertellen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:10

@Biancoo, waardeloos dat je er zo lang op hebt moeten wachten :7 , is je menwagen al verkocht ?

Ingrid Nanninga, volgens mij lijk je wel Ingrid _O-
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:12

hahaha...arme ingrid....
Menwagen is gereserveerd, maandagmiddag komt er iemand helemaal uit Breda....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:19

@Biancoo, dan is het zeker serieus als iemand zo ver weg komt rijden :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:50

Is het heel raar om te zeggen dat je je eigen kop liever ziet? Hihi

Zo dat werd tijd BianCAcoo (speciaal voor Ollie haha) die heupgordel! Bij dursydog bestellen gaat super goed, misschien volgende keer?

Dikke kus voor Margreet!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:25

IngridM schreef:
Is het heel raar om te zeggen dat je je eigen kop liever ziet? Hihi

Zo dat werd tijd BianCAcoo (speciaal voor Ollie haha) die heupgordel! Bij dursydog bestellen gaat super goed, misschien volgende keer?

Dikke kus voor Margreet!

Ik blijf het structureel fout doen _O- vind Biancoo gewoon makkelijker typen dan BianCAcoo

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:51

haha, die Ingrid Nanninga :D Ik geloof zeker dat je je eigen koppie liever ziet... haha, zoals Jan Mulder dan placht te zeggen (als hij een vrouwtje even minder mooi vindt): "Die moesten we maar niet meer doen..." :D

Biancacoo krijgt heupgordel eindelijk binnenkort binnen, joehoeoeoeo oefenen met de kar... en iemand uit Breda... grappig, niet Naaltje toevallig, die is omgeving Breda toch Naalt??? :j

Heel veel plezier morgen Ollie en PaperazzIM (schrijf je dat eigenlijk zo :o )

Net MickMack aan de longeer gehad, ging al zoveel beter, gaaf hoor om te zien. Weet iemand longeerhulp voor een uitgestrekte draf zonder in galop te springen??? En kun je ook galopwissels aan de longeerljn oefenen??? Op een gegeven moment deed hij dat toen ik even met mn zweep aan het hannessen was, dus vroeg me af of daar idd een soort hulp bij hoort???

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:32

Even egopost:

heb vanavond pony zo goed aan het lopen gehad. Ik had het trensje weer (2e keer) ingehangen en met wat aanwijzingen van instructrice (hadden invalster, dochter van onze vaste instructeur) kreeg ik me toch een andere pony voor de wagen. Hij probeerde wel wat trucjes om onder het werken uit te komen (hij moest nu spieren gaan gebruiken waarvan hij niet meer wist dat hij ze had hahah), maar ik was echt supertrots op hem.

Helaas is het wondje bij de singel toch weer open gegaan, ondanks singelhoes. Dus denk wel dat ik voorlopig maar niet meer moet mennen, moet echt helemaal hersteld zijn (had nu 12 dagen niet gemend, is blijkbaar toch te kort)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:56

@Tine helemaal toppie zou ik zeggen op zijn Rotterdams :j wat vervelend van dat plekje....heb je gel-hoes of schapenbont hoes? Als Snuit wel eens zo'n wondje heeft doe ik de schapenhoes er weer omheen na weekje rust paar keer en dan is het weer helemaal goed. Jij hebt ze ook geschoren toch bij de singel? Bij Snuit werd het te nat/warm/vochtig en daardoor krijgt hij dan plekjes, na het scheren (en de singelhoes constructie paar keer) geen centje pijn meer (rij nu weer zonder hoes).

@PrinsjeH nee, galopwisseling doe je altijd op een rechte lijn, niet op de volte. Met lange lijnen kun je het op een rechte lijn wel aan de longe doen, zoals je alles aan de longe kunt doen (dan bedoel ik eigelijk dubbele lange lijnen). As you know longeren wij met pessoa of met dubbele longe/lange lijnen, werkt super!

Nou ik ga naar bed :z Manlief is naar zijn vader vertrokken (wonen in Drenthe), dus mijn schoonpa. Die is oud-Indie ganger en heeft morgen een reunie van zijn regiment (allemaal mannetjes van rond de 85 jaar apart he) in Limburg :7 . Manlief gaat even mee, want tja, schoonvader trekt dat allemaal niet meer in zijn eentje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:53

@ollie: wat gaaf, veel plezier morgen!

@Ingrid: mooie foto's maken!

@Biancao; o, dat is lang wachten :(:)

@VHu: fijn dat je man mee gaat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:53

@Prinsje/Tine: fijn dat de paardjes lekker gingen *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:39

Goedemorgen

VHU: fijn dat je man meegaat met zijn vader. Lijkt me wel heel bijzonder. Amerigo is helemaal geschoren maar zit al weer flink in zijn vacht. Vandaag wordt Rembrand weer geschoren (die heeft zondag wedstrijd, dus heeft voorrang), dan hoop ik zaterdag de andere 2 te scheren. Er zit inderdaad bij oksel al weer flink haar. Maar voor de zekerheid laat ik hem toch ook maar weer een week of langer vrij vwb mennen, het moet wel goed helen nu, is al 2e x dat het weer stuk gaat.
Ollie: heel gaaf hoor. Heel veel plezier!! En we willen natuurlijk wel foto's zien :j
Ingrid: zie regel hierboven hahaha, en jij ziet liever je eigen kop :D
Prinsje uitgestrekte draf geef ik apart geluid voor (ook als hulp op de bok), duurt even voor ze het door hebben, maar gewoon oefenen. Galopwissel is wat lastiger aan longe, kan wel zoals vhu schreef, maar dan moet je zelf dus heel goed mee lopen.

Nou, ik ga dieren voeren, Rembrand vast op stal parkeren en zoon naar school brengen. Tot later

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:07

Mogge,

@Tine, wat fijn de pony zo lekker gelopen heeft... dat geeft de burger moed... alleen lastig van dat wondje bij de singel.
@VHU, ben je vrij vandaag en kun je van de paardjes genieten of heb je andere prio's vandaag ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:34

Goedemorgen allemaal!!

Ollie en IM heel veel plezier vandaag!!!

VHU succes met de zoektocht naar een nieuwe auto.

PrinsjeH lekker aan het longeren geweest met Mickmack! Voor uitgestrekte draf doe ik ook een apart geluidje.

Biancacoo eindelijk de heupgordel, hoop voor je dat het vandaag dan ook echt binnenkomt!

Miss Saigon gisteren was weer erg mooi! Ik ben er jaren geleden ook geweest, dus een hoop herkenning, maar ik was ook een hoop weer vergeten. Heb dus een leuke avond gehad!
Nu zo tuig in de auto leggen, paardje in de trailer laden en naar menles!
Vannacht heb ik dienst, ben benieuwd hoe druk of rustig het nu zal zijn.

Fijne dag allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:47

:evaw:
Ollie heel veel plezier vandaag, lekker genieten :D
Veel plezier bij de menles Frensie!
Ik moet vandaag werken :7

Rizanta kon erg goed strekken gewoon op hand iets naar voren en als ik dan zei 'kom' wat enthousiast ging ze verruimen (rustig verruimen dus langzamerhand ruimer). Voorwaarts betekent bij ons direct flink vertrekken met grote passen. Bente snapt dat natuurlijk nog niet en die moest in eerste instantie alleen maar niet strekken :+ want die strekte de hele poos door haha. We zijn nu zo ongeveer zo ver dat ze in haar basistempo rustiger loopt en proberen haar nu te leren dat 'kom' betekent dat ze dus wat meer voorwaarts gaat. Voorwaarts kan ze nog niet zo goed verwerken voor de wagen maar met longeren lukt dat al wel. Ik doe dat dus ook onder het zadel, wat terugnemen en weer wat voorwaartser. Voor galop is het commando dan gewoon 'galop'. Dat doe ik met Bente natuurlijk nog niet voor de wagen (ben blij dat ze niet zoveel meer galoppeert :x ) maar onder het zadel en aan de longe wel en dat stemcommando erbij. Snuitje gaat op stemcommando galop ook keurig in galopje.

Snuitje heb ik vorige week ook opnieuw geschoren (hals/borst/tot en met singel zeg maar) morgen doe ik de rest zodat het dekenmodelletje weer een dekenmodelletje is. Bij hem kwam er ook echt weer flink wat af. Het wordt de komende dagen wat warmer, dat is wel handig met scheren, als het zo koud is heb ik sterk de neiging om er een deken (of als ze al onder deken staan extra deken) op te doen, maar als het dan zo warm is hoeft dat niet.

Ik hoop dat mijn schoonvader nog wat bekenden tegenkomt van vroeger. Het wordt natuurlijk allemaal wat stiller om zo'n man heen naarmate ze ouder worden.

Nou ik moet gaan :evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-11-11 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:47

@prinsjeH; super dat 't goed gaat met je tinkert :P uitgestrekte draf.. euh.. Dids mag pas van gang wisselen als ik de gang genoemd heb. Dus als ik hem alleen aanmoedig en geen andere gang noem, dan moet hij in die gang versnellen :)
zo moet ie :+ hij sjoemelt wel eens :')

amerigo weer singelwondje :(:)
biancacoo heupgordel binnen
schrik me de pleuris van dat gezicht van nanninga :')
vhu haar man is met zijn vader naar een bijeenkomst. Wat bijzonder lijkt me dat om mee te maken :j

ik ga zo naar stal. Komt iemand van buitenzinnig.nl voor zadels te passen bij een ander paard. Maar hij wilde wel meteen even naar mijn zadel kijken :) Even kijken wat we kunnen doen om de boel wat ''steviger'' te maken voor mij ook :)
oh sjit, was klaar, ik moet nog ontbijten, moet nog aankleden en ik zou om 9uur wegrijden :') ik heb écht tijd tekort de laatste dagen :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:59

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:40

Kan even niet scrollen, muis werkt even niet. Sorry, reageren wordt nu even lastig, want heb een hoofd als een zeef op het moment.

Vanmorgen Rembrand eerst geschoren, toen heerlijke buitenrit gemaakt. Stond een tractor midden op een brug, kon er niet langs, dus gevraagd of hij even aan de kant wilde gaan. Kwam hij naar ons toe, en paard bleef gewoon keurig staan <3 . Daarna maar in "bad"gedaan, zodat hij alle kriebelharen kwijt is. Gelijk maar met sop, dan hoef ik morgen hopelijk niet weer.

Zo eerst slapen en dan tuig poetsen en alles voor de wedstrijd voorbereiden en dan vanavond (na judoles/boodschappen halen) onze eerste springles met Thabor.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:11

Laatst bijgewerkt door bicci op 25-11-11 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt