[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:05

iemand nog intresse in een haflinerruin? Wordt 13. Echt een mega lief en mak beest. Heeft voor de wagen gelopen maar moet wel op nieuwe beleerd worden door iemand die er echt verstand van heeft.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:17

:wave: zo zeg voor het eerst sinds dat de pony's weer op hun eigen landje staan (augustus afgelopen jaar) ben ik zowaar een hele dag niet geweest. Voelt gewoon raar. Desnoods ga ik dan 's ochtends heul vroeg of 's avonds heul laat. Maar nu dus helemaal niet want IngridM is geweest. En ik kan ook al niet meepraten want mijn pony's hebben geen dekens :+
Nou ik ga na een behoorlijk intensief trainingsdagje heerlijk aan de rode wijn en voorbeschouwingen Olympische Spelen kijken :evaw:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:58

Tine succes morgen. Heb geen tijd om te komen kijken.

Veale heeft nog nooit een deken gesloopt gelukkig.

Ik heb wel interesse in een haflinger ruin maar is nu nog niet mogelijk, dus succes met de verkoop.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:26

Rivaldo: proficiat
Tine: je verdient het om te winnen. Volgens mij heeft niemand zo hard getraind de afgelopen week.
Vanhuisuit: ik ken je probleem. Ben pas ziek geweest en heb men man moeten vragen on de pony's eten te gaan geven. Heb hem zeker 3 keer uitgelegd wat hij moet doen (elk een halve Pavo koek geven :o )
Jouke_h: Willen wel, mogen niet. Succes met de verkoop.
Jelleee en Evelinee: kunnen jullie samen 4 span gaan starten. Alleen dan nog uitvechten wie ment en wie groomt

Hier geen problemen met dekens. Shetlander (gezelschapspony 20+) heeft een tijdje een dun deken opgehad voor de kou. Petra krijgt enkel na het werken een fleecedekentje op.

Ben vandaag kunnen gaan rijden. Ongeveer een uurtje gereden. Men lesgever had vorige les aan men tuig zitten prullen (een paar riemen korter/langer gemaakt). Ben vandaag 2 keer onderweg moeten stoppen want werd dooreen geschud op men tweewieler. Tijdens de les had ik er geen probleem mee, maar nu in het bos voelde ik het echt wel.
Pony had er zin in. Na een uur te rijden draafde ze met 14km per uur naar huis. Normaal haalt ze na een uur (stappen en draven) slechts 9. Men trainingen beginnen vruchten af te werpen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:51

VanHuisUit schreef:
:. Desnoods ga ik dan 's ochtends heul vroeg of 's avonds heul laat. Maar nu dus helemaal niet want IngridM is geweest.

luxe he :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:29

haha! b485; das niet zo moeilijk! Ik men natuurlijk :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:34

Dennis heeft idd een AB shot gehad wat een dag of 4 werkt. Maar ze verwachten weinig problemen, alles was als uit een boekje gegaan. En hij staat met dit mooie vriezende weer lekker dag en nacht buiten (dus geen beestjes, geen prut enzo).

Ik zal eens kijken of ik Whitney vanmiddag in kan spannen. Heb volgende week wedstrjid en ze heeft sinds half december niet meer voor de wagen gestaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:44

Mijn site (stal Denci ;) ) doet mee aan de 'beste website 2010' van shetlandponyweb.nl.

Wie wil er op mij stemmen?
http://www.shetlandponyweb.nl/Hans/poll.htm

Ik had me wel op gegeven, maar geen reactie gehad, dus het was een beetje een verrassing dat ik er tussen stond.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:15

Goedemorgen :)

Bedankt voor de felicitaties ik doe handel en logistiek in de bloemensector :)

Tallechie: sterkte met je enkel, hopelijk gaat het snel weer over
Dennis: Fijn dat hij weer lekker bij roos kan
Tine: succes met je wedstrijd vandaag, zet hem op!
Lacuna: veel plezier bij de pony's van de menvereniging :)
Jelle, evelien: oeh een 4 span hihi zal leuk zijn, verder geen ruzie maken he,, hihi :P
Marrianne: Opzich zou het best leuk zijn voor een keer, hoe groot is magic?

Rivaldo zijn dekens werd steeds gesloopt door een ander paardje, nu staat hij op een ander stukje en soms met een kleine kudde in de bak, die zijn zo rustig met elkaar :)

Gisteren in een uur tijd 3 paardjes gedaan, rivaldo heb ik maar snel een kwatiertje gelongeerd, en dit keer was ik op tijd bij de cursus reed er met me scooter in een keer heen en kreeg al wat tips over de leidsels vast houden, de rest was er nog niet en ik wil dit morgen even gaan oefenen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:35

Hier ook een dekenprobleem. Omdat ferro zo lang is heeft ie 165.
Alleen de buiksingels hangen dan zo laag bij de grond omdat de deken zo lang is.
Nu trapt ie ze stees los en gaat er op staan enz. Nu heb ik via bokt een BR 4-ever horses
deken gekocht die zouden een betere pasvorm hebben. Ben benieuwd.

@ rivaldo gefeliciteerd !!
@ tine succes op wedstrijd
@ dennis mooi dat het allemaal zo goed verlopen is en idd nu is het mooi weer om infecties
tegen te gaan.

Het sneeuwt hier weer. Bah !! Kan dus geen kant op begin het nu wel zo beu te worden waar blijft de lente !!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:11

Ik ga helemaal met je mee maisie, zag in de auto vandaag dat er langs de wegen als weer narcissen in knop zijn. Planten geven dus wel aan dat lente gaat worden hihi!

Vandaag lekker geshopt met mijn vriend en heb 2 broeken en een truitje gekocht :).. was erg gezellig, helaas had ik het verkeerd begrepen dat we vandaag uiteten zouden gaan, hij dacht zondag,, dus totaal niet goed over gehad, ach dan wordt het morgen :D

Voor een vriendin haar shet zoeken we een plekje:
[EA-TK-PP] Gezocht: Goed tehuis voor shetlander

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:22

Hallo allemaal,

Heb wel bijgelezen, maar wat gaat het hier snel. In ieder geval heb ik onthouden dat het met Dennis heel goed gaat. Fijn om te lezen.

Ik ben zo SUPER TROTS op Amerigo. Het is pas zijn 2e wedstrijd (in Blijham, weet niet meer wie dat wilde weten), staat ruim 6 maanden voor de kar. Ik heb natuurlijk afgelopen week heel fanatiek :j getraind, en dat heeft denk ik wel geholpen. Alhoewel, van de hele week liep hij vandaag het minst fijn. Maar goed, het was wel een heel constante proef, figuren netjes. Ik vond zelf de nageeflijkheid nog te wensen over laten. Maar ja, ik had vergelijkingsmateriaal met afgelopen week. Ik kreeg 195 punten, oftewel weer 2 winstpunten erbij, joepie!! En ik won ook nog eens de 2e prijs. Helemaal toppie.

Laat al die mensen die tegen me hebben gezegd dat het nooit wat zou worden met deze pony maar lekker op het dak gaan zitten.

Daarna nog de vaardigheid. Ik wilde die in galop rijden, maar hij had het lampje al bijna uit. (Losrijden was in heel kleine bak, met verder allemaal paarden, die de hele tijd wilden draven, die arme stumper kon ik niet laten stappen, geen plaats voor). Dus hij ging slingerend op 1e hindernis af. Tja, dat was een balletje. Dus verder maar geen galop meer geprobeerd en een stevige draf. Tweede manch was helemaal foutloos en beide keren dik binnen de tijd. Oftewel, ook hier weer een winstpunt en een 1e prijs.

Ben helemaal blij.

Rembrand heeft een dagje vrij gekregen, staat wel lekker de hele dag buiten.

Vanavond lekker naar het theater, hebben we wel verdiend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:15

Nou Tine, geweldig! Loon naar werken!

Citaat:
Heb hem zeker 3 keer uitgelegd wat hij moet doen (elk een halve Pavo koek geven )
_O-

Toen ik geblesseerd was moest Bart regelmatig bij de wei kijken hoe het met de paarden was. Alleen water geven en schrikdraad controleren... dat was ook heel ingewikkeld >;) Zo om de paar dagen liet ik me dan langsrijden (had toen wei die je vanaf de weg goed kon inspecteren) en dan kon ik zo'n beetje ook nog in de gaten houden of 't spul er überhaupt nog liep :+

Vandaag alleen wat verzorging gedaan en vooral hooi gehaald :Y)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:33

Gefeliciteerd tine :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:37

Gefeli Tine!! (ik was degen die wilde weten waar ;))

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:58

Zo ik ben druk opzoek naar een leuke job voor naast school, geld gaat wel heel hard nu. Iemand leuke ideeen?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:59

In wat voor richting zoek je wat??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:59

ja, maar dat is in hilversum, niet erg handig denk ik :)
Op de veiling wat rondvragen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:29

nou opzich lijkt mij het werken in een ruitershop ook wel erg leuk , menspullen is natuurlijk helemaal fantastisch maar vraag me af of hun wel mensen zoeken

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:38

tine: super gedaan
maisie: ik laat de singels bij de schoenmaker altijd dubbelstikken en dan is het probleem opgelost (wel dikke stiksel aan de buitenkant ;) tegen schuurplekken)
thuis even dubbel leggen, paperclip of iets ertussen voor de maat en laten stikken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:43

even beetje off topic (voor zover dat hier kan haha), maar mijn instructrice is vandaag onder het zadel 2x Gronings Kampioen geworden, in de M2 en Z2. Helemaal geweldig!!!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:46

@Tine, wie is dat? Heb jaren in Groningen gereden (wel 15 jaar geleden hoor) maar ken nog heel wat namen uit dat wereldje.
@Rivaldo
Citaat:
Voor een vriendin haar shet zoeken we een plekje:
[EA-TK-PP] Gezocht: Goed tehuis voor shetlander
hoe groot is de pony eigenlijk? En is hij echt zo lief met kinderen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:48

Ik ken de pony persoonlijk niet zelf, ze heeft hem ook nog maar kort. Maar ik geloof haar direct als ze zegt dat hij zo leuk is met kinderen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:07

&@^@&#* wilde rondje gaan rijden :\ maar ligt hier inmiddels weer een laag sneeuw.
Wanneer houd het nu eens &#$^@#@! op!?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:13

ik werd net wakker en had het zelfde toen ik naar buiten keek, zal namelijk vandaag ook een rondje gaan mennen :(