[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:48

Succes met druk-zijn Ollie :):)
Moet zo ook nodig aan de kook, macaroni oftewel 'pasta di mama' deze keer, lekker simpel :Y) .

Citaat:
jammer dat er niet even een échte deskundige naar kunt laten kijken

Dat is inderdaad jammer. Ik schakel bij van alles Peter in, die meet dan wat en rommelt wat en zegt dan 'volgens mij klopt het zo', dan ga ik er ook maar van uit dat hij gelijk heeft :+

Maar is er dan verder ook geen instructeur voor mennen in de buurt Tine? Of van de verenigingsmenners die je dan kan helpen of waar je mee kunt overleggen? Twee zien meer dan een.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-05-11 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:58

Jullie zijn mijn deskundigen :D Vele ogen zien ook veel hoor. Trouwens, mijn meninstructeur en de man die Amerigo heeft beleerd, hebben de lengte bij de vorige kar zo bepaald. Maar als ik nog eens goed kijk, was dit ook te ver naar voren denk ik. Dus wie is er dan deskundig???

Vast een domme vraag, maar wat is het voordeel om hem dichter bij te hebben?

De menles van de vereniging ligt momenteel stil. Zijn nog meer 2 lessende menners, waarvan van 1 kind nu op ic ligt en de ander lest nu niet. Verder geen verenigingsmenners, of mensen die er echt verstand van hebben.

Amerigo wordt niet meer groter :D , maar heeft niet het eeuwige leven (alhoewel hij nog vele jaren mee kan). Stel dat er nog eens een andere pony komt die wat groter is, dan hoef ik niet meteen weer nieuw tuig te kopen.

Wielbasis is 13 cm korter, wagen is 20 cm korter.
Wagen past niet in mijn bus (heb Hyundai H200, die is te smal daarvoor), maar wel op mentrailer.

Luchtvering moeten we proberen, welke "stand" we prettig vinden, dat is dus veel uitproberen, lucht erbij/lucht eruit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:16

Als je hem dichter bij hebt staan kun je volgens mij toch weer wat directer sturen en je draaicirkel wordt kleiner, wat vooral handig is in de vaardigheid.

** moet nodig iets 'nuttigs' gaan doen **

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:19

zo er word weer aardig geklets hier,moest weer veel bij-lezen.
weer een mooi zwart veulen geboren,van harte gefeliciteerd.
vandaag sunrise ook weer eens ingespannen,rustig thuis op de volte gereden,was erg tevreden(door mijn medicijn-woede-uitbarstigen ging nuchtere sunrise ook wat stuiteren,maar vandaag niet)
daarna rugrekje concourswagen wit gemaakt en toch het houtwerk maar weer ff zwart gemaakt.
nu nog het onderstel wit...zondag misschien kan geenverf meer zien. :j

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:13

*\o/* *\o/* Ik heb op veale gezeten *\o/* *\o/*

Het opstappen ging niet helemaal goed. Moet met een stoel opstappen en een stalgenoot had hem vast. Tot 3 x toe draaide hij mij de kont toe, dus hij heeft 2 rake schoppen gehad. Toen ik zat ging het goed, kon hem mooi nageeflijk rijden. Heb alleen gestapt. Morgen ga ik weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:23

Hee Tallechie, goed gedaan meid. Ben trots op je!!

Happytime, fijn dat Sun het zo goed deed (en fijn dat je ook weet hoe het komt als het niet zo goed gaat. Gaat het nu al beter met je medicijnen? Krijg je andere?)

Leuk he, karretjes verven. Heb er ook 2x een opgeknapt. Wil ik even niet meer doen. Wat een werk. Maar goed, heb een heel erg nieuwe en een iets minder nieuwe (2 jaar), dus hoop voorlopig nog niet te hoeven opknappen.

Heb manlief net aan de telefoon gesproken (komt donderdag nooit thuis), hij gaat dit weekend de bomen voor me inkorten. Morgen ga ik weer mennen, dan zal ik alles eens even goed meten (hoe ver hij er nu vanaf staat enzo) Trouwens wielbasis is wel iets groter dan ik dacht. De wagen die ik in de winkel had opgemeten, scheelde 13 cm met oude, maar nu scheelt het 5 cm (deze wagen is breder dan die in winkel stond, dus dat is dan ook weer anders) Wielbasis is 98 cm.

Nou, ik ga naar bed, morgen weer een druk programma.

Heb trouwens het idee dat Rembrand beter begint te lopen. Vanaf dinsdag gaan we weer samen aan het werk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:27

zo! :) Kar verven, rotklus I know, mijne ook gedaan, met hulp van paps dat wel :D

Super tallechie!! :):)

Ik heb ook weer gereden vandaag :) Bos in geweest met dids onder het zadel. Om te stappen he :)
Stalgenootje mee op een kleine pony, meiske houdt nogal van wat crossen en doen, heb d'r lekker laten doen ;) Goeie oefening met Dids en mij, want hij moet bij mij blijven :P
Hij was wel knettergek :):) hij wil echt heel graag werken en lopen.. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:35

@Tallechie, knap meid! Super dat je er weer op hebt gezeten en ook nog lekker gestapt ook +:)+ Ik heb zelfs nu nog dat ik wel eens gewoon vrijwel alleen aan het stappen ben hoor, niets mis mee.
@Tine ik las .... bomen inkorten, ze hebben ze toch net gepland :o? drong pas later tot me door dat het om de bomen van het lamoen ging ...pfff moet naar bed denk ik :O
@Naaltje goed bezig :j

Manlief is naar ouderavond. Zo grappig. Dat wilde hij dus nooit, ik hem er zo ongeveer heenge ... ~~}> nu zijn er een paar vaders die elkaar wel liggen en hij ging nu vol enthousiasme naar de ouderavond...en daarna nog even naar onze buurtkroeg. Jawel ja :+ Maar goed... hoef ik tenminste niet elke keer :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:39

haha, goed afgericht VHU! :D die kroeg is dan de beloning he :+ :P

ja ik was heel trots op dids (en mezelf :+ ) morgenavond hopelijk nog een rondje :)
het stikte wél van de teken!
heb er 3 van dids af gelepeld al (die waren nog aan 't kruipen) ik vrees allemaal voor mezelf :\ (wel cappie op dus hopelijk m'n hoofd goeie zaak :) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:43

Bah...teken vies he :r
Voor dat je gaat rijden de benen van je paard goed inspuiten met goede anti mug / anti teek zeg maar. Ik gebruik Bremsenbremse en dat schijnt ook tegen teken te werken. Laat ik het zo zeggen: bij Rizanta tref, Alwyn en Freddy tref ik het niet aan. Snuit had ze ergens anders opgelopen natuurlijk. Spuit Rizanta zeer grondig in, zo'n 2x per week het spul werkt vrij lang door.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:45

moet nog antivliegshit gaan halen /maken...
spray eigenlijk nooit :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:50

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:53

zulk duur vliegenmeuk komt er bij mij niet in :=
dat euh.. is te lang werken zegmaar _O-

Ik had altijd een mixje van teatree, citronella olie, drupje afwasmiddel en azijn
werkte ook prima, alleen niet tegen dazen :+

En ik wil niet zo'n spulletje met hertshoorn, want dan krijg 'k bruine vegen op m'n paard..

Rijd als er echt beesten zijn meestal gewoon met vliegendeken. Maar hier zijn 't nu vooral mugjes, en dan die teken :\ (hebben ook veel door hoog gras gereden)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:59

Door die ultra fresh van bremsenbremsen zit geen hertshoorn hoor, en je hebt echt maar heel weinig nodig en het werkt dus wel tegen dazen, van die knutjes en teken :+
Die endure werkt ook nog weer langer dan die andere.

Ik vind het ook altijd hele uitgave maar geef het er graag voor. Met deken rijden is natuurlijk ook alternatief. Hoop dat we dat niet hoeven te doen... want vind het eigenlijk maar niets, rijden met een deken }:0

Met een fles bremsenbremsen doe ik een seizoen. Want ik doe het er alleen op als ik echt in het bos ga en zeker weet dat ik platgestoken word natuurlijk, anders is het kwestie van gewoon flink doorrijden ~~}>

Misschien moet ik toch maar aandelen vragen :=

Oja, en je kunt het ook goed op jezelf gebruiken :j :)*
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-05-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:00

had 2 jaar geleden proefflesje ZZimply besteld.....tjeetje wat een lucht....zelfs op de kar werd ik er onpasselijk van!
en de vliegen....die vlogen nog steeds om ons heen,sun maar schudden met haar hoofd om de lucht weg te krijgen,geen succes dus..
zelf maken ...??? nooit gedaan.
ja tine...echt een rot werk dat geschilder,maar moet nu echt weer gebeuren, onderstel is nu geler dan het witte lamoen.
VHU: lekker ff geen ouderavond,avondje bankhangen voor je?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:02

Da's dan ook geen succes :+
HEb al bankhangend nog 10 werkstukken nagekeken... dus nog redelijk productief geweest... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:03

dids staat al aan het bos in de wei he VHU :+ dus waar ik ook rijd, ik ben in het bos.. zelfs naar het dorp moet ik zowat door het bos _O- :))

die Zzimply had ik ook, bij dids werkte het wel!! :)
Ach, voorgaande jaren reed ik gewoon niet in de zomer ivm dazen :+ wordt nu misschien wel weer zo :))
bedoel, rijden kan nog altijd niet echt, alleen wat stappen :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:03

zo wat een arbeid,toch maar liever naar de ouderavond gegaan en daarna de kroeg in??? :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:06

_O-
't waren wel leuke werkstukken dan vind ik het niet zo erg. Kijk en ik weet als ik dat nu doe, dat ik morgen lekker naar het peerd kan :x

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:09

daar heb je dan wel weer gelijk in :j en het word ook steeds beter weer.. :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:28

goedenavond!

Lees alles braaf bij, maar nu steeds erg druk. Net mn tweewieler weer zwart gespoten... bedacht me even dat ik dat wel kon doen, mja nu dus knallende koppijn van die verflucht! Heb denk iets te veel ingeademd.

Voel me sowieso beroerd omdat ik Sil's paspoort dus nergens kan vinden :( heb vandaag mn hele huis overhoop gehaald (en weer opgeruimd :P) maar niks gevonden.. op stal ook niet.. hopelooooooooooos! Wist niet dat die dingen konden lopen :(
Verder nog stress voor zondag (wedstrijd) en stress voor mn huiswerk die maandag af moet zijn.. en komt mn mam ook nog eens een week hierheen... (ja zit er ff doorheen, sorry voor me gezeur)

Tine ik vind het echt een hele mooie kar!! Hij staat er idd te ver voor.

Welkom sabientje!

Over vliegenspray.. vind t altijd maar erg duur en niets werken.. vorig jaar waren er 2 flessen uit me kast gestolen en daarna ben ik er ook niet meer aan begonnen.

Happytime, ik ben geloof ik zo'n 2 weken terug 4 dagen intensief bezig geweest met het verven van mn concourswagen. Eerste dag geschuurd en schoongemaakt en de overige 3 dagen bezig geweest met verven.. wat een werk! En werd echt gek van die verf geur en had pijn in me handen van de verf haha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:08

Goedemorgen

Jenkins: kan me je stress heel goed voorstellen, paspoort kwijt. Ligt hij niet bij je wedstrijdspullen, ergens in een tas?

Ik gebruik altijd Atex/c (?) Daasspray. Vind ik het beste werken, maar wel dus vlekken op mijn witte paarden. Maar rest werkt niet of niet voldoende.

Teken: ik denk steeds dat onze oude hond teken heeft, maar die krijgt in een rap tempo overal soort wratjes die op teken lijken. Ook niet lekker.

Ouderavonden: is helaas wel een klusje voor mij, manlief is door de week niet veel thuis.

Nou, ik ga zo voeren en pony vangen. Straks weer lekker mennen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:02

he jak, van die bultjes had onze oude hond ook. Dat je aaide en dacht :oo teek! :oo en dan ging je vlooien en dan was het toch gewoon een stukje hond :+

Ik ga zo boodschappen doen. Dan naar stal. Dan naar het station en naar Den Bosch, en dan vanuit Den Bosch door naar mijn ouders :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:24

Goedemorgen, allemaal.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:29

Mogge :9k