[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:35

gefeliciteerd!!! :D
een huurhuisje? in de buurt waar je nu zit?
inricht-ze :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:40

vlakbij mijn ouders :j
huurhuisje/flatje.
3 kamer flatje, ruime woonkamer, open keuken, grote slaapkamer en klein slaapkamertje.
balkon, grote badkamer, nette wc.
inrichten vind ik leuk! zou willen dat ik al spullen mocht kopen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:41

:wave:
Ik kom weer even piepen... Ik verdrink zowat in het schoolwerk, dus weinig tot geen tijd om te lezen/reageren.
Vanavond even ontspannen op een concert van Marco Borsato :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:44

oeeeeh :D leuk
watvoor oppervlakte heb je? :)
als je balkon pal op het zuiden ligt, tipje, niet teveel investeren in balkonplanten etc.. want da's te warm voor veel planten :+

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:54

tallechie schreef:
Sabbientje hij is 171 hoog dus stap altijd al op met een stoel. Maar ik heb er meer als 7 maanden niet opgezeten, ben bevallen, en heb dus niks aan training gedaan. Nu met mijn spierpijn erbij kom ik er denk ik niet op. En als er ik op zit moet ik er ook weer af... dat gisteren ook niet heel charmant.

Eraf is nooit zo'n probleem. De wet van de zwaartekracht :P Is wel een diepe val, dus parachute mee.
maar begrijp dat je er dan inderdaad niet zo makkelijk opkomt *LOL* (je kan hooguit de ladderwagen van de brandweer vragen langs te komen :P)
Sterkte met de spierpijn. Hoop voor je dat het snel weer weg is.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:57

:wave: Kennen jullie mij nog :o

IT, super dat je een eigen huisje toegewezen hebt gekregen. Gauw foto's plaatsen als je een beetje gesetteld bent. ;)

Sabine, heerlijk als je straks met je eigen wagentje op pad kan.

De man vanhuisuit drukt zijn snor geregeld bij schoolactiviteiten/vergaderingen.

Tine, lastig dat je zoveel moet wijzigen aan tuig/wagen voordat de pony er weer lekker voor kan.

Mijn mannetje en ik hebben afgelopen week voor de tweede keer een les gereden bij Hanemaaijer (vorige les hadden wij ons eigen paard mee, die door Hanemaaijer omschreven werd als een ideaal beginnerspaard)(zit lekker dichtbij en kan ons beginners nog meer dan genoeg leren). We hebben dit keer een paard van hem voor de wagen gehad, dat was wel behoorlijk wennen ik had na 5 minuten al kramp van het tegenhouden. :o :D Wat een wil om te gaan had dat dier.
Weer erg veel geleerd qua handhoudingen, Hanemaaijer was erg tevreden over mijn ontwikkelingen en dat ik zijn paard ontspannen en nagevelijk kreeg. :+
Ook mijn man gaat met sprongen vooruit qua rijden. 8-)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:01

Lotte, succes met je schoolwerk en veel plezier bij Marco Borsato vanavond.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:35

Hallo allemaal,
sinds ik ben gestopt begint het mennen mij enorm te interesseren!
Zou ik mee kunnen praten in dit topic? :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:33

@ cobiie: bedankt :o

@ purraboy: wat mij betreft mag je meepraten :P Ben je gestopt met rijden? Waarom? Dat het mennen je begint te interesseren, begrijpt iedereen hier wel :Y) Ik ben om medische redenen moeten stoppen met paardrijden dus is mennen een perfecte en superleuke oplossing :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:45

@ Tallechie, zeggen ze niet dat de tip tegen speerpijn is, de dag erna nog eens hetzelfde doen waardoor je pijn krijg :+

YT krijgt een huisje toegewezen

Purraboy welkom.

Ik rij ook niet meer door medische redene.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:49

Tuurlijk Purraboy, van harte welkom....maar we kletsen wel veel :o
@Cobii als Frank dat zegt is het zo, ik vind hem een geweldige instructeur ben er vorig jaar veel geweest. Nu geen tijd & geld meer voor (lessen kosten geld natuurlijk en dat stop ik het liefst in mijn eigen paard en als ik tijd heb om te mennen ga ik het liefst ook naar mijn eigen paarden, tja, het is niet anders). Ik mende met Nolanda en Zarah. Vooral Zaar vond ik zo'n geweldige merrie. Doe hem maar de groeten van Maaike nr 3, weet hij wel wie je bedoelt :+
@IT wat leuk! Gefeliciteerd!
@Tallechie, joint the club. Heb weinig bemoedigends voor je want dat lijf van je is totaal veranderd door de zwangerschap, je banden zijn slapper geworden en dat duurt gewoon lang voordat dat weer goed is. Ik heb ook mega spierpijn geleden, echt vreselijk. Echt dus anders dan wanneer je gewoon een paar weken vakantie hebt gehad.... En wat je vader zegt klopt niet, want deze spierpijn van jou is ook een waarschuwing, let op je lijf. Het is echt andere spierpijn dan anders.... :(:)
Sabbientje gaat aan de knutsel, let ook goed op dat de assen goed zijn van je wagen anders rollen zo de wielen eraf :+
Sander_Lotte sterkte met al dat werk voor school, ik zit 'aan de andere kant' , ben dus alleen maar aan het nakijken en toetsen maken / controleren :list:

Nou Rizanta liet nog een paar keer een verdwaalde hoest horen maar moest ook enorm briesen dus het gaat echt de goede kant uit. We gaan er vanuit dat we zondag lekker kunnen rijden. Heb haar voor de tweewieler gehad, en ik had er goed voor elkaar. Niet te gek gedaan natuurlijk, ook veel gestapt maar paar echt mooie voltes gereden en fijne middendraf. Ging dus lekker.

Ook ons mannetje Alwyn ervoor gehad, zo die ging fijn. Wat een verschil nu hij naar de tandarts is geweest. Als Rizanta niet goed had geleken had ik gewoon buiten mededinging mee gaan doen met Alwyn, hij slaat volgens mij geen modderfiguur, loopt erg dapper zijn rondjes, redelijk afgebogen.

Snuit kijkt me gelukkig weer echt aan, denk dat hij zeer boos op me is geweest, hij keek nu vrolijk uit zijn box, gelukkig. Freddy is flodderig, nog enorm aan het haren, en aan het wisselen, mannetje is niet in goede doen. Was wel ondernemend.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:49

@ Rhine: wat zijn jouw medische redenen? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn :o )

@ VHU: veel succes met dat verbeteren :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:53

SL Als ik van jou ook mag weten :P, ik pb je ff.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:57

Pff ben er lekker bij met mn gedachte, net liep ik naar de metro en stak ik mijn hand uit toen ik een bocht door moest! Alsof ik op. De fiets zat haha! Ben nu onderweg naar huis, sil klaar maken voor de les van vanavond! Eerst brengen we de kar ern later word sil opgehaald :P

Tine succes met je spierpijn!
Vhu gelukkig lijkt snuit het je nu te vergeven! En fijn dat je lekker gemend hebt met alwyn!
Welkom purraboy :)
It gefeliciteerd met je nieuwe woning! Wou je al lang en graag het huis uit?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:01

SL je hebt pb :P

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:29

VanHuisUit schreef:
@Cobii als Frank dat zegt is het zo, ik vind hem een geweldige instructeur ben er vorig jaar veel geweest. Nu geen tijd & geld meer voor (lessen kosten geld natuurlijk en dat stop ik het liefst in mijn eigen paard en als ik tijd heb om te mennen ga ik het liefst ook naar mijn eigen paarden, tja, het is niet anders). Ik mende met Nolanda en Zarah. Vooral Zaar vond ik zo'n geweldige merrie. Doe hem maar de groeten van Maaike nr 3, weet hij wel wie je bedoelt :+
@IT wat leuk! Gefeliciteerd!
@Tallechie, joint the club. Heb weinig bemoedigends voor je want dat lijf van je is totaal veranderd door de zwangerschap, je banden zijn slapper geworden en dat duurt gewoon lang voordat dat weer goed is. Ik heb ook mega spierpijn geleden, echt vreselijk. Echt dus anders dan wanneer je gewoon een paar weken vakantie hebt gehad.... En wat je vader zegt klopt niet, want deze spierpijn van jou is ook een waarschuwing, let op je lijf. Het is echt andere spierpijn dan anders.... :(:)
Sabbientje gaat aan de knutsel, let ook goed op dat de assen goed zijn van je wagen anders rollen zo de wielen eraf :+
Sander_Lotte sterkte met al dat werk voor school, ik zit 'aan de andere kant' , ben dus alleen maar aan het nakijken en toetsen maken / controleren :list:

Nou Rizanta liet nog een paar keer een verdwaalde hoest horen maar moest ook enorm briesen dus het gaat echt de goede kant uit. We gaan er vanuit dat we zondag lekker kunnen rijden. Heb haar voor de tweewieler gehad, en ik had er goed voor elkaar. Niet te gek gedaan natuurlijk, ook veel gestapt maar paar echt mooie voltes gereden en fijne middendraf. Ging dus lekker.

Ook ons mannetje Alwyn ervoor gehad, zo die ging fijn. Wat een verschil nu hij naar de tandarts is geweest. Als Rizanta niet goed had geleken had ik gewoon buiten mededinging mee gaan doen met Alwyn, hij slaat volgens mij geen modderfiguur, loopt erg dapper zijn rondjes, redelijk afgebogen.

Snuit kijkt me gelukkig weer echt aan, denk dat hij zeer boos op me is geweest, hij keek nu vrolijk uit zijn box, gelukkig. Freddy is flodderig, nog enorm aan het haren, en aan het wisselen, mannetje is niet in goede doen. Was wel ondernemend.

Maaike, Frank is nu 3 weken op vakantie maar als we weer een menles hebben zal ik zeker de groeten overbrengen.
We gingen nu met Zelion (of zo iets) op pad, ik moest erg lachen dat als we in stap een bocht doorgingen of kruispunt overstaken hij na die bocht gelijk zelf al weggedraaft was voordat je het commando kon geven. :D
Volgens mij had hij al in gedachte dat we de volgende keer met zijn Parcival gaan lessen. :D

Top dat Rizanta niet meer zo erg hoest. Helemaal mooi dat Alwyn zo fijn gaat en Snuit weer heeft besloten je loef te vinden.

Haha Jenkins, wat ben je goed opgevoed dat je zelfs wandelt je hand uitsteekt.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:53

Hier meld zich een stille meelezer.
Ik lees al vanaf deel 2 mee.

Ik zal mij even voorstellen.

Ik ben Jolanda en heb een eigen paard waar ik vooral mee men.
En ik groom bij een tandem-rijder en een vierspan-rijder.

Hier onder 2 foto's van mijn paard.

http://nl.tinypic.com/m/ej7rrc/3

http://nl.tinypic.com/m/ej7rrd/3

Ps. ben niet handig met foto's

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:08

Welkom jolanda :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:09

Welkom Bora en Purraboy

Jenkins veel plezier vanavond

It: Gefeliciteerd!! Ik heb een huisje ook al ingericht voor ik er zou wonen.. haha, veel plezier met kopen.. :D

Tallechie: Tja spierpijn had je natuurlijk kunnen verwachten haha.. misschien is een warm bad en een stuk lopen ook wel fijn! Verder inderdaad zoals VHU al zei, luister naar je lijf en ga niet je kunnen voorbij.

VHU: Je gaat dus toch starten zondag? Leuk, ben weer benieuwd naar de foto's. Tja Snuit, hij leek het op de foto's toch naar zn zin te hebben... gelukkig is tie weer blij, nu hopen dat hij een beetje bij komt en je niet meer van die smerige teken tegen komt. Freddy toch... lekker goed poetsen en knuffelen.

SL: Gaaf dat je naar Marco Borsato gaat, lijkt me erg leuk.

Cobiie heeft een super les gehad, fijn gevoel geeft dat he? Alsof je de wereld weer aankan, tenminste, dat denk ik altijd.. haha

Naaltje, succes met scheidsrechter spelen in de boksbuik eh.. ring..

Woensdag voor het eerst met trailer, pony en sulky achterop op pad geweest. Eef vond het wel erg spannend, maar al met al ging het heel erg goed!! Dit is dus onze nieuwe combi.. mn tweewieler met bankje past op het zelfde systeem omdat de steunen naar buiten geplaatst kunnen worden, alleen het bankje moet er dan af en in de auto vervoerd omdat we anders te ver uit gaan steken.. haha
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:38

Ik ben vandaag er ook niet op gegaan. Voelde niet goed. Had wat last van mijn buikspieren.
Morgen misschien weer er op en anders longeren.
Ben net terug van stal en was er al om half 2. was erg gezellig. Maar nu snel eten maken, want we zouden vanavond naar een meubelzaak gaan, maar door mijn eigen schuld gaan we dat nu misschien niet redden.

En ik heb waarschijnlijk een groom. Ik kwam met een stalgenoot aan de praat en die gaf aan mennen geweldig te vinden. Dus ik zei bied je je aan. Zij kan het met haar rug niet hebben, maar haar vader is een ervaren groom. En die heeft momenteel niks meer. Dus die belt mij vanavond of morgen op om een afspraak te maken en te kijken als het klikt

Sorry wel bijgelezen, maar heb haast

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:36

Bedankt allemaal,
Ik ben niet zo groot en mijn hart licht meer bij de pony's dan bij de paarden en omdat ik al best lang reed zat ik met alleen maar meisjes van 16 in de les..
Ik vond springen heel leuk.. Maar nu ga ik helemaal voor de marathon! Oma is bijna overgehaald op een Welshje voor me te kopen:D
Als ik marathon wil starten moet ik dan ook dressuur en vaardigheid doen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:57

Dressuur en vaardigheid is een onderdeel van de marathon.
Je hebt dressuur en vaardigheid wedstrijden en je hebt marathons.

Een marathon bestaat uit een dressuurproef, een vaardigheidsproef, een wegtraject, staptraject en een hindernissen traject.

Wij zijn weer terug. We hebben nieuwe meubels gekocht. (behalve een bank) Nu wachten wanneer ze geleverd worden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:01

@Purraboy ligt eraan wat voor wedstrijd het is, soms is het zonder dressuur. Officiele SGW (voor punten KNHS) zijn volgens mij altijd met dressuur. Gewoon een paar keer gaan kijken als het bij je in de buurt is, of gaan groomen / helpen bij iemand die ment, leer je erg veel van :j

Net heerlijke gezellig BBQ gehad bij de hockey, als afsluiting van het seizoen :Y)

@Tallechie zou fijn zijn zeg als je iemand hebt die vaker met je mee kan +:)+

Denk trouwens dat Marco Borsato helemaal geweldig is, wij gaan in oktober naar George Michael, hier in Ahoy.

Eefielover nu heb je het helemaal voor elkaar, wat fijn zeg. Dat is wel weer het voordeel van de pony's natuurlijk, allemaal wat handzamer. We gaan zondag met twee auto's en aanhangers (een voor peerd, een voor wagen) op pad :+

Heb hele tuig uit elkaar, net schoongemaakt, moet zo nog even invetten, ziet het er weer spik en span uit *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:10

Oefenmarathon zit vaak geen dressuur bij. Officiële zijn altijd met dressuur. En inderdaad gaan kijken/helpen is heel leerzaam.

Zou inderdaad super zijn als deze man mee wil. Heeft jarenlange ervaring en kan meerdere keren per week. Hoop echt dat het wat wordt.

Marco lijkt mij ook leuk. Wij gaan 18 juni naar Jan Smit en Nick en simon

Pony's zijn wat handzamer inderdaad.

Goed bezig vhu. Je gaat dus wel mee doen zondag?
Wij rijden ook altijd met 2 auto's en 2 karren.

maar mijn vrachtauto en of wagen moet nu nog langer wachten, eerst nieuwe meubels. Vond ik toch wat belangrijker en nuttiger

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:46

zoo net menles gehad, ging voor mijn gevoel echt niet goed! Sil was alleen maar aan het vliegen en rennen en naar buiten aan het kijken enz.
Ben zo gewend dat Sil voor geen meter wilt lopen en ik hem aan moet moedigen, maar daar vliegt hij zowat! Pijn in me handen dus van het inhouden :P
Figuren rijden ging ook totaal niet haha, heb er blijkbaar een andere kijk op dan mn instructeur, want volgens hem zat ik telkens niet op de AC lijn enz, maar volgens mij wel :P

Leuk tallechie shoppe voor nieuwe meubels! Wat en welke kleuren heb je gekocht? :D En fijn als je een groom hebt :D en ook nog eens een ervaren!