[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:31

Tine, de DA zegt dat het wisseld qua tijd om te herstellen, ze kan 100% worden, maar hij gaf natuurlijk geen garantie's, er zijn gevallen van spat die nooit meer goed worden, maar die paarden worden afgekeurd en afgevoerd naar slachthuis, dat wil ik eigenlijk niet doen !! :7
Hoe dan ook hadden we graag nu na 5 maanden wel verbetering willen zien, en ze is enkel erger onregelmatig/kreupel geworden, dus de zware belasting die ik vroeg....die durf ik sowieso niet meer van haar te vragen, ook al zou ze weer goed gaan lopen.
Melody mag nog lekker het land op...zeker de hele winter en een stuk van de zomer, en dan zien we wel verder, ze mag mijn oude arabier gezelschap blijven houden, en als ze weer goed gaat lopen misschien toekomst als fijne rijpony ofzo ??

Naaltje...21 km gefietst....respect voor jou !! _/-\o_

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:34

Wel heel fijn dat Melody bij je kan blijven Biancacoo. Maar duurt idd wel lang en het is allemaal erg onzeker als ik het zo hoor. Ik hoop voor je dat het helemaal goed gaat komen zodat ze nog lekker aan het werk kan als rijpony.

Naaltje... uitslover... 21 km fietsen... ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:36

die 21 km was pure noodzaak :') moest naar stal.. en heenweg was 'k 3 km omgefietst, dacht dat dat misschien fijner reed, maar nope :+
en dat alles op m'n zware, versnellingsloze kachelbakkie :+

nou ik ga vriendje omhoog kietelen voor boodschappen, heb wel trek in eten.. aleen om half 12 een broodje op.. das al wel verteerd :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:10

Ik zit op school, ga zo de deeltijders bezig houden. Las van veel mensen aan de kook.... heb net hutspot op uit de kantine hier, was erg lekker :9 't leven van een docent is zo slecht nog niet.

S_L sterkte vanavond zal zwaar zijn ;(
Biancocoo wat vervelend dat ze zo blijft kreupelen, dan heeft ze er toch ook pijn aan of kan het ook kreupelen zijn doordat een gedeelte niet werkt/blokkeert (zonder dat dat direct pijn geeft)? Jouw honden zijn nog zo lekker slank echt van die puberhonden, leuk om te zien. Onze Mies lijkt wel elk jaar een dikkere vacht te krijgen, wel prachtig om te zien trouwens maar ze wordt er niet vlotter op }:0
Naaltje jeetje 21 km, da's veul :j
Frensie wat een prachtige guilts *D
IngridM wat in de lappenmand :(:)

Nou ik ga aan de slag....straks heel laat nog terugrijden met mijn wannabe-ferrari :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:49

Wat sneu voor jullie Biancacoo, voor jou en voor melody..... :(:) :(:)

Naaltje ver gefietst, balen voor je rug joh !

Koken; ik heb stamppotje spinazie gemaakt met hamreepjes en pijnboompitjes, heerlijk en gezond :-)

En VHU raast vanavond nog hard door de straten van Rotjeknor heen :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:53

guys...
het voelt zeer ongepast gezien de situatie van SL en haar familie

maar ik wil toch even een blij berichtje posten :o

Ik mag afstuderen dit jaar! Dan van september tot januari een stage lopen. En dan heb ik mijn diploma! School is dus akkoord met mijn aangepaste studietraject!!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:56

Goed nieuws Naaltje! Gefeliciteerd!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:59

VanHuisUit schreef:
Ik zit op school, ga zo de deeltijders bezig houden. Las van veel mensen aan de kook.... heb net hutspot op uit de kantine hier, was erg lekker :9 't leven van een docent is zo slecht nog niet.

S_L sterkte vanavond zal zwaar zijn ;(
Biancacoo wat vervelend dat ze zo blijft kreupelen, dan heeft ze er toch ook pijn aan of kan het ook kreupelen zijn doordat een gedeelte niet werkt/blokkeert (zonder dat dat direct pijn geeft)?
:+

Wij aten ook hutspot.. hmmm lekkerrrr.
De DA wil Melody nog even tijd geven...maar zelf laten we denk ik nog wel tussendoor binnenkort even rontgenfoto's maken om te kijken hoe en wat er aan de hand is in het spronggewricht....
lastig lastig lastig....Denk je JE paardje eindelijk gevonden te hebben...poef weg droom :+ ....kan ze enkel in de weide lopen.

Naaltje, wat fijn dat je mag afstuderen !! super.

SL, sterkte vanavond !! :(:)
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 22-11-11 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:59

Naaltje: super!!!! *\o/* en wat ver gefietst :oo Lijkt me idd niet zo goed voor je rug.
VHU: nog aan het werk
Bianca: fijn dat ze kan blijven. Vraag me wel af (net als VHU)hoeveel pijn ze dan heeft.

Hoorde net in RTL weer dat het dus al 10 dagen achter elkaar mistig is hier in het Noorden.
Koken: wij hebben aardappels, gekookte witlof en slavinkje op. simpel maar wel lekker :9

Nou, ik ga nog eens wat doen hier.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:01

Jullie (VHU en Tine) hebben gelijk, en daar hebben we ook duidelijk over gesproken hoor, Als ze echt pijn heeft, en de DA geeft dat ook aan, dan maken we de moeilijkste beslissing ooit, maar dan is haar leven mooi geweest en mag ze rustig naar de eeuwige weiden !!! maar daar is het nu nog wat vroeg voor...ik duim nog voor haar.....5 maandjes om...wie weet groeit het vast komende maand...kan ook het laatste stukje zijn wat gewoon nog vast moet groeien...maar je weet niet..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:10

Ja dat is HEEL zuur Biancacoo............!!! Leef met je mee meid !

Naaltje, gefeliciteerd ! Ga je sneller afstuderen of juist later ? haha

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:15

ik ga een half jaar later afstuderen ingridM, ik heb een afgekeurde stage op m'n studie-cv staan door samenloop van omstandigheden, gebrekkige communicatie van beide kanten en een opdracht die niet haalbaar was.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:41

Bedankt allemaal voor het medeleven. We mogen toch niet bij haar, enkel de kinderen met partner. Mijn ouders zijn er net geweest, ze is bij bewustzijn maar kan niet praten doordat een masker op haar mond moet blijven. Naast de gebroken rug en de bloedklonters in haar longen werkt nu 1 hartklep niet meer, het is dus echt definitief dit keer. Het enige wat wij kunnen doen is wachten op het moment.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:51

Heel veel sterkte S_L. Moet wel moeilijk zijn zo.

Nalatje aan het fietsen en mag afstuderen.

Meldody die helaas niet wil opknapen balen zeg maar fijn dat ze wel lekker kan blijven.

VHU zit op school.

Tine zit in de mist. Nou wij hier ook weer. Gisteren avond zo mistig dat ik niet eens naar mn ouders
ben geweest.

Net robijntje lekker gelongeerd. Op de mist na vind ik het heerlijk buiten. 5 graden en geen wind.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:52

Jeetje SL wat rot voor haar en wat vervelend dat je haar (nu) niet mag zien..... Heeft ze veel pijn ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:18

weer redelijk bij...

voor SL heel veel sterkte toegewenst met je oma...

frensie mooie werkstukken op de foto!

naaltje mag afstuderen! *\o/*

natte paarden met dit weer...

ollie aan de zelfmaaktaarten... :9

ik kom net binnen vallen, zit nu aan de thee met choco kruidnoten... :9 :9 :9

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:41

goedeavond

@ S_L heel veel :(:) voor jou maar ook de rest van de familie
@ bianca melody nog niet goed. leuke honden foto's
@ naaltje heeft veel gefiets, nu last van der rug hebben 8)7
@ vhu is nog met school bezig
@ ingridm heeft zondag een leuke dag gehad (wordt super groom genoemd) zit nu een beetje in de lappenmand :(:)
@ frensie heeft gereden vandaag en maakt mooie guilten.
@ maisie vindt het ondanks de mist best lekker buiten.
@ avaluna zwaait voorbij :evaw:
@ ollie gaat taarten maken :~
@ tass is laarzen passen. en passen ze ?
@ tine heeft lekker gereden vanmiddag. leuk dat je zoontje het rijden zo goed oppakt.
@ nouvel is druk. zit aan de thee met choco kruidnoten
voor de rest nog een aantal mensen die voorbij komen om S_L sterkte te wensen

volgens mij ben ik weer aardig bij, ik heb wel alles telkens braaf bijgelezen maar had nog niet echt wat bijzonders te melden

wij zijn zaterdag met het menteam naar p&k geweest aangezien klaas eerst voor <:) moest spelen gingen we pas om half 2 richting den bosch eenmaal daar aangekomen eerst even over de beurs gelopen en daarna een hele tijd bij de arabo fries staan kletsen. daarna zijn we bij de hoofdpiste gaan zitten en hebben we ondertussen wat gegeten. in de pauze zijn we op de tribune gaan zitten en hebben we naar de show gekeken. leuke en minder leuke (de jachthoorn blazers) shows gezien. even na 10 uur reden we uit den bosch weg en om half 12 hebben we iedereen weer thuis afgezet en zijn H.S en ik nog een broodje shoarma gaan halen in coevorden city O:). eer dat ik thuis was, was het dus ruimschoots 1 uur gweest ~~}>. de volgende dag heerlijk uitgeslapen tot 11 ur en de hele dag vrij weinig gedaan.

omdat we op de manege in bronneger op 10 en 17 december kerstshow hebben moest er vrijdag voor de menners geoefend worden en dan met name het 'race' nummer. wat gaan we doen dit jaar: we doen een soort van estafette race met 4 menners en dan 2 mensen op ski's en 2 mensen op een tapijtje achter de kar. nou zit ik zei de gek op een tapijtje en de menner accelereerde iets te hard de bocht uit en omdat je op z'n tapijtje dan uitzwaait. kwam de bak rand wel erg dicht bij dus toen heb ik maar los gelaten ~~}> gelukkig net niet de bakrand geraakt.

morgen heb ik weer menles. met welk(e) paard(en) ik zou het nog niet weten H.S wil het nog niet vertellen }:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:46

hmmmm Lanouska, DAT (jij op tapijtje) vraagt om foto's !!! :D :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:52

ik ben bang dat hem dat niet gaat worden door gebrek aan foto graaf maar zal me best doen :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:56

ik ben vanmiddag nog even met onze hond wezen fietsen
meet KAI
Afbeelding
Afbeelding
hoezo mistig
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:03

Wat een knapperd zeg !!!

en nu gaat Inkie Pinkie naar bedje toe :-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:41

Goedenavond,

@Sl, ik wil jou en je familie veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke tijd :(:)
@Biancoo, Ik vind het zoo sneu voor jou en Melody.. zo'n leuke combi en dan mag het gewoon niet zo zijn ;( ...hopelijk groeit het eea aan elkaar en kan Melody nog een lange tijd bij jullie blijven :(:)
@Lanouska, wat een leuke hond :j ene misschien geen goede fotograaf voor het vliegend tapijt maar wel misschien iemand die kan filmen?? want wij zijn natuurlijk wel nieuwsgierig :j
@Nouvel, lekker thee met kruidnootjes :9
@Naaltje, wat een super nieuws voor jou, ze hebben toch geschikt +:)+ en stoer hoor zo'n eind fietsen.
@Frensie, jij maakt mooie quilts zeg :):) vind het knap dat je daar zoveel geduld voor hebt :o
@Tass, passen je laarzen ? Ik had ook laarzen van Lipica en het 1e paar was perfect en het 2de paar zit niet zo lekker als het 1e paar:o
@Avaluna, :evaw:

Nou ik had vanavond van de PV een avondje taart maken.,.. ik dacht nu gaan we een taart van 30cm doorsnede maken, dus ik zal mijn taartdoos maar mee nemen dan kan ik hem daar mooi in doen. Kom ik daar is het een boltaartje maken van 10 cm doorsnede _O- . Dus Ingrid, deze stop je in je hole kies
_O-

Bij deze het resultaat (foto is niet super is nu net gemaakt in het donker :o )

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:06

:9 wat een prachtige (en waarschijnlijk ook zeer lekkere!) taart Ollie.
Ik hoop ook echt voor je dat Melody herstelt / pijnloos de wei in kan maar heb geen verstand van spat / het verloop van spat dus vroeg me af of het dan vastgroeit of zoiets en dat ze dus wel kreupel kunnen zijn zonder pijn. Bij artrose/artritis gaat het op een gegeven moment vergroeien, is ontsteking weg en heb je geen pijn meer 'alleen' een afwijkend gewricht (ik heb dat zelf bijv in twee vingers :+ ). Dat ziet er dan raar uit, belemmerd ook wel wat, maar als je geen pijn hebt, is het verder niet zo'n probleem. Kan me ook zoiets voorstellen bij een paard.
Lanouska op een vliegend tapijt :oo
Naaltje helemaal super!
En ik sluit me graag aan bij jouw samenvatting.
Maar S_L vanaf hier nog een echte dikke :(:) hoop voor je dat ze het los wil laten vanacht....

Zo ik heb echt hard gewerkt vandaag, eigenlijk van 9.00 tot 22.00 full speed bezig geweest =:)
Morgenochtend lekker naar peerd/poown beetje rijden en/of mennen :D
Nu even chillen met wijntje en straks :O :z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 06:47

@biancacoo
:(:) Heb je ook speciaal beslag geprobeerd. Laatst had ik een gesprek met mijn hoefsmid en hij had goede resultaten met een bepaalde manier van beslaan bij spat paarden. Misschien dat het voor jouw paard ook een verbetering kan betekenen. http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... blemen.htm

@ollie Wat een geweldig leuk taart! Is hij ook lekker :Y) Wanneer komt nou die meeting? Ik heb wel trek in taart en appelflappen.

@sl Heel veel sterkte :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 07:01

Even een verhaal om jullie op te vrolijken:

:D Wij hebben een nieuwe pensionpaard thuis: een Fjord. Image vindt hem geweldig, maar Janouk kan hem niet uitstaan (tenminste zo doet ze).
Ze staan dus met stroomdraadjes ertussen buiten, want Janouk gaat in killing mode ~~}> op de Fjord als er geen stroom staat op het draadje.
Vooral als er hooi in de buurt is :Y)

De paarden krijgen hooi in hooinetten en in speciebakken. Wij zagen Janouk wel de hele tijd bij het draadje lopen etteren, maar wat ze probeerde te bereiken was ons niet duidelijk. Het leek of ze onder de draad door probeerde te komen. HAHA want de onderste draad hangt op 50 cm. En zo klein kan die bolle zich echt niet opvouwen.

Toen ik na een uur ging kijken, zag ik het resultaat van het harde werken. _O- _/-\o_

Her Royal Badness had een flinke kuil gegraven onder de draad door en heeft zo de speciebak te pakken gekregen (die een paar meter van de stroomdraden stond) en door de kuil heen onder de draad door getrokken. Hoe slim is dat -:) -:)

Helaas had het te lang geduurd; de Fjord had de bak hooi allang leeg. :=

En Image had geprofiteerd van het feit dat HRB zo druk bezig was met technisch grondverzet, dat ze Janouk haar hooinet inmiddels leeggegeten had. :(:)

Het is toch zo'n lekkere muts >;)