[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:32

>;) woon je 4 hoog.. da's mooi want het enige wat hier binnengluurt is een meeuw
kijk ik net toch een kerel recht in zijn ogen :oo

>;) glazenwassers op hoogwerkers >;)
maar goed dat mijn haar al gekamd is, anders was ie vast geschrokken _O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:34

mooi beroep hebben die mensen he? :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:37

binnengluren :') _O-
die zien vast veel van die >;) :wow: gezichten op een dag :+
je zou maar net... :=

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:45

goeiemorgen :)

Anti-vliegspul maak ik inderdaad ook graag zelf. Beetje afhankelijk van mn paard (en van mezelf) welke oliën ik erin doe.
Ik gebruik liever geen citronella, meestal zit bij mij tea tree, petit grain en lemongrass in de mix. Soms aangevuld met lavendel maar dat krijgen ze dan alleen op als we niet gaan werken; ik word agressief van die geur }>

Hahaha, en jij was natuurlijk net van plan om eens lekker naakt door de huis heen te lopen :P
Mooi beroep? Ik sta al te bibberen als ik op een krant moet staan. Brrr, mij niet gezien op zulke hoogtes!
*en ik wil gaan parachutespringen... :') ik kom dat vliegtuig nooit uit!*

Verder worden er concourswagens geschilderd, werkstukken nagekeken, wordt er een huis op zn kop gezet om een paspoort te vinden (sterkte :(:) ) en dat met al die wedstrijdstress... ouderavonden die voortgezet worden in de kroeg en Tallechie heeft weer op veale gereden en Rembrandt en tine moeten dinsdag weer aan de bak ~~}>
Welkom Sabientje!

Nou, ik ga zo maar eens kijken of sun nog goed loopt, en dan mn spullen inpakken voor school vanmiddag.
groetjes, lacuna

BiancacooJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:06

haha, anti vliegenspul waar je agressief van word .... tot nu toe heb ik nog niets gebruikt.
Stinkspul !!
Maar melody kan slecht tegen mugjes en vliegjes helaas.....word ze onrustig van.
Naaltje heeft ineens een kerel voor de ramen !! hihi.....goed dat je al klaar was..
Super op buitenrit geweest, leuk toch.
VHU werkstukken nagekeken, sterkte daarmee !!
Man afgericht om ouderavonden te doen ! ha ! goed bezig.
Tine het is een mooie wagen !! super hoor, pony mag idd wat dichter bij, maar storend vind ik het niet.
concourswagen opknappen, altijd leuk !
Tallechie heeft een dwars paard met opstappen, wel lekker dat je even met hem gereden hebt !
Bah.......teken, vreselijke diertjes !!
Tine, je boft maar dat je zoveel tijd aan je paardjes kunt besteden......
Ik ga zo werken, en hopelijk vanavond voor het eerst met nieuwe groom een rondje naar buiten doen....
Jenkins nog paspoort kwijt......balen zeg !!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:11

Zo iedereen al druk hier, ook goedemorgen :9k
Manlief heeft zich jaren gedrukt voor ouderavonden (onder het mom van 'ik ben niet op tijd thuis' , 'ik ken die mensen niet' (gaat 'm ook niet worden als je er nooit heengaat), 'wat een onzin' en 'ik heb geen zin', tja ik wel altijd :+ ), nam er een voor zijn rekening van het hele jaar, en wij hebben er nog al wat want zoon zit op Vrije School, zijn altijd heel veel activiteiten waar ouders voor worden ingezet. Lastige is dat we vrijwel naast de school wonen, dus als je een keer van plan bent over te slaan belt er altijd wel iemand aan zo van, he, is er iets, kom je mee? Leuk, aardig, maar soms ... 8)7

Oooooo dat met die glazenwassers, dat heb ik een keer gehad....kwam ik net uit de douche :=

Zo even afgewassen, was erin, hond uitgelaten, kind naar school gebracht, en opgeruimd, nu dus ~~}> en zo naar stal, ff een momentje voor mezelf. Moet nog steeds foto's maken van Rizanta met tweewieler, wil hem verkopen want heb nu toch mijn wagen maar steeds stel ik het uit. Stom want er is wel belangstelling maar dan moet ik wel foto's kunnen laten zien met peerd ervoor. Dus ik ga ook *-:)

:wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:57

Net pony weer voor de kar gehad. Even gemeten, hij staat ongeveer 55 cm van het zweng af. Ik kan bomen nog ca 20 cm korter maken, dan komt de knik al. Dus dat moet dan maar genoeg zijn. Moet ook nog gaten in tuig laten maken, wat strengen zitten nu op kortste stand. Zal de schoenmaker vanmiddag maar lief aankijken.

Oeps, glazenwassers.....

Ik ga pony terugzetten in de wei en een volgend slachtoffer (Thabor) meenemen voor wat werk ohz.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:02

zoow tine je bent al vroeg aan het werk zeg! Zou ik niet kunnen :P

VHU jij ookal druk bezig geweest! Succes met het foto's maken voor de tweewieler!

Haha dat over die glazenwasser ja dat ken ik. Toen ik 4 hoog woonde en nog lekker met mn vriend in bed lag, zag ik ook inene iets voor het keukenraampje bewegen! Nou was het een 1kamer woning, dus met het bed in de woonkamer :P Maar hij kon ons gelukkig net niet zien liggen... maar was wel ff schrikken haha.

Hmm het zonnetje schijnt, dat is lekker, ben al weer wakker geworden met een kop alsof er een baksteen op is gevallen. Ben bang het paspoort niet meer te vinden... hier in huis iig niet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:04

:(:) paspoort vandaag evne niet aan denken. Misschien vind je 'm dan opeens...

en anders is dat een duur geintje :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:16

Mmmm nu jullie over vliegenspul hebben besef ik dat ik nog helemaal niets heb als ik naar epe ga, hier niet zo heel veel last maar schijnt in de bossen toch wel wat meer te zijn. Ik maak het altijd van azijn en kruidnagel. Laatst zag ik ook een recept waar ze dethol in deden vond dat zo iets raars :P Lees ook over tekenpen, die neem ik ook maar mee toen ik tum ging halen bij de verkoop zat hij helemaal onder dus verwacht dat hij nu ook wel lekker gevonden wordt.

Ook van schie toch maar weer gebeld en over 2 weken komt de tweewieler binnen, ik ben benieuwd :D.. laat ik dan nou net op vakantie zijn :Y)

Naaltje: hihi als je er niet op bedacht bent denk je inderdaad van huh? wat doet hij hier :P
Jenkins: Vervelend dat je je paspoort niet kan vinden
VHU: Druk met werkstukken, altijd leuk B-)
Tine: Staat je pony goed die nieuwe kar :D
Tallechie: Lekker gereden.

Ben benieuwd naar wat jullie mij adviseren?
L_Rivaldo @ [AR] Benzine, diesel of vrachtwagen voor vervoeren aanspanning

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:02

ik ga mee met de samenvattingen.
had gisteren ook een leuk kadootje van de 3 jarige welsh...die komt de stal binnen,schud met zijn hoofd en.....alsjeblieft baas...gooit zo een kies naar me toe :j
arme dier is zo aan het wisselen,heb er nu al 3 van hem(en anderen maar zoeken naar die dingen,ik krijg ze kado!)
heb wel al een beetje besloten om hem weg te doen,hij is erg klein gebleven(117-119cm) op sunrise kan ik dressuurmatig nog wat doen onder het zadel, maar tiamo is wel erg klein en compact.
en pokon voeren heeft niet beholpen :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:26

Ik ben zielig. Ik heb enorme spierpijn |( |(
Ik wilde er vandaag ook weer op, maar dat doen we dus maar even niet. Ga wel even longeren of zo.

VHU bomen en bomen ja de een is groen en de ander van ijzer :D :+

Iemand een idee waar flesjes zich verstoppen??? :o
Ben een fles kwijt van Daan sinds gisteravond en kan hem nergens weer vinden

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:36

Jenkins vervelend dat je je paspoort niet kan vinden. En dat je stress hebt. Heel veel sterkte.

Ik moest mijn oude kar eigenlijk ook verven, maar heb deze net op tijd verkocht.

Naaltje heeft vanochtend al een man in de ogen aan gekeken :-)

Ik gebruik ook atex vliegenspray

Tine is goed bezig

Jammer dat tiaomo te klein is gebleven

Ik heb een niet zo'n happy ochtend. Alles doet zeer qua spieren. Ik zou om half 2 op stal zijn om te rijden (wat we nu niet gaan doen), maar zal ook van iemand foto's maken dus moet heen.
Zit nog in mijn pyjama, spullen voor Daan nog pakken, lunchen dus moet op schieten.

Vanavond gaan we waarschijnlijk nieuwe meubelen bekijken.
O ja en moet ook nog aan de studie, maar daar heb ik denk ik geen tijd voor vandaag

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:36

*grom*
Had net een hele post gemaakt, druk op plaatsen en mijn post verdwijnt.

@Happytime: Wel gaaf zo'n kies. Hoop er van Januari straks ook een te krijgen als hij gaat wisselen.

Als vliegenspray gebruik ik óf veerust óf Atex Antidaas (met de laatste moet ik opletten dat mijn paard niet af gaat geven :+)

Gisteren hebben we de kar de schuur uit getrokken en even gekeken wat er aan moet gebeuren voor we er mee kunnen karren.
Gebruiken namelijk momenteel de kar van een vriendin die ons ook tegelijk helpt met beleren. Haar kar heeft namelijk een molenrem (of hoe dat ding ook heet) Zodat je kar niet kan scharen als je paard achteruit komt zeilen. Aangezien zij daar wat slechte ervaringen mee heeft met haar eerste paard.
Gelukkig heeft Sharonne geen problemen met de vooruit :P

Remmen getest van onze kar, die deden het goed.
Nu nog de kar wassen en hier en daar een likje verf.
En dan als een van de belangrijkste dingen moet het zweng even aangepast worden. (i.v.m. de veiligheidshaken) Als dat gedaan is, is de kar bruikbaar.
Dus hoop dat de lasser binnenkort tijd heeft.

Lijkt me wel gaaf idee. Met mijn eigen kar, die al enkele jaren in de schuur staat op pad te gaan :D

@Tallechie: Sterkte. Soms is beweging juist de oplossing van spierpijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:37

Bij het paspoort van Jenkins misschien ? Balen van je spierpijn..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:46

Dan heeft het flesje wel een heel eind gelopen :j :')

Zegt mijn vader doodleuk als je gaat rijden vandaag gaat de spierpijn wel weer over....
ik geloof niet eens dat ik er op kan komen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:52

:))
lollige papa heb je :P
vragen of hij je er dan op tilt? :+

net boodschappen gedaan, wat een hel! sta je net rommel in je karretje te laden, krijgen je darmen ruzie met je witte boterham zonder smeersel gedipt in tomatensoep.. :\ ik ga dus maar niet naar den bosch want ik durf niet zo lang niet bij een toilet in de buurt te zijn _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:54

Maar hij heeft wel gelijk Tallechie :j

Spannend Sabbientje, straks met je eigen kar op pad.

Nou, ik ben echt niet in de wieg gelegd om masseur ofzo te worden. Na 2 minuten ben ik het al zat. Dan duren 10-15 minuten dus wel heeel erg lang. Maar goed, het is voor het goede doel.

Grootste deel van de schuur heb ik leeggeruimd. Moet nog wat losse dingen opruimen, de boxen allemaal leegscheppen en flink vegen. Dan kunnen we morgen gaan ontsmetten (vind ik zo'n vreselijke klus, maar ja, vorig jaar ook al overgeslagen, dus moet echt)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:55

Naaltje schreef:
:))
lollige papa heb je :P
vragen of hij je er dan op tilt? :+

net boodschappen gedaan, wat een hel! sta je net rommel in je karretje te laden, krijgen je darmen ruzie met je witte boterham zonder smeersel gedipt in tomatensoep.. :\ ik ga dus maar niet naar den bosch want ik durf niet zo lang niet bij een toilet in de buurt te zijn _O-

Maar jij zit je darmpjes ook wel te plagen met dit soort rare maaltijden ;) Beetje bouillon en soepstengel ofzo? Tomatensoep lijkt me te gekruid als de boel van binnen in oorlog is. Sterkte ermee.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:57

meer had ik niet :')
gisteren de hele dag maar niks gegeten, op een witte boterham na...
moet trouwens zelfs van thee met honing al lopen... >;)
heb nu maar bananen gehaald, dat stopt toch :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:59

@Tellachie: En met een stoel/ krukje?

Doe ik altijd. Ben niet zo lenig en Sharonne is niet zo goed in wachten.
Als ik met een stoel opstap, blijft ze tenminste staan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:00

ik ben eergisteren via een autoband op mijn kleine fjordsel geklommen :))
op een écht paard kom ik zelfs zonder spierpijn niet op :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:05

Ja en cola toch ook ? Succes met je darmen.

Tine is al vroeg bezig. Strengen zijn bijna altijd te lang omdat er vroeger natuurlijk met
stroppen werd gereden.

Tallechie op flessenspeurtocht met spierpijn. Bizar wat voor spieren je gebruikt als je
er op zit he.

Hier ook druk. Nog laatste dingen regelen voor de wedstrijd van morgen en tussendoor
nog even een rondje met ferro en nog mn kar + pony wassen.

O ja hier hebben ze 74 m2 tegels gebracht en we moeten nog schutting zetten. Nog genoeg
te doen dus.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:15

Sabbientje hij is 171 hoog dus stap altijd al op met een stoel. Maar ik heb er meer als 7 maanden niet opgezeten, ben bevallen, en heb dus niks aan training gedaan. Nu met mijn spierpijn erbij kom ik er denk ik niet op. En als er ik op zit moet ik er ook weer af... dat gisteren ook niet heel charmant.

Maisie succes met je wedstrijd. En tegels leggen en schutting zetten

Tine hij heeft denk ik ook wel gelijk, maar hij heeft er geen last van _/-\o_

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:34

lacuna, wat een mooi veulen! en wat zijn ze altijd nog mooi zwart he?

Tallechie, lekker he als je even bij kan tanken als je kindje tussendoor slaapt.

VHU, van die meevallertjes zijn altijd leuk toch!

Tine, is dat je nieuwe wagen? wat is ie mooi! staat goed achter pony hoor :j

Tallechie, wat goed dat je op veale hebt gezeten! ga zo door! *\o/*

Anti vliegen spul..
bremsen bremse is erg goed! :j wel duur, maar werkt super!
wij maken het ook wel eens zelf inderdaad.
het hele huis stinkt er dan naar haha.

Mensen ik zeg even SORRY.
voor als ik de komende dagen/weken minder online ben en misschien minder uitgebreid reageer, of actief ben.
Ik heb namelijk een huisje toegewezen gekregen *\o/*
dus ik ben druk bezig met van alles en nog wat.
spulletjes kijken, bedenken hoe we dingen willen etc.
ik heb de sleutel nog niet die krijg ik hopenlijk ergens volgende week.
ik word in ieder geval volgende week gebelt om een afspraak te maken voor alles te tekenen.
en dan kan het klussen beginnen! we moeten wat dingen schilderen etc.
dan ook de spullen kopen natuurlijk.
ik heb wel al wat kleine dingetjes, maar de meubels enz. gaan we nog beter voor kijken als we de sleutel hebben.