[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:40

Hier niet actief aan de schoonmaak hoor. Heb wel wat beters te doen.

Nou, het weer valt erg mee. Dus toch maar wel gewoon les vanmiddag. Ik word gek van die weerberichten die (bijna) alarm zijn en dat het dan helemaal niets voorstelt. Maar goed, beter zo, dan andersom.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:25

Hier 31 graden, dus wel behoorlijk warm, merk ook dat ik er niet zo goed tegen kan, nu, dus maar rustig aan.
Hahahaha, goede instelling, Tine, m.b.t. het poetsen, al kan ik het hier echt niet laten om het een dag niet te doen :') .

@Gem: hier geen plassen, dat dan weer niet, maar alle bloemen en planten zien er lekker opgeknapt uit en redden het wel weer tot vanavond.
Hier heeft arme kind straks voltige, ook nog extra lange training i.v.m. een wedstrijd := .

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:28

Hier wel 'veel' aan de schoonmaak vandaag. Maar ga vandaag geen paarden zien, dus veeeeel meer tijd.
Had vannacht slecht geslapen, net heerlijk twee uurtjes gedut!
Nu nog een was ophangen, kan denk ik wel weer buiten. Zonnetje komt door en het waait lekker, erg warm is het niet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:53

Avaluna: hier ook een zielig kind. Die moet zometeen 3 uur lang balletten in een snikhete zaal, maar tot overmaat van "ramp" is het ook nog kijkles..... dan mogen de ouders en familie aan de rand van de zaal meekijken. Ik heb besloten niet te gaan kijken in die hitte.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:13

@Gem: pffff, drie uur is dan wel heel erg lang :(:) . Pupke hier gaat vrijdag met vriendinnen naar Toverland, dus die heeft vrijdag iig geen ballet :=

baudyhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:27

hier zes spetters geweest en een paar flitsen en dat was het weer. Nog altijd warm. wel iets afgekoeld maar niet veel.
Net met zakken voer gesjouwd maar daar is het nog wel te warm voor hoor. Maar moest ff ruimte maken. Havens komt vandaag of morgen weer 5 pallets brengen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:51

vanmorgen mezelf ingesopt met zonnenbrandmiddel.....kom ik buiten....waar is dat gele ding???? foetsie :(
zelf even naar de hoefsmid geweest (pedicure) en onder het stront scheppen erachter komen,dat ik binnen 4 minuten bij de fysio op de tafel moet liggen.....racen op het fietsie en dampend van het zweet en ponystank net aan 5 minuten te laat aan gekomen...(arme fysio,maar raam stond open _O- )

gem: valt me weer tegen van je,geen balletkijken,je kon toch een coolpack onder je kont schuiven......lekker koel
biancocoo krijgt vanaf hier heeel veeel positieve energie en er ligt vast een geweldige baan voor je te wachten :j
tine gaat tonnetjes rijden,gaaf
beer heeft een eigen badje _/-\o_ gekke labrador
en verder alles vergeten....zal wel door die 36 graden komen :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:58

HT: :D , ik heb wel genoeg ballet gezien de laatste maanden. Prachtig hoor, en uiteraard ben ik een trotse mam, maar het is haar opleiding... niet de mijne ;) .
Ha ha, fysio zal vandaag wel meer zweetluchtjes geroken hebben :x .

Hier nu 32 graden in de schaduw {:}

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:01

Hier lang niet zo warm als gisteren, staat een lekker windje!

HT pfff wat een gedoe met je fysio, haha. Hij zal vast heeeeeeel blij met je geweest zijn ;)
Gem niet eens zin om in de hitte ballet te kijken ;)

Had vanochtend bij de Hema voor 2 euro een klein balletje gekocht, hihi, was met 2 minuutjes kapot... en bedankt Beer ;) Maar voordat ie kapot was, heeft hij wel de grootste lol gehad, hahaha.

Moet eigenlijk nog al mijn spullen bij Gwin op stal opruimen, maar ik kan er nog geen zin in krijgen. Niet zozeer omdat het emotioneel te moeilijk is, maar heb gewoon geen zin :o
Hier in huis moet ook een hoop opgeruimd/verplaatst worden om de babykamer klaar te maken, maar dat heeft nog totaal geen haast gelukkig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:57

Frensie: hier ook van die honden die ballen binnen de minuut gesloopt hebben. Zo sneu als zoonlief eens zijn bal niet goed heeft opgeruimd.
HT: hilarisch verhaal mbt fysio.

Net heerlijke springles gehad. Twee van de nieuwe tonnen ook bij het springen gebruikt. Topknollie sprong alles. Als ik dit vertrouwen bij het springen nu toch bij het mennen ook heb, is het helemaal geweldig.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:14

nou.. Als 't niet zo snoeiheet was geweest vandaag had ik de dierenarts gebeld denk ik. Maar jeetje wat was dat paard van mij apatisch.. :')
Zijn benen waren alle 4 warm, zijn liezen ook. Zijn keel ook. Gewoon oververhit denk ik?..
Heb 'm wel even laten bewegen, maar hij loopt goed, en reageerde daarmee ook alert.
Hij had gewoon algehele ^)

Weerbericht geeft voor aankomende zondag 15 graden. Ik kan het niet laten, maar :9 I like!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:38

Tine het gaat nog wat worden hier als er babyspeelgoed in huis komt :D Gaat héél moeilijk worden om Beer het verschil te leren tussen Berenspeelgoed en babyspeelgoed, haha. Ik heb al wat knuffels gekregen en die vindt hij ook reuze interessant, vooral de knuffels met een geluidje.

Hier is het lang niet zo warm geworden als ik gevreesd had. Heb eigenlijk best veel gedaan vandaag. Lijkt wel alsof ik al nesteldrang krijg, of een hele late voorjaarsschoonmaak ;) Zelfs de afzuigkap is net uit elkaar gehaald en van binnen gesopt... Gister de wasmachine rubbers grondig geboend... Wat is er met me aan de hand...? ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:08

Frensie, als je thuis klaar bent, ben je van harte welkom om hier verder te gaan :j

Manlief is vandaag jarig. Alweer 48. Pfff, gaat snel. Komende zaterdag lekker uit eten met zijn drieen. Nu nog leuk restaurant zoeken.

baudyhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:25

@ Tine gefeliciteerd met je man!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:36

Gefeliciteerd Tine :) fijn dat je lekker gesprongen hebt!

Frensie je bent hier welkom om verder te gaan met late voorjaarsschoonmaak haha

Als arme dids, heb je geen hoofd ventilator voor hem hihi

Gem laat dochter alleen zweten haha

HT, arme fysio!!

Ik heb vanavond heerlijk gemend in de bak *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:04

Tine gefeliciteerd met je man.
Frensie....kindje op komst, alles moet schoon ! Haha.
Weersverandering....ik moet nog hooien.....jaja...kleine pakjes als het volgende ronde droog is.
Maar 30 graden is me veel te warm.
Ik moet nog aan de zweedse studie vandaag.....en nog veel meer,maar waar begin ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:47

Goedemorgen

Hier moet ook nodig gehooid worden, maar ja, moeten we wel een droge periode gaan krijgen.

Hier komt een onderhoudsmonteur voor de cv ketel. Tussen 8 en 13 uur. Oftewel, zit waarschijnlijk de hele ochtend te wachten en kan weinig doen... Bah.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:01

Biancacoo schreef:
Tine gefeliciteerd met je man.
Frensie....kindje op komst, alles moet schoon ! Haha.
Weersverandering....ik moet nog hooien.....jaja...kleine pakjes als het volgende ronde droog is.
Maar 30 graden is me veel te warm.
Ik moet nog aan de zweedse studie vandaag.....en nog veel meer,maar waar begin ik.

:(:)
Met een goeie kop koffie en een overzichtelijk to-do lijstje
kun je lekker afstrepen wat gedaan is, en dan voelt het productief?

zei de to-do lijstjes freak :D

Zo, ik heb het gevoel alsof er een trein over me heen is gereden :')
Ik weet niet of 't geonweerd heeft vannacht, heb er niks van mee gekregen in elk geval :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:41

Aks ik heb vannacht ook in coma gelegen :D Word alleen zo slecht wakker dan...

Tine nog gefeliciteerd met je man en alvast veel plezier zaterdag met het etentje!
En voor nu succes met wachten op de onderhoudsman...

Biancacoo aan de studie!

Voorlopig is er hier in huis nog genoeg schoon te maken dus alle aanbiedingen om bij anderen verder te gaan kan ik 'helaas' niet aannemen, hahaha.

Boodschapjes zijn binnen en ik denk dat ik zo maar naar stal ga om Gwin d'r spullen op te ruimen, moet toch een keer gebeuren! Beer kan gezellig mee en dan ga ik vanmiddag Bieb rijden, als ik nog genoeg puf heb ;)

Fijne dag allemaal!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:39

Hier hoop ik dat het nog wat wordt met hooien, want het is al zo hoog..., was gewoon te laat :o .

Ben ook al zo'n 3 maanden met 1 wei bezig en ze zijn nog niet op de helft met afvreten :oo , het begint dus ook weer mooi groen bij te groeien, hahaha.
Luxe-probleem.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:44

Bij mij op stal is al 1x gehooid. Was voor het mooie iets te vroeg, maar toen was 't lang droog.. En stalhouder had gelijk blijkt nu..
Bij ons is dus álles afgemaaid. Maar er is zoveel land, die paarden krijgen het gewoon niet mee afgevreten ook al beginnen ze vanaf ''nul''.

Ik probeer mijn beroepsassessment voor te bereiden.. Maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet zeggen ^) :\

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:03

@Aks: succes! Ik wist ook wel dat het gehooid moest worden, maar heb soms andere dingen aan mijn hoofd ;) , heb het hooi zelf ook niet nodig := , ach d'r moeten gewoon paarden bij, hier _O- .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:04

je kunt 't ook maaien en afvoeren. Als je 't toch niet nodig hebt als hooi.

er zijn meer mensen die ook andere dingen aan hun hoofd hebben hoor :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:10

Wil idd naar iemand op zoek die het zonder/weinig kosten doet, mij wat hier laat en de rest mooi mee neemt, hahaha.
Maaien kan ik zelf, rest niet, maar is zo zonde om het gewoon te laten "vergaan", is nu voor ons het derde jaar en je merkt dat het nu gewoon echt een volle grasmat is, ik gooi er ook genoeg geld aan om het "mooi" te laten zijn. Gewoon nog geen tijd gehad om daar iemand voor te zoeken; die zullen idd zeker te vinden zijn :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:47

Nou ja, zeg. Weer een heel verhaal getypt en geplaatst en WEER is het niet terug te vinden.
GRRRRRRRRRRRRRr

Hier was het gras op het moment dat anderen gingen hooien nog niet ver genoeg. Ik wil graag uitgebloeid gras. Maar ja, nu mag het wel en kan het voorlopig nog niet.

Aks: hier ook een lijstjes freak. Heerlijk als je dingen kunt afstrepen :D

Onderhoudsman kwam hier aan toen ik Rembrand aan het uitstappen was, perfecte timing dus. Heb Amerigo ook al laten zweten, dus ik breng ze zo weer naar de wei. Thabor mag vanavond mee naar les.

Nog een vraagje aan jullie: Rembrand heeft een heel gevoelige huid. Daarom loopt hij dus al met een masker met neusflap, anders allemaal korstjes van zonnebrand. Zijn benen zijn momenteel ook een korstenveld. Dacht eerst dat het misschien mok was, maar het zit niet in de holtes, maar juist op hele been. En nu heeft hij vandaag dus ook weer 2 wondjes op zijn hoofd van de kinketting, waardoor ik dus voorlopig weer niet kan trainen. En dat met de kampioenschappen in het vooruitzicht... -O- Ik gebruik al heel lang een kinkettingbeschermer, maar waar dat ding niet zit (bovenaan, vlak bij de haakjes) heeft Rembrand dus 2 wondjes (aan de rechterkant). Ik heb het net maar gewassen met betadineshampoo en er calendula op gedaan. Maar wat zou ik kunnen doen om te voorkomen dat er uberhaupt wondjes ontstaan????? En wat kan ik nu doen om te zorgen dat ik snel weer aan de slag kan gaan? (vrees dat ik geen invloed heb op het weer/de temperatuur, want zweet zal de boel niet bevorderen denk ik)

Waarschijnlijk zullen de plekken bij zijn oksels binnenkort ook wel weer gaan moeilijk doen. Zucht