[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:57

Biancacoo ik kan me er wel bij neerleggen, ik geniet ontzettend van ons manneke, hij kan al zitten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:10

Gaaf Sonjim...grote stapjes doet hij dus !! leuke tijd is dat hoor !! geniet ervan ! *\o/* *\o/*

Janouk, wat gaaf dat je met je boek in de paard en lifestyle staat !! en een mooi stuk over supergirl !! bijzonder hoor....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:42

Heerlijk toch Sonjim vlot manneke hoor <3

Hoop niet dat je zoon echt de griep krijgt :(:) Biancacoo...

Ik heb zo'n dun mutsje gehad voor onder mijn helm kan hem nu alleen nergens vinden. Vorig jaar niet nodig gehad. Was een hardloopmutsje van Asics. Linkeroor hoor ik nog iets rechteroor suist :7

Vond dat ook heel bijzonder van Janouk :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:56

_/-\o_
vandaag clubkampioenschappen lisse
demonstratie gereden in dirndl van janouk haar op muziek sound of music. Heel veel leuke reacties gehad.
daarna vaardigheid. 2 rondjes, 1 balletje op de 11.
janouk was snel van doen haha maar dat is niet snel genoeg tegen de welshjes en turbo shetten. Wel fijn gelopen. Morgen rust

sonjim, wat gaat dat toch snel, dat hij nu al kan zitten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:01

Goedemorgen

Nou, gek weer hier. Zonnetje scheen, dus met zoonlief op buitenrit. Krijgen we toch een regen- en hagelbui op ons dak. Net thuis, en ja hoor, zonnetje schijnt weer. :+

Janouk: weer de kur gepromoot +:)+ Vrijdag 2 januari hebben hier in het noorden ook 2 menners weer de kur in de schijnwerpers gezet, tijdens IICH in Zuidbroek. Het publiek bestond vooral uit springruiters, maar dat mag de pret niet drukken. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar ik heb begrepen dat het een succes was.
VHU: hoe is het nu met je oren?
Sonjim: wat gaat hij snel zeg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:40

Oren gaan niet goed ... voel me ook niet zo geweldig. Dus vandaag maar even heel rustig aan. Vanochtend wel lekker gewandeld met Wiske. Natuurlijk zo wel naar stal, maar even goed ingepakt {:)

Erg leuk de promotie voor de Kur voor menners _/-\o_

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:11

Ah gaaf kur op muziek! Vind dat echt leuk. Dat is wel iets wat mij ooit gaaf lijkt om te doen terwijl ik eigenlijk niet een dressuur achtig typje ben. Vind met muziek erbij alles gewoon mooier. :+

Fijn dat iedereen trouwens weer het vuurwerk spektakel heelhuids heeft overleefd.

Gisteren weer op grondwerkcursus geweest met de pony en vandaag weer in de bak gemend. Het was erg onrustig in de stalgang maar desondanks ontspande ze erg goed. Dus weer een stapje verder want begin december had dat echt niet gekund! Helaas wel weer ontzettend stijf in de achterhand wat Joy mega in de weg zit. Ik vrees dat ik er een osteopaat bij moet halen.
Ondertussen is mijn instructeur is weer terug van vakantie dus dinsdag hebben we weer les. Helaas ook gelijk met een nieuwjaarsborrel waar ik graag heen wil, maarja dan ga ik daar later naartoe. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:50

Goeienavond!
Wat een weertje vandaag.... en eergisteren. -O-
Gisteren zouden wij met de slipjacht in Waalre meegedaan hebben, maar de weersvoorspellingen die vrijdag gegeven werden voor zaterdag waren zó slecht dat de menners afgehaakt hebben. De jacht ging wel gewoon door maar de alternatieve route voor de menners was door de bagger en voorspelde sneeuwval te zwaar geworden.
We zijn uiteindelijk met auto's gevolgd en de runs en de "kill" vanaf de zijlijn gezien. Heb veel foto's en een paar filmpjes gemaakt, zal er eerdaags een topic van maken. Toch erg genoten van het hele circus, de hele dag "Zo heurt het" geroepen, was erg gezellig!

Vandaag is Mosel een half uurtje voor de wagen (van stalgenootje) geweest, kort rondje gedaan, was fijn! Beetje hyperdepieper, maar wel heel braaf.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 08:29

Gem, dat lijkt me gaaf om eens mee te maken. Ik heb het nog nooit live gezien. Misschien maar eens inplannen op een zonnige dag

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:44

Ja mij ook, ik heb wat foto's en filmpjes ervan gezien en ziet er erg leuk uit. Ik wist niet eens dat er dan ook een alternatieve route voor menners soms georganiseerd werd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:10

Goedemorgen..
Vhu..ik hoop dat je oren vandaag iets beter gaan...balen zeg..... :(:) :(:)
Gem, jammer dat de slipjacht te wagen niet doorging....wel heel gaaf om mee te maken idd.
Janouk wil ook op slipjacht.haha..supergaaf.
MC fijn gemend, met onrust in de stallen..altijd lastig, fijn dat het goed ging.

Hier vandaag huis onder handen nemen..kerstboom is opgeruimd..nu alles schoonmaken....
Zoon weer naar school..met frisse tegenzin.. :+

Fijne dag allemaal vandaag..succes bij wat je gaat doen. +:)+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:52

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:31

Ga zo eens even kijken Gem :j
Hier ook alles weer de deur uit, lekker rustig he he :+

Vanochtend voor het eerst sinds denk wel 2 maanden zoiets, weer op Hero gestapt. Hij was ongelofelijk braaf, kon er gewoon opstappen, niets aan het handje, dus dat eerst een paar keer gedaan (kun je niet vaak genoeg oefenen, rustig op- en afstijgen :7 ) daarna rondje links/rechts in de bak gestapt (vindt hij net als zijn moeder destijds een totaal nutteloze en oersaaie bezigheid :O ). Had zoiets dan ga ik de laan even op en neer stappen, maar had telefoon niet bij me (you never know) dus toch maar niet gedaan terwijl erop zat maar nog ff gewandeld met hem.
Dus dat was top :D

Beide dames laten rondrennen en uitgebreid gepoetst, staarten netjes, geknipt en alle dekens weer stront-, modder- en zand-vrij.
Dus ze staan er weer netjes bij *D

Oren zijn ietsje beter :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:00

PS wat fijn zeg Gem dat Moos zo braaf was, top!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:17

Vhu, op hero gezeten ! top, iedere keer een stapje in de goede richting !
Gem, ook met Moos gekoetst, goed bezig !!
Geweldig leuke reportage van de slipjacht !
moest meteen terugdenken aan een paard..Dessborough....grote witte ier...geweldig dier was dat !

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:10

Vhu gaaf van hero, en gelukkig gaan je oren beter.
Slipjacht is wel heel bijzonder om mee te maken denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:47

VHU: lekker bezig geweest met Hero en oren gaan weer beetje functioneren.
Gem: ziet er leuk uit. En met Moos gemend
Bianca: hopelijk vind je zoon binnenkort toch weer wat leuker. Nog getraind?

Hier erg druk met de voorbereidingen van onze menwedstrijd komende zaterdag. Net alle protocollen geprint, zometeen nog verder met andere lijsten en voorbereidingen voor het secretariaat. Eindelijk komen er ook wat inschrijvingen binnen voor onze minimarathon van 31 januari. We hadden er nog maar 15, dat zou betekenen dat de vereniging heel veel geld zou bijleggen (we hadden al afgesproken het toch door te laten gaan, ook al zou het bij 15 blijven). Maar als er nu nog wat bijkomen, dan zou dat erg fijn zijn.

Vanmorgen per ongeluk met Rembrand een kort stukje galop gedaan. En dat ging gelukkig goed. Als het allemaal wil lukken, gaan zoonlief en ik woensdag een echt buitenritje maken, in het bos. En als dat ook allemaal goed gaat, dan wil ik volgende week eindelijk die kar er weer achter doen. Wat zal dat een heerlijk gevoel geven :z :z :z Ik men tegenwoordig amper meer, want Amerigo is steeds ingepikt door zoonlief. Dat wordt dus wat komende zaterdag :x , weet niet eens wat er in mijn proeven zit, nog maar eens doorlezen :list:

Nou, ik ga weer verder hier. Tot later

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:56

Ik kom ook weer even binnen vallen.

Een goede vriend van ons is vrijdag opgenomen met de diagnose van 2 hersentumoren en hij is opgegeven. Nu hebben zij een leuke 5 jarige ruin staan die verkocht moet worden. Het is een new forest van rond de 1,30. Hij is beleerd voor de wagen en onder het zadel. Mocht iemand hier nog een goed plekje weten?

Verder was dit weekend een beetje emotioneel uitputtend. Zaterdag nog wedstrijd gereden met
Ferro en Robin. Met Ferro 2e geworden in de finale en Robin de 9e plaats. Gisteren in het ziekenhuis
geweest.

@ tine fijn dat rembrand vooruit gaat!
@ vhu ik vind hero zo'n leuke pony. Je hebt ook wel echt een leuk stel zo samen.
@ janouk weer kur gepromoot en niet kunnen winnen van de welshjes :Y)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:17

@Maisie: pfff, wat vreselijk; heel veel sterkte :(:) :(:) :(:) . Weet helaas niemand voor de pony...

@VHU: weer eens lekker op Hero *\o/*

@Tine: oeh, super Rembrand gauw weer voor de wagen *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:48

Maisie: wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte. Ik weet ook niemand voor de pony helaas.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 07:47

:(:) Maisie, wat een naar nieuws :(:)

Zo snel weet ik niemand die een pony zoekt. Klopt 1.30m wel voor een New Forest? Ik zal eens rondvragen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:16

Wat een drama, maisie!
New forester heb je in grote en kleine maat. 1.30 maatjes zijn gewild onder de fokkers, maar daar heb je met een ruin niks aan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:49

Maisie..pff dat is heftig nieuws..heel veel sterkte.
Ook ik weet niemand voor het paardje..

Knap gereden met Ferro en robin.
Tine gaat vooruit met Rembrandt en moet oefenen met amerigo.

Zoon gaat een spreekbeurt geven op school binnenkort..hij is druk met bedenken en uitzoeken. .hij kwam zelf met het onderwerp..sledehonden..want zei hij ; daar weet ik veel vanaf, mama!...erg leuk !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:02

Bianca: wat een superleuk onderwerp voor de spreekbeurt. Zoonlief gaat het doen over springen. Hij is al druk aan het oefenen, over 2 weken is hij aan de beurt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:35

Leuk Tine, van springen weet jou zoon natuurlijk alles, leuk dat ze dat dan zelf bedenken !!

Heerlijk getraind vanmorgen, net weer terug, even koffie...moet zo alles uitladen en schoonmaken....

Fijne dag allemaal !!