[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:20

oef napie.. da's toch niet leuk rijden zo? :=
ik ben zo blij dat dids weinig op zijn bit gaat trekken.. hoewel hij tegen 't einde van de rit wel steeds vlotter werd..

net gegeten, even wasje ophangen en dan fotos op de pc zetten :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:58

@VHU zou leuk zijn als je daar start, ik denk dat ik daar misschien ook ga rijden
@napie, daarom ga ik dus niet met mijn tweespan naar buiten, heb er totaal geen zin in elke keer het gevecht aan te gaan.

@maisie gefeli met je mooie prestaties!
@poeltje zo jij bent druk bezig geweest.

zo mensen daar ben ik dus ook weer es, heb et echt heel erg druk gehad, zowel met school als met voice en de pony's vandaag ben ik heerlijk met een clubje naar het strand geweest, was echt heeeeeerlijk lekker zonnetje erbij, en bijna geen wind.....
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:06

Jeetje Napie, is niet niks Mischien langere afstanden gaan rijden ?
Tobbe gaat echt super, gisteren 15km, vandaag 25 en misschien morgen maar 30km gaan proberen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:17

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:22

lekker racen op het strand!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:56

Ooh jullie hebben ook zo te zien erg groot uitrij gebied naaltje !
Marr, ziet super leuk uit zo op strand.
Leuke fotos van partick op strand.
Laura nieuwe telefooon met gps ??

Draafsnelheiden gesproken. Tobbe kan met gemak 15km/h :D tja met die arabieren wilt hij wel :o (anders doet hij niet :+)
En ook myler bit geprobeerd en bevalt super, morgen ga misschien nog ongebroken bit proberen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:39

VHU: Lekker rondje gemaakt met de kar i.p.v. de tweewieler.

IT: Buiten gereden met Wobbe! Het waren niet de spikkelshetters (die overigens erg leuk en snel waren :j), maar twee bruine minishetlanders.

Wauw, Patrick, wat een gave foto’s!

Naaltje ook 15 km gemend. Leuk!

Oh, en Napie ook. Haha. Ging alleen erg goed zo te lezen. Hier zijn de pony’s ook erg heet.

Marrianne leuke foto.

Wij waren dus eerste met tandem en ik was tweede met enkelspan.
Kokkie was gigantisch heet en het mennen ging vrij moeizaam.
Hij is erg moeilijk te rijden. Op het moment dat je hem maar heel licht druk geeft op een bepaald leidsel, vliegt hij al om. Dus twee balletjes op het eerste parcour, anders de snelste tijd van de dag. Speel uw spel ging weer niet geweldig. Ik reed zo de verkeerde kant van D in. Dus ik miste 400 punten.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 21-11-10 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:47

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:14

Joram schreef:
Jeetje Napie, is niet niks Mischien langere afstanden gaan rijden ?
Tobbe gaat echt super, gisteren 15km, vandaag 25 en misschien morgen maar 30km gaan proberen.

Ik was ook zelf het echt zat na die 15 km. Moe rijden is iets wat er niet in zit. Ze kunnen wel 50 km zo door lopen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:03

hihi, da's t nadeel van endurance-shetters natuurlijk ;) :)

heb fotos van vandaag :)
:+:
Afbeelding
groom en vriend met dids :))
Afbeelding
Afbeelding
:):)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:20

lekkere bosfoto's naaltje!

Heeft iemand voor mij een duidelijke foto van een menuitrijdeken?
Misschien dat m'n handige moeder zoiets voor me kan maken :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:21

Grrr had alles getypt en was weer weg :(
Poging 2

Naaltje: Leuke foto's
Marrianne: Gave foto :D.. jij had toch een blauwe sulk?
Tallechie: sterkte met je bekken en rug, fijn dat het met je hondje wel al beter gaat.
Ivy en vhu hebben een lekker ritje gemaakt.
Patrick en poeltje ik ga jullie topic even bekijken :)

Napie: jij ook van die turbo shetters :D.. hier waren ze ook erg fris (ook de paarden die mee gingen) uiteindelijk zijn er ook een paar terug gegaan naar stal. Vriendin had een hele leuke hond mee genomen een engelse stafford. Die ging op het dijkje even bij mij op de kar vanwege de auto's, wat een lief beest was dat zeg. Ben helemaal weg van dr en het leuke is ze heeft precies de kleuren als mijn paardjes dus ik wilde haar eigelijk niet terug geven :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:35

-O- -O- Had meer als 2 weken geleden een mail gestuurd (die bij het knhs vermeld stond) naar de organisator van de wedstrijd op 12 december, steeds niets terug gekregen, wilde onder andere weten hoe ik mij precies kon inschrijven/ had ook al veel info gegeven die ik zeker wist dat hij moest weten en nu is het vol -O- -O- Vind het erg vervelend als bij de site van het knhs dit vermeld is dat hij degene is waarbij je moet zijn en je niets terug hoort, Had alles hier al geregeld qua vervoer :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:47

lekker dan..
nog eens achteraan mailen?

goeiemorgen...
ik heb nu al geen zin, wakker worden met koppijn is erg demotiverend..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:49

Ik heb het nog maar is een keer per mail geprobeerd, maar ben bang dat die beste man hier ook niet op zou reageren. Vanmiddag probeer ik het nogmaals maar is via de telefoon. Zag dat ik al op 3-11 mijn eerste mail heb gestuurd (je zal denken na 19 dagen) dat hij wel is zijn mail gelezen zou hebben.

Ik ga er maar vanuit dat ik niet mee mag doen ;(

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:02

Ik zou bellen, vooral nu er helemaal niet op je e-mail wordt gereageerd en even de situatie uitleggen. Misschien is er dan nog wel een plekje voor je over. Hoop dat je mee kunt doen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:18

Zo ff aan het bijkomen van mega-druk sociaal weekend, maar wel gezellig.

Citaat:
VHU, had jij snuit nou op ijzers staan?
Ja, toen we Snuit kochten stond hij erop en toen ik hem 2 weken had heb ik er nieuwe onder laten zetten. Ik wist ook niet hoe zijn hoeven zouden zijn en hoe snel de boel zou slijten. Omdat we zoveel / zeg maar vrijwel altijd over de weg moeten. Nu liggen ze er ondertussen 3 maanden onder en de boel is nog niet doorgesleten dus hij is echt zuinig op zijn ijzertjes, als je bedenkt dat we gemiddeld per week zo'n 35 / 40 km over de weg denderen. Nu we de winter tegemoet gaan wil ik ze er eigenlijk af laten halen, ivm vorst / gladheid / sneeuw. Maar ik wacht er zo lang mogelijk mee ;)

@Napie, zelfs die dreutels van mij in tweespan hadden af en toe stukjes dat de strengen slap hingen en alles op mijn handen ging dus die turbo's van jou zie ik dat zo 15 km doen. Da's inderdaad hard werken. Snuit heeft ook enkelspan af en toe die neiging en moe maken is ook totaal geen optie want hij wordt eigenlijk alleen maar feller als hij in zo'n bui is des te langer hij loopt. Enige wat beetje helpt is stukken stap inlassen en je vooral rustig blijven O:) _-:(

@Naaltje, wat een heerlijke paden bij jullie!

@Tine, balen is dat he. Je schreef trouwens poos geleden dat je geen zin had om nog buiten te mennen, direct vanuit jouw huis ivm het water, lijkt me zeer goede beslissing. Als je daar steeds de kriebels van krijgt bepaalde stukken moet je daar gewoon niet meer langsgaan. Ik heb bij mij ook een wat rustiger routes die ik direct langs zo'n rotvaart / grote direct aflopende sloot moet rijden of een met verkeer vrij drukke route die dan niet langs die vaart gaat en dan kies ik toch die druk verkeer route.

@Tallechie, goed om van je te horen dat het goed gaat! Knap hoor als je nog een wedstrijd gaat rijden.

Oja, gisteren was nog grappig. Er staan langs de route die ik ging twee enorme leeuwenbeelden in de tuin. Snuit kijkt er normaal nooit naar, dwz ben er 2x eerder langs gegaan, zag hij ze denk ik niet .Gisteren kreeg hij ze opeens in het vizier, hij moest zo ontzettend schrikken. Hij gaat altijd in een stevige draf gewoon kaarsrecht overal langs ook als het eng is dan stuur ik bij en gaat hij zo zeg maar. Maar nu echt hij werd 3x zo groot, staart er op en zijn ogen/oortjes echt op steeltjes. Liep er wel langs natuurlijk 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:24

Oja en Poeltje en Dennis nog gefeliciteerd met jullie resultaten! Jammer van Kokkie.
En Rivaldo, ik zou gewoon erachter aan bellen. Echt stom zeg dat er helemaal niet gereageerd wordt op de mail!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:27

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:27

@VHU; ja, er zijn ook wat smallere paadjes, maar daar kun je met de kar ook in, moet je alleen wat sturen :P
ben ook echt blij dat dids nu daar staat :D misschien 5 autos tijdens de rit :) (als ie maar niet gaat vergeten dat ie verkeersmak is := )

ik ben weer thuis, ben omgedraaid. heb weer ''migraine'' en ik durfde echt niet verder te rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:00

Hee wat vervelend, zag wel mooie fotos van Diddle :D
Napie, dat is waar. Heeft ook wel nadelen zo goede conditie.
Laura, wat leuk zo hondje. Ik kan me er wel iets bij begrijpen :D Vervelend van wedstrijd.
Dennis, gefeliciteerd met 1de.

Had ik al verteld dat bij Tobbe een nieuwe haflinger in wei staat. Hij staat nu met twee Hafjes buiten waar hij super dol op is. Ze staan constant zij aan zijn. En van ochtend ben nog heerlijk met hem wezen knuffelen. Zo maar even goed voeren, ontbijten en dan plan bedenken wat we gaan doen.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:25

Sorry, wel alles bijgelezen, maar ff geen tijd om te reageren. Zal morgen weer uitgebreid tijd nemen om te reageren.

Ff nog over dat bange meiske:
Ze heeft zelf een pony die gaat bokken elke keer als ze los draaft. En dan klettert ze er dus af. Ze is op zich niet bang om te rijden, en ze lijkt ook niet direct bang om te draven, maar meer bang dat de pony gaat bokken en ze er weer af valt.
We gebruiken nu dus een andere pony die niet bokt, zodat ze weer wat vertrouwen kan krijgen in het paardrijden zelf en dat ze kan zien dat ze niet elke keer dat ze los draaft van de pony afvalt.
Dat tikkertje spelen was inderdaad heel erg leuk. Slalom parcoursje gaan we vrijdag opzetten voor haar en met de bekertjes water rijden gebruik ik inderdaad graag als spelletje maar meestal worden de kinderen daar wel zeiknat van dus das meer iets voor de zomer. ;)

Dus... als iemand nog meer tips/spelletjes oid weet, dan hoor ik het graag.

groetjes, lacuna

MastrootjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:38

heey Lacuna, reed jij toevallig gister in Spaarnwoude hier :D we reden voorbij een meisje die met precies dezelfde sulky als die wij dus hebben reed, met een grote maat zwarte shetlander d'rvoor.

We zijn nu helemaal bij de laatste stap, maar ik durf zelf Tijger er nou niet voor te zetten. We wilde even kijken of hij tussen de bomen paste (dus niet vastmaken maar gewoon meten) en hij werd best zenuwachtig, draaiierig en ik denk dat als we door hadden gezet dat ie had getrapt. heel snel de bomen er even boven gehouden en ja, het paste en Tijger er weer vandaan.

ik weet zeker dat als ie eenmaal weet dat het niet gevaarlijk is wat er achter hem staat, dat de rest gewoon weer super gaat. Maarja, het is even die eerste en tweede keer...

edit

vandaag gaat trouwens het muisje naar de da, ik hoor vanmiddag hoe het is afgelopen. Ze liep erg vreemd, ze heeft echt last van die bult nu, maar misschien dat de da nog wat kan doen... Die andere 2 muizen hebben nu wondjes dus hun verhuizen zal nog wel even moeten wachten ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:31

net gebeld vond het geen fijn gesprek 'je denkt toch niet dat ik alle mails ga beantwoorden, heb wel wat anders te doen' mijn naam kwam hem ook niet bekend voor 'vol is vol' ja meneer dat begrijp ik maar 'optijd is optijd' hij belt mij vanavond terug hopelijk met goed nieuws maar vrees het ergste

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:55

Citaat:
'je denkt toch niet dat ik alle mails ga beantwoorden, heb wel wat anders te doen'
naja. Waarom wordt er dan een mail adres bij gezet -O- :? Vreemd hoor.

Net ff met Alwyn aan de slag in de wei en op het laantje. Drie kwartier volgemaakt, mannetje was zelfs een beetje warm bij zijn nek, hehe. Hij had nu ook weer dat hij dan na een halfuurtje zo ongeveer heel langzaam ging lopen dus ff een flinkere pets gegeven... haha, daarna was hij weer zeer vlot :){ Daarna wagen op trailer gezet en alles klaargezet voor morgen als we weer gaan oefenen met tweespan :D

@Milanka, wat raar joh dat Tijgertje zo angstig wordt van iets achter hem? Of zal hij merken dat jij het heel spannend vindt?