[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:18

Het is al de 2de keer dit jaar dat het in heel Belgie sneeuwt, maar in Limburg niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:21

wees blij :\ In zaandam lag 5/6 cm :\ hier in hilversum is het net gestopt met sneeuwen en ligt een cm of 2 denk ik.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:24

Hier in nederlands limburg ligt een halve centimeter van gisteren en verder niks, maar ik begreep dat vanavond nog een bende sneeuw zou vallen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:07

Goedemorgen, even snel bijgelezen, wat gaan jullie snel zeg!!
Vanochtend lag bij mij thuis enkel wat sneeuw op de auto's maar hoe meer ik richting school ging, hoe meer sneeuw er lag, was ook 3 kwatier later op school gekomen door dat spul, bah!

Ik zal eigelijk niet weten hoe breed mijn sulky is, is prima te doen met zn 2jen.

Tina en turner, wat een sgatjes :D
Ingrid: fijn dat het meeviel.
Jelle: vervelend dat hij niet lekker loopt, geen hoefzweer, dan willen ze ook op eieren lopen zeg maar, of is je hoefsmid al geweest? Hopelijk komt het snel in orde :)

Evelli: ben jij wel op tijd bij je werk gekomen?
Sonjim: lekker dat er bij jou nog niet zo veel licht, hopelijk kan je nog aan de slag ;)

Gisteren heb ik toch een ritje kunnen maken. Paardje was erg braaf en hebben een iets kleiner rondje gemaakt, het werd snel donker en mijn bijna nieuwe lampjes lieten mij in de steek. Trekt de kou die batterij soms leeg? Ook moesten we een stuk terug omdat ik een hoefschoen miste, achter gaan ze makkelijk om en moet daar even iets voor kopen dat hij minder snel uit gaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:11

Ja hoor :D kon overal zo doorrijden. Was alleen een ongeluk gebeurd op de ring waar ik heel eventjes stil voor stond. Viel dik mee dus.

Kou kan idd batterijen leegtrekken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:19

Jelleee schreef:
Tine ben ik nou scheel of zit er geen frontdeel aan je hoofdstel bij je welsh :D

Nee, je kijkt niet scheel. ;) Ik heb het tuig 2e hands (van de man waar ik wagens bij heb gekocht). Volgens mij zat het er toen al niet aan en anders heb ik het eraf gehaald. Pony heeft een heel breed voorhoofd. Eigenlijk vind ik het hoofdstel nog aan de krappe kant zo.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:23

Hier ligt 3 cm.. het sneeuwt nogsteeds..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:27

Nou, vanmorgen was ik niet blij toen ik buiten kwam. SNEEUW. Dus eerst paarden gevoerd, hele erf sneeuwvrij gemaakt, bak gesleept en toen paard opgetuigd en ingespannen. Laatste pas in de bak, want hij kan niet met ijzers over gladde bestrating. Ik had natuurlijk wel geschoven, maar het sneeuwt aldoor, dus dat ga ik niet riskeren. Helaas werd het toch snel te glad voor hem dus na 20 minuten maar weer uitgespannen. Maar goed, toch even wat gewerkt en hij liep heel fijn.

Daarna pony proberen in te spannen, maar dat lukte niet in mijn eentje. Normaal bind ik ze altijd aan de schuur vast, maar ik dacht dat hij over besneeuwde bestrating de kar niet weg zou krijgen, dus besloten in de bak in te spannen. Nou, dat ging niet goed. Dus pony weer op de poetsplaats gezet en man binnen bij zijn koffie weggehaald. En even samen ingespannen. Was wel fijn, want sinds zaterdag kan ik niet meer fatsoenlijk op de bok klimmen, voordat hij in beweging komt. Normaal haal ik altijd halster eraf, blijft hij keurig staan als ik opstap en dan rijden we naar de bak. Ik ben zo dom geweest om hem afgelopen weekend te scheren (dacht dat het "warm" zou blijven, arme pony), ik hoop maar dat het daarmee te maken heeft, dat hij gewoon graag wil lopen omdat hij het koud heeft en dat het niet een gedragding is.

Maar goed, toen ik eenmaal op de bok zat heerlijk gereden. Hij liep echt heel fijn, hopen dat hij dat nog even vasthoudt tot en met zaterdag :D .

Alles staat nu lekker buiten in de bak. Vind het wel beetje eng voor Rembrand, maar ja, alleen binnen is geen optie, wordt hij heel zielig. Hij weet wel wat hij kan en niet kan, hoop ik.

Gelukkig was het niet zo koud als maandag en gisteren, bijna geen wind dat scheelt echt graden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:07

Jeetje Tine, jij verdient zowiezo dit weekend een prijs voor de meeste trainingkm in bizarre weersomstandigheden ;)
Ik had het zo ontzettend koud bij de pony's dat ik heb gevoerd / water gegeven, aai over de bol en weer naar huis. Niet normaal zeg. En het heeft hier dus ook weer gesneeuwd. Extra blij dat we Alwyn er gisteren voor het eerst voor hebben gezet want dat wordt hem dus niet de komende dagen.
Arme Ingrid, gaat vrijdag voor het eerst de pony's doen, zal je zien dat ze door een berg sneeuw heen moet ploegen om er te komen :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 13:48

Brr het was hier vanmorgen ruim -10!! En weer eens een pak sneeuw gevallen. Niet hip :+

Laura, de hoefsmid komt zsm.
Tine, haha gelukkig, ik dacht al dat ik scheel zag ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 14:32

Evelli: fijn dat je toch aardig door kon rijden.

Tine: Toch lekker dat je nog even heb kunnen rijden.

Zal vanmiddag ook wel even kijken wat ik ga doen. Moet de 3 heren doen, ze gaan zowiezo even samen (misschien het vriendinnetje er ook even bij) in de bak.

[EA-TK-PP] dartmoor merrie's
Die ene met die mooie voorpluk,, wat een gaaf beest, hou helemaal niet van vosjes maar wouw!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:25

Die linkse lijkt heel veel op het vosje wat dit jaar zich moet gaan bewijzen als achterponie in tandem.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:27

ik wist helemaal niet dat dartmoors ook in voskleur voorkwamen :+
nou ik ben weer op school, straks een toets waar ik 2 uur lang op moet wachten, waar ik niet zo heel veel vertrouwen in heb....

daarna weer ies heel erg leuks doen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:28

Hmmmmmmmn tuig wordt waarschijnlijk in maart pas geleverd :\ kan het dan ook pas passen ;(
Hmmmn nog even geduld hebben dus

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:41

jeutje evelli, jij moet lang wachten, welk tuig wil je precies passen van zilco?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:44

Ja mag tegenwoordig...moeten wel egaal van kleur zijn voor stamboek. Kopersnuitjes (de donkerbruinen) en de bruintjes zijn er. Schimmeltjes mogen tegenwoordig ook

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:05

ohjoh, weer wat geleerd haha, maar ikben ook helemaal niet thuis in het dartmoorsgebeuren hoor :o
pfff het blijft hier maar sneeuwen, vind het echt niet leuk, vanavond nog richting dat leuke paard, maar hopen dat ik met iemand mee kan rijden

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:07

op naar de lente...weer lekker naar buiten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:36

Nee ik wist het ok niet! Vind het wel leuke pony's :D
Wanneer ik ooit 2 span ga rijden moet ik mij maar is gaan verdiepen wat het beste naast rivaldo zal passen :)

Ik belde vanmiddag express mijn vriend om te vragen of er sneeuw thuis lag, dat lag er niet en juist wanneer ik thuis kom begint het toch te komen, bah :(.. wilde nog een ritje ohz maken op de dijk misschien dat het toch gaat lukken maar hij is nogal emh.. temperamentvol buiten ohz :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:43

Evelii dat is vervelend zeg, heb je je oude tuig al verkocht dan? Of heb je nog een ander tuig om mee te mennen nu, als je zolang moet wachten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:44

Heb het tuig nog thuis :) heb het wel al 'verkocht' voor einde maart.
Dus hoop toch dat hij het vlotjes kan leveren. Anders zit ik even zonder tuig.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:46

Vervelend evelli :(.. heeft niet iemand op bokt het tuigje zodat je alvast kan passen?

Weer doet echt raar, nu schijnt de zon weer volop :S

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:49

Hopen idd dat je je tuig snel hebt!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:50

De mannen hebben zichzelf opgehokt in de schuilstal, stel watjes! Ze gluren echt zo om t hoekje van de stal naar buiten met een blik van, welke idioot heeft ooit bedacht dat paarden 24/7 buiten staan leuk moeten vinden :P

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:55

YES! vandaag mn superschattige blauwe peesbeschermertjes en strijklapjes binnen! Moest er wel onze pakketdienst voor klemrijden, want hij reed alweer verder op de dijk toen ik van stal terugkwam, en ik wilde ze wel heul graag hebben! ;)
Morgen gaan ze mee naar stal, en maak ik er een fotootje van!

Vanmorgen ene doffe ellende. Hier viel het nog mee, ca 2 cm sneeuw. Maar alles is bij ons op stal gevallen, daar zakte heel de voet van mn laars in de sneeuw, wat neerkomt op 10 tot 15cm sneeuw! Belachelijk!!
Sun dus maar lekker geknuffeld, want ik kon zo de bak niet in, maar ook op straat was het heel erg gladjes. Meneer heeft fijn in de paddock kunnen ravotten, en toen vond ik het wel weer prima.

Evelli, je hebt gelijk. Ik HAD een sulky (ja, een echte ;)) maar nu heb ik de bekende shet-tweewieler. 'Tweewieler' zijn wel veel meer karakters dan 'sulky', en ik ben nu eenmaal een erg lui persoon... ;)

groetjes, lacuna