[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:01

Tine, bij Zilco bitten zit er een riempje aan ipv een ketting, wellicht is dat wat voor hem. Hoe dik is jouw singel? Det loopt zichzelf ook open aan het leren schoftje. Dus rijd ik nu alleen met wedstrijd met haar leren schoftje. voor de rest rijd ik altijd met Pablo zijn schoftje die is van een Zilco Tedex tuig. Heel dun dus loopt ze zich niet snel open. Ook smeer ik vaak gewoon preventief vaseline in de oksel. Of misschien de kinketting omwikkelen met iets van dat wrapspul waar je ook wonden mee aftapet?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:23

goedemorgen

weer gister viel al met al mee. alleen in de keuken op het werk echt vies warm (lees 30 graden plus).

@ tine al zonnebrand geprobeerd bij rembrandt? oksels van rembrandt insmeren met vaseline of uircreme.
en wat voor haakje heb je aan de kinketting?

deze zijn mooi plat. hebben wij ook bij las vegas aan de kinketting
Afbeelding

dinsdag hebben moeders en ik op de pony's gereden ook een stukje langs de weg uitgestapt voor het eerst pony's waren braaf..
gisteravond weer menles gehad, dit keer met dempsey hij moest volgens harry iets meer leren schakelen. daar hebben we gister hard aan gewerkt. hij heeft goed zijn best gedaan. zelfs in gebroken lijn konden we schakelen en terug. ook nog een stukje galop mee gepakt ook daarin konden we zelfs schakelen. dus hellemaal happy met hoe ie liep.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:51

Zonnebrand ook al geprobeerd, tenminste, op zijn neus. Benen zijn niet te doen, dan gaan de flessen er wel heel hard door.
Ik zal gaan smeren met vaseline/uiercreme.

Het zijn niet de haakjes zelf die voor problemen zorgen maar de schakels van de ketting die niet afgeschermd zijn door de kinkettingbeschermer. Ik ga zelf maar eens kijken of ik een beschermer kan maken die over hele ketting heen gaat. Wat een gedoe toch zo'n paard.

oliebol, ze geven zwaar onweer en hagel op voor vanavond. Nou, zie nu mijn les helemaal niet meer zitten. Bah. nu klopt het vaak niet, dus laten we hopen vandaag ook niet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:59

Tine miss is zon riempje wat die heb ik ook bij ferro.

Iemand idee wat wij kunnen gaan doen vandaag.zitten in center parcs vlakbij coevorden.
Lanouska kunnen we bij jou langskomen?:-)

Geen pony nieuws hier want die zie ik dus niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:03

Kunnen jullie me een foto laten zien van zo'n riempje? Waar zou ik zo'n riempje kunnen kopen en past dat ook op een ideal hoofdstel?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:15

Afbeelding

Deze heb ik. Fijn bit vind ik.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:16

Afbeelding

Je hebt voor de benen ook speciale beschermers van rambo meen ik tegen zonnebrand.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:16

Whaha dezelfde foto tegelijkertijd!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:42

tine10 schreef:
Nou ja, zeg. Weer een heel verhaal getypt en geplaatst en WEER is het niet terug te vinden.
GRRRRRRRRRRRRRr

Hier was het gras op het moment dat anderen gingen hooien nog niet ver genoeg. Ik wil graag uitgebloeid gras. Maar ja, nu mag het wel en kan het voorlopig nog niet.

Aks: hier ook een lijstjes freak. Heerlijk als je dingen kunt afstrepen :D

Onderhoudsman kwam hier aan toen ik Rembrand aan het uitstappen was, perfecte timing dus. Heb Amerigo ook al laten zweten, dus ik breng ze zo weer naar de wei. Thabor mag vanavond mee naar les.

Nog een vraagje aan jullie: Rembrand heeft een heel gevoelige huid. Daarom loopt hij dus al met een masker met neusflap, anders allemaal korstjes van zonnebrand. Zijn benen zijn momenteel ook een korstenveld. Dacht eerst dat het misschien mok was, maar het zit niet in de holtes, maar juist op hele been. En nu heeft hij vandaag dus ook weer 2 wondjes op zijn hoofd van de kinketting, waardoor ik dus voorlopig weer niet kan trainen. En dat met de kampioenschappen in het vooruitzicht... -O- Ik gebruik al heel lang een kinkettingbeschermer, maar waar dat ding niet zit (bovenaan, vlak bij de haakjes) heeft Rembrand dus 2 wondjes (aan de rechterkant). Ik heb het net maar gewassen met betadineshampoo en er calendula op gedaan. Maar wat zou ik kunnen doen om te voorkomen dat er uberhaupt wondjes ontstaan????? En wat kan ik nu doen om te zorgen dat ik snel weer aan de slag kan gaan? (vrees dat ik geen invloed heb op het weer/de temperatuur, want zweet zal de boel niet bevorderen denk ik)

Waarschijnlijk zullen de plekken bij zijn oksels binnenkort ook wel weer gaan moeilijk doen. Zucht

dikke dot zinkzalf tussen proppen !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:44

@ maisie ik zit nog 55 km vanaf coevorden.. je hebt de dierentuin in emmen schijnt korting te zijn..

baudyhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:01

Maisie schreef:
Tine miss is zon riempje wat die heb ik ook bij ferro.

Iemand idee wat wij kunnen gaan doen vandaag.zitten in center parcs vlakbij coevorden.
Lanouska kunnen we bij jou langskomen?:-)

Geen pony nieuws hier want die zie ik dus niet.

Ha Ha dat is hier om de hoek. Ik kan in de verte de hal van plopsaland zien. Dus als je veulentjes wil zien,kom langs!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:03

Ik hoef niet persee een nieuw bit, maar bedankt voor de fotos. Ik denk dat ik zelf een hoesje ga maken om de hele kinketting ipv een stukje. Kijken of dat werkt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:11

Poehpoeh... ik ben moe... :z
De bedoeling was om zo te gaan rijden, maar het rommelt flink in de lucht en volgens buienradar gaat het regenen.
Ik ga iig gezellig buurten op stal, maar doe geen rijkleding aan. Misschien dat ik hem even longeer. :z

Vanochtend mijn zadelkast op stal uitgeruimd en de voertonnen geleegd. Gelukkig kon ik stalhoudster blij maken met mijn luzerne en brok. Een hoop spul heb ik niet meer nodig, dus vanalles ligt er nu uitgestald voor stalgenootjes, of zij het willen hebben en anders gooi ik het weg. (Denk aan tubetjes zalf, schaartje, vliegenspray, klei, etc. allemaal niet de moeite om op marktplaats te zetten, maar hoef het hier thuis ook niet).
Zadel en hoofdstel liggen nu wel thuis, dekens ook. Shabrakjes geef ik weg aan de manege. Bieb past mijn veelzijdigheidsdekjes niet en mocht er ooit weer een ander paard komen, dan haal ik wel nieuwe shabrakjes. Moest wel even traantje wegpinken toen ik haar winterdeken ging opvouwen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:13

@Frensie; :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:21

avaluna schreef:
Wil idd naar iemand op zoek die het zonder/weinig kosten doet, mij wat hier laat en de rest mooi mee neemt, hahaha.
Maaien kan ik zelf, rest niet, maar is zo zonde om het gewoon te laten "vergaan", is nu voor ons het derde jaar en je merkt dat het nu gewoon echt een volle grasmat is, ik gooi er ook genoeg geld aan om het "mooi" te laten zijn. Gewoon nog geen tijd gehad om daar iemand voor te zoeken; die zullen idd zeker te vinden zijn :D

Ik ga eens in overleg met de SH's hier ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:25

Frensie :(:)

Volgens buienrader (3 uur vooruit) ga ik flink wat regen krijgen zo, maar volgens 24 uur vooruit gaat het allemaal mis hier. Volgens de lucht gaan we zo wel wat krijgen. Ik hoop dat het een goede regenbui is, maar als ik Thabor naar huis moet halen moet het wel even droog zijn :D

baudyhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:35

Het is hier nu noodweer. Regent hard en onweer. Zit paraat of ik aan de partytent moet hangen. Had geen tijd meer om de paarden binnen te halen. Ach kunnen ze wel tegen.alleen sneu voor het 6 dagen oude veulentje. Maar het is niet koud dat scheelt.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:41

frensie: dat slik-gevoel ken ik. :(:) ik kom nog steeds veel spullen van happytime en showtime tegen
ik lees bij jullie noodweer op komst vanavond....ik heb vanmorgen maar snel mijn tegelpaadje afgemaakt en nu regen(heerlijk weg stof en stuifmeel buiten +:)+ )
weer een klus minder op het lijstje(nu nog 20 palen slaan,verder brandnetels maaien,paddock maken) :list:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:17

:(:) Frensie... wel fijn dat je de spullen nu uitgezocht hebt, is dat weer gedaan...

Ollie heeft ook snel plekjes maar met dat kinleertjes / strap dus nog nooit last gehad van plekjes, zou het gewoon proberen Tine, kost geen drol en wie weet helpt het gewoon. Lijkt me dat iets om de ketting heen ook weer vies wordt en het zit nooit zo mooi als zo'n strap, denk ik. Hier plekjes-technisch gezien ook zeer tevreden met Zilco. Met de leren singel had ze bij het zadel dus wel last van haar oksels, met de mensingel van Zilco dus niet. Nu bij het western zadel ook een kunststof singel, en ook geen last meer.

Op haar hoofd heeft ze dus wel nog plekjes maar gelukkig niet open. In haar kootholtes smeer ik om de dag sudocreme, tegen de mok. Gelukkig heeft ze geen bles := want het is dus wel pony met dun huidje. Bij de paardendrogist hebben ze sunshield geloof ik speciaal voor paarden??

Vandaag kon ik vroeg wegvluchten bij mijn werk :)) en nog langs stal gegaan om even gewoon lekker in het bos te rijden en op route waar het lekker doorwaait. Was heerlijk. Zo grappig Ol had last van kriebel aan haar neus, toen parkeerde ik haar naast een boom, zei ga maar schuren, schuurde ze heel voorzicht haar neus aan de boom en gingen we weer verder <3

Hier geen enorm onweer of regen, maar prettig buitje.

Straks naar muziekuitvoering van zoonlief en hier pak van ons hart, mannetje heeft een B2 gehaald op zijn rekentoets van Citoo, anderhalf jaar terug had hij een D4. Daarmee zou hij naar het VMBO moeten. Op zich als dat niet anders is is dat niet anders, goede vakman verdient brood ook goed maar hij wil heel graag iets met zijn muziek. Met B2 zou hij naar de HAVO mogen en hij wil heel graag naar de HAVO voor muziek en dans. Tenminste dat zegt hij nu he. Zou zo sneu zijn als zo'n kind met zo'n passie voor muziek al als je 12 bent te horen krijgt dat je niet kunt gaan doen wat je zo graag wilt.
Dus we gaan vol goede moed naar groep 8.

Ik reageer later nog op iedereen .... nu dus naar de muziekuitvoering (zal wel lekker warm zijn :roll: ) :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:34

Hier trekt het pestweer al 2 dagen om 't dorp heen.. en 't moet zo nodig afkoelen :\

zit intussen uit zenuwen een doos kersen leeg te eten.. Achja, ben al trots op mezelf dat ik kersen mee naar huis heb gebracht in plaats van chips :')

Ben benieuwd of vriendlief nog langskomt vanavond.. Vanavond is de avondwake voor de vrouw van de collega daar ging ie heen. :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:36

@Gem: kijk maar :D

@Ollie: wat goed opgehaald van je zoon +:)+ en met havo toch flink wat meer mogelijkheden, dus idd eruit halen wat er in zit!

Hier ook een heel goed rapport, maar die van ons is nogal gemakkelijk := , dus die hebben we met Schleich gemotiveerd _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:44

Een grootheid is niet meer, ook al was het een kleine dondersteen. Rattan is vanmiddag overleden....
Afbeelding
Hier met Snuitje in Nijkerk toen ze nog in de finale kwamen.
Wat een pony. Wat een prijzen heeft mijn instructeur met hem gewonnen (o.a. menner van het jaar 2006, NK 2006, Windsor e.a. prachtige evenementen). Pony heeft ook heel veel andere pony's opgeleid tot fijne marathon pony's. Hij is tot het laatst toe actief geweest, laatste 'prijs' was regiokampioenschap in Deurne afgelopen winter. Rattan was nergens bang voor en wilde altijd voorop.
Hij is 19 jaar geworden.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-06-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:47

he bah, ik zag het al voorbij komen op fb...
:(:)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:48

rattan....... :( was hij ziek? wat een toppony was dat(en dan heb ik hem maar 1x in het echie gezien op een afstandje) O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:07

He, wat naar van Rattan! Zal een gemis worden! :(:)
Hier nu noodweer, hoop dat het wel opklaart, want Thabor staat nog in de wei, maar die ga ik zo niet halen!!