[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:25

Leuk zeg Poeltje. Dat soort dingen heb je hier niet in de buurt, jammer, leuke manier ook om ervaring op te doen.
Die sneeuw moet echt wegblijven hoor. Heb 'nog maar' 5 pakjes hooi opgehaald, er lag niet meer en de boer was niet thuis, doe morgen nog een vrachtje, hebben we in ieder geval voorlopig weer genoeg.
Het had wel gevroren, er lag ijs op de waterbakken.
Tussendoor ook nog boodschappen gedaan en heerlijke oliebollen opgehaald :Y) ben goed bezig :D
Nou ik ga weer verder :evaw:

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:35

Ja, is ook leuk. In de zomer doe ik altijd om de twee weken mee met onze onderlinge zomercompetitie van onze eigen menvereniging. :)

Doei, fijne dag VHU :wave:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:40

Whoeii, we waren zondag niet eens laatste :D we waren 4de geworden :D Cool :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:41

Haha, goedzo! Welk span was 5de? Die haflingers?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:54

goed gedaan evelli!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:00

Ja klopt, die hafjes zonder petten op zeg maar :)
We waren 5de met het klassieke parcours, 3de met speel uw spel

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:23

Super zeg! Heel netjes :D Jullie waren ook echt een gezellig duo om naar te kijken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:23

Ach, je moet er wel lol in hebben toch :D we hebben alweer iets nieuws op stapel, maar moeten even een haalbaarheidsstudie doen :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:26

:))

Het plezier is inderdaad het belangrijkste en gelukkig hebben wij dat wel.
Ook al maken wij hier en daar een opmerking in het parcour of er net na, we genieten er wel van.
De eigenaar is heel fanatiek en ik ben gigantisch zenuwachtig, dus dan floept er nog wel eens wat uit.

Later lachen we er gelukkig om en zijn we alles weer vergeten. Belangrijk is dat alles goed is gegaan en dat we het spul weer veilig thuis kunnen brengen. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:39

Ik ben altijd chagrijnig als ik op wedstrijd ben, maar als de wedstrijd klaar is ben ik weer vrolijk. Ik foeter altijd op mijn zus, vader en moeder maar dat zijn ze gewend. Laatst was er een vriendin van mijn moeder mee, kreeg toen woorden met de jury en deed niet zo netjes en mocht niet meer rijden, wat terecht was. Later excuses aangeboden en mocht toch nog rijden, maar die vrouw was helemaal van slag omdat ik had lopen foeteren en doen. Mijn moeder zei tegen haar dat zijn de zenuwen, dat is straks wel weer klaar, maar zij wilde weg lopen.

Zo is mijn zus ook al een keer boos weggelopen, heb ik haar opgebeld en gezegd dat ik altijd zo was met de wedstrijd en dat het later weer goed is. Heb ik haar even met veale rond laten rijden en was het weer goed

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:40

Heb trouwens nog steeds geen zin, moet nog 5 dossiers en dan heb ik mijn werk klaar wat klaar moet zijn, misschien ga ik dan ook wel vast naar huis. Ben nier erg productief vandaag

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:45

Ach, ik heb daar ook wel last van hoor. Floep er genoeg uit en de eigenaar ook (alleen als hij groomt, haha).
Mensen moeten er altijd wel een beetje om gniffelen en ik uiteindelijk ook.

Zondag met klassieke parcour: Reed een balletje eraf, riep al zuchtend ''Pieter'', gaat hij het halve parcour ophef maken dat het niet zijn schuld was. :(:)

Al lachend heb ik het parcour afgemaakt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 14:52

Haha dat gebeurd bij mij altijd in de vaardigheid. Dan staat er in principe niemand bij mij op, behalve bij de marathons of een parcour waar wat bijzonderheden in zitten.

Dan rijd ik de vaardigheid, ben nog nooit foutloos geweest en begint me vader gelijk, eigen schuld je reed helemaal verkeerd, ga dan ook sneller ed. Maar meestal hoor ik dat niet, mara hoor ik het op de film terug.

In de marathon is het wel erg. Dan zit mijn vader inderdaad ook te zuchten dat het of te snel gaat of dat ik een ander parcour rijdt dan we gelopen hebben. De laatste marathon zei hij onderweg je moet maar een jonge vent achterop hebben, kan het allemaal niet meer onthouden en bijbenen :-)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:55

Haha, fanatieke vader zo te horen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:55

Ben op wedstrijd best relaxed eigenlijk, doe het allemaal voor mijn lol :D

Mijn vader is 1 keer komen kijken op wedstrijd (was dichtbij) had eerst vaardigheid gereden toen hij er nog niet was, later kwam hij voor mijn dressuur. Eerste proef vond hij er goed uitzien.
Kom ik mijn tweede proef uit :+ zit hij met een biertje op het terras: oooooow je bent al klaar? Helemaal gemist :+ Zag er goed uit hoor :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 15:18

Mijn vader heeft altijd gecrosst. De marathons vindt hij dus helemaal geweldig. Mijn vader is nog fanatieker dan mij. Hij kent de proef uit zijn hoofd en geeft ook direct commentaar als ik klaar ben. En dan komt mijn mening pas.

Evelli ik doe het ook voor mijn lol, maar toch ben ik zenuwachtig en heb ik last van gezonde spanning. Zodra ik klaar ben heb ik een hoop lol. Het maakt mij dus ook niet uit als ik een wp heb of niet, ik wil elke keer een beter gevoel hebben. Soms klopt mijn gevoel niet met de punten en dan baal ik wel, maar dan ben ik het snel weer vergeten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:39

Mijn vader vond ze van het weekeind schattig ;).

Ik begin dressuur en vaardigheid eindelijk leuk te vinden. Maar als het niet lukt kan ik er goed sjago van worden op dat moment. Leest m'n voorlezer verkeerd voor heeft die het gedaan, doe ik zelf stom is het mijn eigen schuld. Mijn pony's zijn goud waard, die zijn eigenlijk nooit de pineut :).

Afgelopen weekeind was een rare hersenkronkel die wel erg aardig gelukt is :). 2x foutloos was al super! Maar dan ook niet eens laatste worden is helemaal geweldig met zo'n groen span (en zelf nauwelijks tandem ervaring, zelf nauwelijks indoor ervaring, voor de 1e keer dat ik op die wagen zat enzo).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:18

Dennis schreef:
Mijn vader vond ze van het weekeind schattig ;).

Ik begin dressuur en vaardigheid eindelijk leuk te vinden. Maar als het niet lukt kan ik er goed sjago van worden op dat moment. Leest m'n voorlezer verkeerd voor heeft die het gedaan, doe ik zelf stom is het mijn eigen schuld. Mijn pony's zijn goud waard, die zijn eigenlijk nooit de pineut :).

Afgelopen weekeind was een rare hersenkronkel die wel erg aardig gelukt is :). 2x foutloos was al super! Maar dan ook niet eens laatste worden is helemaal geweldig met zo'n groen span (en zelf nauwelijks tandem ervaring, zelf nauwelijks indoor ervaring, voor de 1e keer dat ik op die wagen zat enzo).

Ach :D rare hersenkrokels zijn de leukste :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:19

Mijn pa weet het parcour niet meer als we beginnen. (soms dan).

Dat is altijd wel grappig. Laatst nog bel gaat we mogen starten ik rij naar de start
zegt mn pa weet je het parcours niet. Ik zeg nee maar dat maakt toch niet uit :+
Zegt mn pa nee das waar gewoon de nummertjes volgen :D

Ik ben wel zenuwachtig hoor meestal denk ik dat ik mn parcours niet meer
weet maar meestal komt dat wel weer goed als ik gestart ben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:24

Maisie dat heb ik ook. Als ik het uit mijn hoofd wil zeggen weet ik het niet meer, maar als ik de ring in ben weet ik het altijd wel weer.

Heb ook nog nooit fout gereden, heb alleen 1 x een extra volte moeten rijden omdat ik de lijn niet kon krijgen.

Alleen bij de marathon 2 x gediskwalificeerd omdat ik veale niet via de goede lijn in en uit het water kreeg, maar ik wist daar het parcour nog wel

Dressuur ben ik altijd bang dat ik de proef niet meer weet, daarom ook altijd een voorlezer. Met inrijden weet ik hem nog, maar in de echte bak niet meer. Dan vergeet ik altijd een klein stukje

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:32

Mijn ouders hebben niet veel met paarden, maar de vorige keer gingen mijn vader en moeder kijken naar mijn marathon.
Moeders alleen maar klagen over de modder en de kou en mijn vader was helemaal geinteresseerd.

Hij snapte maar niet waarom andere spannen een andere route aflegde in het parcour. :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:35

ik was vroeger soms ook best erg hoor op wedstrijd OHZ.
Mensen om me heen wisten dat en probeerden er rekening mee te houden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:37

Jongens, jullie gaan weer veel te snel.

Ik ben van te voren ook altijd zenuwachtig en na afloop baal ik van alle fouten. Dus ook erg gezellig voor man en kind :o

VHU: de wei is net zo nat als de bak, dus niet echt een optie helaas. Daarom ben ik ook zo bang voor de komende vorst, want dan kunnen ze nergens heen. Het is nu gelukkig wel droog, maar ja, dat is te laat. |(

Vanmorgen eerst met pony in de bak, maar na 5 minuten gestopt. Niet te doen. De kar loopt trouwens een stuk lichter, denk ik, want het stukje over de bestrating voelde heel licht (was eerste keer sinds 2 weken dat hij er weer voor kon). Daarna met paard in de bak, maar ook na 15 minuten weliswaar, te vroeg moeten stoppen. Heb morgen priveles in de binnenbak geregeld. Dus nadat ik spul in de wei had gegooid met aanhanger en wagen van Rembrand naar de manege. Bleek de weg afgesloten, moest ik een heel stuk (ca 800 meter) met de combinatie achteruitrijden, want er was geen ruimte om te keren. Oef, daar krijg je het wel warm van. Via mega omweg naar de vereniging. Daar eerst plaats moeten maken voor mijn kar. Maar goed, het is gelukt. Straks ponykar op de trailer, zodat ik morgen nadat ik zoontje naar school heb gebracht, zo snel mogelijk naar de manege kan met hele hebben en houden. Kar van Rembrand laat ik morgen dan op de manege achter, vrijdagmorgen (nadat ik op school heb geholpen) ga ik dan nog een keer met Rembrand alleen naar de binnenbak en dan na het rijden gaat zijn kar weer mee op trailer. Heel georganiseer, een mens moet er wel heel wat voor over hebben om te trainen. ;(

Ben nu kruidnoten aan het bakken met zoonlief, ben heel benieuwd hoe ze smaken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:34

haay iedereen.

@ poeltje ik ga inderdaad wel ff een stukkie schrijven, vind het een leuk initiatief van je!

@VHU, jij bent goed bezig geweest, ik wil ook oliebollen haha;)

@ evelli leuk dat jullie 4e zijn en geen 5e, maar idd lol is het allerbelangrijkst!

@ poeltje, mijn ouders heben er helaas ook niets mee, die komen alleen kijken als ik er om vraag en dan is et nog een grote moeite, altijd op menwedstrijden ben ik zo jaloers op al die jongens en meiden die het samen met hun ouders doen.

@ maisie handig zo'n vader haha

over wedstrijdzenuwen... nou een gezonde spanning heb ik wel, maar daar blijft het wel bij, ik zal ook echt nóóit mensen uitfoeteren die met me mee zijn, want dat doen ze voor mij en zonder hen zou ik niet eens op wedstrijd kunnen, dus ik ben juist altijd heel dankbaar, hoe slecht een wedstrijdd ook mag gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:41

Als ik op wedstrijd ga is het vaak met Ciska :) ben tot nu toe 1 keer alleen gegaan omdat Cis haar voet onder een paard had geparkeerd :)
Bij mij is de maatstaf meer of mijn pony braaf is geweest dan dat ik echt succesvol ben :+ Wil wel een keer van mijn rode lintjes abo af :+