[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:00

Wat een ROTsneeuw weer. AAAARRRGGGG. Wilde vandaag met Rembrand hier thuis gaan lessen, oefenen voor de kampioenschappen, maar dat gaat dus niet lukken. Besloten de kar maar naar de vereniging te brengen en dan maar hopen dat ik hem van de garage naar de bak weet te krijgen, ding is nogal groot en zwaar. Maar ja, wil nog wel een paar keer oefenen deze week.

Ze kunnen nog wel in de bak staan gelukkig. Ik moet vandaag ook nog wel iets met de pony gaan doen, maar even zien hoe het allemaal gaat.

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:05

echt jammer,, het houd echt nooit op. Jaren bijna nooit sneeuw gehad en nu komt echt alles in deze hele winter. Ik ga maar met hem wandelen en wat longeren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:15

Het duurt al sinds half december. We hebben een paar dagen tussendoor overdag heel lichte dooi gehad, maar niet genoeg om de bodem te ontdooien, slechts om wat sneeuw te laten verdwijnen. Duurt nu dus al 2 hele maanden. Op zich is het natuurlijk erg mooi, maar met paarden toch ook wel heel erg lastig. ;(

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:15

Gisteren bij de shetten gekeken, WOW! Als je dat dan ziet, dan zie je echt heel duidelijk dat sunny echt van het luxere type is. Wat een BEREN zeg!
Zodra hij zich zelf weer beter voelt en het weer een beetje meewerkt gaan we uit-mennen! :D Mag ik tweespan mennen!
Verder ook gewoon heel gezellig gekletst, hij is echt heel behulpzaam en mocht ik op wat voor manier dan ook een keer met spullen in de problemen komen, kan ik altijd tuig, wagen, bitten etc van hem gebruiken :)

Nu dan nog even een serieuzere vraag. De afgelopen 5 jaar heeft Sun zonder ijzers gelopen en altijd (ook de lange ritten) zonder problemen. Deze winter echter hebben we noodgedwongen wel heel erg veel buiten en over asfalt gereden, waardoor zn voorpootjes nu nog erg kort worden. Aanstaande donderdag komt mn smid er ook even naar kijken, en zal ik het natuurlijk ook met hem bespreken wat nu het beste te doen. Ik neig zelf naar hoefschoenen, omdat ik liever geen gaten laat slaan in zijn (verder prima) hoeven. Maar binnen die hoefschoenen zit nog zoveel verschil, dat ik gewoon niet weet waar ik verstandig aan doe.
Wie rijden er hier met schoenen, welke schoenen, en waarom heb je voor dat merk gekozen? Ik moet zijn hoefjes nog opmeten hoor, maar ik hang momenteel aan de easyboot epic, de easyboot zonder gaither of de cavallo (lijkt me heel makkelijk met dat klitteband)
Het zou voor ons voornamelijk zijn voor ritten over de verharde weg met af en toe een stukje berm/rondje rond het park. Voor de bosritten enzo blijft hij lekker blootvoets rondlopen.
Ervaringen? tips? Adviezen? Andere ideeen? Alles is welkom!
Oh ja, het liefst wel schoenen waar hij vrijwel zonder gewenningsperiode zo mee wegloopt :)

Groetjes, Lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 14-02-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:21

Evelinee_ schreef:
haha! b485; das niet zo moeilijk! Ik men natuurlijk :D

_-:( :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:22

Yes sven heeft eerste gouden medaille :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:46

Nou en ik wilde ook een rondje mennen met mick, maar hier ook een laag sneeuw. Bluhhhhh

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:49

hahaha jelle! Grapjee! :D

Om je op te vrolijken heb ik gister foto's van Turner gemaakt met het rijden. Was een rondje langs de weg geweest, heb alleen maar foto's op mijn eigen terrein om nou op de weg foto's gaan maken is ook weer niet een lekker plan :D

Turner was eerst boos; Waarom ik wel en Hippie niet :+
Afbeelding

Bij het inspannen werd ie al wat vrolijker
Afbeelding

Helemaal blij
Afbeelding

En weer terug van weggeweest
Afbeelding

Koekkoek :+
Afbeelding

En weer klaar om buiten te spelen!
Afbeelding

Vandaag had ik het zelfde plannetje weer, maar er ligt weer een akelig wit dekbed overal! :(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:53

Citaat:
maisie: ik laat de singels bij de schoenmaker altijd dubbelstikken en dan is het probleem opgelost (wel dikke stiksel aan de buitenkant tegen schuurplekken)
thuis even dubbel leggen, paperclip of iets ertussen voor de maat en laten stikken

Ben ik ook van plan om de dekens in te laten korten de singels dan door mijn oma. Maar ik kan nu niet zomaar de deken er af trekken en
wegbrengen dan heb ik een blote pony !! Dus nu maar even andere deken er op dan kan die daarna dienen als reserve. En
mocht deze pasvorm beter bevallen dan maak ik de singels en verkoop ik m.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:24

Martine Super gedaan. Gefeliciteerd. '

Leuke foto' s gezien.

Weet iemand hoe de bakken van Kollum en Gorredijk zijn. Ik weet dat het beide 40x20 bakken zijn maar hoe is het inrijden?
Ik wil me opgeven voor deze wedstrijden maar wil wel genoeg ruimte hebben om in te rijden

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:59

Ik ga vandaag gewoon rijden, kijk wel hoe de pony en de ondergrond is :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:04

Ik heb net al gereden. Er ligt maar een klein laagje sneeuw. En ik moest wel, Whitney had sinds half december niet meer voor de wagen gestaan en we hebben volgende week wedstrijd! Ze is wel onder het zadel en voor de slee door getraind dus zie geen rede om niet op wedstrijd te gaan.

Er zijn foto's gemaakt, straks ff uitzoeken of er wat leuks tussen zit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:08

:wave:

ik kom ook weer eens even zwaaien hier! :D
lees nog wel eens stukjes mee, maar heb te weinig tijd om alles te volgen...

Hier ook weer alles wit vanmorgen, terwijl we allerlei plannen hadden... -O-

Toen we naar stal liepen met de hond bleken de wegen toch al verbazend goed schoon te zijn, doordat het al iets boven 0 was...
dus toch de gok gewaagd en gelijk ingespannen toen we er waren...
half uurtjes over de weg gereden, niet lang, maar we zijn er in ieder geval weer even uit geweest! ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:09

Hee Ellis, jij ook hier, ik zit hier ondertussen ook hoor :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:18

:D
de wereld is klein! 8-)

alles goed?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:24

Aaaah eveline die poon moet ik hebben :D wat voor tuig is dat nou weer? :D touwstrengen?
Hoe zwaar is jouw wagen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:35

Eveline, wat een geweldig leuk duo heb jij zeg, Tina Turner whahaha. !!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:27

haha jelle! jij moet ook werkelijk alles van me afpakken he :n

Dat is mn enkelspan tuig, hiermee heb ik Tina ooit mee beleerd. Maar het is nog steeds functioneel en bruikbaar.
Voor die paar ritjes die ik nog met enkelspan rijd is ie nog goed genoeg! En ja touwstrengen :P

Ik weet niet precies wat het gewicht is; maar mn vader denkt rond de 150 kg. Die van jou dan?

Ingrid dankjewel! Turner heette echt al zo, en mn pony die ik al had hebben we omgedoopt tot Tina :D
Maar haar roepnaam blijft gewoon Hippie :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:28

ja ik vind het echt gave namen!

volgens mij heb ik je wel eens in Hoofddorp zien rijden vorig jaar!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:33

Ja dat kan heel goed! Ik ben ook lid daar.
En rijd onder het zadel daar ook mn lessen 's avonds.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:43

Leuk, is een mooi terrein daar!

ik kom er af en toe wel eens met wedstrijden...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:47

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:19

Ik ga vanavond ook weer naar Veale. Ben de hele week nog niet geweest (schaam schaam). Dinsdag avond kon ik niet weg ivm de hond, woensdag en donderdag kon ik niet bij stal komen en vrijdag had ik te veel last van mijn enkel. Gisteren naar mijn ouders en verjaardag.

Dus vanavond wel heen. Althans als de weg goed te doen is. Ik ga zelf niet rijden, een vriendin rijdt hem even. Omdat ik nog steeds moeilijk loop.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:03

Lacuna: voor vragen over de easyboots kan je mij pben :)

Leuke foto's hierboven.

Vandaag mijn hele tuig los gehaald en ingevet en daarna nog een uurtje gewandeld met rivaldo met een vriendin en haar paard. Leuke foto's gemaakt, ga ze nu in een topic plaatsen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:20

Zooooo ben ook weer thuis :D wat bevroren en koud maar heb wel heeeerlijk gereden.
Eerst rondje Zaanse Schans gedaan. Kwam Paul onderweg tegen, die was in tegengestelde richting gaan lopen met de hond.
Hij heeft paar fotos gemaakt :D
Daarna heb ik het andere rondje ook nog gereden, dus in totaal 11 km oid. Keet was in stuiterballen mood :D

Keetje wilt gelijk haar nieuwe setje even showen :D Heb de leidels van het weekend binnen gekregen. Beenbescherming heb ik al een tijdje in huis :D

Wie komt daar aan ?¿?¿
Afbeelding
Nog even wachten hoor!
Afbeelding
Het is eskimo Sanne en superKeet :D
Afbeelding
T valt in ieder geval op :D
Afbeelding

Ben ongeveer 30 keer op foto geweest met een japanner, 4 mensen hebben gevraagd of het een meisje was, 10 mensen vonden het enorm schattig en 1 meneer vond het een prachtig paardje met een hoop pit :D