[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:50

Wat heeft Rivaldo een mooie deken!

Ach... arme Dennis... nu ook je-weet-wel-hengst. Nou ja, nu mag hij lekker met de meiden op de wei zonder dat je daarover hoeft na te denken.

Is het bij toxoplasmose niet zo dat als je het eenmaal gehad hebt, dat je het dan niet meer krijgt?

Ik ga zo de kou maar weer trotseren. Vandaag maar eens kijken of Sun een beetje zin heeft in wat grondwerk ofzo. :)

Groetjes, Lacuna

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:58

Hihi dennis is nu lid van de ruinen club :D

Leuke deken heeft rivaldo! Ik zou alleen de voerbak een stuk lager hangen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:58

Zo en natuurlijk goedemorgen allemaal! ;)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:55

Goeiemorgen!

Mijn standaard rondje is ong. 7 kilometer.
Eergister in de avond gaan mennen toen een rondje van 8-9 km gedaan. Was wel koud brrr.
Hier ligt maar een paar cm sneeuw.
Van mij mag het best vriezen, kunnen me shetten lekker bij me huis staan!

@ tine10 ; mooi karretje!
@ marianne; gave aanspannen heb je ! en je kar :~
@ Evelli; dat heb ik ook met het tuig word min eind feb.
Om welk tuig gaat het bij jou?
@ Lacuna: Peesjes staan leuk bij sun!
@ kimpower: Sterkte
@ Dennis: Mooi dat de castratie goed is gegaan!

Mooie deken heeft Rivaldo!

Gister en eergister stage gehad. Vandaag lekker vrij!
Gister wezen lange lijnen met Harry, en het lang en laag geoefent. Hij doet het nu! duurde vrij lang voordat die het doorhad wat ik bedoelde.
Heb een hoop te doen vandaag, wil een rondje gaan mennen met Wapi en Harry. & wil bo nog longeren & daarna stukje rijden.
En dan nog een vriendin op de manege helpen met een paardje. en dan waarschijnlijk nog een welshje in het tuig zetten. en waarschijnlijk gaat ze ook nog voor het karretje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:21

Zilco ;)

Ik heb trouwens nog een paar picasso beschermers te koop eventueel. Zijn wel oranje :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:03

goedemorgen

Bedankt voor de leuke reacties, deken vind ik zelf ook stoer en lekker zonder hals, vond met hals toch dat zijn manen teveel afbraken.

De voerbak mag inderdaad nog wat lager, maar dat had de eigenaar al gedaan en wilde niet graag extra gaten erbij maken.

Ik ga me nu maar douchen en naar me oude stage ik ga daar een examen afleggen,, spannend

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:06

Keet stond ook met hals, maar aan haar manen was dat echt niet te zien :n

Gister met spoed nog eventjes naar stal gegaan, ze had haar onderste deken afgekregen zonder de sluitingen en singels open te maken :+
Van haar bovenste deken waren beide gespen van de bilkoorden stuk. Ze staat nu dus onder 2 andere dekens.
Volgend jaar zoooo geeeen dekens :n

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:27

Goeiemorgen allemaal. Heb lekker een dagje vrij. De reden: warme truien dag op school. Tis al zo verrekte koud gaan ze de verwarming ook nog lager draaien. Dan maar vandaag lekker een dagje thuis. Komt vandaag weer een nieuwe ponie erbij. Dat wordt de 7e dartmoor...Waarschijnlijk gaat het 2 span waar ik meestal mee rijdt (en tandem) binnenkort op marktplaats... Heel jammer :( gaat mijn lievelingetje ook weg... Maar ja worden er anders ook te veel.
Dekens ja das echt ellende af en toe...zeker als ze allemaal ook nog eens aan mekaars deken beginnen te knagen.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:45

Goeiemiddag. Hier ook een deken probleem, kale plekken op de schouders, en rug. In 1 nacht ontstaan, dus snel naar de divoza borstbeschermers gehaald. Nu is het gelukkig al weer bijna over..
Strakjes wordt barreltje opgehaald. Daarna 3 weken zonder pony, wordt nog leuk, al 5 jaar verzorg ik elke dag een paard.. Dusja, wordt nog wennen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:46

Heb je al een andere pony dan?

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:50

Nee, we beginnen pas 1 maart met zoeken, zodat ik 3 weken heb om ondertussen andere stalling enzo te regelen. Want ga niet een shet voor 250 euro stallen als je dan niet eens mag mennen in de bak.. Dat gaat boven mijn pet. Plus heb het er niet echt naar mn zin, ik heb een andere trainingsmethode als anderen (wel belonen, niet straffen) en krijg mijn ponys dan ook netjes getraint, en dat kunnen ze hier niet waarderen. Dan ga ik liever ergens anders heen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:53

Okee op die manier :) Ik snap het :)
Sta gelukkig op een stal waar iedereen elkaar in zijn waarde laat :) best fijn. Heb nog niet gehoord dat ik niet in de bak mag mennen. Maar ga net zo lief buiten mennen :D

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:57

Hier zou het slecht zijn voor de drainage (terwijl ze bij mij aan het einde in de straat gewoon elke dag mennen in een bak met drainage). Verders is ook het kuil niet goed, vaak geen voer, kleine kasten, onderwater gelopen kantine (waar je kast is) etc. Waar ik nu misschien zou komen staan zou het niet veel beter zijn, maar dan betaal je iig maar de helft.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:59

Dat is dan mooi :) betaal nu ook minder dan op mijn vorige stal (ben zelf verhuist dus de ponies zijn mee) maar daar had ik wel een fancy eb en vloed bak, die heb ik nu niet meer.
Heb nu wel meer uitrijmogelijkheden. Minder ruimte voor mijn spullen :) maar wel een schuur voor mijn marathonwagen en een lege stal voor mijn sulky

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:00

Hier zijn we blij als er in de bak gemend wordt. Wordt de hoefslag weer een beetje recht gereden ;) Is wel een beetje zonde ja...hoop dat je wat kan vinden!!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:01

Dan heb jij het ook netjes voor elkaar Evelli! Zeker om je wagens te kunnen neerzetten. Niet vergeten je sulky te voeren heh ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:03

Ja het is een fijne stal :) kreeg gisteravond sms van stalgenoot dat ze de deken uit het land had gevist en buiten het hek had gelegd :)
Van de herfst ook al eens, maar toen had ze het midden in een waterplas gedaan, toen hadden ze haar op satl gezet en de deken vast uitgehangen.
Erg fijn :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:10

Jeeej ben geslaagd :D :D :D :D :D :D :D :D (nog een examen en alle opdrachten afmaken en dan heb ik een diploma :D)

Ga nu even snel naar rivaldo en dan snel door naar mijn koetsiersexamen. Morgen met mijn vriend een dagje samen allemaal dingen doen en ook uit eten :D, pony krijgt dan maar een vrije dag :D en denk vandaag dat hij ook niet veel hoeft te doen ;) Ach hij is de hele week al in beweging geweest, dus dat is fijn.

Hier in onze bak mag ik ook gewoon mennen (ook eb en vloed), ben blij dat, dat mag maar doe het niet zo vaak, ga liever naar buiten :D

jouke: wat leuk dat je dartmoortjes hebt, na het zien van het topic vind ik ze ook wel erg leuk, zijn ook wat stevig in bouw (bedoel meer schouder en nek enzo) en dat past in de toekomst wel mooi naast rivaldo :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:14

Gefeliciteerd!

Maar je hebt toch nog geen examen voor je koetsiersbewijs?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:18

dankje,, hihi oeps typfoutje :P.. bedoel cursus :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:30

Net een flink stuk gewandeld met Jelle over de dijk :D Hij had flink de pas erin haha. Heerlijk!

Hier niet echt deken problemen gelukkig. Jelle staat prima onder bucas all in one, en mick onder BR 4ever + bucas smartex rain (bucas zit erover heen omdat de BR altijd wordt gesloopt hier en er dus al gaten in zitten)
Mick stond eerder dit jaar ook onder een bucas all in one, maar in combinatie met zijn ruwe stugge vacht + de fleece van die deken kreeg hij snel afgebroken haren.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 12-02-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:31

daarom zit er bij mij ook een regendeken overheen :+
eigenlijk die canvas deken, maar ja moeten wel bilkoorden aan :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:57

Haha ja bij mij zijn ze heel ruig met spelen en dan gaat er wel 'eens' wat stuk qua dekens :+ daarom lopen ze met bucas want die zijn eigenlijk niet stuk te krijgen, nouja alleen de staartflapjes hangen er triest bij nu :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:00

Jelle wilde ook op de foto :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:01

Dat halstertje heb ik ook :D ook de bijbehorende deken :D maar die ligt nog nieuw in de tas :D