[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:07

Ik vond 28,50 om een keer officieel te starten wel te overzien. Ik dacht dat je voor hobbyklasse ook lid moet zijn van een vereniging. En als je die kosten van de vereniging toch al hebt en dan alsnog "niks" eraan verdiend dat ik net zo goed wel officieel kon gaan starten. Maar dat was fout gedacht dus. Ik wacht nog wel een aantal jaren dan, eerst maar eens sparen. Ik vind alleen hobbyklasse starten niet perse leuk, ik heb nog altijd dezelfde hoeveelheid spanning van te voren. En vaardigheid vind ik overigens ook veel leuker dan dressuur om te gaan rijden, maar dan moet ik eerst zelf met de trailer op een pad kunnen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:21

Je kunt zowel dressuur als vaardigheid hobbyklasse starten. Juist heel leuk om mee te beginnen en zeker als je zegt dat je veel spanning hebt vooraf, is het ideaal om wat ervaring op te doen zo en je zekerder te voelen voordat je officieel gaat starten.

Toen ik voor het eerst ging starten (ook hobbyklasse) was ik heel zenuwachtig en reed ook nog eens verkeerd in de proef. Geen probleem, de jury was heel vriendelijk en riep me even bij zich om het een en ander uit te leggen. Ik vond het iig een fijne voorbereiding op het officieel starten maar je moet het natuurlijk zelf weten.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:40

Bij het registreren gewoon 85 cm invullen en de datum van die dag, dan gaat de registratie zo weer door, ik heb namelijk ook net een pony geregistreerd die nog niet gemeten is en het lukte zo.
Vaardigheid kun je ook hobbyklasse starten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:14

Het zijn vooral de grote D-pony's die ze graag gemeten zien. Ivm grens pony-paard.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:42

Susanne, ik reed afgelopen november ook nog verkeerd in de proef, maar dat was niet eens een officiële KNHS wedstrijd, maar vanuit het shetlander stamboek. Ik zal eens informeren of ik dan in augustus hobbyklasse kan starten, is alleen zo zonde als je dan wel winst rijdt en ik ben bang dat we dat wel kunnen in de B dressuur. In november hadden we overigens geen winst, want pony had totaal geen impuls vanwege de wintervacht toen nog. Nu heeft hij wel een goede impuls en wil zelfs te hard soms.

Vaardigheidswedstrijden heb ik nog niet gezien voor deze zomer in de buurt in augustus helaas, misschien in september meer geluk en die wil ik inderdaad eerst een keertje hobbyklasse starten alhoewel ik in december al een vaardigheidsparcours met indoormarathon hindernissen en schriktraining onderdelen erin heel goed gereden heb, maar meneer moet nog even iets beter te sturen zijn en naar mij luisteren.
Maar bij het meten krijg je dus geen aantekening in het paspoort? Want iemand zei mij dat als ze erop controleren dat je dan een boete van 360 euro riskeert en dat heb ik liever ook niet.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:51

Het meten wordt wel geregistreerd in het paspoort. Het meten kost bijna niks dus zou het zeker wel doen!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:57

Het meten wordt geregistreerd in het paspoort en boetes geen idee waar dat over gaat, maar daar is geen sprake van.

Ze willen nu ook de stokmaat hebben van het kleine spul, met het oog op de minimarathons en de marathons(minimaal 110 voor enkelspanpony) en nu ook voor de klasse 3 in de marathon (120 enkelspan en 108 dubbelspan).
Als je wilt controleren zul je de meetgegevens moeten hebben, anders kun je niet handhaven.
Ze kunnen nu eindelijk maatregelen nemen tegen te kleine pony's in de minimarathons, want die reden hier in het noorden zeker rond, maar ja, om met een meetstok bij de de start te gaan staan...........

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:53

Het meten is nu voor alle ponys verplicht maar kost inderdaad weinig geld en ook nog eens weinig moeite.
Ik ben ook gewoon in de hobby klasse begonnen, ik denk bijna iedereen.
Gewoon eersr eens even lekker rond kijken hoe alles werkt zodat je met mindsr stress officieel kunt gaan rijden

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:01

Meten is idd verplicht. Niet alleen als je vdh wilt rijden maar voor iedereen en elke pony/paard.
Die regel is dit jaar ingegaan vanaf 1 april en is duidelijk aandacht aan besteed, maar bij deze ter herinnering en nieuwkomers:

KNHS schreef:
- Alle pony’s die uitgebracht worden op menwedstrijden moeten tenminste eenmaal gemeten zijn
door een KNHS-ponymeter en deze meting moet in het paardenpaspoort zijn opgenomen. Pony’s
tussen de 137cm t/m 156,9cm moeten voor 1 april ieder jaar gemeten worden tot en met het
achtste levensjaar

Enne, het hoeft maar 1 keer in z'n leven, tenzij je in het grens-geval van D pony/paard zit, dan elk jaar tot 8e. Dus het valt mee en het hoeft niet duur te zijn, vaak kun je in begin van het jaar altijd met (pony)clubs mee laten meten. Nu word dat wel iets lastiger maar via knhs kan je ook een meter zoeken.
Maar ze kunnen er idd sancties op leggen, zoveel als hierboven werd genoemd niet, meestal krijg je de 1e keer alleen een waarschuwing als je niet voldoet aan de regels. En het meten word idd in de paspoorten gezet inclusief handtekening en stempel vd meter. Moet wel een KNHS meter zijn.

Zie hier ook:
https://www.knhs.nl/media/11245/belangr ... t-2017.pdf

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:41

Leuk die grensgevallen.

Hebben ook die maat besproken.
Is overgenomen van ohz. Daar kennen ze wel de E-pony's. Echter bij de mensport vallen deze sowieso onder de paarden.

Hoorde laatst 15,- en de ander 25,-dat het meten kost.
Is dan best prijzig als ik er veel laat meten. Wellicht krijg ik dan korting.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:56

Wij hadden hier thuis 5 die gemeten moesten worden en ook nog een van de buurvrouw, overlegd met de meter en die zei die zaterdag dan moet ik zo laat in een manege zijn om te meten, dan kom ik vlak bij jullie langs, als jullie dan zorgen dat de pony's klaar staan dan is het zo geregeld. Zo is het ook gebeurt , kostte 6 euro per pony. In overleg kan er dus veel.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:56

Mooi dat ik het weet van het meten, zal ik als er weer eens meten bij de club is mijn jonkie ook laten meten. De andere zijn al gedaan. Iedereen vond het toen onzin omdat ze zo klein zijn maar ze zijn nu wel in orde voor de KNHS.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:14

Zal ze eens laten meten.
Eerst weer allemaal laten enten.
Elk jaar in juni.

Rijdt er iemand mee a s. Zondag in Someren?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:34

Ik heb vorige week mijn pony van 85 cm laten meten haha. Hij had nog nooit zon kleintje gehad haha. Het stelt ook echt weinig voor, het kostte 5 euro, maar kan me voorstellen dat het verschild per persoon.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:07

Mijn paard is ooit ook ingemeten maar volgens mij had de meter een borrel op... geloof niet dat hij die stokmaat halen gaat.
Ik snap wel dat ze de d ponies meten, er rijden toch veel die net in de e maat vallen.. en zeker voor de smw wil je liever geen e pony denk ik..

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 10:29

De inschrijving voor het district kampioenschap west is geopend. Wat gaan jullie starten?
Ik start:
Beauty B dressuur en L vaardigheid
Faya L dresuur en M vaardigheid
Caya M dressuur en Z vaardigheid.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:33

Ik zag het inderdaad... Ben dan helaas op vakantie, had graag mee gedaan :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:33

Ik start Willem L dressuur en L vaardigheid op het DK :)

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:55

Heb me net ook ingeschreven!
2span B dressuur en L vaardigheid
enkelspan allebei M vaardigheid :D
Heb er zin in en gaat vast ook weer een gezellige dag worden!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:58

Meneer Anton in Ldressuur pony en L vaardigheid Pony

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:11

Vraagje rij nog niet heel lang wedstrijden
Als ik nu zeg maar B inschrijf kun je dat dan later eventueel ook omzetten in L mocht je dat willen ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:32

Ja, dat kan wel, tot de sluitings datum zeker wel.

Ik weet nog niet wat ik ga starten. Het hangt van diverse manke pootjes af. Als alles mee zit word het waarschijnlijk 2span L dressuur met Roos en Deedee en enkelspan M dressuur met Deedee.
Maar Benno mee is ook nog een optie, dan zou het 2span dressuur en vaardigheid met Benno en Deedee worden. Benno rondje vaardigheid en Deedee dressuur. Hangt van Roos af.
Mocht Roos nog geen groen licht hebben, en ik zelf nog te erg in de kreukels lig misschien alleen dressuur met Deedee.

Ik schijft dus nog niet in, nog te veel onzekerheden.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:38

Hier gaat er 1 mee de ander is nig lang niet zover .
Schrijf ik me in B dressuur en misschien vaardigheid
Bedankt voor ze info

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:41

Ook ingeschreven,Z dressuur en Lvaardigheid.voor de DK nog ff wormerveer ingeschreven.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:56

Ligt het aan mij, of duurt het best lang voordat KNHS de wedstrijduitslagen verwerkt>?