[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:02

tine10 schreef:
Dat hoop ik niet Baudy. Mijn geval was een B-er die L start.

Je hebt pb

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:26

Gelezen. Ik wacht het maar af ;-)
Nu een boterkoek aan het bakken voor de juryleden en vrijwilligers, tuig zo nog vetten en dan eerst naar springles.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:53

Mèn, wat ben ik moe. Zit met een gloeiende kop en zonder fut op de bank. Vandaag ipv oppassen ganzenverjagers geplaatst op een ingezaaide akker waar afgelopen jaar aardappelen op stonden. Loodzware kleigrond over anderhalve km. Heel toevallig vandaag dezelfde foto's gemaakt als janouk :D .
smiddags weer eens een keer lesgegeven aan een cliënte op de grote oldenburger en de pony's van onze HA, die elk jaar overwinteren, een beauty-behandeling gegeven. Was hard nodig, maar erg leuk! Daarna nog cliënten wegbrengen, naar Moos, boodschappen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:55

Hoe moet ik eigenlijk foto's uploaden vanaf mijn mobiel :o?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:58

Gem schreef:
Hoe moet ik eigenlijk foto's uploaden vanaf mijn mobiel :o?

Geen idee, weet pas net hoe ik met mobiel foto's moet maken hahaha

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:01

ik upload ze altijd naar facebook en kopier ze dan naar bokt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:21

Gem:geen idee,ik kan niet eens foto's plaatsen hier via 'mijn album' wil ook heel graag mijn avatar veranderen maar lukt ook niet.....zal ik het ooit leren dat 'knippen-copy-plakken'-gedoe? ^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:41

Dan toch maar via FB op de pc ipv mobiel

Afbeelding

Lood en loodzwaar baggeren..... heb de kruiwagen al na 15 meter over de draad heen getild en op het gras laten staan, voorwiel zat helemaal vast van de klei.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 03:24

Hahaha. Leuke foto, Gem. Hier stuur ik de honden er gewoon op af.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 07:48

De laarzen hahaha _O- Wat zal dat zwaar geweest zijn. :+
Nou, zoonlief en ik vertrekken zo naar de manege, manlief s er al.

Fijne dag allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:56

Haha gem zware laarzen. Zeaar klusje.
Via mobiel kan ik ook geen fotos plaatsen
Via pc eerst photobucket..dan op bokt

Te warm om te trainen.. dus de hondjes hebben vrij...
Ook teharde windstoten..

Baudyh..ga jij nog op pad met db??.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:59

Herkenbaar die laarzen in de klei. hahaha Het is echt loodzwaar lopen.

Iemand van jullie de Mensport?? Ik heb hem niet meer. Er schijnt in de staan dat de Kur op Muziek van Paul Kalisvaart gewonnen heeft. Iemand die dat artikel voor mij wil inscannen? Fotograferen? en wil toesturen of plaatsen?
Bedankt

Vandaag schapen scannen op aantal lammetjes..........zo leuk: lammetjes tellen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:16

Ik heb mijn wedstrijd voor vandaag afgezegd. Moet over de Zeelandbrug en dan met windkracht 8 of 9 met zijwind tegen de trailer is echt niet te doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:40

Nee, ik heb getwijfeld en getwijfeld. Maar heb besloten niet te gaan. Ik vind het gewoon onverantwoord.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:51

Janouk, ik heb de mensport. Zal vandaag een poging doen :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:32

Thanks Gem.

Verstandig om niet te gaan Baudy en Maisie.
iK moet morgenochtend. Benieuwd hoe het dan is. Vandaag veilig thuis.

Net 99 lammetjes in mamma's buiken geteld; dat wordt weer veel stuiterplezier in maart

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:58

WoW 99, nu hopen dat ze er allemaal gezond uitkomen.

Vind het wel sneu voor Tine, ik weet dat er zeker 5 combinaties afgemeld hebben. Maar ja het is echt niet anders.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:58

Heeft iemand hier ervaring met een slagriem.
Db moet er nu echt aan geloven en leren een broek te dragen. Maar ik ben bang dat hij daar best op gaat reageren. Dus misschien een tijdje een slagriem een idee.

Hij is beleerd zonder broek en ach ik moet zeggen dat ik hem niet mis. Maar ja weer een nieuw regeltje hij gaat verplicht worden in de marathon per 1 April. dussss.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:52

Hi, zijn we weer :wave:

Ik heb Bente heel lang met slagriem gereden. Gaf me lang soort gevoel van veiligheid want ze kunnen er niet heel hoog mee bokken. Maar op een gegeven moment werd het zo dat als ze bokte en het af en toe een bepaald geluid gaf, ze daar dan ook weer van kon schrikken met als gevolg dat ze en de kont steeds weer omhoog deed en ook nog wilde vluchten :roll: dus op een gegeven moment ben ik helemaal zonder broek (vond ze ook eng, altijd reageren op eventueel riempje wat ergens tegenaan zou kunnen gaan ... of als de omloop net wat wiebelde, net te hoog of te laag zat naar haar zin) gaan rijden, vond dat eigenlijk wel het prettigste, reageerde ze alleen nog op de culeron / rugriem als die iets deed wat ze niet fijn vond }:0
Maar Bente was denk ik wel een bijzonder truttig geval hoor :')

Heb wel bijgelezen maar ga mee met samenvattingen :o en ook hier stormachtig en regen maar ... nu lijkt het rustiger :)

Hele dag training gegeven, nu ff wat gegeten, hond uitlaten en dan nog naar de pony's. Wil Ollie even goed longeren, dan kan ik met een gerust hart morgen training gaan doen op de Utrechtse heuvelrug want dat was de planning :)

Jammer idd van de mensen die niet op wedstrijd konden maar het was hier ook niet te doen...

Fijne avond allemaal :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:56

Janouk, wauw 99 lammetjes..99x superveel stuiterplezier van het voorjaar, gaaf !! ik hoop dat ze allemaal gezond ter wereld komen...
Baudyh, eerst aan de longeerlijn kijken hoe hij erop reageert, en eerst zo laten wennen ?
Slagriem is mooi..maar geen garantie middel om te voorkomen dat je paard slaat....
Vhu, veel plezier morgen met de training, ik hoop dat je mooi weer hebt morgen.

pff...wat een wind !! ik zag iemand met een trailer rijden....van een zadelwinkel ofzo..tricky met dit weer..

ik hoop morgen te kunnen gaan trainen...even kijken, zal best lukken..hondjes zijn erg druk !

en..ik heb een gevoelige kies..hij is een kleine maand geleden gevuld..balen !! {:)-:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:03

Dat is wel heel vervelend Biancacoo :(:)
Idd ze kunnen gewoon nog slaan, ook best hard :oo ze zijn soms heel lenig := alleen kan de kont in vergelijking met de burries niet meer zo hoog en heb je minder kans dat ze met hun benen dus over de burry / het lamoen gaan.

Volgens mij heeft Jenkins hier @bokt ook heel lang met slagriem gereden (of doet dat nog)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:55

VHU toevallig de slagriem vorige week eraf moeten halen omdat het lamoen van mijn nieuwe wagen te breed is. Dan vind ik de slagriem te strak om in de bak te kunnen rijden. Slagriem gaf mij ook een gevoel van veiligheid en vind t ook wel even wennen dat deze er nu af is.
super fijn trouwens dat het nu veel beter met je gaat dan een jaar geleden *\o/*

Gem je kan foto's nu meteen via bokt uploaden toch? ik heb laatst een heel topic met foto's aangemaakt via mijn mobiel en foto's die op mijn mobiel stonden :P

Janouk, is de nieuwe mensport er al dan? ben verhuist en heb er hier nog geen een.. anders maandag maar even bellen. enne super leuk 99 lammetjes wat een hoooop!

avaluna wat een vervelend nieuws van de breuk :( super dat je er toch weer positief instaat. succes en hoop dat het toch een beetje opschiet voor je!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:21

Janouk, heb er een foto van gemaakt en naar je FB verzonden.
Jenkins, het was het eindejaarsnummer (dec/jan)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:17

Even heel kort, want totaal gesloopt. We hadden 17 combinaties die hadden afgemeld, dus 34 starts. Gelukkkig bleven er nog genoeg deelnemers over. Maar wat duurt een dag lang met van die gaten in het programma. De wind viel hier erg mee. Heeft niet harder dan 7 gewaaid en dat was rond 13.00 uur. Daarvoor en daarna was het 5 of 6. Als je je tempo een beetje aanpast, kun je daar veilig bij rijden. Maar goed, ik weet niet hoe het in andere delen was, hier was het gelukkig geen storm. (dat is wk 9)

Iedereen is ook weer veilig thuis gekomen.

Met Amerigo in de gewone dressuur 2x 1e geworden met 197 punten (maar ja, in het land der blinden is eenoog koning hahaha). Maar goed, ik was heel tevreden, bij het losrijden liep hij erg fijn. In de proeven werd hij moe. Maar ja, wanneer train ik nu nog.... Pony is altijd bezet ;-). Dus als je daar naar rekent hebben we gewoon een topscore. Bij de kur zijn we 2e geworden, maar ook daar tevreden met het resultaat.

Hopelijk morgen puf om de uitslagen te kunnen plaatsen, uit te mesten en de paarden te doen voor we weer op pad moeten. Bleh, helemaal geen zin, maar ja, je hebt van die verplichtingen he...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:51

Beetje jammer Tine dat ik uit jou tekst op kan maken dat je het onzin vind dat ik afgezegd heb.
Want als je je tempo aanpast kan je er best doorrijden. Het was niet de windkracht die het probleem was maar de rukwinden.
Gelukkig was Rijkswaterstaat het wel met me eens en vond het onverantwoord om de weg op te gaan met een aanhanger. Ik snap dat het voor jullie niet leuk was zoveel afmeldingen maar een beetje begrip zou aardiger zijn.