[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:20

Zou het echt wat meer tijd gunnen Rivaldo mijn ervaring is dat bij mennen het niets uitmaakt of je nu hobbyklasse doet of klasse 4, dat maakt de sport juist zo leuk. Tijdens de les zijn ze natuurlijk bezig met hun ding het uitwisselen is meestal na die tijd.
Maar dat is mijn idee, zo heb ik dat altijd ervaren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:25

Toydoll schreef:
keona; er zijn veel verenigingen die alleen lidmaatschappen hebben voor puur start pas volgens mij. Een soort inactief lid. Kost niet zoveel dan en dan hoef je er ook geen binding mee te hebben want je komt er verder niet.

Maar mogen die wel een menpas afgeven,want de vereniging waar ik bij wilde kon dat niet enkel konden hun springen dressuur en eventing afgeven.en waar vind ik die dan.ik vind het erg moeilijk

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:31

keona schreef:
Toydoll schreef:
keona; er zijn veel verenigingen die alleen lidmaatschappen hebben voor puur start pas volgens mij. Een soort inactief lid. Kost niet zoveel dan en dan hoef je er ook geen binding mee te hebben want je komt er verder niet.

Maar mogen die wel een menpas afgeven,want de vereniging waar ik bij wilde kon dat niet enkel konden hun springen dressuur en eventing afgeven.en waar vind ik die dan.ik vind het erg moeilijk

http://www.menverenigingdeburcht.nl/ledeninfoPSV.htm

Google op menvereniging; eerste hit. Als ik het goed begrijp 15 euro per jaar, alleen maar voor die startpas

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:31

Het moet wel een menvereniging zijn Keona. Die zijn gecombineerd met rijdende leden. Maar ook die hebben vaak de mogelijkheid tot gereduceerd tarief.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 21:39

Ik ben misschien ook wel lastig en leg de lat hoog. Er heeft nu iemand gereageerd om te verzorgen en mee te rijden op de kar. Wellicht vind degene het ook leuk om mee te gaan naar de vereniging. Dan maken we het zeld misschien wel gezellig. Voor die 85 euro in het jaar (excluaief les) maar wel de vaardigheid tips om de week moet ik er misschien niet te hoog aan tillen. Mijn idee was als ik toch lange afstanden train ik ook is met dubbelspan er heen kan rijden en dan lessen en terug. Is prima te doen maar in het donker vind ik het geen succes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:02

Bedankt voor het mee denken alvast

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:10

Dat is ook een idee Laura maar inderdaad in het donker is het niet zo tof. Ik moet het soms doen omdat het niet anders kan en de pony's zijn best braaf maar het is allesbehalve relaxed.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 23:11

Vroeger deed ik niet anders en ging ook zo het bos in wist precies hoe alle bomen stonden. Hier amper gedaan maar ben nu aan het oppakken.

Heb vandaag ook een uurtje gereden en alles gedraaft. Was lekker zonnetje, heerlijk!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:28

Ik zit hier in het verkeer en op de dijken rijden ze me soms bijna plat ondanks de gehele kerstboom optuigen op de wagen en mezelf. Of er vliegen eenden uit de sloot en dan schrikken ze zich suf. Ik vind het wel stoer dat je dat in het bos durft. Ik zie altijd spoken in het donkere bos haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 09:47

Rivaldo, misschien klinkt het vervelend, zo bedoel ik het niet, maar jij komt uit het westen van het land, Amsterdam en omgeving. Daar praten de mensen veel makkelijker en sneller met elkaar maar dat wil niet zeggen dat ze dat overal zo doen. Mijn instructeur (internationaal klasse IV menner) bijv maakt het echt totaal niet uit of hij met een beginner te maken heeft of met een internationale rijder. Zo ken ik er meer uit die regio. Daar heeft het 'niet praten' niets mee te maken. Ze zijn gewoon bezig op dat moment en that's all. Niet te zwaar aan tillen, heb je alleen jezelf maar mee, schiet je niets mee op en word je al helemaal niet blij van.
Super leuk toch als iemand met je mee wilt, dan heb je al een begin van iets samen doen.
Lekker doorgaan en kijken naar hoe ze het allemaal aanpakken daar, leer je ontzettend veel van en die gezelligheid die jij bedoelt komt vanzelf wel :(:) maar dat heeft ff tijd nodig. En tijdens een les met een aantal aanspanningen in een 20x40 bak zou ik moet ik eerlijk zeggen ook niet de tijd nemen om even gezellig te gaan doen, is al spannend genoeg zeker als in de andere bak vaardigheid wordt geoefend. Ongeluk is snel gemaakt al helemaal in deze tijd van het jaar dat de paarden toch wat enthousiaster zijn.

Zo... lekker weertje vandaag, lekker trainen {:} :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:24

Waarom is het altijd geweldig menweer als mijn pony's niet in mijn buurt zijn?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:23

Het is inderdaad super mooi weer. Net twintig km gereden en de teller staat ergens rond de 55-60 km deze week. Barney heeft nu twee dagen rust en Pip heeft dat maandag en dinsdag. Barney gaat dinsdag mee naar de menles.

Ik denk wel dat het klopt dat Westerlingen makkelijker praten. De mensen die op mijn vereniging mennen zijn ook praatgraag. Ik heb geen groepsles, we hebben allemaal na elkaar een half uur privé les en dat is heerlijk. Maar ik volg de les omdat ik veel kan leren en mijn oude vereniging was niet zo gezellig maar dat boeide niet want ik kwam voor het mennen. Het is altijd wennen als je ergens nieuw bent.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:07

Napie schreef:

:(:)

Aww!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:39

vhu ik vind het zelf super lief wat je zegt bedankt. Ik ben soms (al zien mensen dit niet) wat anders en leg ik de lat heel hoog voor mezelf en de verwachtingen en alles veel uit het negatieve. Dat is soms best lastig. Ik ga morgen naar de markt op de vereniging daar word van alles nieuw en 2de hands verkocht en wellicht een leuke sfeer.

Barney goed bezig jij verdient toch echt de prijs als doorzetter!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 19:40

Napie schreef:

Niet leuk idd ben je weer in het zuiden? Je mag best morgen met ons mee hobbelen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:51

Waar is die markt? Dan zeg ik het tegen mijn stalgenootjes

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:29

ik heb gisteren ook sinds lange tijd weer een ritje gemaakt.
ga maandag gelijk aan de hoefsmid vragen voor hoefschoenen zodat we verder kunnen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:52

Zo, wat een pestweer is het de laatste tijd geweest.
Ik heb leuke sulky's voorbij zien komen. Wij rijden altijd met een 4 wielige wagen en heb eigenlijk nog nooit met een sulky gereden. Mss een domme vraag van mij, maar wat zijn de voordelen van een Sulky?
Vandaag te horen gekregen dat Staatsbosbeheer van plan is om de ruiterpaden in het Mastbos te gaan sluiten, of in ieder geval een groot aantal. Echt balen, gaan er toch veel ruiterpaden weg.
Wij gaan ook inschrijven in Wateren, is wel een eindje rijden, gaan we gewoon weer gezellig overnachten!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 22:01

bij manege de langspier in boxtel. Is vanaf 10 tot 4 uur. Worden ook paarden te koop aan geboden. Maar nee 2 is genoeg op dit moment.

Wateren lijkt mij ook erg leuk om te starten maar inderdaad een end rijden. Niet toevallig een plaatsje over in de trailer haha carpoolen :Y) :=

Misschien krijg ik mijn vriend zover dat hij er met mij een weekendje van wil maken hebben we gelijk vakantie genomen hihi

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:05

Laura ik heb een pony en sulky te leen voor je in Wateren :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:06

(Als ik niet verhuisd ben dan)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 08:37

Ja dat is natuurlijk ook een punt weet je al meer van je meeloopdag plek? Oehhh ook een leuk aanbod

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 09:50

blingh hier de flyer

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:09

Is dat vrij toegankelijk? Want ik kijk net naar buiten en zie dat onze ingeplande wandeling niet doorgaat

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:06

Dat ziet er leuk uit die paardenmarkt, heel veel plezier allemaal. Niet stiekem met een nieuwe pony thuis komen he Laura :P