[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:46

Hier dan zoals beloofd de foto van Sunny met zn blauwe peesbeschermertjes! :D
Ze zitten prima, was bang dat ze achter te klein zouden zijn, maar had ze zelfs zo los gedaan dat de beschermer verschoof. Dus toch maar iets strakker gedaan en zo zitten ze prima :D
En ze matchen nog leuk bij zn nieuwe halstertje ook! ;)

Afbeelding

Vandaag hebben we ons stapritje wat we gisteren van plan waren maar gereden. Sun was wel errug fris, en we hebben een nieuwe kaboutersoort: Sneeuwhoopkabouters!
Gevaarlijker dan de gewone kabouter, omdat deze achter de sneeuwhoop vandaan springen als het paard op een gladde weg loopt. *zucht*
In het parkje mocht hij dan even de kabouterstress eruit lopen. Hij ging als een pijl uit een boog, oortjes erop en gaaaaan!

Zo, nu gauw even douchen, omkleden, haar fohnen (dan lijkt het nog wat... je haar wordt er niet beter op als je het altijd onder een pet stouwt!) zorgen dat er voldoende koffie en -koek in huis is, want zometeen komen broer-lief en zn vriendin. :)

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 15:20

Staat hem super leuk, ben blij dat ze passen en dat je ze mooi vind :D.. Vind ze zelf ook super, alleen het past niet echt bij rood voor mijn wagen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:34

Wat een leuk halster zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:18

Echt lief gezicht in 't blauw!

Mijn droompaard was Happiness, een zwarte schoonheid waar ik Z dressuur mee ben geworden maar waar ik ook ontzettend vaak vanaf ben gevallen :+ ze geniet van haar pensioen, ze is nu al 20 heb haar van haar 2e tot 8e gehad. Als ze in de wei liep ging ze uit zichzelf uitgestrekte draf en galopchangementen doen 8-)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor het mennen Alwyn wel zo'n beetje mijn droompony is. Denk dat ik alles wat ik wil gaan doen (als hij ouder is natuurlijk he) met hem kan gaan doen al is hij dan 'maar' een A'tje. Hij lijkt wel op Happiness in zijn karakter, ook zo'n bloedkikkertje met een groot hart :*

Sim en Freddy vind ik natuurlijk ook helemaal top hoor :D Ben erg blij met onze drie musketiers.
Als het meezit heb ik voor de zomer een extra weilandje kunnen regelen bij ons in de buurt :Y) wij hebben maar een klein stukje land en ik wilde heel graag nog iets erbij zodat ik ons weitje af en toe even een paar weken 'rust' kan geven. Moet alleen nog uit zien te vogelen of ik er een schuilplek kan maken / een oude trailer neer mag zeggen (kunnen ze ook bij schuilen en kan ik dan wat spullen in doen, altijd handig.).

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:49

Wat een lieve Sun zo!! :D

VanHuisUit schreef:
Mijn droompaard was Happiness, een zwarte schoonheid waar ik Z dressuur mee ben geworden maar waar ik ook ontzettend vaak vanaf ben gevallen :+ ze geniet van haar pensioen, ze is nu al 20 heb haar van haar 2e tot 8e gehad. Als ze in de wei liep ging ze uit zichzelf uitgestrekte draf en galopchangementen doen 8-)

Wauw.. :) Hélemaal zwart is ook heel gaaf trouwens..! Maar dan ook helemaal geen aftekeningen.

Mijn 'droompony' (zeker geen paard, is mij te groot :) Mijn eerste paard was een mooie schimmel van 1.73.. Ik had écht een krukje nodig om op te stappen!) is een hele donkere schimmel, liefst Welsh maar NF vind ik ook geen probleem. Heb nu een pony van 1.16, maar in de toekomst zou ik hem toch graag wat groter zien. Meer een C of D pony.. Maar ja, dan moet ook gelijk alles weer aangepast worden (lees marathonwagen, tuig, beenbescherming, enz). Het liefst zou ik er ook af en toe eens op kunnen rijden. (oftewel nog meer geld kwijt: hoofdstel, zadel...) Wat een leuke hobby hebben we he :D
Op internet staat nu een hele mooie Welsh, helaas kan ik het nu ff niet veroorloven ivm wensen van mn vriend, maar wauw wat een kwijlbeessie *D

Hoewel ik ook errug veel plezier van mijn huidige poowns heb hoor! Die 2 donders van 80/85 cm, en die ene bruine waarvan ik benieuwd ben wat wij samen gaan maken...

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:00

Net een rotmededeling gekregen. Ik heb Toxoplasmose en ben een tijd uit de running..
Moet nu heel erg rust nemen, en school laag zetten. Beginnen met halve dagen tot 12 uur.. |(
Ook een shetteke gaat dus niet door, maar mijn moeder en ik hebben al een plan, we gaan voor een jaarling, of een veulen. Die kan je dan op zien groeien, en als die in de opfok staat hoef je er niet elke dag te zijn om er iets mee te doen, en kan ik gewoon rustig bijkomen. Ondertussen kan ik lekker sparen om hem te laten beleren, en een karretje met tuig te kopen. Lijkt mij wel een goed idee, jullie?
Dus, onwijs lief al die pbtjes met ponys (b485, Jelleee, en Rivaldo) maar ben nu dus een ander pad ingeslagen.. Maar blijf hier wel lekker kletsen hoor! :Y) Baal er wel van, het ging net zo goed allemaal, heb ik weer een terugval. Heb het in het verleden erg moeilijk gehad (spygisch) hopen dat dat deze keer overwaait..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:32

He wat vervelend zeg, hopelijk kom je er met veel rust weer bovenop.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:34

Mag ik vragen wat dat is Toxoplasmose??? Iig heel veel sterkte en succes!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:35

Wat vervelend KimPower ! ik ken de naam maar weet niet precies wat het is ?

Leuke peesbeschermertjes in het blauw !

Morgen ga ik lekker de pony's van Maaike (vanhuisuit) verzorgen, heb er al zin in ! Alleen heb ik nu dus gelezen dat ik moet uitkijken voor sneeuwhoopkabouters :-) hahaha

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:40

Ja de sneeuwhoopkabouters!!! die zijn echt vreselijk!!! Beste manier om er vanaf te komen ik ze kapot stampen en er dan goed over heen rollen. (iig dat dacht een ponie gister was druk bezig met stampen en toen ging hij liggen, staat schud zich uit en loopt tevreden verder) :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:44

Och jee die sneeuwkabouters zag mick vandaag ook in de wei. Hij was aan het kijken joh en hij liep er echt zo naar toe en er was helemaal niks te zien en Jelle stond echt zo naast me en keek zo van, tjeeeee mijn vriend is officieel het domste van het dorp :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:59

Dennis is vandaag gecastreerd.....
Alles is goed gegaan. Vanmiddag was hij nog helemaal van de wereld dat ik kwam kijken. Hij stond te zwaaien op zijn benen, te trillen, te zweten en was erg schrik achtig. Hij was dus echt net wakker (was nadat ik gebeld was meteen in de auto gestapt).

Dat ik een uurtje geleden ging kijken was hij al weer een stuk frisser. Bedelen, bakje snoepjes uit je handen duwen enzo :).
Morgen krijg ik te horen of hij naar huis mag.

De eerste foto van mijn ruintje. Nog steeds een beetje suf.
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:11

Fijn dat operatie goed gegaan is!!

Hier allemaal witte benen, maar daar doe ik de transportbeschermers niet voor om. Helpt natuurlijk wel. Ik heb ze voor het op- en afladen. Stel dat ze er een keer naast stappen, scheelt heel lelijke wonden. Ze lopen er altijd keurig op en af hoor, maar je weet maar nooit.

Ik heb vandaag maar al mijn moed bij elkaar geraapt en ben ruim 3 uur bezig geweest om sneeuw uit de bak te scheppen. Ik heb hem niet helemaal schoon gekregen, maar heb wel een heel brede hoefslag gemaakt en een brede e-b lijn. Dit terwijl alle paarden in de bak stonden en aan het spelen waren met de honden. Rembrand kreeg er gelukkig geen klompen van, maar ja, ik wilde ook graag de beesten laten werken. Bovendien als het ooit weer gaat dooien en dan snachts weer opvriest, dan wordt het link met die sneeuw erin.

In eerste instantie het er dus uit gehaald om Rembrand veilig buiten te kunnen laten staan, maar ik kan nu ook weer rijden. Bodem is wel vrij hard, maar het is te doen. Heb net de pony voor de kar gehad, hij liep weer heel fijn. Ben nu even aan het opwarmen, ga zo wat eten en dan weer moed bij elkaar rapen om paard nog te mennen.

Ze noemen het hobby, maar het is nu wel een dagtaak.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:38

Ikke is ook weer aanwezig.

Beetje erg druk gehad en daarbij wat problemen.

Heb maandag weer les gehad voor de 1e keer na de winterstop. Hij was erg fris en schrok een keer. Hij sprong toen aan in gallop maar kon hem wel terug krijgen. Gisteren en vanavond kan ik niet naar stal ivm de sneeuw en het niet strooien van de wegen. Morgen moet ik even zien.

Ik wilde vanavond ook naar zuidlaren naar de menavond, maar mijn ouders belde af ivm het weer en ik had geen zin om alleen te gaan.

nu dus een lekker avondje op de bank

Mooi dat de castratie goed is gegaan
Tine heeft een dagtaak aan sneeuwruimen
een aantal leuke fotos voor bij zien komen en kim lover die niet helemaal fit is. Beterschap

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:13

jouke_h schreef:
Mag ik vragen wat dat is Toxoplasmose??? Iig heel veel sterkte en succes!!

Veel moe, geen zin in dingen hebben, snel boos.. En dat van het verschonen van een kattenbak op het werk.. }:0 Je krijgt het dus door het insnuiven van poep van een zieke kat. Helaas vorkom je het niet als je in een dierenhotel werkt, en dus ook de kattenbakken moet verschonen. Ik heb helaas ook last van de bijwerkingen..
Beterschap voor dennis, arm ventje, maar zal vast beter zijn zo.. Tine sterkte met je bak, en leuke fotos!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:21

Zit ook in zandbakken vaak bij scholen (door kattenpoep idd)
Zwangere vrouwen mogen om die reden ook geen kattenbakken verschonen.
Kimpower: volgende keer met een goed stofmasker voor verschonen dus

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:30

Evelli schreef:
Zit ook in zandbakken vaak bij scholen (door kattenpoep idd)
Zwangere vrouwen mogen om die reden ook geen kattenbakken verschonen.
Kimpower: volgende keer met een goed stofmasker voor verschonen dus

Of gewoon helemaal niet meer doen. Je kan beter hondenstront hebben }>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:00

Nou, ik vind hondenstront nu ook niet echt lekker om op te ruimen. We hebben hier 3 heel grote honden rondlopen, dus ik weet er alles van. Brrrrrr. Maar goed, kun je volgens mij geen toxoplasmose van krijgen. Sterkte ermee.

Ik voel me wel een beetje een slapjanus hoor. Zie het niet meer zitten om nog met Rembrand te gaan mennen. Weer die kou in. Dus heb alleen de bak nog even gesleept met de tractor en dan morgen allebei weer aan het werk hoop ik. Gelukkig heeft ie wel 8 uur buiten gelopen.

Ik ga zo maar lekker lui in bad liggen, alle spiertjes verwennen na al dat scheppen en vroeg in bed. :Z

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:09

zo ik meld me ook weer even, ben ondertussen live naar indoor zuidlaren aan et kijken!
net even naar de kapper geweest, was erg hard nodig, maar nu zit het weer leuk :)
over die bescherming, in de vrachtwagen hebben ze niets om, zou ik alleen doen als ze ijzers hebben, en dat hebben ze niet.
tijdens de indoors heb ik meestal de peesjes wel om. voor de outdoors moet ik nog even bij picasso beschermers kopen, die hebben echt de perfecte kelur namelijk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:15

hoe kijk je dat dan marrianne?

Ik kan het me voorstellen Martine. Heb ook geen zin om nog weer de kou in te gaan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:17

Heb al wel wat gevonden, maar daar voor moet je betalen?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:29

ja klopt
3 50, maar dat kan ik wel missen voor een avond, doe dat eigenlijk nooit maar wil het nu graag zien

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:31

Als ik het eerder had geweten had ik het wel gedaan, maar met een half uur a 3 kwartier sluit ik de boel af en dus vindt ik het zonde.

Ik baal er nog steeds van dat ik niet heen kon/ben gegaan

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:49

KimPower: jeetje lijkt me enorm balen als je zoiets hebt... Ik heb een vorm van klierkoorts gehad, ben een half jaar halftijds naar school moeten gaan. Ik stond op, ging naar school, kwam om 12 uur terug naar huis, sliep tot 6 uur, at mijn avondeten en ging terug slapen tot 's morgens. Als ik dit zo niet deed, viel ik gewoon in slaap waar ik stond. Gelukkig hebben de leerkrachten een beetje rekening met me gehouden, en ondanks de 7 onvoldoendes hebben ze me laten slagen.
Ik heb trouwens weer wat bijgeleerd :o Ik wist dat zwangere vrouwen geen kattenbakken mogen verschonen, omdat dat kwaad kan voor het kindje. Maar waarom precies wist ik niet. Ik wist trouwens ook niet dat het ook kwaad kan voor gewone (niet-zwangere) mensen...

Dennis: leuk dat de operatie goed verlopen is! Dan zal hij er weer snel bovenop zijn ;)

Jouke_h: haha met die sneeuwhoopkabouters heeft Romeo ook dagelijks te maken :+ Hij gaat erop stampen met 1 hoefje, en daarna gaat hij er fijn over rollen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:41

Fijn dat de castratie goed gegaan is dennis,, ik vind het een knappe pony!

Kim, wat vervelend dat het nu niet zo lekker gaat, en vind je idee voor een jongere pony ook niet slecht, met een ukkie kan je ook veel plezier beleven :)

Tallechie: Welkom terug

Marianne: hoe heb je je haren geknipt?
Ik wil dit weekend ook even gaan, is ook hard nodig!

Tine: Je hebt er maar druk mee, maar zo te horen hoeven ze dus ook niet te klagen en zijn ze toch 8 uur buiten geweest :D

Ingrid: veel plezier bij de 3 musketiers morgen :D

Vandaag de 4 pony's maar lekker in de bak buiten gezet en kon ik ondertussen de stalletjes doen, daarna rivaldo gepoetst en gaan longeren, ook nog vrijheidsdressuur gedaan wat nog een leuke foto gaf :) Deze probeer ik op de computer te zetten, maar hij doet erg raar en kan hem niet opslaan en hij verwijderd hem van mijn geheugenkaart, ga dit even uitvogelen [Edit] Door printscreen is het gelukt :D :D :D

Afbeelding

Rivaldo met zijn nieuwe deken, kleur komt niet echt goed overeen.
http://i48.tinypic.com/w2hro2.jpg