[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:55

hoor je dat dan?
hmm :D

ik doe meestal week voor de hoefsmid komt een keertje uitkrabben O:) schijnheil ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:03

als het aan het oppervlak zit wel, anders niet.
Verzorgmeisjes krabben de hoeven wel eens uit geloof ik. Manegekindje :+
Swinters doe ik Keet haar hoeven wel eens, daarna met een betadine oplossing en een borstel en dan inspuiten met CTCspray oid tegen rotstraal. Daar is ze wat gevoelig voor.

Mijn hoefsmid weet dat ik het bijna nooit uitkrab :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:19

Evelli: Heb je die filmpjes al geupload? :):)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:20

Nee, ga mijn foon vanaaf aan de computer leggen en ze op youtube zetten :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:21

Is goed, bedankt. Ben benieuwd hoe het eruit ziet, haha. Vast niet te best.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:24

Heb niet ingezoomd oid hoor :) gewoon vanuit de kantine :+ en moet er even een muziekje onderzetten want er werd heel veel geluld om ons heen :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:25

Ik krab ook nooit de hoefjes uit. Als er prut in zit kan er ook geen steen inzitten

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:35

@ napie ik ken dat idd, mijn shetten weten ook van geen ophouden, maar ik ga er echt niet mee naar buiten tenminste met magic dan, misty is alleen wel te hebben, heb jij er wel plezier in als je constant alleen maar het gevecht aangaat? nooit eraan gedacht strenger bitje erin te hangen, een keertje onderin oid? of heb je dat allemaal al geprobeerd?

over sneeuw, bah ik wil niet:( ik moet vrijdag een eind over de snelweg, heb daar mooi geen zin in om door de sneeuw te moeten rijden, bij misty gaan dan de ijzers eraf, kan ik nog best mee rijden in de sneeuw en anders lekker aan de lange lijnen.

hoefjes krabben doe ik wel redelijk vaak, doe ik voor ze de bak ingaan, ik heb liever dat er zand in gaat, dan dat er mest in geplakt zit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:37

Veale heeft afgelopen ook gewoon buiten gestaan. Heb er niks aan gedaan en kwam zonder klompen aan de ijzers weer binnen. Hij stond wel in de paddock. Alleen voordat hij op straat kwam controleerden we het even. Verder geen problemen mee gehad.

Tine jij moet als 39 e dus na 1400 uur volgens mij. Ik moet als 30 e dus rond een uur of 1.
Heb al washulp geregeld.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:38

marrianne; snelwegen zijn dan echt al wel schoon hoor :) ze voorspellen nu ruim tevoren, dus daar wordt wel op ingesprongen :) verder defensief rijden en dan is er geen nood aan de vrouw :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:39

Pfff denk niet eens dat de sneeuw blijft liggen, de grond is nog veel te warm, helemaal de snelwegen :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:48

haha ja soryy :P
nog nooit in de winter gereden heb mijn rijbewijs nog niet zo heel lang:o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:51

Ik krab iedere dag (voor ze moeten werken en na het werk als we over kleine steentjes hebben gelopen) uit. Is beter voor de hoeven, al die urine en mest uit de stal is niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit van de hoeven. Als ze dag en nacht in de wei staan, vind ik het een ander verhaal.

Als er weer zoveel sneeuw is dan moet ik weer sloffen maken voor Rembrand. Heb ik vorig jaar ook gedaan, nadat ik steeds doodsangsten had uitgestaan over de enorme klompen ijs. Het pad naar bak en wei maakte ik 2x per dag schoon, dus daar weinig problemen (op spierpijn in mijn armen na dan :( ), maar de bak hield ik op gegeven moment niet meer sneeuwvrij. Rembrand kan niet zonder ijzers, dus moet maar creatief worden.

Tallechie: heb net de lijst gezien. Denk dat ik na 14.00 moet. Is zo lastig dat ze het niet op tijd doen, want als er dan een paar uitvallers zijn, kan ik zomaar een uur eerder moeten. Dat is het nadeel als je aan het eind moet starten. Theoretisch kan ik jou zien rijden, in ieder geval kunnen we even bijkletsen. Doe je de vaardigheid nog mee? Ik niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:52

:)
weet je wat een mooie is om te doen? zoek vast een groot braakliggend terrein in je omgeving? (groot leeg parkeerterrein) en ga daar zogauw het glad is heen met je auto. En maak dan maar eens een bocht te vlot, of rem maar eens in een bocht. Dan voel je wat er gebeurt, zonder dat het consequenties heeft :)

Ik heb vorig jaar heerlijk rondgereden, maar vond wel dat ik aan mijn eigen ''parkeerterreinavonturen'' wat over had gehouden aan wat ik wel en niet moest doen, en wat er ging gebeuren anders, zodat ik het niet eng ging vinden :)
(watvoor auto rijd je? heeft ie ABS? Mijn oudje had dat ook niet, die remde dus niet eens als 't glad was, briljant :+ )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:53

@tine; kun je nie de hoefsmid van die sneeuwringen erin laten tikken ind e ijzers? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:55

Naaltje schreef:
@tine; kun je nie de hoefsmid van die sneeuwringen erin laten tikken ind e ijzers? :)

Dat is wel een goed idee. Alleen liggen er net nieuwe onder en hij komt weer half januari. Maar goed, als het tegek wordt, moeten we dat maar gaan doen ( en nu maar hopen dat ik dit goede idee niet weer vergeet :o )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:00

;) op bokt staat er een heel topic over bij BEH :)
heb ze zelf nog nooit gebruikt hoor, dids loopt wel voorzichtig dan. Maar bij jou is het misschien een oplossing :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:08

Ik zit trouwens even te denken, we gaan erg snel met dit topic en nog even en we zijn een bij het volgende deel.

Misschien leuk als iedereen even een stukje over zichzelf maakt met een foto en dat doorstuurt naar mij? :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:18

ja klinkt leuk !! Ga ik wel doen.

Ik krab niet heel maak maar meestal als ik ga rijden vliegt het er uit. In de zomer wel anders krijg ik de kalkoenen er niet in. ze hebben allebei goede sterke hoeven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:20

Zo net weer terug van ons wekelijkse tweespan uitje. En... het ging weer beter! Nu plm 35 minuten echt tweespan gereden, zo'n minuut of 10 2x enkelspan voor de wagen :+ Alwyn verzaakte af en toe maar kon hem er weer goed bijkrijgen, was vorige keer niet zo toen was het aan het eind helemaal gebeurd. Ook weer paar goede stukken gedraafd en als Snuit links staat gaan de bochten veel beter. En het was wonderbaarlijk genoeg vrijwel droog. :D

Leuk idee Poeltje, zullen we het aan je PB'en dat jij het in het nieuwe topic plakt? Sorry... zie nu net dat jij dat ook voorstelt +:)+

Mijn pony's stonden vorig jaar blootvoets in de sneeuw, nergens last van. Maar ik hoop echt dat het niet gaat sneeuwen. Kan dan geen kant meer op. Vorst juist wel lekker, kunnen ze lekker het land.

Ik krab zo af en toe de hoeven uit, in ieder geval zo een keer per week. Maar ze staan hier niet echt op stal natuurlijk, zit vaak ook niets in.

@Naaltje dat is fun zo slippen :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:28

:D
vriendlief wou me daar vorig jaar mee op de kast jagen, maar heb het maar overgenomen :)
en er profijt van gehad :j

lekker dat ze 't gaan snappen joh! :) geweldig :D
volgende keer weer fotos? O:)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:37

@ naaltje ik heb een alfa romeo 155, geen idee of daar ABS op zit, lijkt mij geen goed idee om op eigen houtje een slipcursus te doen :
:Y)

Afbeelding
mijn bolide <3

@ poeltje superleuk idee, wat wil je dat we in het verhaaltje zetten?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:38

Bij sneeuw: snelheid aanpassen, geen onverwachte bewegingen maken, niet te hard remmen, en geen gekke dingen doen :) Komt allemaal goed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:41

Tja, maar ik ben altijd wel bang voor wat die andere weggebruikers doen eerlijk gezegd :o

@Naaltje
Haha, die man van mij dacht dat jaren geleden ook, maar vond het zelf veel te leuk om te doen :+ Hij vindt het eng als hij naast mij zit en we gaan slippen :))

Merk dat ikzelf dat setje van mij ook wat meer begin te begrijpen en zij mij. We konden zelfs een poosje netjes stilstana (Snuit op rust, jawel) en een praatje maken :7 En ik merk dat als Alwyn goed meewerkt, Snuit veel rustiger / eigenlijk vrij relaxed is. Laat Alwyn het zitten gaat Snuit als een gek trekken en zich sterk maken. Dus de een moet ik aan de praat houden dan blijft de ander vanzelf rustiger B-)

@Marianne, wowww wat een gave bak!

Nou ik moet zoonlief van de muziekschool halen en nog boodschappen doen :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:45

@VHU; daarom ben ik ook heel blij dat mijn oude autootje weg is :) want als er daar eentje in knalde reed ie volgens mij dwars door me heen :=
heb wel 1x gehad dat er achter me een ging schuiven, en ik nog net optijd half een parkeervak in schoof zodat ie langs me kon _O- om daarna de auto met 2 man uit 't vak te moeten duwen, die ging niet meer voor of achteruit, stond in een kuiltje en t was te glad om eruit te komen
^)

hihi, snuit wil compenseren :)) wel mooi dat er zo een oplossing in is :j komt helemaal goed :D