[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:02

Toen Han nog zo klein was en Bart zo veel in het buitenland zat, had ik zo af en toe een dag extra kinderopvang zodat ik dan eindelijk eens gewoon echt de tijd voor mezelf had. Voelde mezelf altijd schuldig .... stom he. Maar heb ook echt wel van die dagen genoten. Ging ik lekker met het paard hele lange buitenrit maken, heerlijk was dat. Maar toch altijd dat 'schuldig' stemmetje in de achterhoofd.

@LS yep ik heb Blondie overgenomen. Ze is de eerste pony die ik heb gekocht zonder ook nog in mijn achterhoofd 'dan kan zoonlief er iets leuks mee doen' maar echt puur omdat ik haar zelf te leuk vond om mee te laten gaan met een handelaar. Met onze shetlanders, Freddy, Simba, Alwyn en ook nog Snuit heb ik dat wel gedacht, en altijd hoopte ik toch weer dat hij er ook wat mee wilde.... . Snuit zelfs gekocht omdat die ook bereden was. Zoonlief heeft er denk ik 10x op gezeten waarvan 5x eigenlijk tegen zijn zin in .... hij heeft er gewoon niets mee. Maar ja ik bleef toch maar hopen dat het ooit zo ver zou komen :o Natuurlijk heb ik de pony's ook voor mezelf gekocht maar de doorslag of ik ze kocht was toch altijd of Han er wat mee zou kunnen...

Nu hoop ik dat helemaal niet meer, hoop dat ik haar netjes voor de wagen krijg. Neem er alle tijd voor hoor, ze is net 3 (augustus) en heeft het bij de vorige eigenaar(s) niet makkelijk gehad. Toen ik haar overnam zag ze er niet uit, mager, dof, hoeven van hier tot Tokyo, ze toonde ook totaal niet, maar ik vond haar wel heel leuk ze had zo'n schattig koppie <3
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-11-12 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:06

Yeah vind me zelf wel knap. Heb gewoon helemaal zelf de startlijsten voor de wedstrijd in het programma gekregen. Nu nog zien hoe het op de wedstrijd dag zelf moet.

Nu ga ik slapen, ben bang dat daan weer vroeg wakker is

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:06

Bianca: hij is inderdaad wel heel zelfstandig. Vorige week kwam een nieuwe oppas (toen ik naar theater ging) en hij ging haar helemaal rondleiden door het huis. Zo grappig.
De moeder van de oppas sprak ik vandaag bij school (jongste kind zit bij zoon op school) en oppas had het erg leuk gevonden en heel makkelijk kind. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:07

tallechie schreef:
Yeah vind me zelf wel knap. Heb gewoon helemaal zelf de startlijsten voor de wedstrijd in het programma gekregen. Nu nog zien hoe het op de wedstrijd dag zelf moet.

Nu ga ik slapen, ben bang dat daan weer vroeg wakker is

Je weet me te vinden he?!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:08

Heb je al een mail gestuurd. Maar als het niet telefonisch kan kom ik gewoon. Maar moet ik even oppas regelen. Daan is momenteel snel van slag en is toch twee uur rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:08

even zwaaien :evaw:

hier geen oppasproblemen :D zoon past inmiddels zelf op het huis en de dieren als wij weg gaan. haha helemaal super <<)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:11

Ik vond het juist altijd fijn als mijn ouders weg gingen en nog steeds eigenlijk! Lekker het rijk alleen, maar ik ben ook heel erg op mezelf moet ik wel bekennen.

Leuke foto Tine, dapper dat hij er toch weer op is gegaan.
VHU, wauw leuk hoor ik vind blondie ook een leukert aansprekend dier.
Bianca, ja leuk he ? wie had dat ooit gedacht van dat foutje maar ik zag er gelijk al wat in anders had ik haar niet genomen haha!

hier het verhaal:
Eerst de dressuur maar 1 proefje gedaan ivm Liz haar leeftijd en ze geen bak gewend is, het ging hartstikke goed ze deed goed haar best ik maakte wat lompe foutjes maar valt aan te werken, klaar met de proef moest ik even bij de jury komen, bleek de groom die langs de kant staat ook handschoenen en een cap/hoed op te moeten en ik daardoor -8 punten kreeg. Jammer maar helaas ik wist het niet. Commentaar was ook een heel goed proefje gereden en gezien de pony pas 3 is valt er nog heel veel uit
de halen ik kwam glunderend de ring uit!

Prijzenuitreiking dressuur was ik 2e!! Met 188 punten - de strafpunten nog eraf, de eerste had 184 punten dus ik was eigenlijk eerste als mijn groom goed gekleed was, jammer en heel erg balen maar helaas.

Toen bestaand Menpony we zijn als 5e geplaatst commentaar jury hele mooie pony mooi type zeer mooie draf alleen een hele korte stap mist nog veel kracht en daardoor was ze niet bij de eerste 3 geplaatst, volgend jaar moest ik terug komen zeiden ze.

Toen bestaand rijpony onder het zadel, ging echt heel goed maar Liz was moe en kon je merken toch stapte ze bruin en draafde netjes, de andere deelnemers blinkte Liz echt bij uit, toen werden ze eerste!!! En zeiden ze dat de stap nu wel oké was maar dat het dus echt puur kracht was. Het was een hele brave pony voor de leefdtijd en ze vroegen of ik ook op de keuring was geweest, dat moest ik nog eens proberen werd er gemeld. :D

Al met al een superdag en als klap op de vuurpijl werden we opgewacht uit de bestaand rijpony en draagt of we op de hengstenkeuring in Januari haar willen showen ohz!, ze vonden haar helemaal geweldig en we moeten wel 3x van te voren verplicht komen trainen, dit gaan we natuurlijk wel doen!

Ow en ik had haar kunnen verkopen kreeg een bod van 1500 euro.

Ze was ook de enige vos de rest is allemaal zwart/grijs/wit!

Trots op mijn meisje, hebben voor niks ingereden gewoon gelijk proeven in anders werd het te.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:42

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:10

wat is ze mooi geworden,hoe groot is ze nu?
janouk: fijn dat jullie top weer hadden zondag,en dat ze zo genoten heeft :j
veel zieken hier Y;( voor allen,die ziek, zwak en misselijk zijn,of defecte oren in de aanbieding hebben O:)
VHU: leuk een nieuw adres met nieuwe dieren om kennis mee te maken voor blondy
zag mooie uitslagen wedstrijden en ponyspook die wat stout was.
verder hier weinig nieuws,baal van de regen,hier gisteren 24 mm gevallen,alles staat blank en ben mijn kaplaarzen meer dan zat...morgen naar de manege met sun voor les,eerst maar eens bellen of mijn lamoen van marathonwagen klaar is,anders aangespannen met concourswagen naar les...
en dan nu,oogjes dicht en snaveltjes toe......weltrusten allemaal :O :Z

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:15

Ze is nu 1,18. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 07:20

Ik heb je topic gelezen. Lizzy heeft super gepresteerd. Over het groeten was al gezegd. En in het enkelspan kan je de klepel op het hoofd weglaten. Dat vind ik mooier, dan komt haar hoofdje mooier uit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:42

Zal zo ook even topic bekijken.

Daan heeft vanochtend besloten dat 3.15 een mooie tijd was om wakker te worden. Kreeg hem ook met geen mogelijkheid meer in slaa. We hebben nog even van 5 tot half 7 geslapen.

Mijn ouders komen rond 10 uur, dan er nog maar even in voor 2 uurtjes. Vanmiddag les

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:43

Goedemorgen :O

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:48

Morgen. Vandaag een dagje vol weer. Zo al naar de Revalidatie en dan daar in de kantine nog studeren. Kan ik smiddags naar stal toe :) anders blijf ik reizen..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:16

@aks, druk dagje, einde van de dag ontspanning op stal
@tallechie, oef dat was goedemorgen en zo'n gebroken morgen na zo'n nacht
@ls, ga zo je topic bekijken, goed gedaan op wedstrijd

over oppas gesproken, heb wel verschillende, maar meestal slapen ze hier zeg maar als ik nodig heb.
overdag als ik werk, kinderdagopvang, vond eerst niet zo'n fijn idee, maar nu echt geen spijt, zoonlief heeft daar vriendjes leren kennen en ook een hoop geleerd. Nu met vriendje zelfs naar dezelfde school. Dat is zo leuk om te zien.

hier ook pas zoonlief snachts ziek gehad, paar keer wakker geworden, bed verschoont, had paar keer overgegeven en diarree. Gisteren maar thuis gelaten en vandaag weer naar school toe.
gelukkig sliep sophie door, ik dacht zul je zien, na hem komt zij extra vroeg, gelukkig die sliep door dit alles heen.

zo net een hoop sintkadootjes in gepakt. Moet nog dingen aanschaffen, maar ben al eindje op weg.

verder nog even spammen voor ons bofkontje
http://www.bofkontjevanhetjaar.nl/mijnb ... tjeId=6624

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:23

Goedemorgen....
weer lekker getraind hier..wel wat warmpjes...dus de snelheid wat beperkt.
LS, supergaaf dier is ze geworden, en ze doet het zo goed !
daar kun je best trots op zijn, ook wel erg leuk dat ze onder het zadel loopt, super !

oh..sintkadotjes....ik moet ook nog op zoek.... :') en ook dringend nadenken over iets voor zijn verjaardag.. }:0

verder moet ik nog even bijlezen..doei doei..

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 11:53

Hallo allemaal,

heb bijgelezen tussendoor, zonder iemand te kort te willen doen even een paar reactietjes:

BI: heb gestemd hoor :D
Tine: knap van jouw zoon, leuke foto !
Biancacoo: juist heerlijk, geen oppas! Volgens de theorieën over ontwikkeling van kind niet zo slecht hoor, mits wel gewone sociale contacten met andere kinderen door spelen enzo. Juist heel gezond voor de hechting en daardoor sociale ontwikkeling ;-)
VHU: mooi dat het bevalt op de nieuwe stal en Blondie helemaal voor jezelf, niet voor verkoop later?
Aks: aan het trainen voor endurance :D
Janouk: wat een supermooi gebaar dat jullie dat hebben gedaan voor die jonge vrouw!!

we zijn weer thuis, heerlijke dagen in Twente gehad, prachtige ritten gemaakt, we hadden het nog getroffen met het weer, alleen zaterdag overdag veel regen, maar halverwege de middag droog en de zon kwam nog door, dus ook toen heerlijke rit gemaakt met heel bijzonder mooie lichtinval van de zon, de meest prachtige herfstkleuren kwamen tevoorschijn.

We zagen nog een gigantische roofvogel, ik heb net zitten googlen, maar kan niet zoiets vinden. Misschien weet iemand van jullie wat voor dier dat was; hij was echt groot, hij vloog zo'n 50 meter voor onze kar vanuit het gras op naar de bossen erachter en het ding was bijzonder groot, ben slecht in schatten, maar als ik het moest vergelijken dan bijna grote skippybal achtig groot. Heeeel donkerbruin met duidelijke gele poten eronder en een soort ronde kop, bijna uilachtig grote kop, niet zo'n spichtige als een buizerd bijvoorbeeld. Heb net gegoogled, het was geen buizerd, sperwer, arend, adelaar, want die heb ik net opgezocht en daar leek hij niet op, hij had ook een donkerbruine kop, net als de rest van zijn lijf.

ben zo benieuwd wat het voor iets was...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:54

Erg stil hier...haha..
Smick..fijn weekeinde gehad dus ! supergenieten ! en jullie troffen het nog met het weer ook.
die roofvogel ?? geen idee...geen verstand van...ze zijn wel mooi.
en uilen zijn ook roofvogels..?? zou zo maar kunnen als hij een dikkere kop had..wie weet !
dat soort dingen ben je altijd te laat met vastleggen met camera..maar wel mooi om te zien ! :j

zooo boodschappen gedaan..hr ketel nog steeds lek, gisteren hele dag gewacht op storingsmonteur..niet gekomen, zonder af bellen...daar krijg ik altijd kriebels van......als het goed is komt hij dus vandaag...
moet ook wel, ligt een hele plas water onder. ^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:06

Smickey: geen idee van voor een vogel... misschien een valk-achtige?

Ik ben zelf oppasmoeder, 2 dagen in de week. En "as we speak": jongste oppaskindje (22 maanden) heeft net een pak chocomel uit een kastje vist én opengepeuterd :( . Zojuist haar oudere broer in bed gestopt en ze heeft al een (gelukkig oude) Pinkeltje uit de kast getrokken, waar ik van dacht dat ze nog niet bij kon, en bladzijdes eruit gescheurd -O- . Zucht.....

en edit: even een toiletbezoekje en mevrouw heeft een pakje zakdoeken gevonden en leeggetrokken ^) . Oppasmama gaat huis beter hufterproof maken >;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:14

sorry niet helemaal bij gelezen.We een mooie pony gezien die het leuk deed op de spikkeldag.Mooi met dat bruine tuig.

Ik moest vanmorgen om 8 uur bij de hoefsmid zijn met ted en db.waarom spreek ik in godsnaam zo vroeg af.Maar goed kreeg db natuurlijk weer niet alleen op de trailer.De rat.Als er iemand bij is loopt hij er zo op ben ik alleen dan dus niet.Dus eerst ted erin en dan gaat ie er zo naast.Ik ga met hun altijd naar de hoefsmid van de dierenkliniek in klijndijk.Maar het voordeel is wel dat ik om 10 uur weer thuis was.

Zo ff voer wegbrengen naar een klant en dan maar eens de stallen doen en db longeren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:30

Hier komt zo de smid ook weer langs om ze er netjes bij te zetten.

Verder voel ik me niet zo lekker, heb het vreselijk koud. Bah, heb echt geen tijd om ziek te worden!!!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:11

@biancoo, hier ook nog niet alles compleet, moet nog verzinnen voor schoonouders en voor manlief van bicci, ja ngtje voor jou al ver compleet.
balen van de ketel, al iemand geweest?
@smick, thanx voor je stem, fijn dat weekend top was, zag af en toe op facebook iets voorbij te komen.
@gem, af en toe kids ej. Floris heeft hier ook een keer chochomelk actie gehad, ging mee pakken de kelder in tillen, ja je voelt hem al, laat een doosje van van zes stuks 1 liter pakken.
2 kapot tuurlijk en kelder puinruimen. Muur zie je nog een vlek in, tja moet keer laag verf maar doen.
@baudyh, hoefsmid op kliniek lees ik, vind zelf fijn hoefsmid aan huis maar dat is persoonlijk
en je eigen ervaring speelt ook mee tuurlijk

zo paar stemmen verder dan de plek schiet ook op nu op 154. Om in de top 100 te komen, niet veel stemmen nodig, lijkt veel maar is niet, dus degene die nog niet gestemd hebben zie mijn onderschrift en help me mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:32

BI: heb dan toch ook maar gestemd. ;)
Ik heb ook liever hoefsmid aan huis. Zeker met 3 wordt het een hele onderneming.
Bianca: is de monteur al langs geweest? Ik neem aan dat je nu geen warm water of verwarming hebt. Niet echt fijn met dit weer. Tenminste... ik vind het nu erg koud :brr:

Ik hoop wel dat hoefsmid snel komt, wil op tijd avondeten en vroeg naar bed. :O

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:38

thanx ik keek net, iemand met 69 stemmen stond op plek 60. Nou dan moet mij toch ook lukken om in de top 75 te komen dacht ik. Dat is mijn doel, bedoel ruim 500 stemmen zoals plek 1 en 2 gaat mij toch niet lukken, zou tof zijn, prijs 1 is reis disney hoef tof, maar goed, dat hoeft niet perse.
dus nog een paar dagen om nog stemmen te werven, wie wil voor mij hun vrienden ook stalken/spammen voor mij :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:30

De hr ketel is idd uit...de monteur was er maar moest terug rijden naar de zaak om een of andere pakking op te halen......15 km heen en weer 15 km terug..zijn gereedschap staat hier nog,dus hij zal wel terug komen.. :j
Gelukkig hebben we een pelletkachel
Deze kachel maar dan met creme kleurige tegels ipv dit donkerrode
dus nog wel wat warmte, en ik heb de houtkachel aan gestoken..dus geen kou hier..
BI, dus nog wel veel stemmen erbij gekregen..spannend waar je eindigen gaan...