[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:17

Fijne kerst! Ik ben stokbrood aan het bakken.... in Hoofddorp.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:39

Niet hij mij, voor zo ver ik weet, ips, haha veel plezier

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:17

arme ips.zo aan het werk met kerst....morgen ook werken?
bij tine kan er 1 een kunstje met een deken(hans klok langs geweest?)
voor iedereen : hele fijne kerst {:) en nu maar hopen op droog weer. :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:42

iks: ik vrees dat ik morgen 2 stokbroden kom halen bij je....wij zaten hier al voor de gourmet in de rook....oven met stokbrood op hol....na 3 minuten zwart stokbrood en huis vol rook...uche uche (janouk heb je rookpluimen niet gezien waarin ik ala indiaan vroeg: heb je nog stokbrood over?) _O-
gelukkig heb ik ooit een camping-mini-oventje gekocht die het super goed heeft gedaan....vers stokbrood,maar de stank is het huis nog niet uit.... <<)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:48

Hahaha, het is wat met die stokbroden.

Gisteravond traditioneel "Heilig Avond" gevierd, vandaag wat rustiger met mijn ouders.
Morgen nog en dan heb ik ook een week nodig om weer bij te komen, hahaha.

Heel mooie Kerstdagen, nog allemaal!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:06

Hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad. Wij waren op en neer naar Groningen was erg gezellig maar nu dus ook gesloopt :+
Zo maar gauw naar bed.
En heb foto van artikel waarin we staan *\o/* zal ik morgen even plaatsen.
Weltrusten allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:19

Nou, VHU, dan zijn we elkaar vandaag vast 2x gepasseerd. Wij zijn op en neer geweest naar Sliedrecht. Bij ons ook erg gezellig en lekker gegeten.
Nu wel gesloopt, maar moet nog even een oplossing bedenken voor onze dame. Het wordt veel te koud zonder onderdeken.... De gewone is nog niet droog natuurlijk. Dom beest. Snap nog steeds niet hoe ze het heeft gedaan, omdat de bovendeken nog gewoon op zijn plek zat.
HT oven op hol. Dat klinkt niet prettig

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 00:23

tine: misschien de voorsluiting van haar onderdeken blokkeren met een tape of anders de voorkant dichtnaaien(als een hengstendeken) en over haar hoofd aan/uittrekken?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 07:46

Goedemorgen.
Ht oven op hol, balen zeg.
Tine deken houdini in de wei.
Vhu. Heb je gezwaaid bij ons..haha..je hebt ons bijna kunnen zien op weg naar groningen. Hahaha.
Hier voor het eerst kerst in ons nieuwe huisje..voel me weer beter.
Vandaag ook thuis, fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:19

Denk dat sluiting is losgegaan en het er onderuit is gegleden ze zat er gewoon overheen zijn gestapt over de singels B-)

Jeetje wat zal dat een rook zijn geweest HT :oo
Biancacoo weer beter mooi zo. Met die sneeuw lijkt het wel serieus te worden >;)

Hier heerlijke rit gedaan 25 km door ons eigen gebied dat betekent vrijwel elk stukje ruiterpad gebruikt :D lekker gedieseld ze was nog goed fris bij aankomst.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:29

Idd...vhu..er komt sneeuw aan....nog niet zeker in welke delen van NL.....maar t'is onderweg..
man is druk met werk en strooidienst coordinatie....heel gedoetje..

ik heb vanmorgen in ieder geval heerlijk getraind !! superfijn !!

mooie rit gereden vhu ! goed zeg !! mooi zo op conditie die ollie.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:29

Vond de foto op facebook met je vastgevroren handschoen zo grappig :+

Ja Ollie had er tot het eind goed zin in. Is zo'n gaaf gevoel als je de hele weg een fijn voorwaartse pony hebt :j hoef alleen goed contact te houden en zorgen dat ze netjes over 4 benen loopt en haar rug goed gebruikt. Alles voelde ook nog lekker soepel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:07

hahahaha...ja ik heb tegenwoordig wanten...hele dikke canadese wanten, echt..superwarme handen, heeeerlijk !! _/-\o_ _/-\o_ beetje stom misschien..maar mijn gewrichten in mijn handen kunnen die kou niet aan..deze waren bij de bazaar voor wel 3,=...ben er zo blij mee, hahaha..superkwaliteit..niemand koopt dat natuurlijk in ons warme kikkerlandje..... :+ :+ :+ :+ ik had dat eerst niet gezien.....1 van de honden pakte hem in zijn bek..wilde hem pakken...maar DENG...de klep knalde door het trekken tegen het frame van de bus....vastgevroren...was erg grappig...hond schrok zich een hoedje.....
ze lagen op de rand en zijn naar beneden gevallen...die ene ligt op de grond..die andere..dus niet..haha..
ze worden altijd erg nat van de spetters door de plassen..nu meteen druppels ijs erop..

Voor avaluna..zonder facebook....deze foto gaat het over..haha...

het voorste zwarte hondje..heeft op haar schouders ook witte ijsdruppels..van dichtbij..hadden ze dat alle 5, superfijn weer voor ze.

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:27

Oh, wat gaaf, Biancao, hahaha.
Goede handschoenen zijn heel erg belangrijk :j .
Ziet eruit alsof het al flink gevroren heeft bij jullie.
Hier start het vannacht. Hoeft voor mij even niet; kan dan niet echt naar buiten -O- .
Vanmiddag naar het Kerstcircus in Maastricht geweest; was erg leuk.
We hebben mooie dagen gehad, maar ben ook weer blij dat ze voorbij zijn; erg vermoeiend.
Nu ook lekker mijn mandje in en morgen weer een "normale" dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 22:50

Weer terug van een heerlijk gezellige kerstdag met schoonfamilie.
Het is hier de hele dag mistig geweest, wel beetje jammer, want dus ook niet boven nul gekomen hier. Gelukkig was de grote bak na het slepen goed te rijden, dus wel alle paarden gereden, zoonlief heeft gesprongen.

Hopelijk kunnen we morgen ook weer gewoon rijden. Is altijd spannend met die vorst na natte periode. Die houtsnippers zijn ideaal, maar ja, bij veel nattigheid vriezen die natuurlijk ook gewoon aan elkaar vast.

Ava: ik hoop voor jou dat het meevalt
Bianca: lekker getraind met de honden. Hier zaten de paarden vanmorgen ook met bevroren baardharen en voorpluk. Vind dat altijd zo mooi om te zien.
VHU: flink eind gereden. Had je het niet erg koud? Of was het bij jullie wel boven nul?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:02

Goedemorgen,

Ava, wat gaaf het kerstcircus !! lijkt me erg mooi, hoop dat er bij jullie geen vorst en sneeuw is geweest.

Hier niets geen vorst en sneeuw...2°C boven nul..maar zag foto's op andere plekken waar toch zo'n 10 cm sneeuw ligt in het zuiden, geeft erg mooie plaatjes !!
Tine, ik vond die mist juist schitterend om te zien..in het bos was het gewoon sprookjesachtig..mysterieus...echt mooi !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:55

En ook goedemorgen :)
Hier wel sneeuw.... paar cm maar het wordt nu langzamerhand natte sneeuw en waait flink dus straks een vieze natte gladde koude zooi vrees ik -O- Avaluna vrees dat er bij jullie wel veel is gevallen?

Het was gisteren heerlijk weer, vanaf een uur of 10.00. Flauw zonnetje met bewolking en niet veel wind, iets van 3/5 graden. Heb dan wel thermo legging onder mijn rijbroek en dikke trui met flinke kol onder mijn jas. Kan ik die kol omhoog doen en jas flink dicht. Onderweg moet ik dan af en toe nog jas wat open doen hoor anders krijg ik het te warm. Ook gereden zonder handschoenen dus was lekker :D draaf heel veel hoor, anders krijg je het wel koud :j en anders schiet het ook niet op zo'n eind :)

Nou eens kijken of ik de hond uit ga laten .... nu echt geen zin in maar kan misschien wat mooie foto's maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:21

jaaa...foto van die knappe Wiske in de sneeuw !!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:26

Hier ligt ook een klein beetje maar dat zal zo wel weg zijn.

Gisteren nog lekker gereden met robin en Robijn dus vandaag even kijken wat ik ga doen. Zo eerst mijn gordijnen in de was doen en de ramen zemen ivm 2 dagen gourmet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:35

Zooooo jij bent goed bezig Maisie!

Speciaal voor Biancacoo en Avaluna zonder facebook....
Afbeelding

Het was echt heel erg koud :brr: heb het niet snel koud maar was nu na ons rondje (is iets van 2.5 km wat we dan lopen dus echt niet veel) bevroren.... nu hier de rollade in de oven en moed verzamelen om boodschappen te doen plus naar de poowns....

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:56

hoi hoi snelle kletsers, ik lees wel stil mee, maar beetje druk door van alles om mee te kletsen, allemaal al fijne dagen gehad en ook overal al witjes. Onze oudste zoon in een sneeuwpop een het maken en onze dochter zei na vijf minuten dat ze lekker binnen ging spelen {:)
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:58

:wave: hoi hoi BI, lekker sneeuw !!

Vhu, Wiske is zo gaaf, nog aardig wat sneeuw bij jullie...super !! maar idd...wel koud.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:27

Hier gelukkig geen sneeuw. Maar wel koud. Sta weer met ons standje op een dressuur wedstrijd. Het is bbrrrr

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:36

manlief is net met voorlader sneeuw aan het ruimen geweest, heeft de benzinepomp ook geholpen, stonden te scheppen, hij met voorlader daar ook geruimd, daarna de supermarkt daarachter, daar moest hij straks nog maar even binnen lopen had de manager gezegd :j {:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 15:51

Mooie sneeuwplaatjes van Wiske en de boerderie.

Hier gelukkig niet meer wit, wel veel nattigheid nu.