[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:32

Goedemorgen

SL: heel veel sterkte. Voor jullie natuurlijk allemaal moeilijk, maar ook een stukje rust denk ik.

Lacuna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:00

*uit de meeleeshoek...*

S_L Gecondoleerd. Heel veel sterkte voor jou en je familie natuurlijk.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:11

Goedemorgen allemaal

S_L heel veel sterkte, wat fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen en dat je oma je herkende.

IM sterkte met Gompie!

Naaltje succes met je foto's uitzoeken :) Ik zei toch al dat je er veel had?

Maisie lekker kots geruimd?

VHU mooie filmpjes gevonden voor college.

Ik vergeet vast een hoop, sorry!

Ohja! Voodoo welkom!

Mijn zwager was gister ruim op tijd voor de begrafenis. Gelukkig maar.
Het was een mooie dienst. De zoon van oma (dus de oom van mijn man) is dominee en heeft de dienst al een tijdje terug samen met oma gemaakt.
6 Kleinzoons, waaronder mijn man, hebben de kist gedragen naar het graf.

En nu weer over op de orde van de dag, boodschappen doen, met de honden wandelen, trailer ophalen want die is helemaal nagekeken en weer veilig bevonden, naar ziekenhuis voor reva, Gwin longeren en vanavond met vriendinnetje naar Miss Saigon!

Fijne dag allemaal

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:21

Fijn dat het een mooie dienst was Frensie !
Miss Saigon schijnt mooi te zijn !

Gompie heeft na de rauwe verse kip van gisteren niet buiten de bak gepoept (altijd een teken van help, ik haal de bak niet meer 8)7 ) vannacht. Dus vanochtend weer wat bij z'n brokjes gedaan. Wie weet was het toeval, wie weet houdt hij dit beter dan kattenvlees (waar natuurlijk weinig vlees in zit) Hij moet echt wat aan gaan komen....

Ik moet vanochtend huishouden doen bleeeeeeeeh en boodschappen en dan vanmiddag werken (vind ik minder erg dan dat stomme huishouden haha)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:54

SLotte,...Sterkte en gecondoleerd !! fijn dat jullie afscheid hebben kunnen nemen, dat is toch wel een mooi gegeven hoor !! :(:) voor jou !
Frensie, fijn dat de begrafenis mooi was, vind dat altijd speciaal als familie de kist naar de laatste plek toe brengt..
Miss Saigon is gaaf om te zien !!
Wat goed dat gompie de kip goed binnenhoud !
Ingrid....werkze thuis, en op je werk.

Ga ook aan het werk....

VHU jaja...het grote boek van Sint...die is kwijt, zit er nu sterk aan te denken een nieuwe te maken....je kunt toch niet met het oude boek aankomen in de klas, dat zien die kids meteen !!! haha...maar wil je naam en verlanglijstje er wel inzetten hoor !! :){ <:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:12

Bedankt allemaal.
Toen ik vanmorgen wakker werd, ging het me vrij goed. Tot een kwartier later de klokken van de kerk begonnen te luiden, toen kwamen de tranen weer.
Hier is het de gewoonte dat als er iemand gestorven is, dat de klokken van de kerk luiden, zodat heel het dorp weet dat er iemand dood is. In dit geval weet dus heel het dorp dat mijn oma gestorven is, want iedereen wist van haar opname in het ziekenhuis.

@ VHU: Mijn oma is 5 jaar geleden voor het eerst kritiek geweest. Toen had ze gewoon buikpijn en zijn de dokters erachter gekomen dat er een tumor zat die steeds groter werd.(tot 12 cm) Het is toen een tijd heel goed gegaan, maar ze kreeg meer en meer pijn. Eerst werkten de pillen nog, maar die hebben hun werking verloren.

We wisten dat het zat aan te komen, maar zondag werd ze opgenomen in het ziekenhuis door een stomme val, en 3 dagen later is ze dood. Dit had echt niemand kunnen denken. De dokters zeiden zondag tegen de familie: "We gaan een corset op maat laten maken en dan kan ze gewoon weer naar huis" (volgens de dokters was haar ruggewervel het enige probleem, die wilden mijn oma gewoon terug naar huis sturen, even corsetje aan en het is opgelost)
Het corset van 600 euro is klaar (die sukkels wilden niet luisteren naar ons dat het geen zin had), maar ze heeft het nooit aan kunnen doen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:39

sander_lotte schreef:
Mijn oma is niet meer. 20 minuten geleden werd mijn vader opgebeld dat de bloedwaarden sterk aan het zakken waren, en nu belt mijn vader al dat ze net gestorven is.
Jullie zullen wel denken 'wat zet die nu voortdurend updates?' maar ik kan niets anders doen. Ik zit hier maar, ik kan niets doen.

ontzettend veel sterkte;

als een oma sterft, vergaat zij niet.
in je moeder is waar je haar altyd ziet.
ook in de spiegel zul je haar zien,
in je doen en laten misschien.
en als je zelf een oma bent,
is het je oma, die je in je kleinkinderen herkent..

:(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:39

Ik zou het niet geloven als ik het net niet zie gebeuren. _/-\o_ :j

Als vervolg op dit verhaal van gisteren
Kijk, ik denk nog steeds slimmer te zijn dan een haflinger :smart: dus ik zet de speciebak met hooi voor de Fjord een flink stuk verder van de stroomdraad. Gewonnen, dacht ik. :j zover kan je geen loopgraaf maken onder het draad door.

Sta ik net buiten het erf aan te vegen, zie ik dat de Fjord klaar is met zijn hooi. Hij schuift de lege speciebak voor zich uit, onder de stroomdraad door, daar waar gisteren de kuil was.
Hier Janouk, je was gisteren zo blij en tevreden met een lege hooibak. Ik kom hem nu wel brengen 8)7

En daar staat Janouk te wachten op de bak, want je moet natuurlijk wel controleren of de hooibak werkelijk echt leeg is. _O- :):) >;)

Je kan me echt opvegen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:45

@SL: heel, heel veel sterkte voor jou, je familie en bovenal voor je lieve opa :(:) :(:) :(:) . Je verhaal raakt me echt en ik zie zo je lieve opa voor me.. :(:) Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:46

@Frensie: fijn dat het een mooie dienst was en fijn dat oma deze nog zelf heeft kunnen voorbereiden.
Veel plezier, vanavond.

@Ingrid: ik moet hier ook aan de slag, blegh.
Hopelijk werkt het vers vlees en komt ze ook wat aan.

@Janouk: omg, wat een leuk stel die twee, dat vraagt natuurlijk om filmmateriaal.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:52

SL: gecondoleerd en sterkte

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:20

Haha Janouk wat een stel!!

Onze labrador moet ook altijd na het eten controleren of de ridgeback wel alles op heeft. Dus dan staat ze te wachten tot Zhazha de ridgeback klaar is en een stapje achteruit doet, en dan duikt Bubbles in de voerbak om eventuele kruimeltjes eruit te likken. Elke keer weer...

IM fijn dat Gompie het goed heeft gedaan op de kip vannacht. Laten we hopen dat dat nu ook weer werkt.

Ik heb Miss Saigon vroeger ookal gezien, maar wil hem graag weer zien. Manlief vindt dat niks, dus gelukkig wilde een vriendinnetje wel mee!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:04

@ S_L gecondoleerd heel veel sterkte ook voor de rest van de familie

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:31

Whahaha Janouk, grappig !!! Toch ergens wel lief dus van fjord-mans :-)

Hoef morgen niet te werken omdat ik geruild had met afgelopen dinsdag, dus ik heb zo om half 6 weekend :-) Heel veel zin in. Naar Ollie, met vriendin samen de shetjes doen, andere vriendin groomen die voor het eerst Z1 dressuur onder de man gaat starten, allemaal zin in !!! :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:47

@S_L ongelovelijk inderdaad :(:)

@Janouk beginnen ze toch een soort van 'vriendschap' te ontwikkelen }>

Werd net gebeld door de garage auto redt het nog wel even maar het is kwestie van goed rondkijken naar iets anders zodat ik toch nog tactisch kan inruilen :7 ik ben nogal verknocht aan dit karretje (Golf III, gewoon hele fijne auto) dus tja, ga maar weer op zoek naar een andere Golf (heb alleen geen budget <:) ).

Instructeur heeft Bente vandaag gemend, ze was nogal }:) maar het schijnt goed te zijn afgelopen :=

Zo nu verder met boel hier beetje fatsoenerenr (huis is een grote zooi) en straks eten koken enz enz

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:21

Een Golf, je had toch een Ferrari :=
Misschien de <:) lief aankijken ?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:24

Hihi, ferrari - golf
Zaterdag was ik aan het omroepen tijdens de springwedstrijd voor pony's. Eén van de deelneemsters had een pony genaamd Jaguar. Tja, dan kan je als vader wél zeggen dat je een Jaguar hebt, haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:55

toch jammer dat het dan maar 1 pk is, die jaguar haha

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:02

Ssssttt.... details ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:04

Haha paardje dat Jaguar heet, grappig.

Tuut maakt nu het geluid van een Ferrari vanwege de uitlaat :7
Gelukkig is de autohandel momenteel erg prettig want voor niet teveel geld kun je al best iets kopen waar je weer even mee vooruit kunt. Dus we gaan gewoon even vreselijk goed zoeken en dan hoop ik dat ik nog wat terugkrijg voor mijn wannabe Golfje :+ Alleen zijn Golfjes meestal best nog wel duur, en daar heb ik ff geen centjes voor.
Net wel al leuke Opel Astra station gezien met trekhaak natuurlijk en 2.0 motor, dus kan trailer achter en met net weer wat meer inhoud dan mijn Golfje :j <<)

Maar blijf het jammer vinden was fijne auto }:0

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:54

:wave:

autoperikelen... altijd balen van de centjes :$
vorig jaar juli liet mijn zeer geliefde paus-mobiel (daihatsu cuore, zo'n gek hoog klein ding) - die op mijn werk door de collega's 'huifkar' werd genoemd - mij van het ene op de andere dag staan... Sjee, daar had ik echt de ziekte over in joh, het ding had nog geen 1000 euro gekost en mij twee jaar kosteloos door heel NL vervoerd, maar helaas, de kleppen of hoe heet dat waren helemaal doorgerot en alles wat er mee samenhing... Toen een nieuwe gekocht, die eigenlijk volgens de 'regels' dan mooier/beter zou moeten zijn, maar ik blijf altijd nog soort weemoedig over mn huifkar.

Kreeg vandaag het 'rapport' van Har uit de kliniek... Poeh, heftig hoor zo'n stukje papier... ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:26

@Prinsje: :(:) :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:28

PrinsjeH schreef:
:wave:

autoperikelen... altijd balen van de centjes :$
vorig jaar juli liet mijn zeer geliefde paus-mobiel (daihatsu cuore, zo'n gek hoog klein ding) - die op mijn werk door de collega's 'huifkar' werd genoemd - mij van het ene op de andere dag staan... Sjee, daar had ik echt de ziekte over in joh, het ding had nog geen 1000 euro gekost en mij twee jaar kosteloos door heel NL vervoerd, maar helaas, de kleppen of hoe heet dat waren helemaal doorgerot en alles wat er mee samenhing... Toen een nieuwe gekocht, die eigenlijk volgens de 'regels' dan mooier/beter zou moeten zijn, maar ik blijf altijd nog soort weemoedig over mn huifkar.

Kreeg vandaag het 'rapport' van Har uit de kliniek... Poeh, heftig hoor zo'n stukje papier... ;(

:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:36

@PrinsjeH voel met je mee, waren bij mij (ook) van die momenten dat het weer zo hard binnenkomt... Net als die stomme dingen als de factuur van DA en Utrecht en het afzeggen van de startkaart en paar wedstrijden waar we nog zouden starten, opsturen papieren naar KWPN.... |(

Als ik er nu aan terugdenk blijft het een soort horrorfilm met slechte afloop waar we in terecht waren gekomen, het blijft onwerkelijk.

Even wat vrolijkers, ben je nog bij Mick geweest, hoe doet hij het op zijn nieuwe plekje?

Zo lekker Hollandse pot eten: aardappels met saucijs, broccoli en appelmoes. Met vla toe :Y)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-11-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:39

Goedenavond,

@Prinsjeh, :(:) kan het me voorstellen... even terug naar de harde feiten...
@VHU, wij hebben afgelopen maand ook een andere auto gekocht en nu gaat mijn geliefde Astra Station morgen weg :') ... het is zoooo mijn autootje geweest, gekocht een paar maanden voordat zoonlief werd geboren want we moesten nu burgelijk een kinderwagen achterin kunnen gooien... maar heb mijn paardjes ermee vervoerd etc... nu moet ik toch écht afscheid gaan nemen.....
@Ingrid, wat fijn dat de kip er bij Gompie is ingebleven...

Verders ga ik zo even bijlezen,

Morgenochtend word ik gehuldigd op het gemeentehuis samen met een zwemster die ook Nederlands kampioen is geworden. In 2009 tijdens mijn huldiging had ik met de burgemeester en wethouder afgesproken dat bij een eventuele volgende keer de burgemeester een rondje mee zou rijden met Brutus door het dorp := ... en hij heeft woord gehouden. Om 10.00 uur gaan de zwemster en ik samen met Brutus de burgemeester ophalen om vervolgens een rondje door het dorp te crossen... om half 11 vind de officiële huldiging plaats op het gemeentehuis...