[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:47

zo....geschilderd..verf op en mijn arm wil niet meer....en gif gespoten tegen onkruid...geheel tegen mijn principe's in.....maar het is te veel... }:0
maisie, ik vind je paardjes er goed uitzien, niet te dik en niet te dun.
voordeel als die een keer een zware wedstrijd gelopen hebben is dat je niet meteen aan ze ziet dat ze zwaar gewerkt hebben, bij sommige paardjes tekent dat erg.

Aks..ik vind wel dat verenigingen die grote evenementen organiseren moeten flyeren bij de parkeerplaatsen van bossen enzo..dit is veel beter om ongelukken te voorkomen..
maar wel tijdrovend, en het kost geld..dat is nog voor kleine verenigingen het grootste probleem denk ik.
je schrikt je toch ook kapot als je daar lekker wandeld met je hondje,..of zonder en er race'd ineens een paard voorbij..of in mijn geval .... een span honden, dat word niet door iedereen gewaardeerd..haha..

Did's ziet er op je foto's goed uit,lang niet meer zo vol als vorig jaar idd..

annemie..hoog sensitieve zoon...klinkt me erg bekend in de oren..is erg lastig, ik hoop dat hij er mee om leert gaan, dat kan echt vervelend zijn..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:09

Annemie: sorry, helemaal vergeten te reageren op verhaal over je zoon. Lijkt me erg lastig allemaal. Is er nog iets tegen te doen (hoog sensitief)? Raar dat zo'n inval juf zich er niet in wil verdiepen. En hopelijk valt het allemaal mee bij de arts. Kun je al snel terecht?
Bianca: klinkt alsof je te veel gedaan hebt. Moet hier ook nodig met onkruid aan de slag, maar wacht een tot de regen wegblijft.
Aks: hier ook een rondgebouwd paard. Kreeg zelfs opmerkingen dat hij te dik was, terwijl je de ribben bijna kon zien. Rembrand is gewoon een bijzonder gebouwd paard. :D Thabor net ook even getest, denk dat die een 3 zou scoren. Vanmiddag Rembrand nog even.

Wil vandaag even mest opsturen voor onderzoek. ALTIJD als ik de paarden op stal zet, gaan ze gelijk mesten, behalve natuurlijk als het moet..... Zucht... Dus ze blijven nog maar even op stal, moet eerst mest hebben voor ze weer naar de wei mogen.

Tallechie: waar ben je nu????? Je komt nooit meer langs hier. Je wordt gemist!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:14

Ik heb de Pavoscore-demo gedaan op Paard en Koets en daar ook een filmpje van :j . Ster had allemaal 3'tjes. Nu inmiddels zal er wel een 4'tje tussen zitten, vrees ik := :')

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:16

Aks; hier ook een paard dat te rond gebouwd is. Lijkt dik te worden van lucht. Genetisch bepaald want moeders had het ook.
Biancacoo; wat een moelijk besluit. Heel veel succes.

hoog-sensitief is niets aan te doen je bent het of je bent het niet. Is geen ziekte of zo maar vraagt wel een gebruiksaanwijzing. ben en he al allerlei boeken erover gelezen om hem zo goe dmogelijk te kunnen helpen in zijn ontwikkeling. Zie het zelf niet zo zeer als een probleem maar meer als een cadeautje want het heeft ook ene heleboel positieve kanten zoals een hoog inlevingsvermogen, enorm rechtvaardigheidsgevoel, gevoelig voor andere mensen/ situaties en stemmingen, hoge emotionele intelligentie, heeft een groot aanpassingsvermogen en het is echt het liefste kind van de wereld en een enorme knuffelkont en dat is voor een oeder natuurlijk geweldig. Hij is ook nog eens hoog intelligent maar daarnaast erg perfectionistisch en heeft last van faalangst. Daar loopt hij nu tegenaan op school en dat maakt het lastig.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:19

@annemie; met rond gebouwd bedoel ik dus niet dat hij dik is.
Maar dat zijn uiterlijk altijd de indruk zal wekken dat hij dik is, omdat hij, ook als je zijn ribben bijna ziet, een ton-vorm heeft. (kreeg uit jouw tekst de indruk dat je rond gebouwd=aanleg voor dik worden bedoelde. Als dat niet zo is, mijn fout! :) )

:(:) voor je zoon. Hoe oud is hij?
Ik heb de indruk dat hij nog vrij jong is? Dan is het misschien nu heel vervelend, maar geeft het later hopelijk minder problemen. Omdat hij dan weet ''wie hij is'' :)

^) ik zit al mijn resultaten opnieuw te berekenen... Had iets fout gedaan..
3 professoren en een docente hebben dat niet gezien..
Maar 't moet toch veranderd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:41

Zo hehe we zijn weer op de wereld. Was gisteravond heel vroeg in slaap gevallen en vandaag maar even thuiswerk dag....pffff.
@Maisie vind jouw pony's er mooi op staan hoor. Daarbij zijn Welsh A'tjes wel wat ronder dan de meeste B's. Snuit en Alwyn waren ook gewoon rondgeribt, in principe niet dik (alhoewel beiden echt wel flink aanleg hadden snel dik te worden).
@Annemie ben het zelf, hoog-sensitief :o en daar pas op late leeftijd achter gekomen... zo wat een eye-opener was dat. Wel erg fijn dat het tegenwoordig vroeg ontdekt en herkend wordt. Echt idioot dat die juf er niets van wil weten 8)7 Ik ervaar er zelf ook voordelen van hoor, maar dat doe ik eigenlijk pas echt, sinds ik het weet. Daarvoor vond ik mezelf soms wel heel erg vermoeiend en vooral waarom je zoveel hoort en voelt en ruikt .... pfff. Ik heb er als kind erg veel last van gehad, achteraf gezien. Vooral met de sfeer in een klas of op het schoolplein e.d.
@Biancocoo :(:) zal dubbel zijn. Groot besluit hoor. En begrijpelijk :(:)
@Aks heel bijzonder die resultaten .... :\ met mijn afstudeerscriptie van Onderwijswetenschappen zaten ook fouten in waar ik later achter kwam :x en die nooit zijn geconstateerd tijdens het beoordelen }:0
Flyers voor (m)endurance doen ze nooit, tenminste ik heb het nog nooit gezien. Bij de meeste wedstrijden hebben ze wel her en der allemaal posten in de route staan. Vaak functioneer je dan ook als soort informatie/vraagbaak/klachtenpunt voor andere gebruikers van het gebied :7 .
@Tine en... hoe is het poep-technisch :))

Helder filmpje! Prachtig vind ik dat altijd die Engelse taal. A ribless horse :)) en dat sommige paarden nu eenmaal net als mensen meer spek op de nek hebben dan aan hun achterwerk.
Ollie heeft van zichzelf een dikke nek 8-) , wat puntige schouders en mooi strak kontje (niet zo'n merrie kont eigenlijk, mooie sportkont vind ik <3 . Toen die paar weken zonder graasmasker kreeg ze dus ook een stijve nek, nu heeft ze dat niet meer. Ik let zelf altijd op die nek, die moet soepel zijn.

Nou ik ga nog even wat cijfers invoeren :list:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:23

inderdaad een leuk filmpje,heb het gekeken met een pak koek op schoot... _O- conclusie ; sun en tiamo dikke nekken en tara en easy zijn goed

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:42

Afbeelding

Lekke band :')
Ventiel afgescheurd.
Binnenband zat er scheef in. Dus ventiel kwam / uit de velg. En dat was opeens TSJJJJJJJJJJJJT! .. Klaar..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:04

:+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:35

Aks: goede conditietraining haha. Wilde Dids niet achterop zitten?
VHU"mooie samenvatting. Poeptechnisch uiteindelijk wel gelukt, maar duurde wel even.

Rembrand is volgens mij 2,5 ofzo.
Vanmiddag les gehad met Rembrand. Hij liep erg fijn. Nu hopen dit vast te houden.

Daarna met zoonlief naar nieuwe judoschool geweest om te proberen. Nu nog even de wei uitmesten en dan vroeg naar bed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:37

Dids keek wel een beetje <<) ja :))

Och hij was zo gaaf :+: hij liep nog net niet perfect! Prima te sturen en te handelen. Zo fijn <3 :+: <3
En dan begeeft je band het }:0 :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:56

:+ haha...revenge of didd's hierboven... 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:57

Da's grappig Biancocoo.... wat een ongelovelijk lieve avatar heb jij zeg wat een koppie <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:44

Eens met VHU. Je ava is prachtig biancacoo!!! :)

Zal ik jullie nog verder laten lachen?...
Ik heb gigantisch pijn aan mijn linkerhand, door het achenbachen.. Al 2,5 week.. Zo ongeveer sinds mijn 1e les.. Wat een aanstel-hand :') Of ik heb iets serieus verkeerd gedaan, maar dat daar pink, wijsvinger en duim van moeten zeerdoen? :=

*nog druk aan de studie ^) *

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:10

Geen idee Aks, te hard in leidsel geknepen??? Of door je handschoenen???

We hebben een ander huis op het oog .... :x :# vind het zo spannend.
Niet die van Biancocoo hoor :+ jammergenoeg :7

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:19

mooi brabants paardenpaleisje VHU? ;) (ik plaag, ik weet het ;) ) Die ene waar je toen langsreed? :)

Te verkrampt zitten zou zomaar kunnen.. Ik weet het niet.. Mijn pink doet het meeste zeer.. Maar ik weet dus niet zo goed meer of ik nou lomp heb gedaan of het dus door het mennen komt.. Van mennen wordt het wel erger in elk geval..

Ik ga gauw naar bed, mijn nek protesteert om mijn kar-sleur-actie :') Ik lijk wel een ratel _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:33

Huis is hier maar twee straten vandaan :')

Deze pony staat ook al poos op marktplaats.... elke keer denk ik wow wat zou die mooi zijn in tweespan met Ollie, dus mocht iemand bij mij in de buurt deze pony kopen, denk aan mij :P
http://www.bokt.nl/markt/ad/163775/stoe ... ige-d-pony

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:57

En weer een halve Forester, VHU :j . Leuk!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:11

bedankt voor complimenten over ava...dat is onze Aiya...een bijzonder hyper hondje..die een nare start in haar leven heeft gemaakt...van fokker naar mensen en weer terug naar fokker, want het ging niet in een flat in hoofddorp...tja..stop een racegefokte hond niet in een flat....dus toen bij ons..en nu ze net 1 jaar is...krijg ik eindelijk het idee...dat ze zich thuis bij me begint te voelen..heeft lang geduurd.
een kennis van me maakte deze foto een paar weken geleden...ik vind hem erg mooi !

Aks...overbelaste hand...door achenbach..helaas weet ik daar alles van...
je vingers af en toe bewegen onderweg helpt goed..die hand moet niet strak van kracht dicht zijn met mennen maar ontspannen...komt vast goed..

He..vhu..waarom nou niet ons huis.. :+
mooi paardje in ad....wauwie..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 08:20

Biancacoo schreef:
Aks...overbelaste hand...door achenbach..helaas weet ik daar alles van...
je vingers af en toe bewegen onderweg helpt goed..die hand moet niet strak van kracht dicht zijn met mennen maar ontspannen...komt vast goed..
.

Strak van angst :') _O-

Nee, gisteren ging best goed :j Volgens mij heb ik de wederhelft van smikkel ook nog zien mennen? We zagen voor ons een paard met wagen kruisen. Diddle ging wel even op z'n hertjes. Maar dat was vooral omdat hij vond dat hij nou ook die kant op mocht (=naar stal) en volgens mij gewoon probeerde of het ging lukken :')

Verder ging het zo heerlijk! :) Eindelijk het gevoel dat ik wel op Dids durfde te vertrouwen dat het goedkwam :) (zoals het hoort..)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:36

Dat spierpijn van achenbach kan ik me goed voorstellen. Lastig standje
Biancoo verhuizen,grote maar goede stap lijkt mij.
Cijfers over hoe dik of dun de paarden zijn.Db heeft aanleg voor dik.Als hij maar genoeg doet valt het mee.Maar als hij weer ff stil staat zie je hem groeien.
Leuk vhu een tweede pony erbij. Nee hoor geintje!!
En de rest die ik wel gelezen heb maar weer vergeten ben.

Hier druk. Merries moeten allemaal weer naar de hengst. Dus eentje naar Dedemsvaart de andere naar boijl en ook nog een naar wesepe. En moeten ook allemaal weer opgehaald worden.

Kan er niet vel over schrijven ivm meelezen maar ik ben ff een paar dagen wat minder in mijn hum.
Boos op iemand en dat moet weer ff zakken. Maar gelukkig kreeg ik gisteren een leuke blauwe brief in de bus. Krijg een leuk bedrag terug dus toch weer opzoek naar ander tuig.
Had mijn zinnen gezet op kunststof tuig maar ga toch weer twijfelen, vind leer eigenlijk veel mooier. Lastig hoor. En ik wil graag tuig dat sterk is en weer 10 jaar mee gaat.
Zo komt de hoefsmid weer zelko zijn ijzer er onder slaan, had meneer weer eens afgetrapt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:59

:(:) baudy......

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:19

:(:) met bad hum baudy.
Lang leve de goeie blauwe brief!

Ik moet een weekje wachten op een nieuwe band. Maar dan wel goedkoper uit dan bij horseshop, en dat incl leggen van de band!

Net wel op de terugweg van die winkel een duif uit zijn jas gereden... Stomme kip.. ^)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:35

Akshay schreef:
Net wel op de terugweg van die winkel een duif uit zijn jas gereden... Stomme kip.. ^)

ha ha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:36

hoefsmid kwam dus niet, komt nu morgen om 13 uur. Blij dat ik dat gezeur met db en ted nooit heb door gewoon naar de smid toe te gaan.