Lees net dat SRR weer apart verder gaat. Vraag me dan af hoe ik mijn ruiter- en koetsiersbewijs weer op hun organisatie gezet kan krijgen. Ben wel even klaar met de KNHS.
janouk
Geplaatst: 08-12-15 05:29
vhu dikke knuffel
VanHuisUit
Geplaatst: 08-12-15 09:22
Dank allemaal. Pa had gisterenavond al weer wat praatjes. Maar goed dat zegt niets hij wil alleen zsm uit het ziekenhuis. Hij moet er nog wel even blijven want gelukkig wordt hij als het goed is goed door de molen gehaald. Wij zijn een familie die bekend is met 'flauwtes', standaard te lage bloeddruk, gevoelig voor onregelmatig of niet goed / tijdig eten / drinken, dat soort dingen (vandaar toen ik mijn burnout had en regelmatig onderuit ging vooraf aan de burnout er ook niet direct alarmbellen gingen rinkelen van te veel stress of zoiets). Pa heeft vaker flauwtes gehad alleen afgelopen jaren nemen ze toe en dit was wel een hele ernstige. Hij is ook regelmatig onderzocht laatste jaren maar altijd was alles goed (hart, longen etc). Vermoeden is wel hartfalen, alleen wat, waar en hoe is de grote vraag. Thank god is het geen TIA geweest want hij is goed helder. Hoop dat ze erachterkomen hoe precies, waarom en vooral hoe te voorkomen.
Nou zo les voor vanavond voorbereiden, honden uitlaten, langs de poown en maar eens kijken wat de dag brengt.
Hier knapt de merrie ook op. Er verscheen vanmorgen een soort grote rode steenpuist voor op de kogel zeg maar. Ik durfde daar geen trekzalf meer op te doen. Dus haar in de wei gedaan in de hoop dat bewegen misschien wat deed en vanavond was hij opgebroken en liep er bloed uit. Been in emmer met lauw water mrt betadine gewassen en daarna keek ze heel wat blijer. Kijken hoe het er morgen uitziet.
Met db gaat het z'n gangetje. Been houd zich goed zwelling iets om de hechtingen maar valt mee. Maandag weer naar Wolvega om de hechtingen eruit te laten halen.
Gem
Geplaatst: 09-12-15 00:19
Goedenavond!
VHU d'r paps in de lappenmand..... ja, op die leeftijd is het schrikken! Maar de reserveringen gaan goed, dus ook blije momenten!
Baudy, niet de druk van de ketel maar van de kogel. Even open houden met egyptische zalf zodat de rotzooi eruit kan?
Tine, blij dat ik me niet meer in menbewijzen hoef te verdiepen. Heb 1 of 2 keer verlengd, daarna niet meer.
HT's staarten zitten nu ongetwijfeld weer onder de bagger .
Jeskim heeft gereden ipv gemend in een droge bak!
Biancacoo er al uit wat zoonlief voor zijn verjaardag krijgt? Lego heb je nooit genoeg
En we weten eindelijk het verhaal achter de Boktnaam van Ips !
Verder terugscrollen lukt me niet.
Hier 3 dagen mooi weer, dus zondag gelongeerd, en gisteren + vandaag gekoetst. Ging wel redelijk .
Biancacoo
Geplaatst: 09-12-15 08:56
Goedemorgen. Gem,...ja een groooooote doos LEGO Hij speelt uren met dat spul elke dag....duszzzz. ..toch maar iets nieuws waar hij ook vaak een filmpje van kijkt !!
Oeh, ik zie net ineens een hele pluk staart aan mijn menwagen hangen.. Aan die pen waarmee het lamoen aan de wagen zit... Echt een paar keer er omheen gedraaid. Ik geloof dat ik wellicht de reden heb gevonden dat Emas vorige keer ineens zo tegendraads was. Wat zielig!!! Oh, wat vind ik dat sneu voor haar zeg!! Dat me dat niet eerder is opgevallen... Ook met uitspannen niet en heb haar ook niet overdreven met haar staart zien zwaaien tijdens het mennen. Is dat jullie wel eens gebeurt?? Emas heeft best een dikke staart en heb hem al een tijd niet geborsteld. Hij is wat smerig en dan moet ik zo trekken, lijkt me niet fijn voor haar, dus ik liet het maar zo. Misschien toch van de week eens even wassen en goed in de ontklitter zetten en wat beter bijhouden. Dat zal wellicht wat helpen, of een vlecht erin misschien??
tine10
Geplaatst: 10-12-15 12:12
Jeskim, ik heb dat ook wel eens, pluk staart aan het zweng/panieksluitingen. Je zou de staart in een vlecht kunnen doen. Ze hoeven daarvoor ook niet heftig te zwaaien, kan ook door de wind komen. Ik heb het als het gebeurt in een wending. VHU: hoe gaat het nu? Bianca: lekker getraind met de honden? Ik hoop stiekum op een filmpje Gem heeft mooie samenvatting gemaakt. Baudy fijn dat de merrie weer opknapt. Hoe gaat ie nu met DB?
Wat een buiten. Door de wind is hier een voelswaarde van slecht 1 graad. Dus ik heb mezelf in skibroek en extra jas gehesen en heerlijk gemend met Amerigo en Rembrand. Morgen voor het eerst sinds maanden weer met Sam. Nu het zo dichtbij komt, vind ik het helaas toch wel weer wat spannend, maar goed, juf is er morgen bij, dus dat komt helemaal goed.
Biancacoo
Geplaatst: 10-12-15 13:41
idd koud vanmorgen. .lekker met 3 honden op pad gegaan. Heerlijk. Filmpje dat kan echt niet...moet echt goed opletten haha
Druk bezig met regelen voor verjaardagsfeestje voor zoonlief.. allemaal gelukt ! Jeskim kan idd gebeuren met staart.. ik deed altijd veel anti klit en staart goed uit de knoop dan blijft t niet zo hangen. Vlecht vond melody echt niet leuk..
Herkenbaar hoor jeskim. Je kan wat over de schroef doen of inderdaad wat Tine zegt in een vlecht.
Db gaat goed. Hij is braaf op stal. Maandag moeten we weer naar Wolvega om de hechtingen er uit te laten halen en daarna mogen we beginnen met 10 min stappen per dag.
Druk hier. Staan tot zondag met een stand op een groot springconcours hier in de buurt.
Jeskim
Geplaatst: 10-12-15 14:28
Hoe is DB eronder Baudyh? Heeft hij er last van of valt het mee? En als ik mag vragen, een stand? Waar hebben jullie een stand voor dan?
Kan me voorstellen dat Biancacoo met de hondjes in de weer is geweest, ik vond het maar koud vanmorgen! Wat dat betreft nog niet echt een koude winter voor de sleedehonden tot nu toe.
Zoon toch maar lego gekregen, hihi.. Ga je een themafeest organiseren ofzo?
Tine weer lekker aan het mennen. Is dat met Sam niet zo goed gegaan dat je dat spannend vindt? Met de juf erbij komt het inderdaad vast goed! Toch fijn die juffen!!
Verder sluit ik me aan bij de samenvatting van Gem!! Top!!
Ik heb vanmorgen gelest, brrr, harde wind ook! Heb nu maar een vlecht in Emas haar staart gemaakt, hihi. Wel mooi zo'n dikke staart maar praktisch is anders! Maar het ging vanmorgen best goed, kreeg haar nu zelf ook wat lekkerder naar beneden en in een mooi tempo. Kleine stukjes, maar ik kreeg het nu in ieder geval zelf voor elkaar! Gelukkig waren de schapen lekker rustig!! Moet ik even uitleggen. Ik men op het land van mijn oom, die heeft heel veel grasland en dat ligt tevens om het huis van mijn ouders heen. Nu is er één stuk dat wat hoger ligt en waar een laag zand zit, dat blijft dus heel mooi droog. De andere stukken zijn wel te nat om op te rijden. Mijn andere oom heeft schapen en die laat ze in de winter op het land grazen, zet steeds stukken af en nu was 'mijn' menweiland aan de beurt. Mijn vader heeft gelukkig even gevraagd of hij er met poortgrepen een dam in wilde maken zodat ik er toch in kon komen. Emas kan misschien wel springen, maar over het stroomdraad heen met kar en al lijkt me geen goed plan. We hebben dus in een weiland gemend waar ook een koppel schapen loopt. Was wel benieuwd wat er zou gaan gebeuren, maar de schapen waren mooi op de andere helft, lagen een beetje te herkauwen en Emas gaf geen kik! (Ja, een keer naar Tea brullen, Tea begon!!) Wat is Emas toch leuk!!
Fijn dat je weer veel plezier met een paard hebt Esther! Pfff, ik kon het niet laten, toch gereageerd op een AR-ITP topic
Biancacoo
Geplaatst: 10-12-15 15:09
Mijn god....wat een puppypaard is dat nog uit dat topic...die moet nog heel wat groeien....je hebt helemaal gelijk Ips !! Geen geduld....dom van eigenaar..
tine10
Geplaatst: 10-12-15 15:55
Nu ben ik ook benieuwd naar het topic haha. Kijk daar eigenlijk nooit.
Jeskim, ik ben gewoon een ongelooflijke muts en Sam staat nog niet zo lang voor de wagen en heeft er nu al 2 maanden niet voor gestaan. Dan vind ik het spannend. Pony heeft nog geen stap verkeerd gedaan. Rembrand en Amerigo ken ik inmiddels door en door, dus als die een jaar niet gemend hebben stap ik er nog zo achter. Met Rembrand heb ik het de eerste keer wel nog rustig gedaan ivm zijn spieren. Hij moet geen spierpijn krijgen. Hij vond het wel erg leuk!!! Amerigo is natuurlijk met zoonlief gewoon in beweging gebleven, dus daar kon ik gewoon mee aan de slag. Wat is hij beter gaan lopen nu hij op medicijnen staat. Veel actiever! Rembrand kreeg wel beetje beweging via bijrijder (jaja, ze komt nog steeds. Ongelooflijk, zolang heb ik nog nooit een bijrijder gehad), maar daar sukkelt hij maar wat bij rond . Ze kan alleen stap en draf. Rembrand wil met haar niet in galop omdat hij voelt dat haar balans nog niet goed is. Afgelopen zaterdag heeft hij in de les (aan longe) wel met haar galopje gedaan.
Nou, ik ga paarden eens op stal zetten. Zoonlief heeft straks springles, maar omdat het zo waait vindt hij het spannend als ik de andere 2 buitenlaat (rijbak ligt naast de wei), dus ik zet ze maar even allemaal op stal.
Jeskim
Geplaatst: 10-12-15 17:08
Haha, Tine, misschien hoort dat ook bij CVS, want ik ben precies zo'n mutsie!! Duurt bij mij gewoon lang voor ik er vertrouwen in heb. Tea is eigenlijk lastiger, maar die zou ik er zo weer voor zetten, die ken ik nu al zo lang en goed! En je bijrijder is er nog steeds. Ach hij krijgt in stap en draf wel wat beweging, galop komt vanzelf wel. Daar hoop ik bij mezelf ook op, haha!!
Ik zoef even naar het AR-ITP topic, ben nu ook nieuwsgierig!!
tine10
Geplaatst: 10-12-15 18:26
Rembrand krijgt in ieder geval flink wat aandacht en hij beweegt
Jeskim, dat met die staart is herkenbaar. Tentsi had vandaag ook wat plukken haar aan de panieksluiting hangen. Misschien toch maar eens met tape oid gaan werken. Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden. Die kleine stukjes moet je idd maar gewoon aan elkaar plakken en voor je het weet rijd je een proef door .
Baudyh, fijn dat het zo goed gaat met DB. Hoop dat hij braaf blijft met het stappen ook straks.
Vanmiddag les gehad met Tentsi. Ik ben al een tijdje aan het prutsen/puzzelen met bitten. Tentsi loopt op zich prima op haar eigen bit (rechte liverpoolstang met íets pompwerking), maar ik moet vaak veel moeite doen om haar los te maken op rechts, terwijl ze dan links juist te weinig druk neemt. Op zich krijg ik het meestal wel opgelost, maar 100% tevreden was ik niet. Ik heb van de week drie Mylerbitjes op de kop getikt, dus daarvan heb ik er vandaag meteen één uitgeprobeerd. Een level 3 liverpoolbitje met tongboog. Op zich liep ze daar heel fijn op. De problemen waar ik normaal tegen aanloop (=vastpakken op rechts, loslaten op links) waren ineens geheel verdwenen. Ze is nog nooit zo recht geweest met zo weinig moeite van mij. Dus dat was fijn. Echter was ze wat trager in haar reacties op het bit. Ze ging niet hangen op het bit ofzo, maar was gewoon iets zwaarder of lomer, kan het niet helemaal uitleggen. Dus ik weet nog niet of dit nu een blijverdje is. Nog maar een paar keer proberen. En anders heb ik er nog twee om ook te proberen
waarom kan ik dat topic niet vinden? nu ben ik ook nieuwsgierig?
tine10
Geplaatst: 10-12-15 19:44
Empty Words: waterpret oid Jeskim, heeft wel gedeeltelijk met mijn ziekte te maken. Als ik moe ben, wordt de onzekerheid groter. Dus maar hopen dat ik goed slaap vannacht
Tine geniet van het weer mennen. Ik ben nu ook benieuwd naar het topic. Staart haren heb ik nog nooit aan de kar gehad. Ik schrok net duplicaat paspoort bij de knhs 182 euro. Ik heb voor paspoort inclusief chippen nog nooit meer betaald dan 50 euro belachelijk bedrag vind ik dit.
Gem
Geplaatst: 10-12-15 21:26
Goedenavond!
Topic, tja.....
Biancacoo, als je ooit eens geld over hebt, koop dan een camerabril. Ik heb er eentje voor het mennen en heel veel plezier van! En nog eens fatsoenlijke kwaliteit ook . Ik had gisteren mijn beide handen nodig tijdens het longeren, dus bril op en filmen maar .
Jeskim, een stukje van een oude fietsbinnenband eromheen zetten wil wel helpen. Net als bij het ringetje van de panieksluiteningen.
Baudy, Db past zich goed aan aan de omstandigheden! Bij de eerste keren stappen gaf ik een schepje granulaat, van die korreltjes waar ze een beetje "mellow" van worden .
Tine, bijrijdster lijkt iig wel een volhoudertje!
Assie: bitten... praat me er niet van. Ben nu wel tevreden, meer moet ik voorlopig niet wensen. Heb je wel eens een osteopaat / kraker oid laten kijken? Heeft bij mijn paard heel goed geholpen. Die hield juist vast op links.
Sonjim, paspoort kwijt...... zonde!
Hier heeft stalgenootje vandaag weer op Moos gereden. Ze wil hem in de kerstvakantie (wanneer ik moet varen) ook gaan rijden, dus rijdt ze hem nu een paar keer terwijl ik er bij ben. Hij vereist een 180 graden andere aanpak als haar Anda en rijdt heel anders, dus dat is ff wennen. Maar het ging heel goed vandaag!
VanHuisUit
Geplaatst: 10-12-15 21:28
Zo weer terug uit het Noorden des Lands, met pa gaat het nu goed, nog niet uitslagen van alle onderzoeken dus we wachten maar af ...
Biancacoo
Geplaatst: 10-12-15 21:34
Gem, oeh dat is een goede, nog nooit van gehoord..ga ernaar kijken, top !! vhu, weer veilig thuis ! Hoop dat t goed blijft gaan met je vader, en de uitslagen goed zijn !