Het is in de buurt van Sint Truiden, dus een heel stukje van jou af Ik vind het ook maar een enge gedachte hoor
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 17:57
Allereerst Poeltje sterkte, dat is wel heel erg zeg twee mensen zo vroeg en zo jong... @S_L en Rhine, las het bij het nieuws, wat een vreselijke mensen bestaan er toch.
Superdagje gehad.... mag ik even ego posten
Rizanta in actie vandaag....man van groom heeft prachtige foto's gemaakt ga van de week even topicje maken, heb foto's nog niet allemaal gezien...(groom werkt vanmiddag/vanavond)
Net als Maisie hadden we een aparte jury en een heule strenge en mijn planning vandaag was dus ... zeer slecht We arriveerden totaal relaxed op het wedstrijdterrein, zie ik Ollie al helemaal ingespannen, klaar voor de start. Ik denk, die is vroeg. Maar ik was dus heel laat want moest een half uur eerder starten dan dat ik dacht, oeps, verkeerd gekeken. Kwam ik dus achter toen ik compleet op mijn gemakkie richting ring reed en Ollie al in de ring zag groom snel op de wagen, wij de ring in nadat ik twee rondjes links en rechts had gedraafd.... krijgen we na twee onderdelen een toeter van de jury : of mijn groom geen handschoenen aanmoest en dat hij nog geen startsignaal had gegeven (dacht toch echt een hand omhoog te hebben gezien). Groom snel handschoenen lenen (eigen handschoenen lagen in auto, ver weg dus ). Duszzz.... uiteindelijk vond ik die proef best goed gaan maar we hadden 'maar' 174 punten.
Tweede proef moest er direct achteraan, tjeetje zeg...groom snel handschoenen gewisseld, en hoppa andere proef in. Ik vond die erg lekker gaan, 180 punten
Naja, in ieder geval een winspunt en binnen drie kwartier ingereden, 2 proeven gereden en weer terug bij de trailer. Heb nog nooit zo snel een wedstrijd gereden
Peerdje na afloop, wat was ze weer braaf....
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-11 18:01
@ VHU: mooie foto's! Ben benieuwd naar het topic Als ik dat zou meemaken op wedstrijd zou ik helemaal gek worden Ik als stresskonijn kan zulke momenten echt niet aan
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 18:13
Haha, ik moest erom lachen. Zo sukkelig echt ik dacht echt alle tijd te hebben. Heel even sloeg een lichte paniek toe, maar die voel je dan direct in de leidsels terug, dus dacht naja, ze loopt wel aardig, laten we die ring dan maar ingaan. Maar toen ook nog die jury ging toeteren en dat gedoe met de handschoenen van mijn groom, ik dacht, we zijn wel echte B-rijders zeg
Had ik ook nog een rem die dreigde vast te lopen (schijnt lucht in leiding te zitten, volgens Peter dan), dus ik moest zo nu en dan mijn voet even op de rem houden wat een zootje.
Maar goed, toch nog een wp gescoord, dus niet voor niets gegaan. En echt ze liep volgens mij erg goed. Dat die jury geen punten wilde geven, naja, volgende keer zal het wel weer anders zijn, zit ik niet mee.
@ VHU: ik zou er niets meer vanaf brengen als ik dat aan de hand zou hebben Als de jury gaat toeteren kan ik evengoed uit de ring gaan, dan krijg ik niets meer gedaan Kan het me levendig voorstellen! Maar je hebt dat super gedaan, zelfs nog een winstpunt!
Jenkins
Geplaatst: 22-05-11 18:41
VHU gefeliciteerd met je winstpunt Toch even mooi gedaan ondanks de stress haha
Nou vandaag was dus mijn en Silvester's allereerste wedstrijd Was wel zenuwachtig, maar eigenlijk ben ik altijd zenuwachtig als ik ga mennen Vooral het optuigen op ander terrein vind ik erg vervelend. Maargoed, eerste proef ging voor mijn gevoel beter dan de 2de... maar mn gevoel had het natuurlijk mis Eerste proef was de jury mijn eigen instructeur... en die heeft me in totaal 165 punten gegeven Echt schaamtelijk laag! haha! Erg veel 5en. En dan nog wel tegen mij zeggen dat het zo goed ging! Nouja snap die man niet hoor Er deden 8 menners mee en ik gok dat ik met mijn 165 punten 8de ben geworden haha, kan me niet voorstellen dat er iemand lager haalt.
Maargoed met de 2de proef ben ik wel 2de geworden van de 8 menners Heb daar dus zelfs diegene verslagen die in de eerste proef meer dan 200 punten had met 194 punten.
Met de prijsuitreiking werd gelukkig ook nog even vermeld dat ik 2de ben geworden ondanks dat ik nog maar 3 lessen heb gehad, nou dat is toch wel fijn haha! Vond het iig er leuk en kijk uit naar mijn volgende Die is 5 juni en heb een hoop om aan te werken haha!
Leuk Jenkins en VHU. Jenkins niet lager? Ik had op mijn eerste wedstrijd 134 punten
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 18:46
Jenkins, super debuut toch? Ik snap de ballen van dressuurjury's (dus Rhine, er is hoop) en vanaf vandaag al helemaal niets van men-dressuur-jury's Vind het erg knap van je, had je vorig jaar toch niet gedacht
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-11 18:51
@ Jenkins: super zeg! Ik zou nooit mijn eigen instructeur als jurylid willen denk ik, die van mij zou mij nóg kritischer bekijken net omdát hij me les geeft.
Biancacoo
Geplaatst: 22-05-11 18:54
VHU gefeliciteerd met je winstpunt, haha stressen op die manier zou niks voor mij zijn ! knap dat je nog zo goed gereden hebt. Foto's zijn super. Jenkins, goed gedaan, jeee, knap van je hoge punten !!
Hoe is het gegaan bij ollie op de wedstrijd ??
Vandaag een buitenrit gemaakt met melody, weer spannend, we zijn het dorp ingegaan.... jaja zegt jullie dappere rijders uit de stad niks waarschijnlijk, maar als ik hier normaal een auto tegenkom op buitenrit is het al veel, en een huis ook en strepen op de weg zijn helemaal uniek, dus jaja, het dorp ingegaan, langs vrachtwagens, huizen in aanbouw, drempeltjes, en van die nare superafremmende verhoogde stroken op de weg, geweldig enge zwerfkeien en dwars door de nieuwbouw, ik heb dus weer een angst overwonnen, en ja ben erg trots, ze heeft geen hoef verkeerd gezet !! Zoonlief naast mij en mijn man mee als groom achterop, maar die hebben we niet nodig gehad, ze was perfect !
VHU ik snap er ook echt niets van, vooral omdat ik mijn 2de proef slechter vond gaan en de bak ook slechter was... zo ging van E naar B echt enorm slecht.. maar heb er een 7 voor.. dus denk dat de 194 punten niet helemaal terecht zijn Maargoed ben wel ff lekker 2de hihi en dat tussen al die menners die al veel langer mennen en paarden hebben die al jaren mennen
SL: eigen instructeur als jury lid blijkt nu idd ook niet erg fijn te zijn nee... (165 punten.. en hij maar zeggen hoe goed t ging!)
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-11 18:57
Zo vind ik Zhora net:
Ga je dan niet twijfelen aan het normaal-zijn van die hond?
klinkt als een lekker ritje Bianca! Jij vond het waarschijnlijk spannender dan melody haha!
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 19:11
Zhora maakt zich niet druk @Biancocoo weer een flinke boost voor je zelfvertrouwen. Gezellig hoor zo met z'n allen op stap. @Jenkins, je was je paspoort toch kwijt? Heb je die weer gevonden? Of was het niet nodig (geen officiele wedstrijd?)?
Wat grappig jullie vertellen over ouders die 50 worden....er verrassingen....voel ik me heel oud hier
Ollie gaat het vast zelf nog vertellen ze was best wel weer erg goed
Maurent
Geplaatst: 22-05-11 19:12
@VhU Je paard ziet er leuk uit!
@Jenkins gefeliciteerd met je punten.
@Biancoo leuk dat je lekker heb gemend maar wonen er niet veel mensen bij jouw in het dorp?
@Lotte Zou het niet beter zijn voor je hond om met zijn hoofd in de mand te liggen?:=
Ik krijg nu echt zenuwen Oma en Papa vinden het een leuk idee het mennen nu alleen Mams nog...
Ik hoef toch niet elke week 7 dagen te komen? Als ik toetweek heb kan ik er niet elke dag 2 uur komen
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 19:28
@Purraboy ga je toch wat korter Als je pony lekker in de wei loopt missen ze je niet hoor als je een dagje niet komt
VHU, dit was een onderlinge wedstrijd Had van te voren gebeld en het was niet noodzakelijk, gelukkig maar!
Aah SL lieve foto!
Mijn moeder word dit jaar ook 50, geen idee wat ik moet doen/geven...
VanHuisUit
Geplaatst: 22-05-11 19:35
Gewoon een dikke zoen en een leuke foto van jou en Silly of van jou en vriendje ofzoiets, leuke lijst eromheen, mooi verhaal erbij, vinden moeders altijd leuk
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-11 19:45
Mijn vader wordt volgend jaar in juli ook 50 (hij is nu nog 48) Maarja ik ben 21, dus is dat best nog normaal...
@ purraboy: als die hond zo wil liggen, ga ik haar dat niet verbieden We zijn er al langer achter dat het een mongooltje is, als je soms ziet hoe ze haar poten houdt als ze ligt... En nu ligt haar hoofd nog vrij normaal, maar soms ligt ze met haar voorhoofd helemaal tot op de grond Haar hoofd ligt zelden in de mand, soms hangt haar hoofd over het hoge deel van de mand en dan kan ze zo een uur liggen/hangen slapen
Op jouw leeftijd is het normaal hoor dat je moeder er niet gek van is. Ik ben 21 en mijn moeder is er nog steeds niet gek van Zo gaat dat nu eenmaal... Je moet gewoon alles goed bedenken hoe je alles gaat doet (alsook met testen/examens) en uiteindelijk kan ze niets meer zeggen. Je hoeft niet iedere dag 2 uren te gaan hoor... Het is nu dat Romeo aan huis staat, anders had ik hem nu ook al een week niet gezien... Het is al een week dat ik hem enkel eten geef en op de wei zet/van de wei haal, voor de rest niets. Gaat ie niet dood van hoor, school gaat nu eenmaal voor.
Biancacoo
Geplaatst: 22-05-11 20:21
in ons dorp wonen ongeveer 1100 mensen, en wij wonen er zo'n 3 km buitenaf. Ik men altijd naar het bos, dat is wel 900 meter van mijn huis, hoezo verwend ???? en eenmaal in het bos......hoef je er niet meer uit, behalve als ik naar huis wil, weer 900 meter, of 2 km als ik langs een andere afgelegen weg rijd.... Dus verkeer en spannende dingen was ik nog niet tegengekomen,hahaha. Ben zelf een angsthaas en dit geeft idd een hele boost aan mijn zelfvertrouwen, ik heb gewoon een supermak paardje, maar wel errug voorwaarts !! Was weer een fijne rit !
Jenkins; juryleden zijn soms ondoorgrondelijk !! maar het belangrijkste is dat je een goed gevoel over de dag hebt ! hihi, die foto van Zhora !!! Ollie zal idd zelf nog verslag doen !! ik hoop dat het goed gegaan is !
tine10
Geplaatst: 22-05-11 20:33
Zo, weer lekker gekletst hier.
Zag goede wedstrijdresultaten, met soms tegenvallende punten (blijft ellende die jurysport), leuke foto's van gekke hond (hier ligt er een altijd in een soort wokkel vorm, geen gezicht), lekkere ritten, ben jaloers op biancacoo met zulke uitrijmogelijkheden, en de rest weet ik niet meer.
Vanmiddag pony weer voor de kar gehad. Bomen zijn ingekort en hij staat er nu 15 cm dichter op (40 cm van hak tot zweng) en dit lijkt mooi. Ik zal morgen nog even foto maken, mogen jullie weer even oordeel geven.
Moet nu nog even naar paarden toe om uit te mesten en strookje gras erbij te geven, dan maar lekker naar bed.
Morgen gaat zoon op schoolreis, die zal wel kapotmoe thuis komen. Vind ik dan zo jammer dat ik dan s avonds naar les ga. Maar ja, heb de laatste 2 keer ook al moeten missen, dus om nu weer af te zeggen. Kost wel allemaal geld.
Nouvel
Geplaatst: 22-05-11 20:39
zo ben er ook weer!
iedereen lekker bezig geweest vandaag lees ik!
puntjes gehaald, gefeliciteerd!
fijne ritten gemaakt, ouders die 50 worden... (de mijne al wat ouder )
Sorry even een ego-post: Vanochtend met mijn paard weggeweest. Ik heb vandaag maar de leidsels aan mijn vriend gegeven. Ik was bang de ik ruzie met mijn paard zo krijgen. De laatste 10 min heb ik wel zelf gereden. Ze liep lekkker. Daarna naar kennissen gereden en zijn we nog met het tandem weggeweest. Ik heb voor het eerst met een tandem gereden. Voorop liep een hengstje en achterop een pony van ong. 22 jaar.