[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:35

hier nog wel wit en valt opnieuw. Paardjes vandaag maar op stal gelaten dan glibberen in de bak. Mijne ook nog ijzers, denk werkt niet echt mee. Denk vannacht gladder wordt, bedoel met die nattigheid en vriezen samen. Waar geveegd is wordt niet echt witter nu. Daar is het gewoon natte drab. Manlief net twee kerstkransen gehad van de lokale supermarkt voor het schoonmaken op parkeerterrein.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:39

Inmiddels sneeuwt het hier weer flink.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:30

hier ook weer begonnen, net stal uitgemest brrrr

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:45

Wat leuk Bianca :j

Hier geen sneeuw meer maar wat een ijsmoddersneeuw of hoe het moet heten... -O-
Vanmiddag pony's wel in de paddock gehad maar die stond blank dus nog even gewandeld...Hero vond de nattigheid erg leuk hij stampte steeds gek beest. Ze waren wel heel braaf want als ze waren gaan rennen had ik er niets aan gehouden. Eerst met Ber en Hero daarna Ber en Ollie.

Nu Top2000 kijken :D

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:16

Gisteren met mijn draak in bak gemend. Terwijl een aantal anderen aan het rijden waren en dat was een redelijke uitdaging voor mij en de pony. Maar het ging erg goed en wederom mijn vertrouwen erg gegroeid.

Ben er zo happy mee *\o/*

Ik kan niet wachten om haar weer in te spannen haha.
Dit moest ik even kwijt. :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:08

Goedemorgen allemaal..
Vhu top2000 geluisterd..is volledig aan mij voorbij gegaan..
verder...bijna al weer oud en nieuw....weer een jaar voorbij..... =:)

En zie nieuweling die hierboven iets gepost heeft ? of vergis ik me.....stel je even voor ??

Heerlijk getraind vanmorgen ! 8,2 km totaal, tot nu toe langste rit voor de honden, ze vonden het geweldig met die -4°C..fantastisch weer voor ze.
Zonsopkomst gezien en op de foto gezet, heel gaaf !! reeën zien oversteken, eekhoorns in de boom zien rennen..bijna een boswachtermeneer omver gereden...(hij had een slagboom dichtgedaan dus moest ik slalommen eromheen...en moest iets verder door rijden naar zijn zin, de honden voorbij hem,...en ik naast hem stoppen....om de honden de juiste kant op te laten lopen..) de boswachters posten om crossmotoren te vangen...en hij zag mij op de heenweg snel voorbij racen....en dacht..een quad...potverdikkie...maar ja...t'is een kaal ding zonder motor..en ik heb toestemming om daar te rollen..haha...dus hij was beetje teleurgesteld achteraf...haha...hij gaat wel alles navragen bij hoofdboswachter of mijn verhaal wel klopt !! := :roll: communicatie daar onderling is dus ook geweldig.. >;)

nou..hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben....doe voorzichtig met de gladheid !! tot laterrrr... :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:12

Bianca in discussie met de boswachter. Handig dat ze aan elkaar doorgeven hoe en wat.... Mooie tocht gemaakt. Lekker hoor.

Zie ook een nieuweling of iemand die naam heeft gewijzigd, maar geen idee wie dan
VHU gewandeld met ponybeesten

Hier net alle paarden gedaan. Ik heb Rembrand half uurtje buiten gestapt. Wilde rijden in de bak, maar de houtsnippers waren voor hem (ijzers) toch wat te glad, dus maar de weg opgegaan. Zoonlief heeft met beide ponys gereden (bikkeltje is het toch). Nu lekker aan de chocolademelk met slagroom om weer op te warmen.

Dit is wel heerlijk weer hoor, eindelijk weer zonnetje, windstil, -4 graden. Beter dan al die regen en mist.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:14

In het zonnetje is het heerlijk he !?!
Fijn dat je zoon lekker gereden heeft, en jij R weer even lekker stappen buiten.

We zouden nog een kaart krijgen van de boswachter......maar die hebben we tot nu toe niet gehad....tot zover het thema van hen...alles in overleg....niet dus...1richtingsverkeer....naar is dat...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:33

Mysterieuze nieuwe :list:
Boswachters in de war door hond-aangedreven quad :))
Tine en zoon zijn bikkels :)F

Hier gelukkig toch pony's buiten gehad in stijf bevroren paddock. Ze waren zo voorzichtig dat ik het wel aandurfde. Ber was zelfs erg relaxed misschien omdat ze uit Polen komt dat ze van sneeuw houdt :?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:39

Ber houdt van sneeuw haha

Hier staat alles nog steeds buiten. Van Rembrand en Amerigo weet ik dat ze zich wel redden op de bevroren bodem. En Sam past zich maar aan :+ .

De heren zijn nu samen naar het theater, naar een voorstelling van Robin Hood. Ik had heel graag meegegaan, met heb erge keelpijn, moet veel hoesten en voel me dan ijskoud, dan bloedheet. Oftewel niet helemaal fit. Dus maar verstandig gedaan en thuis gebleven, maar vind dat dan zo sneu voor zoonlief. Die vindt het natuurlijk het mooist om met zijn drieen op pad te gaan.

Lastig Bianca, dat je zo overal achterheen moet zitten.

Nou, ik ga maar poosje bankhangen...

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:55

Welkom aan onze mysteriegast.
Boswachters zien een snelle quad en verheugen zich de eigenaar te berispen, blijkt de motor uit honden te bestaan, oeps.
Hier staan de pony's op het paddock de wei was veel te nat en nu ijs onder de sneeuw, plus buurman heeft zijn meidoorn weggehaald en daarmee onze draad gesloopt is alleen 50 cm van de grond omhoog getild, maar shetten vinden die uitweg wel.
Gisteren was het een jaar geleden dat Wieneke stierf. Wel even een moeilijke dag.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:20

Hoi haha, sorry iets te overenthousiast over mijn recente menavontuur. :+ Ik wou het graag even kwijt en dacht dat dit misschien wel een goede plek was.

Ik zal me even voorstellen:
Merel, 26 jaar, net afgestudeerd en aan het werk. Enkel- en dubbelspanbewijs. Men veel bij de menvereniging waar ik ook in het bestuur zit.
Ik heb twee fjordenmerries. Moeder en dochter.

Moeder heet Plezier (ja serieus :+ niet mijn idee, maar ik verander een naam ook niet snel), schofthoogte +/- 1.36
19 jaar oud, met pensioen in verband met een oude peesblessure, dus heerlijke wandel/knuffel pony.

Dochter is Joy, schofthoogte: +/- 1.33
15 jaar oud, bij ons geboren. Aangezien ik vroeger wat foutjes heb gemaakt in haar opvoeding zijn we enkele jaren terug weer helemaal overnieuw begonnen. Dit gaat super goed en daar waar ik vroeger niet eens met haar aan de hand kon wandelen omdat ze me anders platwalste, loopt ze nu in de bak keurig voor de tweewieler.

Sinds een maand verhuist naar een pensionstal in de buurt, ben hier heel erg blij mee omdat ik nu elke dag er heen kan in plaats van 1 keer in de week. (stond eerst bij mijn ouders)
We gaan hierdoor nu met mega sprongen vooruit met het mennen en ben met de situatie zoals hij nu is, heel erg in mijn sas. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:55

MC welkom
Sonjim: :(:) blijven moeilijke momenten

Ik geloof dat ik ziek ben. Bah!!! Vanmorgen wel al glibberend boodschappen gehaald, maar verder komt er niets uit mijn handen. Zoonlief is nu de wei aan het uitmesten, schatje is het toch. Zal hij wel even mee zoet zijn. Ik heb zelf 2 volle kruien eruit, maar hij heeft kinderkruiwagen, dus zal zeker 5/6 kruien hebben. Training wordt maar uitgesteld. Ik zie het echt niet zitten. Bovendien is de bak denk ik wel weer goed, maar het erf is nog steeds glad, dus niet heel handig. Wei is trouwens ook nog goed bevroren en glad, vooral het eerste deel (paddockdeel). Gelukkig heb ik verstandige paarden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:18

Welkom MC, in welke regio zit je? Altijd leuk enthousiaste men/paardenverhalen *\o/*
Beterschap Tine, is het griep? Schijnt flink rond te gaan nu.

Pony's vandaag op de wei gezet, was nog wel bevroren / licht baggertoestanden maar alles beter dan zo lang op stal. De paddock was op de betonplaat nog een en al ijs, vond ik met Ollie's ijzers te gevaarlijk en dan kan ze nog niet lekker rennen. Ze waren erg vrolijk :+ Had ook net de pech (naja volgens pony's geluk, konden ze legaal uit hun bol gaan) dat de slootkanten werden bijgewerkt met zo'n enorme graver. Moet zo weer even heen om ze weer binnen te zetten. Dan hoop ik dat ik morgen ritje kan doen zonder explosie-gevaar :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:04

@Sonjim trieste dag(en) zo.... sterkte :(:) Bij ons met Rizanta is het nu sinds een paar maanden zo dat ik niet meer iedere dag en verdrietig aan haar denk dat heeft knap lang geduurd (is in juni 2011 overleden).

Pony's waren erg vies maar zeer tevreden :D

Rustig hier :7 iedereen al achter de oliebollen en champagne aan :+ Heb zaterdag al mijn eerste oliebol gehad bij onze voerleverancier, smaakte prima :Y)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:41

sonjim...met die herinnering blijft deze datum een speciale dag ... :(:) :(:)
Welkom MC.
Vhu,paardjes lekker buiten..en druk met oliebollen en champagne..

vuurwerk....altijd een mooi gezicht met oud en nieuw....maar....zonde van het geld.. :$

hier geen nieuws verder....stukje willen wandelen...maar binnendoor naar auto terug ivm regen..blegh..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:58

oliebollen???? ik heb hier 2 zakken liggen maar die zijn niet voor de 'op-eet' maar voor morgenavond: oliebollenrace....groom moet oliebol op lepel opscheppen,op lepel houden en plankgas naar andere kant van de bak rijden en bol niet verliezen.....lozen in een schaal en weer opnieuw 1 halen en dat 5x! *\o/* daarna gaan we aan de boerenkool als afsluiter van het menjaar

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:41

Ik dacht dat paul het alleen moest doen....nu moet ik als groom de goochel truuk met oliebollen doen haha ben benieuwd

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:37

Leuk ht en janouk. Veel plezier !!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:04

Ht en Janouk leuk om zo het jaar te eindigen.
VHU heftig is en blijft het wel he zo'n kanjer verliezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:40

Wat leuk HT en Janouk *\o/*

Ja ik had nooit gedacht dat dat zo'n indruk kon maken. Terwijl ik toch al zo lang paarden heb. Het is denk ik ook de manier waarop, het voelt zo oneerlijk. Dan is het verwerken ook veel moeilijker. Het is geen mens probeerde ik dan te denken, want ik vond het eigenlijk niet kunnen dat ik door het overlijden van een paard/dier zo van slag was. Maar ja, je gevoel kun je niet zomaar uitschakelen...

Zo de paardjes buitenzetten en dan cultuur snuiven in het Nationaal Architecten Instituut B-) zoonlief zegt nu dat hij architect wil worden (wisselt nogal :P ) dus wie weet stimuleert het om zich ook bezig te houden met huiswerk en vooral dan met wiskunde :))

Fijne dag allemaal!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 12:21

PPff aan het bijkomen van 3 dagen met een stand op een dressuurspectakel hier in de buurt. Elke dag van 8.30 tot 22 uur en dan thuis ook nog alles hakt er wel in. Nu weer een beetje mens aan het worden.

zal zo ff bijlezen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:31

Goeiemiddag!

Heb zoveel mogelijk bijgelezen en jullie sneeuwervaringen gevolgd :D . Biancacoo een ervaring / aanvaring met de boswachter gehad. Lastige mensen.
Welkom Merel! Plezier en Joy, lollige namen :D .

Ik ben de afgelopen week aan boord geweest. Schip lag in Bad Wimpfen (DL) en we zijn flink ondergesneeuwd aan het eind van de tweede kerstdag. We hebben het erg gezellig en internetloos gehad, dus veel gewandeld naar de mooie historische binnenstad en door de bergen gereden.
Gisteren voor de tweede keer een anker verloren op de Rijn :? en vandaag in Duisburg er een nieuwe op laten zetten. Straks weer naar huis, hopelijk vanavond even naar Moos. Anders morgenochtend.
Zaterdag de slipjacht in Waalre rijden met de Andalusiër, heb er zin in :) . Hopelijk werkt het weer een beetje mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:16

Gem, ankers verloren..wauw...dat is bizar !! en ondergesneeuwd,..schitterend gezicht natuurlijk die sneeuw, maar niet altijd een pretje, hoop dat je mooi weer hebt tijdens de aankomende slipjacht !
Baudyh, lange dagen !! _/-\o_ _/-\o_ nu bijkomen.
Vhu,..blijft in je herinnering..en het blijft oneerlijk op wat voor manier je haar verloren hebt..... :(:)
Hoop dat HT en Janouk een leuke oliebollenrace hebben vandaag.

Hier vanmorgen onverwachts niet alleen getraind met de honden.
Samen met medemusher tegelijk gestart, filmpje van hoe dat klinkt voordat we echt onze ankertjes los kunnen gooien en gaan trainen..zodra de hondjes in beweging zijn...zijn ze stil..dit is vlak voor de start, het grote team moet nog een paar hondjes inspannen die van mij zijn met z'n 5-en al compleet....oren dicht..of geluid niet te hard..haha...
http://youtu.be/gmUIWmQBcKw

En een ouder filmpje van september ofzo...toen trainde ik met 4 hondjes..
http://youtu.be/U1ka_2-fQVw

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:57

Geweldig Biancacoo, Wiske zat met een scheef hoofd te luisteren :)) wat ontzettend leuk zeg met zoveel honden op pad *\o/*
Nou Baudyh kan me goed voorstellen dat je daar even van bij moet komen %) :(:)
Gem ankers verliezen, hoe kan dat nou? Zo'n ding zit toch vast met een ketting of zoiets? Lijkt me wel gaaf zo in de sneeuw in die omgeving *-:) en een slipjacht dat is leuk *\o/*

Het architectuur museum was leuk, was een tentoonstelling over de nieuwe Markthal en ook nog van alles over een aantal straten in Rotterdam dus veel herkenbaar. Daarna via de McD naar de pony's :x heel verantwoord hahaha. Ollie was wat springerig, ik gleed nog net niet als een skiër achter haar aan zeg maar bij het binnenhalen, er wordt al behoorlijk geknald daar kan ze niet zo goed tegen. Gelukkig is het morgen Oud&Nieuw hebben we dat gedoe ook weer gehad. Hero vindt het ook niet zo'n succes maar die blijft goed bij je en Ber is net een politiepaard die is totaal relaxed wat er ook knalt 8-)