[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:00

Welke peesjes en strijkjes heb je gekocht? :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:04

Die blauwe peesjes uit mijn onderschrift :D..
Kwam echt om in de peesjes had 2x blauw, 1x zwart, 1x roze, 1x oranje en 1x rood Echt erg! Dus wilde even wat kwijt, al vind ik ze erg leuk, maar gebruik ze amper en centjes kan ik goed gebruiken :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:09

Ik gebruik echt nooit beenbescherming bij men pony. Heb het niet eens.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:10

Haha nou die kan ik ook wel gebruiken. Net weer 62 euro van me rekening af gegaan door dat vervelende shetlander stamboek, waarom ben ik daar eigenlijk lid van :')
Ga maar gelijk een brief sturen om het op te zeggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:11

Ik gebruik alleen 3 in 1 beschermers :)

Maisie

ikke wel heb vanalles. 3 in 1 beschermers springschoenen en peesbeschermers. Peesjes gebruik ik tijdens longeren, lessen en indoors. De 3 in 1 en springschoenen bij de wedstrijden buiten.

IngridM

balen he weer sneeuw.......wanneer houdt het eens op pffffff

Maaike, ik laat me niet afschrikken door een beetje sneeuw hoor :-) ik kan dan alleen niet zoveel met ze dat is dan weer zo jammer....

ik ben vanmiddag weer naar de manueel geweest en heb nu weer erg veel pijn. Ik krijg dry needling en daar heb ik altijd veel napijn van bleeehhhhh
maar ja, hopelijk doet het iets....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:12

b485 schreef:
Ik gebruik echt nooit beenbescherming bij men pony. Heb het niet eens.

Ik gebruikte eerst veel beenbescherming voor mick, toen die net in training stond leefde zijn benen echt een eigen leven! Maargoed met veel training enz loopt ie nu veel beter en weet ie waar hij zijn voeten neer moet zetten haha, en kan ik de beenbescherming wel achter wege laten. Alleen als ik van plan ben te boscrossen ofzo doe ik een beschermertje om (zowel bij jelle als mick) voor de zekerheid.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:28

Aaah kwam net foto's tegen van toen Jelle nog een Jeltje was :D

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:33

En het mormel nu :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Susanne op 10-02-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:39

Sun draagt beschermers als ik intensief ga werken met hem. Hij staat namelijk niet helemaal 100% correct op de pootjes, en wil als het moeilijk, zwaar of als hij gewoon moe wordt zich nog weleens aantikken hier of daar.
En zeg nou zelf, superschattige lichtblauwe peesjes voor een spotprijsje... die laat je toch niet liggen? De even schattige menonderleggers in lichtblauw om de set compleet te maken zijn ook al besteld, en die hoop ik in de loop van volgende week ook binnen te krijgen. Ik hoop voor volgende week donderdag, want dan gaan we weer trainen in de binnenbak, en kunnen we meteen de nieuwe set even showen ;)

Groetjes, lacuna

PS Jelle... je paard is in de loop der tijd van kleur verschoten!! ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:42

Hij is blauw geworden ja :+

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:36

Jelleee schreef:
Hij is blauw geworden ja :+

_O-

Eigenlijk gebruik ik mijn beschermers net als Maisie: peesjes bij les, trainingen en indoors. De 3 in 1 en springschoenen wil ik buiten gaan gebruiken. Hoewel ik de springschoenen bij mogelijk zware training en indoors ook gebruik, ze tikt zichzelf wel eens aan. Gelukkig heb ik een fijne hoefsmid die er al een hele hoop aan kan doen :)

Jeeej!! Hoeveel sneeuw kan er in een klein half uurtje bijvallen zeg..!!
Brummen is nu officieel weer onbegaanbaar.... :\
Blij dat ik vanmiddag in de motsneeuw al naar de beessies ben geweest

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:58

Mijn ponie doe ik rondom beschermers om. Voor peesjes en achter ook. Waren eerst voorbeschermers maar als ik in de bak rijd komen er houtsnippers in gewone strijklappen, vandaar ook peesjes achter. De andere ponies gewoon beschermerloos met trainingen. Behalve als een nieuwe voor het eerst meegaat op wedstrijd dan eis ik dat de baas ze eerst een keer beschermers omdoet met rijden of longeren, voordat ze een ander idee krijgen en je ze op het wedstrijdterrein kan gaan zoeken ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:22

@IngridM sterkte...vervelend hoor!
@Jelleee...is de hoefsmid al geweest / pony weer rad?

Heb bij de pony's helemaal geen pees/strijk/bandages etc noppes de nada. Misschien komt het nog maar bij de paarden had ik ze ook (vrijwel) niet. Ben ik op een gegeven moment mee opgehouden want ik had nooit paarden die zich aantikten en met endurance wat ik als laatste reed was het alleen maar lastig want er komt allemaal zand/water etc in en tussen dus dan heb je alleen maar kans op ellende. Toen ik nog sprong/crosste wat wel heeeeel lang geleden is had ik altijd wel peesbeschermers & strijklappen bij ze om hoor. En ik heb een poos op zo'n pensionstal gestaan waar ze maar 2 uur op z'n hoogst naar buiten gingen in een paddock. Waren ze zo fris, deed ik er ook maar wat omheen. Als ik nu zie hoe de pony's af en toe tekeer gaan zou je denken er moet ook wat omheen maar dat is geen doen dus dan is het maar 1-2-3-hopen dat het goed gaat.

Ik ben nu wel bezweken voor de rode onderleggers van Rivaldo :o

Wat een ongelovelijk weer zeg. Het waait en sneeuwt hier, niet normaal :(

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:43

Romeo heb ik nog niet echt peesbeschermers omgedaan(af en toe wel eens, maar niet vaak), hoewel hij zich soms wel durft aan te tikken. Misschien is het dan toch niet zo een slecht idee om er eens om te doen.

Ohja, ik ben er eindelijk uit! Ik heb afgelopen weekend eindelijk een tuig gekocht! Het is de Zilco Classic geworden met empathy borststuk.
Vanwege het verschrikkelijke weer heb ik het nog niet kunnen testen, hopelijk kan ik de training weer snel oppikken! Maar het tuig zag er enorm mooi uit bij Romeo, het paste prima.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:54

Pony heeft blote benen. Paard heeft wel beenbeschermers om. Achter strijkt hij iets, krijgt hij kale plekken. Voor heeft hij rechts een springschoen om. Vorig jaar is hij verlamd geweest. Hij is wonderbaarlijk helemaal hersteld en doet weer fanatiek mee in de sport, maar hij raakt af en toe zijn andere hoef. Om die te beschermen dus maar een springschoen om. Voor ook beschermers, maar denk eigenlijk dat die niet meer nodig zijn. Zal ze eens een poosje weglaten, kijken hoe dat gaat. Ik heb alleen maar zwarte, hou persoonlijk niet zo van die setjes. Saai he

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:09

Ik heb een paar bandages, voor als ze naar een keuring gaat of zo, dan blijven de benen schoon op de trailer, verder gebruik ik nooit bescherming.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:54

In de trailer gebruik ik altijd stevige transportbeschermers. Kostte wel even moeite voor ik maatje pony had gevonden, maar ze gaan hier niet zonder bescherming de trailer in.

Wat een %$#@ weer zeg. Moest naar een vergadering vanavond, maar de wegen zijn echt heel slecht. Of strooizout is op, of het werkt gewoon niet. Doodeng. Kan dus ook niet meer naar de vereniging om daar te trainen, want ik ga zo echt niet met een trailer op pad.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:02

zo mensen ik zit alweer lekker op school bah!
en ook bij ons is vanacht weer een laagje sneeuw gevallen, staat er ook nog eens zo'n vieze koude wind. ik moet vanmiddag naar de pony's maar kijk er echt tegenop!
gisteren weer heeel erg fijn paardgereden!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:04

Heb ze eigenlijk allemaal zonder bescherming op de trailer :D gaat eigenlijk super!
Misschien dat er later voor Lotje wel hoge achter beschermers komen ivm het schoonhouden van haar achterbenen :\ Die zijn namelijk wit!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:26

Gisteren de paardjes maar even keihard laten rennen in de bak. Daarna begon het zo erg te waaien met stuifsneeuw dat ik uiteindelijk er maar mee stopte. Vandaag hoop ik even wat meer met hem te kunnen doen.

Meestal op buitenrit krijgt hij ze om, maar afgelopen keer niet gedaan en dat ging ook goed. Heb ook nog 4 stuks springschoentjes, hij tikt zichzelf wel eens aan met zijn achterbenen op de voorbenen. Gisteren had ik zo'n heerlijk momentje met hem, lekker in stal gezeten met een grote plak hooi lopen knuffelen :D Heerlijk beest!

Ligt al weer aardig wat sneeuw, maar nog niet teveel dat ik moeilijk naar rivaldo toe kan komen of niets met hem kan doen, gelukkig maar!

Evelli: handig he witte benen, rivaldo heeft er 4 hihi.
Wilde altijd een paardje met 4 witte benen en een bles :D.. toevallig ook gelukt :D

Romeo heeft een nieuw mooi tuig, snel foto's :D

VHU: Hihi ze zijn ook leuk, vind het jammer dat mijn tuig te breed is, heb voor zijn schoftje maat pony en die is echt enorm breed, mijn vorige paste altijd prima!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:27

Wilde altijd een groot bruin paard (tinker of Shire) Heb wel een bruine en ze is ook groot, maar er zit zoveel wit op :\
Nou ja, als ze op de weide staat blijft ze behoorlijk schoon :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:49

Ik wilde altijd graag een grote zwarte Friese hengst.
Heb nu een schimmel A pony :-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:53

b285 dat is wel heel iets anders :P

Evelli: is nog wel bij een tinker gebleven hihi, maar totaal andere kleur :P

Zit nu echt te bedenken wat ik zo met rivaldo ga doen :P