[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:03

Gefeliciteerd Tine!
En mooie tekening gezien.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:12

Wat top gelezen van je zoontje....en dat voor een 7 jarige :D
Mooie syl foto's plezier straald eraf
Bianca mooi gedaan die koppies
Hier een vrije dag genomen,in de regen in puingrond opsluitbanden voor mijn tegelpaadje ingegraven...pffff nog 3 te gaan,geen zin meer in dus maar de wei ingegaan en alvast 8 palen vernieuwd,rest morgen mits ik spierpijn heb....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:36

Zo paard is schoon en staat met fleecedekentje in stal. Zelf gevlochten en ik hoop dat het er morgen nog wat knap uit ziet. Oja en ik bestel boven middenbeemster droog weer :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 05:47

Tine heeft een top groom *\o/*

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:11

Ziet er mooi uit die foto's van het ringsteken. En mooi gemaakt die 4pony's _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:15

Goedemorgen.

Zoonlief zou ook heel goede groom in marathon zijn, kan nl hindernissen heel goed onthouden, maar ja, mag pas vanaf 14 jaar, dus moet nog heel lang wachten.

Zometeen wil zoon mennen, dan heeft manlief springles met Thabor en als wondjes goed geheeld zijn wil ik met Rembrand ook even mennen. Heb marathonhindernis in de bak staan en wil ook even de dressuurproef oefenen. Heb een hoesje gemaakt om de hele kinketting, hopelijk werkt dit voldoende.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:30

Druk familieprogramma Tine, leuk!
En Ips veel succes vandaag... hier is het baggerweer vanochtend hoop dat het bij jullie beter is!

Vanochtend dus geen rondje gemend want het was echt bar en boos, leek wel herfst. Als ik rondje men over ruiterpaden ga ik ook 80% door het bos, het waaide zo hard, dat durf ik dan niet alleen. Stal gedaan, gevoerd en pony in de wei gedaan (in de stromende regen .... maar ja geen tijd om vandaag nog een keer extra op een neer te gaan.... :o ).
Straks naar World Hockey League wedstrijden, plu mee en hopen dat het toch nog droger wordt / dat buienradar gelijk heeft.

Bij ons op stal continue gedoe omtrent voerdiensten >;) is al paar maanden zo en ik begin het onderhand knap beu te worden, zijn altijd dezelfden die er uiteindelijk voor opdraaien, is toch wel essentieel dat dat goed gebeurt op een stal }:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:11

tine een drukke familiepaardendag :D
ips heel veel succes vandaag
VHU: tja die andere denken: het word toch wel gedaan want die en die doen het toch altijd???? zo gaat het ook op wedstrijden...zijn hier altijd dezelfde mensen die helpen :?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:13

Even Janouk uit de wei vissen en rondje weg stormen in het Haarlemmermeerse Bos; dag 3 revalidatie; klein stukje draven. Ik ben benieuwd.
Ben je zo ook in het bos, HT?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:31

even kort onder mijn hunebedje uit :wave:

mooi gemaakt biancacoo! elke keer weer zulke mooie dingen!
@vhu; balen van de voerdiensten... :(:) en ollebol in de regen, komt wel goed hoor :j
Ik wil vanmiddag ook even gaan mennen.. ben daarna uitgenodigd op de thee bij de polen op stal :)) Gisteravond ook nog 2 uur gezeten. houtjetouwtje engels met pools gemixt als communicatie, maar wel ontzettend gezellig :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:42

Zo hier alweer thuis van hockey hoor, manlief en zoonlief zijn er nog maar ik vind hockey wel leuk maar zooooo leuk nu ook weer niet en het was toch wel afzien op de tribunes. Toen we kaartjes bestelden had ik stille hoop op zon, wijntje erbij en genieten maar maar dat viel wat tegen zeg maar en om nu in de kantine te gaan zitten is ook zoiets he :7 zie je weer niets van het hockey.

De voerdiensten heb ik korte metten mee gemaakt _-:( , ga gewoon zelf voeren, kom er toch meestal twee keer per dag en als ik een keer niet kan doe ik het samen met twee mensen van stal waar we ook de pony's mee op en af de wei zetten. Werk dan gewoon weer met mijn fijnmazige hooinetten, kan ze uren zoet meer zijn. Ben er wel klaar mee :x

@Janouk spannend weer stukje draf, hoop dat het goed gaat.
@Aks hoop dat je lekker kunt gaan rijden, het waait hier nog erg hard, maar het is nu wel droog (had Ol binnengezet, daarna is het droog geworden :? )
@HT ga je ook rondje mennen, grappig als je dan Janouk tegen gaat komen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:52

helaas is HT niet gaan mennen, maar 12 palen in de wei aan het slaan, van half 11 tot half 5 bezig geweest met de omheining,nieuw draad erop
die klus kan ik weer afstrepen(en de fysio weer een klus erbij :o )
janouk heerlijk uitgewapperd? wat een woei vandaag maar wel droog!
VHU: gaat weer alles zelf doen, ook geen ergernis meer
aks nog rondje gereden op je wollie?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:35

achter dids een rondje gedaan!
Best trots op mezelf :)
Heb een poolse fan. Van 11 jaar. Vond het heel spannend om haar mee te nemen. We kunnen natuurlijk maar voor 10% communiceren ofzo :+ Maar uitgelegd dat ze moest maken dat ze weg kwam als ik gó NOW zei. En dat ging prima :D

Dids zo braaf.
We hebben het nét droog gehouden. Terug op stal begon het te hozen, niet normaal.. :\
en nu ook regen
en meer regen...

balen van die voerdiensten hoor vhu..

ik baal ook een klein beetje.. Ik geef mijn paard een graasmasker om, omdat hij te dik wordt etc. En dan doen mensen dat masker af, om er wortels in te stoppen...
Van 5 wortels gaat ie vast niet dood. Maar wordt ie ook niet dunner van :\

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:10

Nou ja zeg, de brutaliteit om bij een ander zijn paard het masker af te halen. Hoe bedenken ze het. Ik geloof dat ik zou ontploffen. -:(- -:(-

Heb even ernstig behoefte aan {:} , zit even in een -O- . En het weer helpt nu ook even niet mee zeg, wat een regen weer vandaag.

Nu maar snel bed opmaken en erin. Hopelijk voel ik me morgen weer beter.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:12

ik heb niks gezegd.. ze zien het denk ik niet dat ik dat niet zou willen.. Heb ook geen zin in gezeur..

:(:) voor jou.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:52

Ja dat schiet dan totaal niet op natuurlijk Aks. Vind dat niets hoor, als mensen je paardje zomaar bijvoeren. Je weet nooit hoe veel en hoe vaak het gebeurt. Gebeurde op een gegeven moment ook regelmatig toen ik nog het landje had voor mijn pony's.... werd er erg onrustig van....
Groot bord niet voeren in het Nl en Pools?
Leuk met de Poolse groom :j

Hier uiteindelijk wel wat zon vanmiddag beetje door de wolken zeg maar en lekker toch nog gereden op Ollie. Wilde er eigenlijk toch nog achter kruipen maar het was zulk raar weer, durfde het toch niet aan. Dus in de bak geknutseld met stelling en buiging. Altijd nuttig en lekker ontspannend.

Tine in dipje... :(:) even bijslapen kan wonderen doen :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 23:42

Grrrrrrr, klaar wakker, terwijl ik zoooo moe ben. Waardeloos. Kon wel wat extra slaap gebruiken.

Kwam er ook achter dat mijn springdebuut in Ter Apel niet doorgaat. Wedstrijd is afgelast. Is al de zoveelste wedstrijd die niet doorgaat. Maar weer op zoek naar een andere.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 00:03

Ik was vandaag als groom mee op wedstrijd in Heeze. De dag begon vroeg en hartstikke slecht; het leek wel alsof we niet van het stalterrein weg móchten gaan. Uiteindelijk een dik uur te laat vertrokken (07.30 uur) en ik zei tegen stalgenootje, die pas 1x eerder een "net-aan" wp gehaald had, dat ze vandaag wel 2 súperproeven moest rijden om de dag weer een beetje in balans te krijgen O:) .
En dat dééd ze :D ! Ze reed voor wat ze waard was en dat was goed voor 194 en 196 punten *\%/* ! Eén puntje meer in de eerste proef en ze zou de volgende wedstrijd direct door gemogen hebben naar de L _/-\o_ .
Sowieso een goede dag voor onze vereniging. Al onze deelnemende leden vielen in de prijzen, meest 1e prijzen :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:00

Zag mooie foto’s voorbij komen! En Tine die een supergroom heeft!

Nouja.. brutaal hoor, Aks. Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Wat een lef hebben sommigen toch ook :n
VHU lekker gereden op Ollie.
Tine, heb je toch nog fijn geslapen? Balen dat de wedstrijd niet doorgaat, dit jaar zijn er veel die niet meer doorgaan.
Gem als groom mee op wedstrijd en mooie resultaten! Gefeliciteerd!

Wij hebben ook een mooi weekend achter de rug.
Eindelijk eens hoge punten voor ons doen in de dressuur (zelfs een proefje 157). Vaardigheid foutloos (waren maar 5 foutloos die dag) en een goede marathon. Een eerste plek (vd 2) en drie winstpuntjes rijker. *\o/*
Nog drie winstpuntjes en dan mogen we naar klasse 2.. Maar dat is iets voor volgend jaar. :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:02

Gem gefeliciteerd voor alle stalgenootjes !!
Tine super gereden met brave Thabor en nieuwe voorlezer.
Aks balen dat ze hem wortels voeren zou ik ook niet leuk vinden.
VHU toch nog even kunnen rijden.

Zaterdag avond BBQ bij mijn ouders voor mijn moeder haar verjaardag. Het waaide zo hard
dat wel alles maar in de schuur hebben gezet en daar was het beter te doen.
Ging ferro nog even halen om deken te wisselen en toen liep ie weer op 3 ijzers.
Gelukkig komt de hoefsmid vandaag.
Gisteren nog even gelongeerd en toen het droog leek te worden nog een rondje met robijn
en robin mee. Nou dat hebben we geweten ik was zeiknat tot op mn onderbroek. Wat een
vies pokkeweer zeg !!! En helaas ziet het er voor vandaag niet veel beter uit.

O ja nog een vraagje ik wil jodpurs voor bij de paarden maar niet van die hele dure welke
kan ik nemen?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:06

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:11

o dat zijn wel betaalbare poeltje. Heb ook nieuwe van ariat maat daar wil ik nog niet
mee in de bagger lopen. En mn oude ariats zijn lek dus heb ik met dit geweldige
weer elke keer een natte voet.

Ja dit is eigenlijk de 1e keer dat er 2 ijzers afgaan tussen het baslaan door. 1e keer een achter
ijzer en nu een voor ijzer.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:23

Blijft altijd een ramp met die kleine pony's en ijzers. Onze hoefsmid gebruikt achterijzers ook voor de voorkant, blijven ze beter zitten en minder kans dat ze eraf worden getrapt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

Even snel, Maisie, ik heb jodphurs van de Jumper, volgens mij iets van 35 euro ofzo. Weet het niet zeker, maar gebruik ze overal voor, zitten erg fijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:09

Hier alleen Ariats dus verder weet ik het niet. 1 keer andere gekocht en ik had direct spijt. Die dingen waren binnen de kortste keer versleten (echt op de hiel enzo).
Poeltje, top gereden ik zag het al op hoefnet.
Maisie nat gereden, jammer hihi.
Gem, topgegroomd ook dus :P Mooie punten zeg!
Aks, ik zou er toch wat van zeggen hoor. Of een briefje of iets ophangen dat Dids echt niks extra mag!

Hier een fijne zondag. 2 redelijke proeven neergezet, met de vaste moeilijke punten Halthouden, achterwaarts en hals strekken :P Werd beloond met 194 en een eerste plaats en 191+ (waar die + vandaan komt geen idee) met een 2de plaats. Dus wij gingen naar huis met een pot leervet en een emmer paardensnoepjes. Over de vaardigheid kan ik alleen maar zeggen dat ik beter moet lopen (maar mijn juf was met paard aan het stappen) ik heb een aantal ballen gestrooid :D Oja, volgens mij heb ik in de dressuur nu genoeg punten om over te mogen naar t M, maar dat doe ik voorlopig nog maar niet.