[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:25

happytime schreef:
Gem: niet dat ik weet. :n

Dacht je écht te herkennen op tv -O- :')

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:22

Nilda schreef:
Wat fijn om je paard met dit weer toch lekker te kunnen longeren. Wat een pracht dier die Fred!

Bedankt voor de tips over het boek. Die ga ik zeker aanschaffen.

Gister kreeg ik de tip om mijn tweespan te gaan rijden met een broek. Dit om ongelukken te voorkomen bij te laat en of slecht remmen van de kar. Hier mensen ervaring met broek bij tweespan?

Ik rij altijd met broek, dit vind ook fijner voor het achterwaart gaan dan komt het niet zo op het schoftje en singel aan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:55

De shetten reed ik wel met omloop, werkt prima
Gem. Hoe gaat het met je, lukt t allemaal nu je wat meer mag doen.
Vhu fred verhuisd, hij went vast snel.
Ht is niet aan t feesten op tv.
Tine slaapt uit.

Vanmorgen hebben we met de honden getraind... regen..regen...en nog eens regen..zoon viel met step in modder/water,... dus snel sprintrondje geworden want wilde niet dat hij ziek word...nat en kou..geen fijne combi...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:41

Wat een weer. Net een kort rondje met de honden gewandeld. Wilde eigenlijk een lang stuk doen, maar het is zulk vies weer. Regen, harde wind. Echt zoooo niet leuk. -O- De paarden staan weer te zwemmen in de wei, de sloten rondom staan vol. Ik word er echt moedeloos van.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:38

VHU: ik vind Fred ook een knapperd! Gave kleur en uitstraling heeft hij. Hopelijk is hij snel gewend op de nieuwe stalling.

Tine: Beterschap nog steeds niet fit.

Hier ook veel water heb ze toch maar een paar uurtjes op de wei gezet. Binnen vind ik maar niks.

Wat de broek betreft. Wij hebben met de mencursus zonder broek/omloper gereden. Mijn instructeur rijdt ook zonder hij zegt zonder broek kun je beter zien hoe ze over de benen gaan . Heb zelfs ook wel eens in het enkelspan zonder broek gereden in de les. Maar is wel goed opletten met remmen vind ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:48

Hier net besloten toch niet op wedstrijd te gaan. Stond al helemaal klaar, maar zoooo moei.... Dus zo auto maar weer uitpakken en alles opruimen.
Fabels is vandaag gereden door instructrice. Helaas niet zo'n verschil als bij het longeren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:53

Als ik zelf een wei zou hebben zou ik ze er idd ook wel even in zetten, ff benen strekken is toch lekker. Nu Fred id paddock gezet met uitmesten, toen gewandeld in de nieuwe bak en toen genoten van de longeercirkel, lekker met hem gewerkt. Hij ziet er op stal in ieder geval relaxed uit, buiten vindt hij het nog wel spannend / raar met al die vreemde paarden :(:)

Kan me goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt Tine maar het is zoals het is je kunt er niets aan veranderen :(:) het wordt vanzelf weer voorjaar :)

Enkelspan rijden zonder broek vond ik nooit zo'n succes, vooral niet buiten. Met Bente ben ik het op een gegeven moment wel gaan doen want die was altijd zo ritselig.

Enne.... bij mijn nieuwe stal staat een mooie jogcart :)* en ze hebben altijd een groot weiland waar de hindernissen staan in de zomer .... daar mag ook gemend worden... dus .... :D

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:03

Tine goede beslissing om niet te gaan. Gewoon je rust nu goed pakken, die verkoudheid is dit jaar een taaie. Ik loop hier nog te hoesten en snotteren al is het niet zo erg meer, maar loop er toch al weer bijna 2 weken mee, helaas manlief is nu begonnen :(:) (kon ook haast niet anders ik liep zo te hoesten).
Hoe gaat het met zoon?

VHU je bent er dus op vooruit gegaan met stal, Fred zal wel snel wennen.

Gister zijn de vuurwerkvluchtelingen weer gekomen, dit zijn de shetten van mijn zwager die staan vlakbij een vakantiepark waar altijd veel de lucht ingaat, dus die staan 2 dagen hier en gaan nieuwjaarsdag weer terug. Toch een vreemd uitzicht 4 zwarte shetten ik kan ze ook slecht uit elkaar houden, zelf heb ik vossen daar zit toch meer verschil in.
Hier is het weer gaan regenen, gelukkig al mest geruimd toen het nog droog was.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:00

Ja, was duidelijk goede beslissing, heb daarna ruim 2 uur geslapen. Ben al zeker een maand erg verkouden. Nu gaat de verkoudheid en zere keel inmiddels wel al beter, maar nog vreselijk moe. Dus ik ga zo ook weer paar uur slapen. Heb net de meeste hapjes voor vanavond klaar gemaakt, alleen de garnalencocktail nog. Die kan straks nog wel

Haha, vuurwerkvluchtelingen. Hier valt het gelukkig nog goed mee. Alleen knallen van carbidschieten, maar daar reageren de dieren niet op. De paarden gaan straks wel naar binnen, maar dat is voorlopig meer voor het enorme prutweer dan voor het vuurwerk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:10

Zelden de paarden zo vroeg op stal, maar het is buiten gewoon niet meer te doen. De hele dag ( en gisteren ook al) regen, alles is doorweekt. -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:24

Fijne veilige avond allemaal.

De paardjes staan hier ook lekker binnen. Vanmiddag lekker oefenen met de nieuwe lens op de fotocamera. Haha nieuwe hobby.
Nu met zijn allen naar de Japanner, eten aan de plaat en daarna op naar het nieuwe jaar.

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:36

Hahaha die oren

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:49

Heerlijk Janouk

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 08:40

Allemaal gelukkig nieuwjaar en de allerbeste wensen !!
Hoop allemaal alles goed en veilig vanmorgen fris weer op, fijne dag vandaag.

Janouk...briljante mad-Maxx foto's **\O/**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:47

Goedemorgen allemaal. De beste wensen voor 2018. Hopelijk heeft iedereen een fijn uiteinde gehad zonder ongelukken. We lijken het jaar goed te beginnen met zon, dus ik ga zo maar een korte versie van mijn nieuwjaarsrit maken, gewoon een rondje hier door het zeer natte veld.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:12

allemaal een mooi sportief liefdevol 2018 :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:35

Iedereen een gezond en gelukkig 2018 gewenst :*
Wat een geweldige hond die Max *\%/*

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:01

Iedereen een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2018!

Gave foto janouk! Leuke nieuwe hobby !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:12

Nou, het vroeg naar bed gaan is niet gelukt. Pony van de buren is weer eens uitgebroken en loopt al paar dagen los. En nu dus ook in de weg. Kon vanmorgen het erf niet af want hij stond voor de poort. Tja, als ik die open zou doen, zouden de honden erop af schieten en/of pony het erf op. Waardeloos. Dus ik had besloten als hij morgen nog steeds los zou lopen, maar weer eens 144 te bellen. Bij het uitlaten van de honden zag ik dat er wel voer was gebracht vanavond, maar niet de moeite was genomen om de losgebroken pony te vangen (en vooral, iets aan de omheining doen). Ben ik bezig alles af te sluiten, gaan de honden vreselijk te keer. Staat pony tegen ons hek aan te schuren. Dus ik er naar toe. Denk, ik ga dan toch maar proberen hem te vangen (maar ja, en dan. Er zit namelijk geen poort/opening in de 7 lagen lint die om de palen geknoopt zijn. Maar goed, de honden waren helemaal gek, dus je moet wat. Loopt dat beest gewoon de afgesloten rijbak in (gewoon onder het lint door). oliebol, want als hij dat doet, loopt hij ook zo de wei in. Nu staan de paarden al op stal voor de nacht, maar toch, het idee. Dus ik erachteraan en dat beest vluchtte gelukkig weer de goede kant op. Dus maar ingang van de bak gebarricadeerd (wat weer lastig is als ik wil gaan mennen....) en toch maar 144 gebeld. Ik ben er nu toch wel klaar mee als ik gewoon mijn erf niet meer af kan. Op zich is de pony buiten zijn wei beter af, dan kan hij gras eten, want op de wei staat helemaal niets en ze krijgen 1x per dag mais gevoerd.

Komt de politie net, dus weer naar buiten en samen het dier de wei in kunnen jagen. Hij kan er volgens mij nog steeds weer zo uit, maar ze gaan het nu eindelijk wel doorpakken. De andere pony is namelijk broodmager (ja, die eet geen gras) en ze zien er zeer onverzorgd uit.

Ben alleen wel beetje bang nu voor de reactie van de eigenaar. Vorige keer hadden ze het pad hier al geblokkeerd, dus ik kon niet met de auto bij ons huis komen. Het zijn nogal rare mensen.

Nu toch maar proberen te gaan slapen, wekker gaat weer vroeg hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:36

Pffff nou Tine dat is toch wel heel lastig en zielig en kan me voorstellen dat je dit allemaal geen succes vindt wat een ellende sta je daar midden in de nacht -O- :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:18

Vanaf het schip .... iedereen een heel gezellig, gezond en sportief 2018 toegewenst!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:21

Ook hier iedereen een fijn 2018 gewenst.

Tine wat -:(- :x hoop dat je nog goed geslapen hebt.

Janouk mooie vliegende hond heb jij.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:05

Voor iedereen de beste wensen. Hopelijk weer een mooi paardenjaar.
Ik trut al 4 jaar met een zere pols. Vandaag een verwijzing opgehaald voor een hand en pols kliniek in Enschede. Kan ik morgen al heen. Dat is nog eens snel. Ben benieuwd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 07:01

Dat is snel baudyh, hopelijk kunnen ze verlichting geven aan je pols.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:51

Voor iedereen de beste wensen!
Baudyh ik hoop dat ze je snel en goed kunnen helpen aan die vervelende pols!
Tine, lastige situatie met de buurponies maar ik snap je echt wel!
Ik hoop dat iedereen heelhuids door de storm komt. Gaat flink te keer.
Ik zit nu in het ziekenhuis, taxi spelen voor de gipswissel van mijn nichtje hihi. Zus en haar ex hebben geen auto.