[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:47

Het liefst een Welsh B pony van 1,25.
Moet alleen even goedkeuring van de stal krijgen waar ik haar dan graag wil gaan zetten, de stal is naast het twiske dus ik zou daar ongestoord kunnen mennen :Y)
Ik zou wel graag iemand meenemen ja.. en in de toekomst wedstrijden rijden ik weet alleen niet of dat met een sulky kan dressuur, vaardigheid en marathon.
Moet je bij alle 3 de onderdelen een groom hebben of alleen maar bij Marathon?
Ik denk dat ik dan ook maar opzoek moet gaan naar een ruitertje want alleen mennen 2-3x in de week en voorderest longeren zou gaan vervelen lijkt mij..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:03

Romeo is ook een welsh van 1.25, dus dat is hetzelfde.
Van wedstrijden weet ik werkelijk niets, maar volgens mij is een groom overal verplicht.
Om af te wisselen moet je niet per se op zoek gaan naar een ruitertje hoor, je kunt ook schriktraining doen, of vrijspringen. De reden waarom ik een ruitertje zoek is omdat ik Romeo dolgraag ohz wil zien lopen. Volgens mij vindt hij dat geweldig, ik denk dat hij een hele goede springpony is (maar om dat te testen moet hij eerst doorgereden zijn en de basis goed kunnen). Als hij ohz loopt, gaat hij ook beter voor de wagen lopen (hij leert dan om netjes te buigen).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:32

:wave:
Hier is alles schoon, wagen, tuig, peerd, kleding....alleen ben ik nu zelf een soort tor :+

@Purraboy als je in mijn profiel kijkt zie je onze pony's voor een tweewieler staan van Cavelier, super degelijk, super handig. Kun je kopen bij van Schie, zit in Noord Holland, kost nieuw geloof ik 650,- euro of zoiets.

Ik heb trouwens werkelijk z-a-l-i-g gemend met Snuit <3 we kunnen nu zo fijn trainen op het grote veld met de vaardigheids pionnetjes en de vaste hindernissen plus heuveltje/waterbak (die nu leegstaat := ) als afleiding. Hij liep zowaar na een kwartiertje keurig aan de teugel, helemaal swingend in zijn rug, ik wist niet wat ik meemaakte. Super te sturen en die hindernissen die vindt hij dus echt leuk, hij begon helemaal te knorren zo spannend vond hij het, geweldig! Alles heel keurig dressuurmatig gereden in draf, mooi aan elkaar, op twee leidsels en dus netjes gebogen. Nou wie had dat gedacht dat wij dat konden :7

Rizanta onder het zadel gereden, kwamen nog drie kuchjes. En :D die liep me toch goed. Ook op het gras gereden, heerlijk dat dat kan want de rest is zo stoffig. Heel mooie momenten, lekker kunnen doorzitten, ik kreeg haar mooi wat hoger ingesteld, heerlijke galopjes .... zo ik was superblij dat we 'het gevoel' weer krijgen +:)+ .

Citaat:
alleen mennen 2-3x in de week en voorderest longeren zou gaan vervelen lijkt mij....

Die ukken van mij worden nooit gereden en geen idee of ze het missen.... denk het eigenlijk niet. Men bovendien hooguit 2x per week met de pony's, longeer eigenlijk ze nooit (mag echt geen naam hebben) :o en wonderbaarlijk genoeg zit ertoch elke keer vooruitgang in, ze hebben een ijzeren geheugen die slimmerikjes -:) Het is leuk als je een goed ruitertje kunt vinden, maar je kunt er ook veel aan verpesten als je zo'n race ruitertje of een die alleen maar zit te trekken. Zou gewoon afwachten wat voor pony het wordt en of je iemand vindt / tegenkomt die er iets mee wil.

@Nouvel, heerlijk dat je toch een beetje bezig kunt zijn met de paarden. Ik ben er net zoeen als Ollie... ^)
@Tine ga eens speuren naar jouw 'oude' wagen
@Bora jij merkt pas wat na drie weken, ik echt na een a twee dagen al, zowel bij mijn pony's als bij mijn paard, da's dan raar he.

Moet morgen extreem vroeg op :O

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:48

:zwaait:

welkom nieuwen! :)
mooie fifi filmpjes
en een ander knap paard met nouvel aan de leidsels
sl heeft ruitertje gevonden

zo.. net thuis. Gewerkt, eigen auto geschrobd, dids gedaan. En nu moet ik afwassen en pannekoekjes bakken :9
maar eerst een 1,5 cm ijzeren pinnetje uit m'n vinger halen... ^) kan 'm niet buigen want dan gaat hij er dieper in. maar 'k kan hem er ook niet meer uit krijgen.. grmbl.. Denk dat ik net zo lang met een naald ga peuteren tot het een snee is ofzo? >;)

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:39

@Lotte Ik weet eigenlijk niet of ik er zelf nog opkan maar voor een kwartiertje is het denk ik niet zo heel erg.. ben 1.65 en weeg 50 kilo :o
Ja vrijspringen zat ik ook al aan te denken en mijn zusje heeft zich ook al aangeboden :)

@VanHuisUit Dat is niet zo heel duur en ik woon ook in N-H:D
Leuk dat de training zo goed ging en het rijden ook *\o/* (Ik mis het rijden ook een beetje :Y) )
Als ik 2x per week zou mennen en ze dan die andere dagen 20u per dag in een stalletje van 2 bij 2,5 zou staan ik weet niet of ze dat dan heel leuk zou gaan vinden |(

@Naaltje eetsmakelijk ik heb lekker pastei gegeten <3
Pinnetje in je vinger? :?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:41

ik had een stuk auto in m'n middelvinger, op het stukje tussen kootje 1 en kootje 2, grote auwie :+
was een metalen wigvormig roestig ( := ) ding..
achja, 't is eruit nu. een alcoholswab ( :+ zat in de EHBO box) erop gepropt en intussen wat gevloekt :+

Met ventje de afwas gedaan, en nu gauw pannekoekjes bakken :9 hongerrrr :9

overigens, als jij niks met je paard doet staat ze alleen maar 4u buiten? en verde rop stal? hmm.. de mijne zou de boel verbouwen :=

die is overigens nogsteeds stuk.. steeds stukker lijkt het wel.. Dinsdag veearts bellen..

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:44

Ik weet het niet.. Zal even kijken op de site..

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:49

De paarden worden s'ochtends buitengezet en binnenhalen gebeurd in overleg oepsie.. ze staan het hele jaar overdag buiten als je wilt.. :=

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:06

nouvel:heerlijk fifi in de wei(kan het voor de wondgenezing geen kwaad als ze straks een enorme grasbuik krijgt?)
naaltje vingers tussen auto??? auwie
voor de nieuwe welkom, weet waar je aan begint...er word hier erg veel afgepraat :j
wil iedereen ff de regendans doen???? heb net wat kunstmest gestrooit en die wil heel graag water :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:06

Ben ik ook weer. Ben echt helemaal af. Stal is ontsmet, nog niet helemaal droog geschept, maar dat moet morgen maar. Echt geen energie meer. Wedstrijd duurde eindeloos. Ben om 18.00 uur naar huis gegaan, kon niet meer. Wat hebben springruiters een afschuwelijke mentaliteit. Alles op het laatste moment, geen coupons toesturen en over alles en nog wat klagen tijdens de wedstrijd (waar ze zelf door erg late inschrijving vooral schuld aan hebben) Bah, geef mij maar menners of zelfs dressuurruiters, veel aangenamere sfeer, en die regelen meestal wel alles op tijd.

@ Naaltje: dat klinkt erg pijnlijk.
@ Purraboy, ze kunnen hele dag buiten, maar dat wil jij niet. Begrijp ik het zo goed? Een paard 20 uur per dag op stal laten staan, is geen leuk leven voor een paard. Die van mij breken de stal niet af, maar worden wel heel erg ongelukkig.
Van Schie heeft goede service, kan ik aanbevelen. Bij wedstrijden heb je bij dressuur en vaardigheid geen groom nodig op de kar (wel ernaast), bij marathon is groom verplicht. Marathon mag je bij mijn weten niet met 2 wieler rijden. Volgens mij is dat in ieder geval erg gevaarlijk, dus zou ik niet aanraden.

@VHU: super dat het trainen zo goed ging. Die Snuit is gewoon zo dankbaar dat hij zich mega gaat uitsloven 8-) Heel veel succes morgen

Nou, ik ga zo zoon naar bed brengen en nog even op de bank hangen. Ben al de hele dag zonder pijnstillers. Mond gaat dus eindelijk de goede kant op.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:27

@tine nee ik wou het liefst dat ze de hele dag buiten komt te staan maar ik dacht dat ze maar een paar uur per dag op stal zou komen te staan ze staan dus de hele dag buiten en gelukkig niet s'nachts (nee ik houd niet van 24/7 buiten tenzij het een grote inloopstal is en dat ze dan zelf kunnen kiezen en dat ik dan wel een grote opbergplek heb voor m'n spullen maar dit vind ik ook goed! :D
Weet trouwens alleen niet of ik de stal te doen vind op m'n fietsje :')
Anders maar zoeken naar een andere stal alleen de meesten hebben toch gauw de neiging om een menner af te zeggen.. |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:27

Mijn pony's staan zeker niet de rest van de tijd binnen hoor, staan eigenlijk (thuis bij hun eigen stukje) altijd buiten plus stalletjes/paddock. Nu staan ze even tijdelijk bij de stal van Rizanta, daar staan ze ook gewoon buiten hoor. Anders zouden ze stapelgek worden denk ik |o

@Tine, waren ze vervelend ~~}> :(:)
Tja met springen weet je nooit hoe lang het precies duurt, als je veel barrageklanten hebt of juist mensen met weigeringen of in de hindernis kan het uuuuren duren voordat zo'n dag achter de rug is. Je hebt het nog aardig volgehouden :j

Regen prima, graag morgen na 17.00 uur ivm wedstrijd :=
@Naaltje, klinkt niet fijn die vinger van jou? Flink in de biotex of soda >;) En Diddle toch weer niet aan de beterende hand, wat naar :\

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:39

zo simone is weer thuis en heeft alles weer braaf bijgelezen en had eigenlijk geen puf om te reageren
maar doe het toch want ben zo ongelooflijk trots op me moeder en haar paard

we zijn gister afgereisd naar den ham na een ritje van 1.5 uur waren we ter plekke alles neer gezet en parcour gelopen het waren erg leuke hindernissen en vandaag om kwart voor 12 gestart in de dressuur ging niet verkeerd wat resulteerde in 60 strafpunten en een 3 plek in de dressuur in de vaardigheid waren we foutloos en 1ste daarna de marathon in gegaan de hindernissen liepen heerlijk en we waren 3de in de marathon en in de einduitslag waren we 2de met 111 strafpunten zeer goed dus en hoewel we klasse 3 rijden was het voor het paard zijn 3de officiele marathon

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:40

Npouvel, wat leuk zeg dat je op dat paard mag rijden morgen! mag je daar vaker op gaan rijden tot fifi weer goed is?
heeft je dame het een beetje naar haar zin in friesland?

VHU, succes morgen op wedstrijd!

Eefielover, wow! wat een leuke combi zo met je HCA sulky achterop :j

en verder weet ik het niet meer sorry...
hier even wat meer egopost:

Ik heb gisteren zo fijn gereden met wobbe!
ongeveer 20/25minuutjes.
niet zo lang dus, maar het ging gewoon fijn en het voelde goed.
ok, hij loopt niet nageeflijk o.i.d.
maar hij liep netjes en vlot door, dus we hebben lekker fanatiek rond gecrosst!
en vandaag is Ivy jarig geweest *\o/* werd mijn prinsesje alweer 9 jaar oud!
gaat zo hard, kan me nog zo herinneren hoe klein ze was toen ik haar kocht :+:
En wat kreeg ze voor haar verjaardag? 20minuutjes longeerwerk!
hihi want ze is op het moment nogal eeuhh.... hoe zeggen ze dat... welvarend?
ze heeft het erg goed op het moment in ieder geval ;)
dus die ga ik proberen ook wat meer aan de bak te zetten.
al zal dat wel onregelmatig zijn de komende tijd met m'n huisje in aantocht.
maar komt allemaal goed :j ik moet ook af en toe gewoon lekker kunnen ontspannen bij de paardjes.

Iemand hier intresse in?
[EA-OV] 2 persoons Hoogslaper Tromso (Ikea)

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:42

Zwaait even snel........
VHU, succes morgen met de wedstrijd
YT, gefeliciteerd met je huisje. en lekker gereden met wobbe.
Fifi lekker op de wei !! fantastisch !
Eefje goed hoor zo de trailer met je wagentje.
Nieuwelingen welkom !
terugkomelingen welkom terug !!
Naaltje :(:) voor jou en didd's !
Simone, super goed gedaan in den ham, gefeliciteerd !!

Ben op pad geweest met mijn nieuwe groom, een fijne rit, 2 schrik momentjes, 1 daarvan een bruggetje over even met hulp van groom, maar een nieuwe route, en heerlijk gemend, super dus !!
helemaal tevreden.
Fijne zondag allemaal !!
Wij zijn tipi's aan het opbouwen op de camping van mijn ouders, dus druk druk druk druk.
ben kapot en ga nu lekker douchen en slapen.
Groetjes :evaw:

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:50

biancacoo, lekker gereden, super!

IT ook fijn gereden!

lanouska fijne wedstrijd gehad!

tine hard aan het werk geweest...

naaltje stukje auto illegaal meegenomen... :+
sterkte!

vhu flink gesopt en fijn gereden!
succes morgen!

Wat Fifi en ver weg betreft, natuurlijk houd ik ook alles veel liever zelf in de hand en haar dicht bij me, maar soms moet je kiezen tussen 2 'kwaden' of dichtbij huis en een ongelukkig paard op een paar meter grond dat zeker nog 3 tot 4 maanden niet mag werken maar wat je wel zelf kan verzorgen, of een gelukkig paard op een grote wei die je even wat minder ziet...
in dat geval vind ik het egoistisch om voor mijzelf te kiezen... -O-

Grasbuik zal wel meevallen, Fifi beweegt over 't algemeen meer dan ze eet... :+

IT paard staat in Friesland, dus dat wordt een beetje lastig...
Morgen is de dag van het iberische paard in Bunschoten en daar gingen zij toch naar toe, vandaar dat ze vroegen of ik het leuk vond om daar met hem aangespannen te rijden...
wel super aardig! :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:53

Nouvel ik denk dat fifi een grote wei ook fijner zal vinden en inderdaad je moet ook aan jezelf denken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:55

Ik zou haar natuurlijk het liefst zelf verzorgen, maar goed, dit is nu even beter voor haar, en ze is daar ook in super goede handen!
dus ik moet nu even accepteren dat ik het uit handen moet geven, en dat is misschien ook best wel eens goed...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:57

Inderdaad en als ze er straks weer is zul je je handen meer dan vol hebben om der weer in conditie te krijgen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:02

Jemig de kremig, jullie kunnen hier wel kletsen zeg :P
Sorry als ik niet alles kan volgen :o

Ben helemaal total los.
Gisterenavond les gehad (onder het zadel) en heb echt spierpijn ervan. Niet normaal.
Sharonne liep op een gegeven moment wel super lekker.
Dus vanochtend moest er weer gereden worden. Voor de spierpijntjes van ruiter en paard. Alleen waren ze het land achter de bak aan het beregenen. Succes verzekerd.....
Van A naar C in hele snelle tijd *LOL*
Ik zei gisteren wel dat ze veelzijdig was, maar racepaard hoorde daar niet onder _O-
Maar wel goed afgesloten.

Toen met en vriendin en haar paard met de kar de polder in. (Degene die ons met Sharonne helpt met de wagen)
Was gezellig. Zij heeft echt een concours tuiger, dus grote passen en flink heffen als ze wat opgejut word.

Daarna naar mijn Jaarling veulen, Jan, toe. (Gehele naar Januari)
Word een lekker ventje. Al is tie soms een beetje nukkig. Kleutergedrag noem ik het maar.

Strakjes mijn bed opzoeken. Morgen ook weer bijtijds dag. :O
Moet helaas wat minder leuks doen morgen. Mijn Oma's as uitstrooien.
Is de laatste eer die ik haar kan bewijzen, dus dat gaan we dan maar doen. Y;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:35

Sterkte dan Sabbientje, bijzonder moment zoiets.

Citaat:
Die Snuit is gewoon zo dankbaar dat hij zich mega gaat uitsloven

Heb zelf de laatste maanden flink bijgeleerd met mennen dat ik hem ook veel beter leer te rijden zeg maar. Merk dat we echt met sprongen vooruit gaan op het moment (zal je zien dat het morgen een zooi wordt, maar goed :7 ).

@Nouvel vind het het heel verstandig en dapper van je dat je het zo doet +:)+ jij ook veel plezier morgen!

Ollie & Maisie zie ik morgen dan ook weer, zie ze niet op bokt, misschien nog druk aan tuig poetsen???

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:39

purraboy schreef:
Het liefst een Welsh B pony van 1,25.
Moet alleen even goedkeuring van de stal krijgen waar ik haar dan graag wil gaan zetten, de stal is naast het twiske dus ik zou daar ongestoord kunnen mennen :Y)
Ik zou wel graag iemand meenemen ja.. en in de toekomst wedstrijden rijden ik weet alleen niet of dat met een sulky kan dressuur, vaardigheid en marathon.
Moet je bij alle 3 de onderdelen een groom hebben of alleen maar bij Marathon?
Ik denk dat ik dan ook maar opzoek moet gaan naar een ruitertje want alleen mennen 2-3x in de week en voorderest longeren zou gaan vervelen lijkt mij..

Volgens mij mag er niet gemend worden in het twiske? of heb ik dit fout vernomen?
Ook ik men in een park waar het eigelijk niet mag maar doe het toch wel, tot nu toe gaat het jaren goed...

Nouvel hele dappere beslissing maar echt een goede keuze ben ook niet het typ die mijn paardjes op afstand wil hebben maar denk dat dit echt goed voor haar is.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 21-05-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:42

@nouvel; naja.. 't is stukje van m'n cabrio, dus niet eens een volvo onderdeel (en als het dat wel was ging ik klacht indienen _O- :P )
Stukje is eruit en dat is wel een opluchting hoor ;)

sterkte voor sabbientje voor morgen! :(:)
IT lekker gemend
lanouska weer druk geweest
fifi is zichzelf tot zwijntje aan het omtoveren :9 :D

ik heb net gedoucht, en zit nu in te storten.. m'n haar zo invlechten en dan slapen :+ (handig, haar tot halverwege je rug wat je dan savonds laat wast >;) )
morgen gaan wij naar heeswijk dinter.. personeelsfeest van VW :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:48

VHU ik ben er morgen niet hoor ik heb vandaag thuiswedstrijd gereden. Ging niet goed ook niet slecht.
We hadden een apparte jury bij de dressuur. Had helaas 174 en 176 punten dus net niet. Maar wel foutloze vaardigheid en robijn nu dus M+2 !!! Daar ben ik blij mee.

Heb beetje bijgelezen maar geen puf om te reageren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:58

O wat jammer! Zowel van de punten als dat we jullie niet zien. Maar super van de vdh *\o/*
Ben beetje gestresst ... wedstrijdzenuwen misschien al of zoiets???
Ga tuig in auto leggen, hond uitlaten en dan maar proberen te slapen...