[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:13

Goeiemorgen!

Janoek: Goed gedaan! Wist alleen niet wie je was. We hebben je vast zien rijden.
Bij die wagen hebben wij ook een hele poos gekeken. Kwam er nog een vrouwtje naar ons toe.
Toen we klaar waren met het laatste span, bleek ‘ie al verkocht te zijn. *leest verder*
MEEN JE NIET… :oo hebben jullie hem gekocht? Wauw.. wij zijn jaloers! :):) Haha.

Gem heeft lekker getraind!

Bicci, succes bij de HA.

Gisteren was een erg leuke dag, maar erg druk. Hebben eerst Henkie en Sjors ingespannen. En die liepen echt heel fijn. Snelheid is er wel, alleen moet het nog meer gaan spannen. Dat merken we nu steeds iets meer. Kleine Henkie leert het wel. Met dubbelspan zijn we dan ook 1e geworden. :D Daarna hebben we Bart voor de wagen gezet. Die liep ook goed en galoppeerde mooi door. Normaal kakt ‘ie halfin een beetje in, maar hij was gisteren goed voorwaarts. Met enkelspan paard zijn we 2e geworden. En op het end moest ik zelf nog even met Peppie. Die had er zin in. Beide rondjes super snel en foutloos. Werden helemaal enthousiast en fanatiek door het publiek, haha. Met de pony zijn we ook 2e geworden. Dus al met al een heel geslaagde dag!

Nog mensen uit het topic die volgende week naar Laag-Soeren gaan?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:28

Ik houd het hier niet bij, momenteel, ben gelukkig niet de enige :') .
Heb wel even bij gelezen.

@Janouk: wauw, echt prachtig, gefeliciteerd en heel veel plezier met jullie aankoop *\o/* <3 .

Voor de rest even een dikke knuffel!

Hier gisteren even optocht wezen kijken, veel sneeuw- en hagelbuien en dan ook niet lang geweest.
Verder is manlief vorige week, voor mij nogal onverwachts :') , heel stevig verder gegaan met verbouwen, super natuurlijk, maar wat een troep, alweer. Geen ietwat rustigere "vakantie" hier dus.
Ook hartstikke last van mijn rug, dus nu even in mineur komt niks van al mijn plannetjes terecht.
Buiten ook hartstikke glad, zo even kijken hoe het op weg naar de manege is, anders straks wel even met dochterlief en haar pony op pad.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:57

tallechie schreef:
Dat bitje van alwyn heb ik nog wel ergens liggen. Mocht je er wel belang bij hebben hoor ik het wel.
Hij loopt nu op een trensje. En die ander is nog lang niet aan beleren toe

heb je nog een jonge welsh, die beleerd moet worden ? tallechie....je krijgt het nog echt druk.... :Y)
Frensie vandaag druk in de weer met het huishouden..
avaluna verbouwen.....altijd puinhoop, maar als het resultaat er dan maar naar is... :j
Tine..hoe gaat het met je...beetje kunnen slapen ??
Avaluna en ook nog last van rug, het was hier wel wat glad, nu niet meer, ik hoop dat je nog met de dochter en pony op pad kunt.
poeltje...haha...superwedstrijddag gehad dus !! en janouk kaapt een wagen voor je neus weg !!
gem lekker getraind.
tallechie nog niet fit....wel fijn dat je toch in de wedstrijd ingepland kan worden.

verder hier geen nieuws..
ieder die het nodig heeft... :(:)
lanouska hoe zijn je oren ????

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:41

Kom ik ook weer even langs. Bijna hele weekend op bed gelegen/geslapen. Niet erg gezellig voor mannetje, maar ik kon niet meer.

Nu moet ik natuurlijk wel weer gewoon, want sta er weer alleen voor. Maar doe ik het minimale. Paarden krijgen dus ook deze week hele week vakantie. Heb alle lessen al afgezegd. Is even niet anders. Heb vanmorgen met de nodige moeite de stallen uitgemest. Moet straks nog hooinetten vullen en de wei uitmesten. Maar ik ga zo eerst weer slapen.

Vanmorgen even naar postkantoor om hometrainer terug te sturen. Echt jammer, was een leuk ding, maar helaas te klein.

Was hier vanmorgen weer wit geworden. Gelukkig smelt het alweer weg.

Heb besloten morgenochtend naar de kapper te gaan. Daar heb ik nooit tijd voor, maar paarden krijgen nu toch vrij, en zo voorkom ik ook dat ik toch weer allerlei klusjes ga doen. Ben benieuwd wat het gaat worden. Zij mogen iets bedenken. Heb nu lang haar, maar zit altijd in een staart. Man vindt het wat saai, dus ik laat me maar verrassen door de kapper. Mochten jullie nog leuke ideeen hebben.....

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:13

Lekker kort Tine!

Mijn man zag gister op marktplaats dat er ergens uitverkoop is in hometrainers en andere fitness apparaten. Misschien wat voor jou?

Huis is al gestoft en gezogen :D was in machine en in droogtrommel. Straks nog met de honden wassen en misschien nog vloer dweilen, kijken hoeveel zin ik heb ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:04

En nu is het dus goedemiddag :D

Ben helemaal blij want met Bente rondje met de wagen over de weg gegaan. Ze was super braaf, de woonwijk ingeweest die nog was versierd met vlaggetjes en wapperende linten :):) en van die borden met figuren erop langs de weg (we wisten dat er geen optocht meer zou komen :+ ) soms twijfelde ze even maar met kom, kom ging ze er zo keurig langs. Veel tussendoor gestapt (ze staat niet op ijzers steeds draven is wel wat heftig dan) en haar goed laten kijken. Nog langs weliswaar stilstaande maar toch grote vrachtwagen geloodst <3 voor de rest hier een daar een auto en een fiets maar heel Brabant is natuurlijk uitgestorven op zo'n maandagochtend na Carnaval (kwam dat ff goed uit :D ). Krijg er nu toch steeds meer vertrouwen in dat het langs de weg ook helemaal goed gaat komen met Bente :D

Vrijdag heb ik weer groom mee, kunnen we het dus nog eens doen en morgen wil ik flink eind onder het zadel gaan, pakken we ook weer weg mee.

Het was trouwens prachtig weer zeg. Niet te koud, lag hier en daar nog wat rijp / opgevroren maar zonder ijzers dus prima te doen. Ben nu wel erg blij dat die ijzers eraf zijn want anders hadden we echt niet naar buiten gekund.

Ben dus weer helemaal beter!

@Tine groot gelijk dat je de paarden dan maar helemaal vrijaf geeft, kun jij even aan jezelf toekomen. Ik hou wel van half lang, heb je toch nog soort van 'haar' en kun je het ook los dragen. Maar ik moet zelf ook nodig weer naar de kapper. Hangt alweer ruim op mijn schouders, moet minstens 10 cm af (maar heb zo'n hekel aan dat gefrut aan je hoofd :o )

@Poeltje wow jullie hebben flink prijzen gesprokkeld +:)+ Volgens mij gaat mijn instructeur naar LS maar weet het niet zeker, zal even vragen.

@Bicci sorry....ik heb er dus geen meer liggen. Wel een liverpooltje 12.5 cm en 10.5 met losse scharen en een recht ongebroken rubberen bit gewone, geen stang, 12.5 plus nog een hele serie gebroken/dubbelgebroken, plus voor de liefhebber nog pessoa 13.5 cm en dressuurstang 13.5 :7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:06

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:20

Ben er ook echt zo blij mee :D
Laatste keer voor de wagen en dan echt stukken weg (dus niet stukje weg naar het bos maar gewoon rondje weg noem ik dat, wat we vandaag hebben gedaan was bij elkaar zo'n 10 km) werd ze steeds opgefokter van het verkeer en alles wat ze zag dat ze opzij ging springen voor auto's en da's voor de wagen nou niet echt een succes }:0 maar nu heeft ze dat geen enkele keer gedaan :D ook niet voor de Carnavals-versieringen :+

Ik zou het niet weten wat zou helpen anders dan toch echt geen water geven, klein laagje water in bakje doen en dat ze dan vanzelf doorkrijgt dat als ze meer wil ze tegen palletje moet drukken????

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:21

goeiemiddag!

Inmiddels aan boord, geland in Brussel en bijgelezen...... laptop accepteert Vodafoon Europa-sticky niet meer. Zit nu op pc hubby, maar wat een getuur.... beeldscherm staat 1,5 meter van me vandaan! Ga ik niet lang volhouden :n . Ik hou het dus kort en beperk me tot modtaken en bijlezen, tot lapje het weer wil doen -O- .

dennis: misschien een beetje slobber in de drinkbak doen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:29

Ze pakt ook echt geen eten uit de waterbak. Appeltje, paardensnoepje, handje muslie(wat als het weekt vanzelf een soort van slobber word ;) ) pakt ze er niet uit. Had alle andere pony's gister vast gezet zodat die het niet voor haar wel zouden snaaien. Ze gaat er naast staan en pakt het zelfs niet uit mijn hand als ik mijn hand in of op de rand van de waterbak leg.

Om een drachtige merrie zonder water te zetten vind ik ook niet echt wat. Ze drinkt sinds donderdag al max 5 liter per dag (nu uit emmers kan ik dat aardig bij houden). Gister ging haar baby enorm te keer nadat ze een plons water naar binnen goot zo dat ze er zelfs even koliekerig van was (van de tekeer gaan de baby, na 10 minuutjes was het weer over).
Wil haar wel wat dorstig houden zodat ze het gaat proberen, dus wil niet meer dan 2x per dag water aan bieden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:34

Dat begrijp ik dan Dennis.
Misschien kwestie van geduld? Kijk ze is wel een 18 jarige (eigen)wijze merrie en dan ook nog een shetlander natuurlijk ;) :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:36

En nog een rare flapdrol. In sommige dingen is ze enorm stoer en niet van haar stuk te brengen, en in andere dingen overdreven angstig.
Heb van het weekeind voor het eerst echt met haar kunnen knuffelen zonder dat ze in paniek weg vloog. Ze staat hier gelukkig nog maar 4,5 jaar op stal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:44

Ben ik weer even. Kon helaas niet slapen. Ben hondsmoe, maar het lukte niet ;(

Dennis: wat een lastige tante. Zat al te denken aan appelsap in het bakje legen, maar als ze ook geen appel of iets eruit wil halen.... Moeilijk hoor. Zeker omdat ze drachtig is, wil je ook geen risico's gaan nemen. Ik hoop dat iemand je een tip kan geven.
Gem: aan boord.
VHU: super ritje gemaakt. Ben wel jaloers hoor. Wie gaat er dan met je mee als groom? Ik zou willen dan manlief het mennen ook leuk vond. Ik ben denk ik al anderhalf jaar niet naar de kapper geweest. Heb daar gewoon nooit tijd voor. Los komt het nu ca 20 cm boven mijn middel. Kan maar zo zijn dat het morgen ineens echt kort is hoor. Heb het ook al 2 jaar niet meer geverfd. Daar werd mijn haar zo broos van. Probleem is ook dat mijn haar de kleur zo goed vasthoud. Twee jaar geleden van die uitwasbare shampoo gebruikt, de uitgroei is nu nog te zien. :? En mijn haar is heel zwaar en groeit snel. Daarom is een kort kapsel wat lastig, moet ik heel vaak naar de kapper (waar ik dan dus weer geen tijd voor heb, dus het wordt weer lang in een staart)

Frensie: we hebben al bij ander bedrijf een hometrainer besteld. Zou geschikt zijn voor mensen tot 2 meter, dus dan moet het toch lukken lijkt ons.

Zo raar, heb maar heel weinig gedaan vandaag (even pakketje teruggestuurd, stallen uitgemest, keuken opgeruimd en gezogen, op bed gelegen, schaapjes geteld (letterlijk), en de wei uitgemest. En toch vliegt de dag om. Snap nu al niet meer hoe ik ooit 2 tot 3 paarden per dag kon trainen. Hoe paste dat in vredesnaam???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:05

Past ook nooit eigenlijk als je goed nagaat :+
Wat heb je dan mooi lang haar zeg. Zou gewoon stuk eraf doen, misschien klein beetje wat laagjes / niet helemaal recht zeg maar en wellicht nog spoelinkje of zoiets voor 'de fleur' that's it. Maar aan mij heb je eigenlijk niets want ben ook echt geen kapper-type hahaha.

Citaat:
Wie gaat er dan met je mee als groom?

Dat is Tamara, mijn 'supergroom'. Ze heeft ooit gereageerd op een oproepje van me toen ik net begon met mennen en we zijn gewoon vriendinnen geworden. Ze komt altijd haar afspraken na en gaat echt voor het groomen. Met Simba en Alwyn mende ze ook af en toe, heeft haar koetsiersbewijs gehaald (dus in geval van nood kan ze wel iets terugmennen ook altijd fijn om te weten) en ik geef haar af en toe een lesje cadeau. Zonder Tamara was het voor mij veel en veel moeilijker geweest alles met het mennen. En het stimuleert ook, want afspraak is afspraak (afgezien van ziek zijn, Tamara is trouwens nooit ziek, of echt vreselijke weersomstandigheden). Ben dus hartstikke blij met haar.

Nu ik bij menstal sta zijn er vaker 'tussendoor' mensen beschikbaar om mee te gaan. Maar ik neem ze niet zomaar mee met Bente, omdat dat nog een jong paard is en de groom dus niet alleen ceremonieel vertoon is, ik heb ze bij Bente echt nodig. Even vasthouden / meelopen met groot verkeer, even ernaast bij plassen, erop bedacht zijn dat ze opzij kan springen op de weg / het pad en dan dus zorgen dat wagen recht blijft etc. Bij Snuitje en het tweespan maakt het mij allemaal niet uit wie er mee gaat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:40

als iemand nog 2 koetslampen weet, ik houd me aanbevolen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:54

VHU lekker aan het mennen geweest!
Tine is moe maar kan niet slapen en dag is omgevlogen!
Dennis rare merrie die niet uit de bak wil drinken, ze eist gewoon een luxe behandeling en wil water alleen van jou!
Gem weer aan boord! Hoe lang blijf je?
Janouk zoekt koetslampen.

Hier lekker dagje achter de rug, tijd is hier ook omgevlogen! Ga nu ovenschotel maken, lekker veel dan kan ik het morgen tijdens mijn dienst opwarmen. Moet eigenlijk ook nog vloerdweilen, dat kan wel terwijl het eten in de oven staat. Nog even zin maken ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:26

Ha, ik had gisteren erg veel gemaakt, dus kan vandaag lekker opwarmen. Komt heel goed uit.

Op dinsdag komt altijd een vriendinnetje van zoon paardrijden, maar net maar een mail gestuurd om dat af te zeggen. Moet echt even rustig aan blijven doen, wil ik volgende week uberhaupt op de skies kunnen staan. Wel sneu voor het kind, maar ik ga nu zelf even voor. (aso he?)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:17

goedeavond

ik ga mee met de laatste samenvatting.

ik ben vanmiddag opnieuw bij de huisarts geweest, heb nou een prednisolon kuur van 5 dagen mee gekregen. als dat niet helpt wordt ik doorverwezen naar de KNO arts.
heb dus even helemaal gehad met die poedersuiker oren

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:22

Sterkte Lanouska!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:27

Lanouska: waarom sturen ze je niet meteen door? Ik vind dat het veeeeeel te lang duurt. Straks heb je blijvende beschadiging aan je oren.
In ieder geval heel veel sterkte.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:28

Frensie: een week... volgende week moeten de kinders gewoon weer naar school. Matroos is echter met verlof naar huis, en we hebben nog geen nieuwe. Dus dan moet ik zelf aan het werk :) . En het begint al goed :( : vanmorgen om 6 uur uit bed, vanmiddag half 2 aangekomen en horen we dat we vanavond om 11 uur gaan beginnen met lossen, non stop tot morgenmiddag 1 uur..... dat wordt geen lekker nachtje :n

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:34

Oei succes vannacht!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:56

oef, weer veel tekst vandaag...

VHU heeft op bokkenbitje na kei veel in de verkoop, haha
en janouk wil graag koetslampen...

@VHU, helaas, niks aan te doen toch,
ben gelijk opzoek gegaan op MP en kwam deze tegen, foto3..bitje 3...
ik neem het gokje maar, en heb gemailt...
tis in elk geval dan een stangetje toch...
http://link.marktplaats.nl/531450504

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:58

@ Bicci: dat zijn geen stangetje hoor. Een stang heeft hefboom, op de foto staan alleen trensen (die jij noem is een ongebroken trens).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:00

:)) die bedoel ik :))
ben toch zo slecht met al die namen overal van...
wilde graag ongebroken , omdat ik vermoed dat het prikt in zn gehemelte
dat kan deze toch niet he?
(of vergis ik me daar erg in?)