[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:50

Dat is het leuke Bianca, dat geldt voor jouw zoontje met het mushen. Ze weten er zoveel vanaf en kunnen er heel enthousiast over vertellen. Hier heeft hij zelf helemaal bedacht hoe en wat, wat er allemaal mee moet enzo. Zo grappig.

Ik heb net ook getraind, maar ben totaal verkleumd. Zo nog uitmesten, maar wilde eerst opwarmen binnen. Helaas lukt het nog niet echt met opwarmen.

Verder ben ik weer eens (sinds ruim 8 jaar) begonnen met kleding maken. Wil een broek voor zoonlief maken, maar is nogal ingewikkeld patroon en de kennis is een beetje weggezakt. Hopelijk komt die weer terug als ik bezig ben. Nu eerst het patroon tekenen, dat lukt nog wel ;-)

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:01

Ah Maisie wat erg, heel veel sterkte ermee. Helaas zou ik zo ook niet iemand weten voor de new forest pony. :(

Pissig hier, omdat ik had gehoopt dat ik bij de officiële uitreiking van mijn Master diploma eind januari zou hebben, maar door de kerstvakantie mijn laatste cijfer pas gisteren ingevoerd in plaats van eind december. Hierdoor ik nu wachten tot maart om dan achter een stell mannen in toga's aan te wandelen.

(mijn diploma geld wel vanaf nu, maar ik had heel erg verwacht dat ik eind januari dat papier officieel uitgereikt zou krijgen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:11

Biancacoo en Tine: dichtbij je eigen wereldje blijven heeft zijn voordelen bij spreekbeurten :j . Je weet er, naast de informatie die je de klas geeft, zóveel extra van dat je lastige vragen uit de klas meestal ook makkelijk kunt beantwoorden.

Merel, waarin ben je afgestudeerd? Wel balen idd... je wilt er gewoon kláár mee zijn.

Vanmiddag maar in mijn maddox-overall op de koets stappen, denk ik. :brr:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:29

@Maisie wat afschuwelijk heel veel sterkte....

Vwb diploma moeten ze voor cijfer invoeren op je lijst datum tentamen aanhouden en als je misschien bezwaar maakt bij examen commissie?

Verder hier nu hoofdpijn dus denk toch soort griep ben wel wat ah werk moet vrijdag en zaterdag training geven en voorbereiden... Dus nog maar dagje wat rustig aan... met {:) op

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:39

Mc..dat is niet leuk !! als je dan geslaagd bent..wil je ook zsm het papiertje hebben....waarin ben je afgestudeerd ?
Vhu...griep heerst...en is echt niet leuk....beterschap !!! hoop dat je snel opgeknapt bent..
Gem, dat klopt..omdat hij er zo veel van weet en zelf het onderwerp mocht kiezen is hij erg enthousiast..op de vorige school mocht hij niet zelf kiezen en moest hij het over voetbal doen, als hij ergens een hekel aan heeft..is het voetbal.....hij had dus niets voorbereid..en wilde ook echt niet, zelfs niet met hulp van ons.....totaal demotiverend voor een kindje van 6 jaar....
nu dus erg blij dat hij zelf mag kiezen !! hij heeft er zin in..haha..

idd..t'is koud buiten.... :brr: ben nog wat koud....maar was een mooi rondje trainen, hondjes lopen superfijn ! en ze roken een ander team dat ook aan het trainen was..dat is altijd erg motiverend voor ze.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:56

Sterkte maisie. Ik weet zo niemand die een pony zoekt.
Ik ben alweer een paar dagen niet fit. Weer een ideale voorbereiding voor de wedstrijd van zaterdag. Nou ja.
Lees wel mee hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:04

Wat idioot van school om dan een onderwerp te geven waar een kind een hekel aan heeft. Bovendien, wat valt er voor de meeste kinderen nu nog te leren over voetbal. Mushen, of iets anders wat onbekend is, is toch vele malen interessanter.

Baudy: sterkte

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:02

@Biancao: wat leuk en bijzonder voor de kids. Hier heeft dochter al over kippen en voltige gedaan en nu komt de paardentandarts.

@MC: balen :(:)

@Baudyh en VHU: heel veel beterschap :(:) :(:)

Pffff, fysio en ik hadden vakantie gehad, hahaha, ik wilde geen vervanger, maar vandaag dus eerste keer na de vakantie; nou zelfs in mijn geval kun je er kreupeler vandaan komen, als dat je heen ging _O- .

MCSchout

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:50

Master Dierwetenschappen aan de WUR met een communicatie minor.

Cijfer was van mijn stage, omdat ik al tijdens mijn stage een baan vond in de communicatie hoek voordat mijn stage klaar was, is het hele afstudeer process verder uitgesmeerd dan de bedoeling was. Ik ben namelijk al aan het werk sinds 4 november. Nu duurt het dus nog langer en voelt het als een enorme domper.

Oei beterschap, Baudyh en VHU! Het heerst echt enorm, vriendlief is ook al zo beroerd en vandaag thuis gebleven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:26

Auw Ava :oo ...dat is niet leuk... :(:) :(:)
MC, dat is mooi dat je afgestudeerd bent ! en al meteen een baan, super !
Baudyh...beterschap :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:03

Mijn zoon heeft spreekbeurten gedaan over brooke hospital en stichting bos (opvang oran oetangs), goede doelen die hem aan het hart gaan.
michten jullie die nodig hebben, ze liggen hier klaar compleet met power point.

vanmorgen super fijn met janouk gereden onder het zadel. Ze was zo scherp op de hulpen, top.

nu geveld met kiespijn ( afgebroken kies)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:11

Lekker rijden is dat he, zo'n flitsende pony :) klinkt niet fijn die kies %)

Spreekbeurten, bij de Vrije School noemden ze dat gewoon presentaties of optredens, whatever en zoonlief heeft gelukkig totaal geen plankenkoorts of hekel aan presenteren. Ben ik erg blij om want ik vond het zelf vroeger vreselijk. Nu in de brugklas heeft hij ook al wat presentaties gedaan, heeft hij standaard 9-ens voor, echt stoer hoor.
Superleuk dat je zoon het over iets mag doen waar zijn hart ligt. Dan gaat het vast heel goed. Wat Tine zegt, echt belachelijk dat hij dat eerder niet mocht, het gaat er toch om dat zo'n kind leert vrij uit te praten voor een groep, ze zijn nog zo jong.

@MC ik werk in het HBO en ik erger me altijd enorm aan dat slome gedoe met diploma's uitreiken en die cijfers invoeren (wat een kleine moeite was het geweest als ze die voor de Kerstvakantie of voor mijn part tijdens de vakantie hadden ingevoerd, maar ja, ik ben burn out gegaan als docent, was dus wel zo'n type die dat direct invoert eventueel tijdens de vakantie...) . Het duurt gemiddeld minstens 3 a 4 weken voordat er een diploma is aangemaakt nadat het laatste cijfer is ingevoerd. Zo zonde van dat :):) -:) moment dat je klaar bent. Wel top zeg dat je al een baan hebt +:)+

Nou denk dat ik aardig begin op te knappen, helemaal geen last meer van mijn oren, nog beetje wazig gevoel in mijn hoofd. Pony's had ik op de wei gedaan, die waren daar erg blij mee *\%/* stalletjes extra goed schoongemaakt, lekker veel nieuw strooisel erin kunnen ze er weer even tegen.

Hoop dat de pony van jullie vriend een mooi plekje krijgt als hij het nog bewust kan meemaken, moest er vandaag wel een paar keer aan denken Maisie, wat erg als je zulk nieuws hoort |( een goede vriend van ons is drie jaar terug overladen aan een hersentumor, wat een vreselijk proces ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:24

Janouk, dat is ook gaaf, ik houd het in mijn achterhoofd, je weet nooit !!
Beterschap en sterkte voor je kies...brr..niet leuk..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:40

@Janouk: sterkte met je kies :(:) :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:21

Bedankt voor jullie medeleven. Het is gewoon zo oneerlijk en onwerkelijk.
Maar met het oog op de toekomst kunnen niet alle pony's blijven.

@ janouk vreselijk bij de tandarts ik ga er niet graag naar toe. maar kiespijn is ook niet leuk!
@ biancacoo wat raar dat je zoon eerst niet zelf het onderwerp mocht kiezen. Snap dat ie
nu helemaal blij heeft dat onderwerp heeft niemand! (net als ik vroeger dan hield ik het over varkens en mocht er zo'n klein biggetje mee naar school :D
@ vhu lekker bezig geweest met de stallen!

Verder ben ik ook soort van ziek aan het worden. Keelpijn en wazig hoofd.
Nog wel even de pony's gedaan. Tandem en robin mee naast de kar dus 3 in 1. Verder
zitten mijn gedachten grootste gedeelte van de tijd ergens anders. ;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:23

@Maisie: idd onwerkelijk en oneerlijk :(:) :(:) :(:) ; bah |( |( :(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:38

maisie:heel veel sterkte.
janouk op tandarts bezoek
verder ff alles kwijt(zal wel weggespoeld zijn door de regen net) erg fijn zo'n harde miezerregen als je les hebt...maar sun liep weer als een zonnetje.... _/-\o_

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:03

Sun gaat echt goed he, leuk *\o/*

Hier echt fijn bericht van opdrachtgever waar ik training had gegeven, studenten hadden mij als docent erg goed ge-evalueerd. Zo blij mee (betekent dat ik komend jaar deze opdracht weer mag doen :7 )

Vanmiddag heerlijk rondje gedaan met beide dames. Tempo gaat langzaam omhoog, het worden bijna trainingsrondjes :D

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:57

@ VHU: Ja precies, dat hele blije moment van ha ik ben geslaagd! Is al helemaal afgevlakt. Vind dat wel echt zonde, maarja we hebben het gehaald dus daar hou ik me maar aan vast.
Dank je :D
En super fijn dat je een goede evaluatie hebt!
Oh trainingsrondjes! Daar komen mijn prehistorische endurance kriebels weer. :+ (helaas pony niet geschikt hiervoor)
@ Janouk: huu beterschap met de kies! Ik ben echt panisch van de tandarts. :=

Menles gehad van instructeur. Ik dacht: 'ooh een half uurtje', maar nee, een uur flink aan de slag geweest en instructeur was liet ons allebei flink werken ~~}> . We komen van ver maar nu beginnen de lessen echt dressuurmatig te worden bij ons.
Eerst was het al goed als we zonder brokken gewoon de bak rond reden en niet in de stress schoten. Dat zijn nu echt oefeningen geworden en een zoektocht naar buiging en nageefelijkheid: voltes, achtjes, gebroken lijnen, zelfs slangenvoltes in stap. LOL zover zijn Joy en ik nog nooit geweest. :wow:

Echt mooi zal Joy nooit gaan bewegen met haar gekke loopje en maffe streken, maar ik vind dit toch wel erg leuk! :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:51

Sorry, even egopost. Ben druk :o

Vanmiddag met zoonlief, Rembrand en Amerigo naar bossen in Gasselte gegaan en daar een uur buiten gereden. Af en toe wel geglibberd en er was ook een pad met heel veel wortels, maar heerlijk gereden. Merk wel dat ik geen vertrouwen heb in zijn benen en dat als het wat blubberig wordt, ik gelijk wil gaan stappen. Maar goed, hij leek het allemaal goed te doen. Ook nog lekker aan de teugel gereden en met stelling bezig geweest. Rechts vindt hij wel moeilijker dan links. Eens zien hoe hij morgen loopt.

Net bakken nog even gesleept, nu eten aan het koken en straks nog bestuursvergadering en nog wat dingetjes voor de wedstrijd voorbereiden.

Fijne avond allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:05

Goedemorgen, nou ja, al bijna weer middag.

MC: lekker gelest. Mooi om te zien dat jullie zo ontwikkelen.
VHU: dat zijn goede berichten voor het zelfvertrouwen. En ook nog lekker getraind
HT: sun liep als een {:} . Kan toch ook niet anders met zo'n naam ;-)
Ava: gaat het nu na behandeling van fysio toch iets beter?

Iemand hier nog belangstelling voor 2 kaartjes Jumping Amsterdam voor zondagochtend 1 februari? Zoonlief heeft ze gewonnen maar we zien het niet zitten om helemaal die kant op te reizen. Dus mocht iemand ze willen hebben.... Ze zijn trouwens gratis (wij hebben ze tenslotte ook gewoon gekregen)

Vanmorgen Amerigo heel fijn gelongeerd, dan is het best een mooie pony <3 En met Rembrand weer een buitenritje over de maaipaden gemaakt. Hij was lekker voorwaarts (gisteren 1.15 uur gereden, dus was beetje bang dat dat wellicht teveel was) en eindelijk ging de rechterstelling ook wat makkelijker. Vanavond heeft zoonlief springwedstrijd met Sam. Hij was er gisteren al zenuwachtig voor, maar wil niet weten van afmelden. Gek kind ;-)

Nou, ik ga de wedstrijd voorbereiden (poetsen en alles inpakken) en dan hopelijk paar uur slapen. Heb al een paar heel korte nachten achter de rug.... :O

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:47

@Tine; korte nachten zijn nooit leuk -O- , Succes voor vanavond. Ik ben echt veel te fanatiek, hahaha, zeker na ff vakantie gehad te hebben van fysio, wat ook wel ff lekker was, het klikt zo goed dat ik geen vervanger wilde tijdens zijn vakantie.

@VHU: super zo'n goede evaluaties; wat ik zo mee krijg doe je het ook heel goed en altijd mooi als dit zo gewaardeerd wordt!

Bah, wat een grauwe, regenachtige dag :( ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:01

Hallo..
Tine kort geslapen..bah..en fijn gereden met de paardjes.dat is fijn..succes voor je zoon.
Ava, bij fysio geweest..
Vhu, goede evaluatie, zo, steek die maar in je zak, top !!

Vanmorgen getraind, heeerlijk met de hondjes !!
vanmiddag druk met mijn muur schildering...stukje verder gekomen..nog lang niet af....
T'word al wat...haha..
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:11

Gaaf, Biancao <3 8-) .

Heb 2 keer per week normale fysio; zwaar, maar "uitjes".

Niet zo'n toffe dag, vandaag, verheug me op morgenvroeg dan ga ik lekker ontbijten met mijn vriendin en later op de dag mag ik weer naar de fysio :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:00

Vind het zo mooi Biancacoo echt prachtig. Welke kamer is dit als ik vragen mag?
Spannend Tine zo'n eerste rit weer buiten in het bos, had R nog reactie vandaag of heb je niets gemerkt? Jumping Amsterdam vind ik op zich erg leuk evenement maar het gedoe met parkeren en het daarna weer wegkomen vind ik zo'n ellende dat ik er niet meer heen ga. Hopeloos daar altijd. Maar je maakt er vast wel iemand blij mee!
MC pony kan zich mooi ontwikkelen hoor als je er serieus aan werkt, heb al heel wat 'gewone' pony's zien veranderen in prachtige exemplaren :j fijn dat ze het goed oppakt!
Avaluna druk met de fysio, mag je al zonder krukken lopen? Of kun je je uberhaupt beetje zelfstandig door het huis bewegen? Red je het een beetje allemaal :(:)

Ik ben een perfectionist en control freak wil altijd alles perfect voorbereid hebben enz. Naja je gaat niet voor niets burn out zeg maar :o bij mijn huidige werk moet / moest ik van coach vooraf zeggen hoeveel uur ik eraan wil besteden en daar moet ik het dan bij laten, gewoon stoppen. Nou zo gewoon is dat niet voor mij := en dan ook niet als een idioot in die uren werken maar op normaal tempo dus met regelmatig :9k en :Y) plus :z dus dat proberen we nu. Is heel proces maar ... gaat steeds beter :7

Wat een baggerweer zeg -O- ben vandaag 3x echt tot op mijn ondergoed natgeregend ondanks regenkleding/jassen etc. Pony's vonden het ook totaal geen succes hebben uurtje staan hangen in de paddock, stonden elke keer voor het raam van de kantine :)) zo van SOS hahaha.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-01-15 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt