[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:45

thanx!

mijn gedachte lanouska... :j :D

Poeltje

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:46

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:52

gaaf fifi aan de longe !!! gaat goed met haar voetjes en de wond !!

Hier weinig nieuws alleen een beetje terugval met jeroen. Hij wil slecht stilstaan bij het
op de kar stappen en gaat dan achteruit draaien springen. Met als gevolg dat ik er bijna
onder lag. onderweg gaat het stilstaan en wegrijden weer prima.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:55

Dennis, wat een leuke foto's van Whit. Moest erg lachen om die tweede foto :))

Tine heeft gisteren lekker ohz gereden met haar kleine groene man. Fijn dat het zo goed gaat.

Gefeliciteerd met het resultaat, Lanouska.

Jammer dat je geen winstpuntje hebt gereden, Tallechie. Wel top dat je dressuur weer wat beter ging.

Ollie heeft met haar beide toppony's les gehad.

Eefielover, wat een lief hondje :D

Jenkins is weer terug van vakantie! Ga zo gelijk even je topic bekijken.

Naaltje, leuke foto's. Dids met z'n pyjama. Hihi.

Hier vandaag niet veel bijzonders gebeurd. Heb even een sprongetje gemaakt met Vamp en kleine Wiseguy gereden.
Die was met longeren heel schrikkerig door het zwembad (lagen luchtbedden in die door de wind gingen drijven).
Toen ik erop zit, ging het eigenlijk wel heel goed. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:02

@ Maisie: dat klinkt niet leuk
@ Nouvel: *\o/* <3 Wat een ongelooflijk mooi plaatje om te zien. Wie had gedacht dat dat zo snel weer zo goed zou gaan. Heerlijk. En de voetjes gaan dus ook wel heel snel met herstellen.

Verder sluit ik me aan bij eventuele samenvattingen :o
Tientje is namelijk beetje erg moe.
Maar wel erg tevreden. Wedstrijdterrein was echt vreselijk bagger, hebben ook besloten daar niet meer heen te gaan. Maar goed, als je er dan bent maak je er maar het beste van. Losrijterrein was ongeveer 30 x 30 en dat voor 4 ringen. Niet te doen dus. Ben maar ergens anders gaan rijden (waar de bodem overigens wel net zo ellendig beroerd was, echt dikke blubber), waar dat eigenlijk niet helemaal mocht. Omdat het zo zwaar was echt maar heel kort alle onderdelen even doorgenomen. Had hem nog niet superfijn over de rug, maar ja, wilde hem ook niet leeg hebben voor ik de vreselijk slechte ringen in moest. Door die bodem (althans ik denk/hoop dat het daar aan lag) kon ik toch mijn tempo nog niet helemaal goed houden, maar goed, hij was braaf, deed geen gekke dingen zoals bij laatste wedstrijd. Ik had 217 en 218 punten (met op eerste coupon de opmerking: TOPPAARD!!) Met de 2e proef had ik 2e prijs.

De vaardigheid was ook erg bijzonder. Ook heel slechte bodem en geen losrijstukje. Had 1 bal en tijdsoverschrijding. Dat laatste zat er natuurlijk dik in, want met zo'n bodem ga ik niet voluit. Maar goed, dat was onverwacht ook nog goed voor een 2e prijs. En ze hadden hier zowaar prijzengeld, dus had mooi mijn inschrijfgeld terugverdiend.

Nog 2 weken oefenen, en dan hopen dat het dan allemaal nog net iets beter gaat. :o (stiekum zou ik het natuurlijk wel heel supergaaf vinden om kampioen te worden, maar ja, dat wil natuurlijk iedereen wel :D .)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:13

jammer van het terrein, maar goed gedaan zeg tine, gefeliciteerd!

poeltje ook lekker bezig geweest, ja wat wil je, luchtbedden in een zwembad, dat is gewoon eng! :D

Voetjes van Fifi gaan inderdaad goed, op het zachte zie ik er zo in stap en draf eigenlijk niet echt meer iets aan, galop nog niet gekeken...
Op het harde stapt ze nu ook goed, in draf nog niet gekeken...
Ik ga haar eerst heel rustig wat opbouwen onbelast op het zachte, kan ik de huid ook weer voorzichtig aan aan singeltje laten wennen, en op de weg stap ik alleen nog aan de hand, max een kwartiertje, even voorzichtig nog...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:00

*\o/* *\o/* Fifi lekker aan het werk over de rug *\o/* *\o/* Ze geniet er zichtbaar van :j

@Tine, van harte gefeliciteerd komt helemaal goed over 2 weekjes.... Zelf heb ik voor mij een hard hoofd in :o heb te weinig gedaan de afgelopen maanden en we zijn nog niet op niveau :o
@Maisie, dat is inderdaad vervelend... het is weer zo nadenken en wennen met zo'n jong ding O:)
@Jenkins, ik heb je topic bekeken en ziet er gezellig uit :j
@Naaltje, al je kruit verschoten aan andere paardjes... arme Did's :+
@Poeltje, jij hebt vandaag ook aan schriktraining gedaan :=

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:10

fifi weer aan het werk,wat een heerlijk gezicht.
poeltje: die koppies van die kinderen...daar doe je het toch voor wauw! :j
jenkins: leuk toppic,zie dat je een leuke vakantie hebt gehad(wat voor merk tuig ligt er op syl? gave kleur) <3
maisie: pfff gelukkig goed gegaan,wat een stouterd zeg!
en dan dids....naar de kapper geweest,kinky kapper dit keer???
tine fijn gereden, van harte ... *\o/*
ik heb alleen maar gras gemaaid...heel veel gras(waarom doen die ponys het nou niet gewoon) rond de stal alles weer netjes,kwam vanavond de ponys binnen zetten....ff een WAUW wat een opgeknapt gevoel

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 06:55

@HT; nee z'n eigenste scheef knippende vrouwtje :D Maar dat komt nog wel goed :)) Hij wilde niet stilstaan. We hadden hem en zijn 2 vriendinnetjes tegelijk uit de wei gehaald. En hij moest bij de bak blijven staan terwijl wij die andere 2 terugbrachten. Daar was meneer niet van gediend ^) >;) Dus hij stond ordinair te kwalleballen :+

haha, jouw ponys laten 't gras staan? :P

nou.. zo weer gaan werken.. laatste weekje :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:06

Weinig tijd, maar kom even jubelen....

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Wat geweldig Nouvel, Fief aan de longe, wauw, tjee *slik* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Didds heeft mooi bijgewerkte manen, Tine een topcompliment voor een top paard en gras maaien, hier ook, vreselijk, hier worden vanavond twee hectare gemaaid, wat erna laat ik ook spuiten trouwens en er komen een tijd vier jaarlingen van één van de buren op te staan, lijkt wel of die van mij niks eten, volgend jaar maar even kijken of we wat kunnen hooien, maar goed beter dan dat er te weinig gras is, maar dan nog druist het een beetje tegen mijn gevoel in, mooi gras maaien, terwijl er paarden staan :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:12

Goedemorgen allemaal.

Wat een baggerweer zeg. BAHBAHBAH. Ga zo paarden naar huis halen, dan met Thabor en Amerigo naar de binnenbak. Kan zoonlief lekker droog rijden. En dan thuis nog even met Rembrand in de regen wat licht werk.

Trouwens, was ik gisteren nog vergeten te schrijven. Heb vaardigheidparcours 6 cm te smal gereden. Ze hadden mijn wagen 4 cm smaller opgemeten dan op alle andere wedstrijden (gekrompen????) en ook nog eens verkeerd afgerond (welke tabel sommige verenigingen gebruiken weet ik niet). Dus heb eigenlijk heel goed gereden hihi. Maar ik maak dus maar even een print van die tabel, zodat ik bewijs heb dat het niet goed is.

Was gisteren bij de dressuur ook. Eerste jury wilde me een verkeerde proef laten rijden (volgde het proevenboekje, jongens jongens het is augustus, hij zou toch inmiddels wel moeten weten dat het boekje vol fouten staat), heb de uitdraai van het overzicht in mijn map zitten, dus kunnen aantonen dat het een andere moest zijn.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:38

Hoi allemaal!
Heb braafjes bijgelezen, maar heb de energie niet om te reageren. Ik wil enkel graag een dikke *\o/* Hoera! *\o/* voor Fifi, dat lijkt super te gaan!

Gisteren was het spelletjesdag op de hondenschool, we moesten allerlei spelletjes doen met de hond aan de hand (hond diende dus eerder als obstakel) en er kwam heel veel water bij te pas. Het was heel leuk, maar nu ben ik wel ziek -O- Veel water, veel wind en niet echt warme temperaturen waren de oorzaak... Ik heb heel veel blauwe plekken van tijdens de spelletjes en ik heb ontzettend veel spierpijn! Ik wist niet dat ik zo veel spieren had :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:41

Ga even mee met de samenvattingen.

Daan is op de creche dus lekker de dag voor me zelf. Deze ga ik invullen met het huishouden, boodschappen doen en leren. Vanavond maar even naar stal toe.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:42

Ik ben ook weer thuis van 2 heerlijke weken vakantie in zuid frankrijk, daar gelukkig beter weer, dan nu hier, bah zeg.
Heb niet alles bij gelezen, want jullie gaan weer lekker snel.
Hieronder nog een link van een menfoto van mij, dit omdat ik het te druk had om 1 op te sturen voor de openingspost.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BPPZHLUO-D.jpg

Vanmiddag weer lekker naar stal, want over 2 weken zijn de districtskampioenschappen al, en daar moet wel voor getraind worden natuurlijk.
En dan natuurlijk ook oefenen voor de oefenmarathon van zuidlaarderveen, want die is over 4 weken.
Dus weer druk druk, maar ik heb nog lekker 4 weken vrij, dus het gaat vast goed komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:48

bettepet welkom terug.
Zuidlaarderveen ga ik ook heen. Eerste keer daar dus ben benieuwd

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:49

:wave:

allemaal fijne maandag gewenst!

Tine: wat raar dat zelfs harde waardes zoals de spoorbreedte van je kar niet door alle jury's gelijk wordt gemeten :+ Zou het wel goed gaan met de stopwatch om tijden te meten... Maar gelukkig kon je ze overtuigen van de juiste proef :j

SL heeft met de hondjes gespeeld en is nu moe, rust maar lekker uit!

Tallechie heeft dagje voor zichzelf omdat Daan op de creche zit

Bettepet terug van vakantie en niet alle pagina's bijgelezen haha, dat kan ik me goed voorstellen want dat gaat hier wel heel erg snel :D

Ik ben ook lekker vrij, het weertje is maar prut, ik ga lekker in huis beetje opruimen/strijken en relaxen en vanavond proberen we als het beetje te doen is met de bak Har weer voor de kar te zetten, is twee weken geleden, dus benieuwd hoe het gaat! (laatste twee keer ging echt supergoed en bleef hij heel rustig op vier beentjes...)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:04

goeiemorgen!

thanx allemaal, ben zelf ook superblij dat we weer een stapje verder zijn!

tine, wat suf zeg...
dat is inderdaad wel knap van je dan!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:19

Jeah de fries van mijn stalgenoot mag naar huis. Ik ga hem zo ophalen. Eindelijk, heeft een week op de kliniek gestaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:27

:wave:
en daar zijn we weer :D
Ben nog niet bijgelezen jeetje mina wat een pagina's :oo
We zijn eerder terug, want onze vakantie is werkelijk TOTAAL verregend }:0
Gelukkig bleven we het wel gezellig vinden, het was gewoon te bizar, was net of de regen maar achter ons aan bleef trekken :? maar moet eerlijk zeggen dat onze vakantie zelden zo'n hoog museum / kasteel / lekker eten en drinken (op zich niet verkeerd, je moet toch wat := ) heeft gehad en zelden zo kort heeft geduurd :+
Gisteren ging het ergens halverwege onze terugtocht weer enorm stortregenen (we wilden eigenlijk nog op een andere plek blijven) dat we gewoon maar zijn doorgereden in de stromende regen totdat we eindelijk thuis waren, wat heerlijk dan weer je huis, je bedje, je laptopje <<)

Nu zo de zooi opruimen, tent uithangen, kleren in de was etc etc...
maar eerst :9k

**edit**

Citaat:
Trouwens nog even een tip voor iedereen die het paard niet verzekert heeft en een eventueel groot bedrag niet kan betalen laat je paard verzekeren.

Ik had mijn paarden eigenlijk ook nooit verzekerd, of heel beperkt maar dan vooral voor de WA en dood door koliek e.d., dus alleen voor dood, of via zo'n onderlinge verzekering. Rizanta was al allrisk zeg maar verzekerd, heb dat toen overgenomen (wel bedrag toen verlaagd.... vond de premie nogal hoog...).
Wat was ik 'blij' (klinkt raar onder die omstandigheden) dat ik toen Rizanta zo slecht stond geen seconde hoefde na te denken dat ze naar Utrecht moest.
Heb even afhandeling van verzekering afgewacht, maar die was prima.
Dus komende week bel ik met verzekering en gaat Bente er ook weer in. Gewoon voor alles. Het gaat mij niet zozeer om het bedrag dat je terugkrijgt als je paard overlijdt (als ik een paard als Rizanta terug zou willen kopen kwam ik er met haar bedrag echt niet) maar wel om de dekking bij koliek, grote verwondingen, ook diefstal e.d. Ik zat/zit bij Equinerisk.

Rizanta woog trouwens 'maar' tussen 500 / 550 kg, volgens opgave Utrecht. Dat vind ik weinig voor zo'n groot paard. Kan ook reden zijn geweest dat DA haar gewoon veel zwaarder heeft ingeschat (peerd van 1.75!) / waardoor het mis is gegaan. Wel weer zo'n moment die laatste rekeningen van haar van Utrecht en de DA die die avond bij stal is geweest ;( heb met de vakantie ook vaak aan haar gedacht en regelmatig naar stal ge-SMS-t om te vragen of het goed ging met Bente en Snuit. Deed ik anders nooit. Liet de boel goed verzorgd achter en had altijd zoiets van geen bericht - goed bericht... Wat dat betreft is er echt wat veranderd.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 08-08-11 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:47

@tallechie, het is de 3e keer dat ik mee ga doen. Ik heb vorig jaar gewonnen en krijg dus dit jaar het schilderij. En natuurlijk doe ik gewoon weer mee, want het is een hartstikke leuke wedstrijd.
Stond de fries van C op de kliniek?? wat had ze?

@ VHU, wat vervelend al die regen, dat hebben wij gelukkig niet gehad in Frankrijk

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:47

Hoi allemaal :). Weet niet of jullie mij nog kennen O:). Jullie gaan echt super snel, ik hou het niet bij :o, maar wil het wel weer proberen :)...

Ik heb ondertussen toch besloten dat ik eigenlijk wel wil mennen :D.

Ik zit alleen een beetje rond te kijken maar wat voor menwagen zou ik het beste kunnen aanschaffen?

De wagen is voor mijn fjordje :). Ik wil eigenlijk een marathonwagen maar wel 1 waar in ook nog met mensen het bos in kan gaan :). Hebben jullie een idee voor mij? Weten jullie misschien ook waar je een goede 2e hands kar kan kopen? Ik wil eigenlijk alles nieuw, maar mij is aangeraden om eerst voor een 2e hands te gaan :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:52

heeee vhu weer terug! *\o/*
wat balen van het weer zeg... :(:)

tass, een recreatie/marathonwagen kun je goed mee uit de voeten denk, even rondneuzen op marktplaats of wat dealers afbellen of ze nog inruilers hebben staan...

tallechie gaat fries ophalen, goed nieuws!

ik heb hier nog de rest van de foto's van gisteren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:53

Ze begint echt weer mooi te worden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:54

@Bettepet, waar zaten jullie? Wij zijn zo'n beetje rondgetrokken, eerst boven in Belgie aan de kust, toen Normandie, toen naar Saumur (Loiredal) en daarna weer terug.
@Tass... ....eueueu.... weet het even niet zo meer maar welkom terug weer :j
Mijn motto is beter goed tweedehands dan nieuw en mindere kwaliteit. Voor goed tweedehands betaal je net zoveel als voor nieuw maar is vaak toch veel beter.
@Nouvel *\o/* wat Dennis zegt je ziet langzamerhand de 'oude' Fief weer verschijnen +:)+
Heb je zo'n halsverlenger / elastiek zeg maar zo bij singel / hoofdstel? Goed idee zo.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:56

eefielover: Wat een leuk hondje :D.

Jenkins: Wat leuk dat je je langste rit heb gemaakt :D. Maar die boom ging niet opzij? :+.

Naalt: Doodop en niet een aan dids toegekomen :(:).
Dids ziet er goed uit :))!

Greetje: Wat heb je nu uiteindelijk gegeten? :P.

Nouvel: Gave foto joh :)).

tine10: Balen van het terrein, wel goed gedaan :D.

sander_lotte: Beterschap :(:).

VHU: Balen van alle regen joh :(:).

Greetje: Fijne dag en succes :D.

Pffff ben ik een beetje bij :D