aaah sorry heb vandaag tussen het werken/tuigschoonmaken en andere voorbereidingen wel proberen mee te lezen maar het is niet helemaal gelukt! Zit nu met wedstrijdstress En moet nog douche en vroeg op haha.
Ik wens iedereen die vandaag wedstrijd heeft succes.
Ga vandaag lekker met mijn paard trainen. Helaas de hele week geen tijd gehad iv.m. nachtdiensten op het werk. En daarna met het tandem en het vierspan gaan trainen.
@VHU: Die 3 weken dat het voer gaat werken werd ook door de voerleverancier gezegd. Die van mij kreeg/haalde niet genoeg energie uit gewoon brok vandaar dat ik andere mueslie ben gaan voeren.
tine10
Geplaatst: 22-05-11 08:34
Goedemorgen.
Iedereen veel plezier en succes op wedstrijd. Mijn man heeft straks les op de manege met Thabor. Als hij zich een beetje gedraagt, ook met op en af laden, dan ga ik morgen met Thabor naar verenigingsles. Wilde vanmorgen Rembrand masseren (nou ja, wilde....), bleef hij echt helemaal niet stilstaan. Grrrr, na minuut maar losgegooid. Ik probeer het later vandaag nog wel een keer.
Straks stal ook weer inruimen, alles sorteren en schoonmaken. Klusje gaat vrees ik hoop tijd in beslag nemen.
gefeliciteerd laura!! begin juni zijn wij de *piep* voor mijn papa weten echt nog niet wat we ervan willen bouwen Ga wel in de tuin zitten ofzo als abraham
happytime
Geplaatst: 22-05-11 09:05
gefeliciteerd rivaldo voor de wedstrijdmenners vandaag...zet hem op ik ga maar een beetje trainen vandaag en daarna mijn onderstel verder schilderen van de week mijn tuig weer een zwart maken,heerlijk spul maar wel een klus(en dit keer het ijzer niet meenemen,wat een klus om dat zwart eraf te halen)
Gisteren weer 2 rondes gemaakt van in totaal 17 km, peerdjes zaten daarna nog best pittig in hun velletje .. Straks even snel optuigen en de perkplanten voor mijn moeder per kar naar huis brengen (teveel voor op de scooter, ma mag er niet van weten en zus heeft die dag geen auto ) dan maar zo
Dankje wel meiden
Vandaag vieren we namelijk haar Sarah dag .. (eind mei pas jarig) maar zo verwacht ze het zo min mogelijk. Ze gaat eerst naar vrienden waardoor ik de tijd heb om bij mijn zus 5 taarten te maken. Daarna even thuis en gaat ze met mijn zus uit eten (iets wat al heel lang gepland stond) in die tijd zorg ik dat al het perkgoed in de bakken staat (heb nu wel een probleem ik heb iets teveel gekocht en ze heeft gisteren een oude weggegooit doordat hij op was) maar beter teveel dan te weinig .. daarna snel naar de stad waar we een zaaltje gehuurd hebben en het daar versieren (half uurtje de tijd) en dan komt ze .. ben benieuwd of ze het al doorheeft. Als ze dan die avond of volgende morgen wakker wordt ziet ze dat haar tuin al helemaal gedaan is
leuk, 50-verjaardagen. Mijn pa wordt in september 50, dus hou me op de hoogte qua tips enzo. Haha, ik dacht je kar al op marktplaats te zien, maar als hij voor A al te zwaar was, dan gaan mijn mannetjes hem helemaal niet van zn plek kunnen krijgen. Welkom voor de nieuwelingen! Succes met de wedstrijden! Nieuw ruitertje voor Romeo; beetje l*llig om te zeggen, maar ergens ook wel fijn dat het gips er pas over een maand af kan; nu kan ze er nog ff niet op en kan ze eerst ff kennismaken en een band opbouwen met romeo.
Ik heb gisteren op de andere fries gereden. Nja, een rondje door de paddock gehobbeld. Ben zelf als ruiter behoorlijk onzeker, maar we hadden heerlijk grondwerk gedaan en met opzadelen en opstappen was ze ook superbraaf. Had haar een touwhalster om gedaan met de leadrope aan 1 kant vast en dan onder de hals zodat ik dus een soort van hals-touw had met een extra veiligheid aan het touwhalster vast. (zo dus: http://i70.photobucket.com/albums/i116/ ... robje3.jpg maar dan op de fries, haha) Nja, paardlief vond het maar raar en zette er meteen flink de sokken in, wow wat een beweging! Maar ze zat wel heel erg lekker *en ik ben er ook op blijven zitten* en nadat ze begreep dat het helemaal niet eng is om te lopen zonder direct contact op je mond werd ze snel kalmer en heeft ze zelfs al stukjes helemaal ontspannen gelopen Sturen ging nog voor geen meter maar ach, de poort van de paddock was dicht, dus we konden toch alleen maar rondjes lopen Maandag gaan we het nog maar een keer proberen. Ik hoor dat het mij helemaal niet misstaat, zo'n Fries onder mn kont Zal eens kijken of ik een fotograaf kan regelen.
Leuk een Eva feest, ik moet nog 6 jaar wachten:p @ lacuna is dat je bijrijdfries? Kennismaken is ook heel belangrijk als je een paardje wilt gaan bijrijden.
avaluna
Geplaatst: 22-05-11 13:04
Ik ben bij....
Ik las over ruitertjes voor Romeo, schone stallen bij Tine en verenigingsles in het vooruitzicht, ik zag dat Snuit het ontzettend goed doet, fijne ritten gereden, tuig schoon, haar in vlecht, Sarah 50, bijrijd Fries, een jarige bij YT.
Haha weet iemand waar je goedkope marathon wagentjes kan kopen in n-h?
tine10
Geplaatst: 22-05-11 13:16
@ Lacuna: wat leuk dat het zo goed ging. @ Rivaldo: gefeliciteerd. Leuk idee zo voor je ma
Thabor wilde vanmorgen weer heel moeilijk op de trailer, terwijl we nu met 2 waren. Hij is volgens ons aan het puberen. Oef. De les ging wel heel goed. Bij thuiskomst het schot uit de trailer gehaald en de lange stangen erin. En toen trailer laden maar weer geoefend. Gaat beter. Dus morgen maar zonder schot op pad. Kan ik ook mooi in de trailer opzadelen, heb ik die stress niet op zadelplaats met andere paarden erbij. Nu zie ik het wel zitten om naar les te gaan.
Nu even slapen en straks de schuur weer inruimen. Strokorrels die nog goed waren hebben we in een bigbag geschept, dus dat eerst in de stallen verdelen. Verder heb ik nog 4 zakken, die zal ik bij Rembrand nodig hebben, want zijn stal heb ik wel helemaal weggegooid. Straks dus ook maar eens 2 pallets strokorrels gaan bestellen, kunnen we er weer een jaar tegenaan.
Even snel een berichtje van mij. Drukke week achter de rug. Een examen gehaald en gisteren wedstrijd gehad. Verder kreeg ik gistermiddag het slechte nieuws dat mijn oom van 33 is overleden. Anderhalve maand geleden hebben we de man van mijn nicht al weggebracht op 31 jarige leeftijd. Gaat nu wel heel hard zo.. Dan besef je pas hoe gelukkig je jezelf mag prijzen.
geen idee eigenlijk poeltje, heb wel tijdje terug ergens in een parkje kunnen crossen, dat ging ook omhoog en omlaag en ook nog door een meertje wezen mennen, dat was wel leuk maar geen idee of er hier in de buurt ook dat soort wedstrijden worden gedaan
Kijk eens op startlijsten.nl. Daar kun je makkelijk zoeken op wedstrijden in de buurt
sander_lotte
Geplaatst: 22-05-11 16:06
@ Poeltje: mooie foto's zeg! Jeetje zeg, 33 en 31 jaar is wel heel erg jong! Sterkte Ik hoop trouwens ook dat het goed blijft klikken met het meisje. Nu alleen nog wachten tot mijn examens gedaan zijn (1 maand). Gisteren zijn ze gewoon even langs gekomen om kennis te maken met mij en Romeo, het is de bedoeling om vanaf eind juni aan de slag te gaan.
Pff er lopen toch zieke mensen rond op de wereld hé? Er loopt hier in Belgisch Limburg een serie-dierenbeul rond. Hij snijdt de keel over van veulentjes... Ook schapen, kippen en geiten worden door een mes bewerkt. Wie kan nu zoiets wreed doen???
avaluna
Geplaatst: 22-05-11 16:09
@Poeltje: wat vreselijk zo jong... *je hoeft niet te antwoorden: maar was het plotseling of waren ze ziek?* Ontzettend gave foto's, alweer!