[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:46

mijn huisarts is toevallig weer met vakantie tot over 2 weken :') (merkte ik toen ik deze week een herhaalreceptje nodig had :+ )
Maar inmiddels loopt granny rond. Heb een fles op tafel staan waarmee ik me kan opdrukken tot staan :') en dan kan ik rondschuifelen..
't is echt geen porum _O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:46

hier heerlijk rondje liesbos wezen karren...
in uppie vertrokken en halverwege heenweg vh bos,
sloot stalgenootje aan met dr verzorg-knollie ohz.

hele bos rondgeweest, flink gedraafd en gegaloppeerd, was keivet, tussen de bomen dor zoeven :D

morgen als goed is stalbaas mee op de kar :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:48

kei balen aks...

op jou leeftijd moet dat toch niet zo hoeven zou je denken....grmbl..

ik slik trouwens als mijn rug zo opspeelt diazepam, moet zeggen, werkt super!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:54

heeeerlijk bic! :D En dan zo'n post van jou, die ''niet zoveel met bos heeft'' ;)

Heb hier niet zoveel behalve diclofenac en paracetamol meer liggen.. Maar ik kan nou gewoon niksdoen, dus ik blijf gewoon stil liggen :+

Heb net een hoes besteld voor m'n telefoon, eventjes goed gezocht. Mooie gevonden, 19 euro. Beter gezocht, dezelfde gevonden voor 10 euro :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:00

solly aks :o :o :o
stalgenoot wilde naar t bos, en met de kar crossen moet toegeven, was vet.

die diazepam is een spierverslapper,
bij mij werkt het zo, dat de spiertjes die verkrampen zo nu en dan rond mn versleten wervels,
die worden zo weer uit de kramp gehaald,
waardoor bij mij de pijn weer verwdijnt.

dicl en para zijn alleen pijn bestrijders, dat werkte bij mij ook niet.

*denkt hardop mee om aks te proberen te helpen*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:06

ik weet niet zo zeker wat het nu is bij mij. :') Het voelt nu in elk geval weer precies als toen ik zo'n 9,5 maand geleden van paard af stortte :=
Alleen strekt het nu tot aan mijn stuitje, dat is nieuw..
Nouja, over 2 weken mag ik naar de osteo :):) hopelijk gaat dat helpen :) (en m'n ma al berichtje gestuurd, doet thuiszorg, dat ze hier ook wel heen mag komen :') )

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:18

@ Nouvel: Je zegt dat je zo weinig (of zelfs geen) bospaden hebt, hoe train je dan? Ga je dan draven enz op de verharde weg? Is dat dan een volwaardige training voor Fief? Het is puur uit interesse, ik woon hier tegen een gigantisch bos aan, ik kan hier een 4-daagse houden met 98% boswegen, dus ik kan me niet inbeelden hoe het is om enkel verharde weg en bak te hebben.

@ Bicci: Lekker gereden vandaag met gezelschap van stalgenootje met haar verzorgpaardje. Vanaf maandag een week in de Veluwe! Wat een leuke vooruitzichten!

@ Frensie: Lief van je stalhoudster om je stal uit te mesten! Dat geeft toch wel een beetje verlichting als je het zo druk hebt.
Verstandig om Beer in de bench te zetten, je weet maar nooit… Als hij eens door heeft hoe leuk het is om alles kapot te maken, is het moeilijk om dat weer af te leren. Ook voor Zhazha en Bubbles natuurlijk aangenamer, zo hebben zij voldoende rust als je weg bent.
Jij hebt vandaag trouwens een drukke dag vandaag! Veel succes!

@ Jenkins: Jij ook weer leuk gemend! Je hoeft niet altijd te trainen hé, van zo een hobbelritje kan ik ook wel eens genieten! Dat is trouwens ook goed voor je vertrouwen in het mennen.

@ Biancailona: stuur je je verzorgster hier ook even langs? :D De wei mag hier ook uitgemest worden! ;)

@ Aks: Hier ook plots die nieuwe layout, vind het er maar vreemd uitzien. Maar goed, zal wel wennen zeker?
Vervelend zeg dat je het zo zwaar hebt. Toch maar even rustig aan doen hé? Hopelijk kan de osteo je over 2 weken helpen.

@ Ollie: Veel plezier met je ritje met Bruutje!

@ HT: jammer dat je moet verkopen…

@ Janouk: wat geweldig van je zoon! :D Super dat Janouk zo goed luistert naar hem, wel een beetje vervelend voor de vader :D

@ VHU: leuk met de paardjes bezig geweest, dat is altijd genieten!

Ik heb gisteren een heel leuk dagje gehad! Een vriend van op de hondenschool vroeg of ik zin had om mee te gaan wandelen. Zijn hond (border collie reu) en Zhora zijn stapelgek van elkaar, werkelijk heerlijk om te zien! We zijn gaan zwemmen met de honden, Zhora heeft echt de tijd van haar leven gehad! Zhora had bang van water, maar doordat de andere hond een grote aanloop nam en zonder zorgen het water in dook, bedacht Zhora zich dat het niet zo erg moet zijn. Zhora ging steeds vlotter het water in :D

Na onze wandeling zijn we naar mijn thuis gekomen en zijn we een ritje gaan mennen met Romeo, het baasje van die border collie had dat nog nooit gedaan en wou dat toch graag eens doen. Romeo deed het ongelofelijk goed, hij luisterde perfect. We zijn ongeveer 1,5 weg geweest en Romeo zweette niet eens, terwijl we toch aardige stukken galop hebben gedaan. Ponybeest heeft dus een super conditie! *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:30

sl, wij kunnen hier aangespannen inderdaad alleen door het verkeer op de harde weg rijden, onderweg pak ik wel eens een heel klein stukje onverhard mee over een grasveldje tussen de bomen door waar de mogelijk is.
Er is in de buurt ook nog een terrein (dat binnenkort helaas vol gebouwd wordt) waar ik wat op het gras kan dressuren.
maar verder is het inderdaad alleen harde weg, buiten dat dat niet leuk rijden is (alleen rechtuit en tussen het verkeer door) is het ook niet bevorderlijk voor de benen, maar goed, het is hier gewoon niet anders...

Onder het zadel kunnen we wel de duinen in en het strand op, dus in dat opzicht kun je hier wel onder het zadel mooi buiten rijden.
Maar die paden zijn niet geschikt en verboden voor menners en het strand ook, en daarbij sloopt het zeezout je kar...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:35

Hier hetzelfde, behalve dat ik met de trailer moet naar t duin. Binnenkort maar eens met Pablo paard doen! Lang geleden. Maar ik train met Det wel veel in de bak, wij hebben 20x50 daar red ik me prima in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:39

@Ipsilonka: succes met de kijkers, is altijd een heel werk idd, ik was, wat dat betreft, heel blij dat het ons huis heel snel verkocht was.

@Tallechie/VHU: wat leuk dat Snuitje en Alwyn weer herenigd zijn en idd genoeg dingen om te doen met een pony als Snuytje.

@Janouk: hahahaha, heerlijk beest met karakter.

@Aks/Frensie: een knuffel.

Hier geen ijzers meer, had normaal de pony's wel in de zomermaanden op ijzers, maar het gaat zo prima en scheelt weer flink wat geld. Ik heb nu thuis lekker de mogelijkheid om in de bak te mennen, maar rijd ook regelmatig flink wat kilometers op asfalt (op het fietspad langs de rivier die hier achter de boerderij langs loopt) en dit gaat prima, ze hebben alledrie flink harde hoeven ervan gekregen.

Gisteren naar Phantasialand geweest, erg leuk, maar wel kapot gisteravond, ik heb dus snel de beestjes verzorgd en niet gezien dat de haan niet in het kippenhok zat :o , die stond vanmorgen dus mooi onder het slaapkamerraam te kraaien, hahaha, hij was blij weer herenigd te zijn met z'n harem :D .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:39

de bodem van onze bak is niet heel geweldig en nu ik de vitara niet meer heb kan ik 'm ook zelf niet meer slepen (en dan wordt het dus niet gedaan), dus ik rijd weinig aangespannen in de bak...
op zich kan het wel, maar ik moet het met Fifi ook niet te vaak doen, het is net te klein voor haar, dan komt ze teveel terug en gaat ze zich teveel vast houden...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:44

Dat lijkt me echt vervelend als de bak niet gesleept word! Ik ben door ons oude stalbaasje verwend. Soms als ik overdag kom en ik pak mijn kar... Dan springt hij op de trekker om voor mij de bak te slepen, zoooooo lief!
Zit er iemand livestream os te kijken? Heb net Yessin ff gekeken en hoop dat ik er straks aan denk om Anky te kijken.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:53

:wave: meegelezen! mooie samenvattingen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 12:54

@ ips ik zit alle paardensport dagen al de hele middag achter de pc te kijken zo ook de cross gevolgd

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:54

@Ipsilonaka, ik zit ook livestream te kijken maar moet eigenlijk aan de
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 12:56

@ollie; geinig plaatje _O-
:P

Net gebeld naar revalidatiearts.. teminste, de assistente.. Maandag om 4u belt ie me terug.. :') 't is toch te erg eigenlijk, maargoed :) Zit te denken om zometeen eventjes buiten een rondje te lopen.. in het kader van ''bewegen is goed'' ...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:02

sterkte en doe voorzichtig aks...

zit ondertussen ook livestream te kijken inderdaad...
en moet ook nog van alles doen... :+

ja vlakke bak is wel erg prettig met mennen, zeker met een gevoelig paard...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:08

@Aks, probeer inderdaad wat in beweging te blijven...en waardeloos dat je nu al maaaanden zo aan het lijntje wordt gehouden.. hopelijk kan de revalidatie-arts wat voor je betekenen :(:)

En even :~ heeft iemand een bakje voor me :o ...ik ben zoooo weg van Carl Hester, hoe vriendelijk hij rijdt, zijn paard zo netjes voor elkaar heeft en bovendien nog <3 is om naar te kijken als combi :j _O- Respect!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:09

Ik ben te werk, dus heb m even weggelegd (zat te kijken op de ipad, nu weer op de pc)
Ben ondertussen schrikdraad aan t bestellen bij Agradi.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:12

ja carl hester is echt geweldig, wat kan die keurig rijden, respect! :j

schrikdraad bestellen moet ook gebeuren he... 8-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:17

Euh, ja, er moet nog van alles gebeuren. Iemand die een bak aan kan leggen is ook zeer welkom. Wordt elke keer niet teruggebeld..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:19

huh, livestream op de ipad is sneller/eerder als op de pc! Grappig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:22

@Ipsilonka: genoeg te regelen, dus. Ik had de spullen bij weidezaun.de besteld en de bak vond ik erg lastig, maar is gelukkig allemaal goed gekomen en ben er echt superblij mee :j

@Nouvel: dat is balen :(:) . Toen ik op de pensionstal stond, heb ik extra een lichte concourswagen (van der Mee) laten maken en toen die klaar was, mocht ik niet meer in de bak mennen -O- .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 13:23

ligt er aan welke live stream je aan hebt staan nos is langzamer als eurovision

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:27

Hoii net klaar met werken, is anky al geweest?
of moet ze om ongeveer kwart voor 2?